Πέμπτη, Δεκεμβρίου 03, 2009

Μακεδονία και Ελλάδα: ποιά είναι η βάση για μια συμφιλίωση; / Macedonia and Greece: What is the basis for a reconciliation?

Το παρακάτω κείμενο είναι μετάφραση από το blog του Dr Marko Hoare. Πρόκειται για την απάντηση του Dr Marko Hoare σε έναν Έλληνα blogger με το διαδικτυακό ψευδώνυμο OMADEON. Η μετάφραση από τα αγγλικά στα ελληνικά είναι δική μου και άρα ερασιτεχνική. Τυχών διορθώσεις γίνονται δεκτές. Το κείμενο παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον. Καλή σας ανάγνωση!

----------- Αρχή κειμένου ------------

clip_image002

Ένας Έλληνας blogger με το ψευδώνυμο Omadeon έγραψε μια κριτική για μένα με τίτλο ‘Οι Βαλκανικές υπερβολές του Dr Hoare χρειάζονται… αντιεθνικιστική κριτική’. Λοιπόν, δε δέχομαι τις υπερβολές, αλλά καλωσορίζω την αντιεθνικιστική κριτική. Στον Omadeon αξίζουν εύσημα διότι έγραψε εναντίων της γενοκτονίας στη Σρεμπρένιτσα και για τη δήλωσή του ότι ‘Νομίζω η Ελλάδα χρωστάει μια συγγνώμη για τη Βοσνία, για τη μονόπλευρη στήριξη της Σερβίας από τους περισσότερους Έλληνες’. Στον Omadeon αξίζουν τα εύσημα και για την απόρριψη ορισμένων από τις υπερβολές του ελληνικού εθνικισμού.

Δυστυχώς, ο Omadeon, παρ' όλα αυτά, μετέχει στην ελληνική εθνικιστική τύφλωση σε σχέση με τη Μακεδονία. Αναφέρεται στην Δημοκρατία της Μακεδονίας με υποτιμητικό τρόπο, όπως ‘Σλαβο-Αλβανική Μακεδονία’, και βάζει τις λέξεις ‘Μακεδονία’ και ‘Μακεδόνες’ σε εισαγωγικά όταν αναφέρετε στην Δημοκρατία της Μακεδονίας και στο Μακεδονικό έθνος. Περιγράφει την Μακεδονική ταυτότητα ως ‘πλασματική’. Έγραψε μια επιστολή προς τους New York Times τον Απρίλιο του 2008 με την οποία καταδίκασε την εφημερίδα για την κριτική της προς την Ελληνική πολιτική σε σχέση με την Μακεδονία, υποστηρίζοντας την δήθεν ελληνικότητα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και των αρχαίων Μακεδόνων, και απαιτούσε οι σύγχρονοι Μακεδόνες να αλλάξουν το όνομά τους σε ‘Σλαβο Μακεδόνες’. Πάνω απ’ όλα, είναι εμφανέστατη  η απόλυτη εμμονή του λέγοντας για τους Μακεδόνες ότι θα πρέπει να εγκαταλείψουν την ταυτότητα που θέλουν να έχουν και να αποδεχθούν την ταυτότητα που εκείνος θέλει να έχουν, η οποία κατ’ αυτόν, είναι μια ‘Σλαβική’ ‘ταυτότητα’ (‘Μια λογική στάση, προς το συμφέρον των Σλαβομακεδόνων, θα μπορούσε να είναι η απλή ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ της ΒΑΣΙΚΗΣ ΣΛΑΒΙΚΗΣ εθνικής τους ταυτότητας, κάτι για το οποίο έχουν ΚΑΘΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ να είναι ΥΠΕΡΗΦΑΝΟΙ για…’). Όμως μια δεδομένη ταυτότητα είναι κάτι που οι άνθρωποι είτε νιώθουν για τους εαυτούς τους, είτε δεν το νιώθουν. Δεν είναι θέμα του Omadeon ούτε των Ελλήνων να αποφασίσουν το είδος της ταυτότητας των Μακεδόνων που θα έπρεπε να έχουν.

Κατά συνέπεια, φοβούμαι ότι ο Omadeon, αν και φαίνεται να είναι ένα έντιμο και αξιοπρεπές άτομο στις περισσότερες απόψεις του, είναι πολύ μακριά από το να είναι ένας ‘αντι-εθνικιστής’. Στην πράξη, τα γραπτά του για την Μακεδονία δείχνουν εμφανώς τον λανθασμένο τρόπο με τον οποίο οι εθνο-εθνικιστές ερμηνεύουν την σύγχρονες εθνικές πολιτικές.

Αυτός το τρόπος χαρακτηρίζεται από:

1. Μια πεποίθηση ότι τα σύγχρονα έθνη για να υπάρχουν σήμερα πρέπει να συνδεθούν, μέσω μιας αδιάσπαστης συνέχειας, με αρχαίους ή μεσαιωνικούς λαούς: Οι σύγχρονοι Έλληνες με τους αρχαίους έλληνες και οι σύγχρονοι Μακεδόνες με τους Σλάβους της εποχής του μεσαίωνα, κλπ.

2. Αυτή η πεποίθηση έχει ως συνεπακόλουθο, για κάποιον που είναι φορέας της έθνος - εθνικιστικής ερμηνείας της αρχαίας και μεσαιωνικής ιστορίας, να θέλει να έχει το δικαίωμα να κατηγορεί τα άλλα έθνη ότι είναι ‘κατασκευασμένα’ δημιουργήματα ή ότι έχουν ‘πλασματικές’ ταυτότητες.

3. Μια αδυναμία να κατανοήσουν την διαφορά μεταξύ γλώσσας και εθνικότητας.

Στην περίπτωση αυτή, οι έλληνες εθνικιστές – με βάση την εσφαλμένη τους αντίληψη για την αρχαία και μεσαιωνική ιστορία – πιστεύουν ότι έχουν το δικαίωμα να αποφασίζουν ποια πρέπει να είναι η ‘αληθινή’ ταυτότητα του βόρειου γείτονα της Ελλάδας. Από τη στιγμή που εσφαλμένα πιστεύουν ότι η πλειοψηφία του πληθυσμού της Δημοκρατίας της Μακεδονίας κατάγεται από τους Σλάβους που κατέφθασαν στην περιοχή τους Μεσαιωνικούς χρόνους, και από τη στιγμή που εσφαλμένα πιστεύουν ότι οι σύγχρονοι Έλληνες είναι απόγονοι, μέσω μιας αδιάσπαστης συνέχειας, των αρχαίων Ελλήνων (μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνουν και τους αρχαίους Μακεδόνες), εν συνεχεία πιστεύουν ότι έχουν το δικαίωμα να γνωματεύουν ότι οι σύγχρονοι Μακεδόνες δεν είναι ‘αληθινοί’ Μακεδόνες, και ότι η σύγχρονη Μακεδονική ταυτότητα είναι ‘πλασματική’, και επιπλέον – οι Έλληνες εθνικιστές – με βάση την δική τους ‘αντικειμενική’ ανάγνωση της αρχαίας και μεσαιωνικής ιστορίας νομίζουν ότι έχουν το δικαίωμα να επιβάλλουν ποιο θα πρέπει να είναι το όνομα και η ταυτότητα των σύγχρονων Μακεδόνων.

Από τα παραπάνω, προκύπτει – σύμφωνα με την ελληνική εθνικιστική λογική – ότι από την στιγμή που οι δικές τους εθνικιστικές ερμηνείες της ιστορίας και της έννοιας των σύγχρονων εθνών είναι οι σωστές, τότε οι Μακεδόνες, που διαφωνούν με αυτούς, είναι οι ‘εθνικιστές’ και ότι όσοι τους υποστηρίζουμε είμαστε σκουπίδια – όπως εγώ – και ότι είμαστε υποστηρικτές του ‘ακραίου- εθνικισμού’, κάτι για το οποίο ο Omadeon με κατηγορεί.

Με αυτόν τον τρόπο, οι Έλληνες εθνικιστές στρέφουν την πραγματικότητα στο δικό τους κεφάλι. Η Μακεδονία δεν απειλεί την Ελλάδα ούτε την εθνική της ταυτότητα. Οι Μακεδόνες δεν λένε ότι η ελληνική γλώσσα και το ελληνικό έθνος δεν υπάρχουν, ούτε ζητούν η Ελλάδα να αλλάξει το όνομά της. Δεν προσπαθούν να επιβάλλουν την δική τους άποψη για την ελληνική ταυτότητα των Ελλήνων. Δεν προσπαθούν καν να αρνηθούν το δικαίωμα των Ελλήνων κατοίκων της ελληνικής Μακεδονίας να αποκαλούν τους εαυτούς τους ‘Μακεδόνες’. Ωστόσο, με βάση την εγκληματική ελληνικό - εθνικιστική ερμηνεία της ιστορίας, και σύμφωνα με τον ισχυρισμό τους, τους παρουσιάζουν με τέτοιο τρόπο λες και αυτοί είναι που απειλούν την ελληνική εθνική ταυτότητα. Έτσι πριν ακόμη το καταλάβουν, το σύνολο των χωρών του ΝΑΤΟ και της Ε.Ε., υποχρεώνονται να διαμορφώσουν την πολιτική τους με βάση την ελληνική εθνικιστική παρερμηνεία της ιστορίας.

Οι εθνικιστές δεν αντιλαμβάνονται το γεγονός ότι, σε ένα δημοκρατικό κόσμο, ο καθένας είναι ελεύθερος να προσδιορίσει την ταυτότητά του όπως επιθυμεί: κανένα έθνος ή μεμονωμένο άτομο δεν έχει το δικαίωμα να αποφασίσει την ταυτότητα ενός άλλου έθνους ή κάποιου άλλου μεμονωμένου ατόμου.

Οι εθνικιστές δεν αναγνωρίζουν ότι δεν υπάρχει καμιά, απλή, ‘αντικειμενική’ ερμηνεία της ιστορίας: οι ιστορικοί, οι αρχαιολόγοι και άλλοι πρέπει να είναι ελεύθεροι να διατυπώνουν τις διαφορετικές ερμηνείες περί της αρχαιότητας, των μεσαιωνικών χρόνων κλπ. Καμιά ομάδα ή έθνος δεν μπορεί να επιβάλλει την δική του άποψη της ιστορίας στον υπόλοιπο κόσμο.

Οι εθνικιστές επίσης δεν αναγνωρίζουν το γεγονός ότι όλα τα σύγχρονα Ευρωπαϊκά έθνη – όλα ανεξαιρέτως – έχουν έντονα μικτές εθνοτικές καταγωγές. Οι σύγχρονοι Μακεδόνες – που αποτελούν την πλειοψηφία της Δημοκρατίας της Μακεδονίας – είναι απόγονοι ενός ένα μίγματος (mixed) αρχαίων Μακεδόνων, Σλάβων και άλλους. Και οι σύγχρονοι Έλληνες είναι επίσης απόγονοι ενός μίγματος (mixed) αρχαίων Μακεδόνων, αρχαίων Ελλήνων, Σλάβων, Τουρκόφωνους Ανατολίτες και άλλους. Είναι κάτι παρόμοιο με όλα τα Ευρωπαϊκά έθνη: Άγγλους, Σκωτσέζους, Γάλλους, Γερμανούς, Ιταλούς, Σέρβους, Κροάτες, Αλβανούς, Τούρκους, κλπ.

Δεν υπάρχει ξεχωριστό σύγχρονο έθνος ‘Σλάβων’ – οι ‘Σλάβοι’ δεν υπάρχουν ως ξεχωριστή εθνική ομάδα στον σύγχρονο κόσμο, όπως δεν υπάρχουν Σάξωνες, Φράγκοι, Γαλάτες, Βησιγότθοι, ή Βίκινγκς.

Τα ‘Σλαβικά’ είναι μια γλωσσική, και όχι μια εθνική κατηγορία. Οι Μακεδόνες μιλούν μια Σλαβική γλώσσα, και υπό αυτή την έννοια είναι τόσο ‘Σλάβοι’, όσο οι Άγγλοι και οι Ολλανδοί είναι ‘Γερμανοί’ και οι Ιταλοί και οι Γάλλοι ‘Λατίνοι’. Η απαίτηση των Ελλήνων εθνικιστών να αποκαλούν οι Μακεδόνες τους εαυτούς τους ‘Σλάβους’ είναι σαν να απαιτεί κάποιος από τους Άγγλους και τους Ολλανδούς να αποκαλούν τους εαυτούς τους ‘Γερμανούς’ ή από τους Ιταλούς και τους Γάλλους να αποκαλούν τους εαυτούς τους ‘Λατίνους’. Είναι θέμα μόνο των Μακεδόνων ανάλογα το πώς αισθάνονται την ταυτότητά τους να είναι ‘Σλάβοι’ ή όχι – κανένας άλλος δεν έχει το δικαίωμα να τους επιβάλλει ταυτότητα.

Η ειρωνεία, με όρους γενετικής καταγωγής, είναι ότι οι μη σλαβόφωνες χώρες Ελλάδα και Αλβανία είναι περισσότερο Σλαβικές ως προς την καταγωγή τους από ότι οι Μακεδόνες και οι Βούλγαροι – το κριτήριο της γλώσσας δεν είναι αξιόπιστο κριτήριο εθνοτικής καταγωγής. Αλλά μήπως αυτό σημαίνει ότι οι Έλληνες και οι Αλβανοί δεν είναι πραγματικά Έλληνες και Αλβανοί; Και βέβαια όχι! Οι σύγχρονες εθνότητες δεν έλκουν την καταγωγή τους από αρχαίες ή μεσαιωνικές εθνότητες, αλλά από την κοινή συναίσθηση της ταυτότητας του παρόντος. Η χαρακτηρισμός του Omadeon, για τη Δημοκρατίας της Μακεδονίας ως ‘Σλαβο-Αλβανική Μακεδονία’ ισοδυναμεί με τον χαρακτηρισμό της Ελλάδας ως ‘Σλαβο-Αλβανο-Τουρκο-Ελληνική Ελλάδα’, ή της Αγγλίας ως ‘Κελτο-Αγγλο-Σαξω-Βικιγκ-Νορμανδική Αγγλία’. Εάν ο λαός της Ελλάδας αισθάνονται τους εαυτούς τους ως Έλληνες και εάν ο λαός της Μακεδονίας αισθάνονται τους εαυτούς τους ως Μακεδόνες – τότε αυτό είναι όλο και τίποτα παραπάνω. Η προσπάθεια άρνησης της ύπαρξης ενός σύγχρονου έθνους εστιάζοντας στις εθνοτικές πολυποίκιλες ρίζες του, ή υποβιβάζοντάς το απλά σε ένα πλήθος εθνοτικών συστατικών, είναι πράξη ενός σωβινιστή.

Όλοι μας έχουμε πολυποίκιλες εθνοτικές καταβολές. Και θα πρέπει να είμαστε υπερήφανοι γι αυτές. Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης και της μαζικής μετανάστευσης, τα έθνη γίνονται περισσότερο από ποτέ εθνοτικά ποικίλα. Αυτό, επίσης, πρέπει να αντιμετωπιστεί θετικά. Σήμερα υπάρχουν Άγγλοι των οποίων όλοι οι πρόγονοι γεννήθηκαν στο Πακιστάν ή την Τζαμάικα. Κι όμως δεν είναι λιγότερο ‘Αγγλοι’ από ότι οι Άγγλοι που έχουν ‘γνήσια’ Αγγλο-Σαξωνική καταγωγή. Οι μαύροι ή οι μελαψοί Άγγλοι άνδρες και γυναίκες έχουν το ίδια δικαιώματα με τους λευκούς Άγγλο-Σάξονες άνδρες και γυναίκες στην κληρονομιά της Αγγλικής ή Βρετανικής ιστορίας: της Κέλτισας Boadicea, του Νορμανδο-Γάλλου William the Conqueror, του Ολλανδού William of Orange, του Ιρλανδού Duke of Wellington, και του Winston Churchill.

Κατά παρόμοιο τρόπο, ο Μέγας Αλέξανδρος είναι κομμάτι της κληρονομιάς των Ελλήνων, των Μακεδόνων, των Βουλγάρων και των Αλβανών καθώς και όλων των εθνών που προέκυψαν από την επικράτειά του. Ανήκει επίσης στους Ιρανούς, Αφγανούς, Πακιστανούς κλπ.

Ο Omadeon με κατηγορεί ότι αντιτίθεμαι στην συμφιλίωση μεταξύ Μακεδονίας και Ελλάδας, και ότι δεν μεταχειρίζομαι εξίσου ισορροπημένα τον Μακεδονικό και τον Ελληνικό εθνικισμό. Δεν υπεκφεύγω την ίση μεταχείριση: Είμαι από την πλευρά του θύματος (Μακεδονία) και εναντίων του επιτιθέμενου (Ελλάδα), και πάντα θα ενθαρρύνω την εθνική αντίσταση του θύματος εναντίων του επιτιθέμενου. Παίρνοντας το μέρος του θύματος είναι η πιο αξιοπρεπής στάση: αυτό σημαίνει ότι είμαι με το μέρος της Κύπρου εναντίων της Τουρκίας το 1974, με την Κροατία εναντίων της Σερβίας το 1991, με τη Βοσνία εναντίων της Σερβίας και Κροατίας το 1992-95, με την Τσετσενία εναντίων της Ρωσίας το 1994 και 1999, και με τη Γεωργία εναντίων της Ρωσίας το 2008. Δεν μπορεί να υπάρχει ‘ίση μεταχείριση’ μεταξύ επιτιθέμενου και θύματος, ή στους αντίστοιχους εθνικισμούς. Δεν είναι ισοδύναμοι.

Όσο για το ζήτημα της ‘συμφιλίωσης’ αυτή μπορεί να επιτευχθεί μόνο στη βάση της αμοιβαιότητας, και όχι στην συνθηκολόγηση του αδύνατου στον ισχυρότερο. Ο μόνος δίκαιος συμβιβασμός μεταξύ Ελλάδας και Μακεδονίας θα μπορούσε να γίνει σύμφωνα με τις ακόλουθες κατευθύνσεις:

1. Το Μακεδονικό έθνος και γλώσσα, και το Ελληνικό έθνος και γλώσσα, υπάρχουν. Οποίος λέει ότι δεν υπάρχουν είναι είτε αντι-Μακεδόνας είτε αντι-Έλληνας και σωβινιστής.

2. Μακεδονία και Ελλάδα έχουν το δικαίωμα να αποκαλούν τους εαυτούς τους όπως θέλουν, και να ορίσουν την εθνική τους ταυτότητα όπως επιθυμούν.

3. Ο λαός της Δημοκρατίας της Μακεδονίας, της Ελληνικής Μακεδονίας και της Βουλγαρικής Μακεδονίας έχουν ίσα δικαιώματα να αποκαλούν τους εαυτούς τους ‘Μακεδόνες’ και να μετέχουν από κοινού στην ιστορική κληρονομιά των Αρχαίων Μακεδόνων και του Μεγάλου Αλεξάνδρου, εφόσον το επιθυμούν.

4. Αμφότεροι, Έλληνες και Μακεδόνες κατάγονται από ένα μίγμα αρχαίων Μακεδόνων, Σλάβων και άλλους. Η κοινή εθνοτική κληρονομιά των δύο σύγχρονων εθνών θα πρέπει να τονισθεί, και όχι να αποκλεισθεί, απ΄ όσους επιδιώκουν την συμφιλίωση.

5. Το σύμβολο στην αρχή αυτής της ανάρτησης – ο ήλιος της Βεργίνας – είναι αγαπητό και στους Έλληνες και στους Μακεδόνες και ανήκει εξίσου και στους δύο. Δυο έθνη που αγαπούν το ίδιο σύμβολο και σέβονται τις ίδιες αρχαίες ιστορικές μορφές και σύμβολα δεν μπορεί παρά, φυσιολογικά, να είναι φίλοι.

Όποιος θεωρεί τον εαυτό του ‘αντι-εθνικιστή’, ασχέτως εάν είναι Έλληνας ή Μακεδόνας, θα πρέπει λογικά, χωρίς δυσκολία, να συνυπογράψει αυτές τις βασικές αρχές (κατευθύνσεις).

----------- Τέλος κειμένου ------------

- Το πρωτότυπο κέιμενο στην αγγλική γλώσσα βρίσκεται στη διεύθυνση: http://greatersurbiton.wordpress.com/2009/08/29/macedonia-and-greece-what-is-the-basis-for-a-reconciliation/

- O Dr Marko Hoare είναι συγγραφέας τριών βιβλίων, The History of Bosnia: From the Middle Ages to the Present Day (London, Saqi, 2007), Genocide and Resistance in Hitler’s Bosnia: The Partisans and the Chetniks, 1941-1943 (London, Oxford University Press, 2006) and How Bosnia Armed (London, Saqi, 2004).

24 σχόλια:

  1. Πολύ ωραίο άρθρο ασχέτως των λαθών της μετάφρασης.
    Θα ήθελα όμως να κάνω τις παρακάτω παρατηρήσεις:
    1- Κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα της ελευθερίας του αυτοπροσδιορισμού του, εθνοτικού , γλωσσικού, θρησκευτικού, κ.λ.π
    2- Κάθε άνθρωπος επίσης έχει το δικαίωμα του εθνοτικού και γλωσσικού ετεροπροσδιορισμού άλλων ανθρώπων.
    3- Κανένας άνθρωπος δεν έχει κανένα δικαίωμα να μην αποδέχεται τον αυτοπροσδιορισμό του άλλου (διατηρώντας το δικαιώμα του ετεροπροσδιορισμού ) και πολύ περισσότερο να προχωρεί παραπέρα και να ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ αυτή την άποψη του στον ενδιαφερόμενο ούτε σε οποιοδήποτε τρίτο...
    Η ΕΠΙΒΟΛΗ αυτή είναι ολοκληρωτική, φασιστική και με ρατσιστικό περιεχόμενο...
    Είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ και ΕΜΕΤΙΚΗ..
    4- Οι σύγχρονοι Μακεδόνες δεν είναι ούτε Σλάβοι , ούτε Αρχαίοι. Απλά είναι Μακεδόνες...
    Με τον ίδιο όρο ως Μακεδόνες αυτοπροσδιορίζονταν εδώ και αιώνες και φυσικά την περίοδο της συγκρότησης των σύγχρονων εθνών , τον 18-20 αιώνα...
    Με τον ίδιο όρο καθορίζεται και η γεωγραφική περιοχή στην οποία ζούνε : Μακεδονία
    5- Οι Μακεδόνες έχουν όλα τα στοιχεία για την συγκρότηση ενός έθνους:
    ξεχωριστή κοινή ΜΗΤΡΙΚΗ γλώσσα (τροφοδότης όλων των ανατολικών γλωσσών δια του αλφαβήτου των εχόντων ως μητρική γλώσσα την Μακεδονική, των Κύριλλου και Μεθόδιου),ξεχωριστά τραγούδια, ξεχωριστή μουσική με ιδιαίτερα μουσικά όργανα, ξεχωριστή κουζίνα, ξεχωριστά ήθη και έθιμα...
    6- Οι σύγχρονοι Μακεδόνες έχουν ΜΗ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ δικαίωμα τόσο στον όρο- Μακεδόνες όσο και στην ιστορική κληρονομια, από τον Μέγα Αλέξανδρο ,το Βυζάντιο , την Οθωμανική Μακεδονία μέχρι και σήμερα , την οποία μοιράζονται τόσο με τα γειτονικά έθνη όσο και με όλη την ανθρωπότητα...
    7- Οι Μακεδόνες δεν έχουν πρόβλημα ακόμα και με τον μακεδονικό καιροσκοπικό αυτοπροσδιορισμό των Μακεδονοφάγων της Θεσσαλονίκης , οι οποίοι μόλις πρόσφατα εγκαταστάθηκαν σε αυτή όπως ο Πελλοπονήσιος Ανθιμος, ο Κρητικός Ζουράρις και ο Ασιάτης Ζορό..
    8- Οι σύγχρονοι Ελληνες είναι ενα ιδεολογικό και τεχνητό κατασκεύασμα .
    Ετσι εξηγείται η μεγάλη εθνοτική τους ανασφάλεια, χωρίς να δικαιολογείται η ρατσιστική και επιθετική εθνικιστική συμπεριφορά τους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. 9- Κανένος σύγχρονου Ελληνα η μητρική γλώσσα δεν είναι η κοινή ελληνική. Αντίθετα η μητρική τους γλώσσα είναι η Τουρκική, η Αλβανική, η Βλάχικη, η Πομάκικη , η Μακεδονική .
    Δεν υπάρχουν ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί, ούτε ελληνικά παραδοσιακά τραγούδια , ούτε ελληνικά ήθη και έθιμα..
    Αντίθετα υπάρχουνόλα ταπαραπάνω ωεμέρος τωνεθνογλωσσικών κοινοτήτων της ελληνικής επικράτειας
    10- Παρά ταύτα οι Μακεδόνες δεν αμφισβητούν το σύγχρονο ελληνικό έθνος, ούτε πολύ περισσότερο δεν επιδιώκουν να ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ στους έλληνες αλλαγή της ονομασίας της εθνοτικής τους ταυτότητας.
    Αυτή την αλλαγή οι έλληνες την έχουν κάνει πολλές φορές στην πρόσφατη ιστορία απο μόνοι τους : Γραικοί , Ρωμιοί , Ελληνες, Βορειοελλαδίτες και τελευταία Μακεδόνες ...
    11- Σωστή η άποψη ότι πρέπει να είμαστε μα τα θύματα. Ομως στην περίπτωση της Κύπρου το θύμα είναι οι Τουρκοκύπριοι και ο θύτης τόσοο ελληνοκύπριος όσο και ο Ελληνας πατρώνας του...
    12- Φυσικά και δεν υπάρχει Λατινικό έθνος ,η λατινοιταλικό, η λατινογαλλικό.Ούτε Αγγλοσαξωνικό, ούτε Βικιγκικό ,κ.λ.π.
    Υπάρχει μόνο Ιταλικό, Γαλλικό, Αγγλικό ,Ιρλανδικό, κ.λ.π
    Το ίδιο δεν υπάρχει Σλαβικό έθνος ούτε σλαβική γλώσσα. Υπάρχει Ρωσικό εθνος,Πολωνικό έθνος, Σερβικό έθνος,Βουλγάρικο έθνος και φυσικά Μακεδονικό έθνος με τις αντίστοιχες συγγενικές γλώσσες τους (όπως και οι παραπάνω λατινογενείς γλώσσες....)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπράβο, για την μετάφραση του άρθρου!
    Στο taxalia.blogspot.com έχουν πάθει πανικό με την βλακεία που έκαναν και δημοσίευσαν στοιχεία που είναι ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, χωρίς έγκριση του ενδιαφερομένου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΑΣΤΕΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΤΩΝ ΚΡΑΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΟΗΕ...
    ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΠΙΘΑΝΟΝ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΡΟΜΑΝΤΙΚΗΣ ΘΕΤΙΚΗΣ ΠΡΟΔΙΑΘΕΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ,ΠΑΡΑΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΥΠΕΡΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΕΣ ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΠΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΟΝ 21 ΑΙΩΝΑ....
    Ο ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΙΚΟΣ "ΑΝΤΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ" ΠΟΛΛΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΙΝΑΙ ΨΕΥΔΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΙΚΟΣ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΥ ΤΟΣΟ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΟΣΟ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΣΗΜΕΡΑ....
    Η ΜΗ ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΩΝ ΕΓΚΛΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΕΙΣΒΟΛΗΣ ΣΤΗΝ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΤΟΥΡΚΙΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΑΜΑΧΩΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ ΕΙΤΕ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΑΜΑΧΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ ΣΤΗΝ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ (ΚΙΛΚΙΣ, ΣΤΡΟΥΜΝΙΤΣΑ, ΜΠΙΤΟΛΑ -ΤΟΠΟΙ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΑΧΩΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΓΡΑΦΗ ΣΤΟΝ ΑΓΝΩΣΤΟ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ...)
    ΑΚΟΜΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΟΤΙ ΣΤΗ ΕΛΛΑΔΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΜΟΝΟ ΕΘΝΟΤΗΤΑ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΙ Η ΑΠΟΔΟΧΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΙΣΤΕΡΟΔΕΞΙΟΥΣ ΨΕΥΤΟΑΝΤΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΩΣ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ....
    ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΕΘΝΟΤΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΩΝ ΤΟΥΣ ΕΙΤΕ ΕΔΩ ΕΙΤΕ ΣΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ,ΕΙΤΕ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ...ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΝΕΠΑΓΟΜΕΝΑ ΕΘΝΟΤΙΚΑ ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ....
    ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ , ΕΙΤΕ ΟΙ ΛΙΓΟΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΤΕ ΟΙ ΠΟΛΛΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΞΣΗΚΩΘΟΥΝ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΑΡΝΗΣΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΑΡΚΤΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΕΘΝΟΥΣ , ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ....
    ΝΤΡΟΠΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΗ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ...!!!
    ΑΙΣΧΟΣ ΣΤΟΥΣ ΞΕΔΙΑΝΤΡΟΠΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΨΕΥΤΟΑΝΤΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ....ΤΥΠΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ ΚΑΙ ΜΗ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ ΤΗΝ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΕΘΝΟΤΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΙΔΙΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΦΑΝΤΑΣΙΑΚΗ ΚΑΙ ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ ΕΘΝΟΤΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΩΣ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ...
    ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙΡΟΣΚΟΠΙΚΑ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΩΣ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ , ΛΕΣ ΚΑΙ Η ΕΘΝΟΤΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΙΟΝ ΠΡΟΣ ΠΩΛΗΣΗ ΣΤΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ...
    ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΑΥΤΟΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΙ ΩΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΟΙ ΤΗΣ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑΣ ΕΝΩ ΗΤΑΝ ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΑΠΟΔΟΧΕΙΣ ΤΗΣ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εγώ πάντως απάντησα (κατά την ομολογία του ΙΔΙΟΥ του Dr. Hoare) απολύτως ΕΝΤΙΜΑ (και πολύ εκτενώς) στο άρθρο του, μέσα στη συζήτηση... 414 σχολίων, κάτω από το ποστ μου:
    Οι υπερβολές του Dr. Hoare χρειάζονται αντι-εθνικιστές κριτικούς

    Θεωρώ πως... είστε εθνικιστές, αλλιώς θα είχατε ΗΔΗ βάλει σύνδεσμο στο αρχικό ποστ (καθώς και στην απάντηση). Ο αντι-εθνικισμός απαιτεί ΠΑΝΤΑ την ανεύρεση της αλήθειας χωρίς μεροληψία υπέρ καμμίας πλευράς. (Ακόμη κι αν η μία πλευρά έχει όντως πιο πολύ δίκιο, το ΙΔΙΟ ισχύει).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @ανώνυμε 10:42 AM, December 03, 2009
    Τα σχόλιά και οι παρατηρήσεις σου με βρίσκουν σύμφωνο.

    @belo more
    Είναι γνωστή η τακτική των Ανόητων να επιτίθενται δημοσιεύοντας ονοματεπώνυμα ανθρώπων που δεν το επιθυμούν και στη συνέχεια να το παίζουν… θύματα. Εάν είχαν την στοιχειώδη, διαδικτυακά, δημοκρατική ευαισθησία θα έπρεπε να γνωρίζουν πως όταν δημοσιεύουν στο διαδίκτυο ονοματεπώνυμα ανθρώπων που δεν το επιθυμούν οφείλουν πρώτα να δημοσιεύσουν τα δικά τους ονοματεπώνυμα και μετά των άλλων. Αυτό επιβάλλουν οι κανόνες του διαδικτύου.

    @omadeon
    Σύνδεσμος προς το μπλόγκ σου υπάρχει στο παρόν ποστ για όποιον θέλει να διαβάσει τις θέσεις σου. Άδικα διαμαρτύρεσαι. Μη παίζεις το ρόλο του θύματος την στιγμή που μας επιτίθεσαι και μας “θεωρείς… είστε εθνικιστές”.
    Για την περίπτωσή σου θεωρώ ότι ισχύει στο έπακρο η εύστοχη διαπίστωση του Dr. Hoare:
    Κατά συνέπεια, φοβούμαι ότι ο Omadeon, αν και φαίνεται να είναι ένα έντιμο και αξιοπρεπές άτομο στις περισσότερες απόψεις του, είναι πολύ μακριά από το να είναι ένας ‘αντι-εθνικιστής’. Στην πράξη, τα γραπτά του για την Μακεδονία δείχνουν εμφανώς τον λανθασμένο τρόπο με τον οποίο οι εθνο-εθνικιστές ερμηνεύουν την σύγχρονες εθνικές πολιτικές.

    Από τα παραπάνω, προκύπτει – σύμφωνα με την ελληνική εθνικιστική λογική – ότι από την στιγμή που οι δικές τους εθνικιστικές ερμηνείες της ιστορίας και της έννοιας των σύγχρονων εθνών είναι οι σωστές, τότε οι Μακεδόνες, που διαφωνούν με αυτούς, είναι οι ‘εθνικιστές’ και ότι όσοι τους υποστηρίζουμε είμαστε σκουπίδια – όπως εγώ – και ότι είμαστε υποστηρικτές του ‘ακραίου- εθνικισμού’, κάτι για το οποίο ο Omadeon με κατηγορεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. "Γενικοί σύνδεσμοι" μετά από μήνες δεν έχουν ΚΑΜΜΙΑ αξία. Τρέχα γύρευε... να βρει ο κόσμος το ποστ. Μόνο για ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ποστ αρκεί ο "γενικός σύνδεσμος" (και πάλι όμως είναι λάθος γιατί... μπαγιατεύει εύκολα και χαλάει -χεχε).
    Μέσα σε ένα blog όπως το δικό μου, με σχεδόν 400 ποστ, το να βρει κανείς συγκεκριμμένο ποστ μέσω αναζήτησης, είναι μια διαδικασία επίπονη, ιδιαίτερα σε μια γλώσσα που δεν υποστηρίζεται καλά κι από το λογισμικό της Wordpress.

    Η συζήτηση 414 σχολίων, ήταν μία από τις πιο τίμιες και αναλυτικές συζητήσεις που έγιναν ποτέ σε blog, με αντιπάλους... ζόρικους και ΧΩΡΙΣ προληπτική λογοκρισία. Μερικοί θα σας άρεσαν, διότι συμφωνούσαν 100% π.χ. με εσάς.

    Anyway.
    ΔΕΝ κατάλαβα _ποιός_ είπε τα εξής

    Κανένος σύγχρονου Ελληνα η μητρική γλώσσα δεν είναι η κοινή ελληνική. Αντίθετα η μητρική τους γλώσσα είναι η Τουρκική, η Αλβανική, η Βλάχικη, η Πομάκικη, η Μακεδονική.
    Δεν υπάρχουν ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί, ούτε ελληνικά παραδοσιακά τραγούδια, ούτε ελληνικά ήθη και έθιμα...


    Κατ' αρχήν (σόρυ που το λέω αλλά...) ΧΕΣΤΗΚΑ για τις Ελληνικές παραδόσεις και τα Ελληνικά τραγούδια, σε γενικές γραμμές ΔΕΝ ακούω τέτοια κομμάτια και οι παραδόσεις είναι ΚΥΡΙΩΣ για πέταμα. (ΟΛΩΝ των χωρών οι "παραδόσεις" κατά το 99% είναι για πέταμα).

    Δεν πιστεύω στο έθνος, το θεωρώ ΠΑΡΑΚΡΟΥΣΗ.
    Αλλά -σόρυ- μεγαλύτερη ΜΠΟΥΡΔΑ δεν έχω ακούσει από το ότι "Κανένος σύγχρονου Ελληνα η μητρική γλώσσα δεν είναι η κοινή ελληνική."

    Είναι 100% σiγουρος αυτός που το είπε? ΞΕΡΕΙ τι είπε? Η πιστεύει Ο,ΤΙ θέλει κι Ο,ΤΙ τον βολεύει?

    Εεεεε, γι ΑΥΤΟ σας λέω εθνικιστές. Π.χ. έχετε κάνει ολόκληρη ΜΠΟΥΡΔΟ-εκστρατεία για ΕΝΑ ΕΠΙΘΕΤΟ που ΔΕΝ θέλετε να βάλετε μπροστά από μία ΗΛΙΘΙΑ ΛΕΞΗ η οποία ενοχλεί τους ΗΛΙΘΙΟΥΣ ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ μιας ΗΛΙΘΙΑΣ ΧΩΡΑΣ, της Ελλάδας, από την οποία αποδειχτήκατε όμως έτσι... ΠΑΑΡΑ ΠΟΛΥ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΙ (στενόμυαλοι).

    Και δεν είμαι διατεθειμένος να φάω στη μάπα ΔΥΟΜΙΣΗ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ επειδή εσείς έχετε πάθει ΚΟΛΛΗΜΑ με το ΕΠΙΘΕΤΟ μπροστά από μία λέξη (που τους ενοχλεί).
    Γεια χαραντάν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @omadeon
    Μπερδεύεις την έννοια του έθνους με τον εθνικισμό. Άλλο εθνικά Μακεδόνας και άλλο εθνικιστικά Μακεδόνας όπως επίσης άλλο εθνικά Έλληνας και άλλο εθνικιστικά Έλληνας. Ο εθνικά Μακεδόνας σέβεται και αναγνωρίζει τον εθνικά Έλληνα και το αντίστροφο. Αντίθετα ο εθνικιστικά Έλληνας και εθνικιστικά Μακεδόνας δεν σέβονται και ούτε αναγνωρίζουν ο ένας το άλλον.
    Οι Μακεδόνες στην συντριπτική μας πλειοψηφία, σεβόμαστε και αναγνωρίζουμε το Ελληνικό έθνος και άρα δεν λειτουργούμε εθνικιστικά. Όμως, πόσοι από το Ελληνικό έθνος αναγνωρίζουν το Μακεδονικό έθνος; Ελάχιστοι! Άρα, η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων ρέπουν ακατάσχετα προς το εθνικισμό και εσύ δεν θα μπορούσες να αποτελέσεις εξαίρεση παρόλο που κατά τα άλλα είσαι αξιόλογο άτομο. Κριτικάρεις την μειοψηφία των Μακεδόνων εθνικιστών και κλείνεις τα μάτια στην πλειοψηφία των Ελλήνων εθνικιστών. Μου θυμίζεις το χωρίον της Αγίας Γραφής που λέει (στο περίπου από όσο θυμάμαι) : “Πως γίνετε, αδελφέ, να βλέπεις το αχυράκι στο μάτι του πλησίον σου και δεν βλέπεις το ΔΟΚΑΡΙ στο δικό μάτι;” Θα ήταν πιο σωστό δεοντολογικά να ασχολείσαι με τον γιγαντιαίο ελληνικό εθνικίσμο και όχι με το μικρό του γείτονα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Επιπλέον σε διακρίνει και ένα "μουσικός εθνικισμός" από τον τρόπο με το οποίο δηλώνεις τις μουσικές σου προτιμήσεις: Δεν αναγνωρίζεις και δεν σέβεσαι τις διαφορετικές παραδοσιακές μουσικές που δεν σου είναι αρεστές απορρίπτοντάς τες αναφανδόν και τις θεωρείς “για πέταμα”.
    Εμείς από την πλευρά μας σεβόμαστε και αναγνωρίζουμε όλες τις μουσικές - παραδοσιακές και μοντέρνες– είτε μας αρέσουν είτε όχι. Προσωπικά δεν μου αρέσουν οι ανατολίτικοι χοροί (τσιφτετέλια, αμανέδες κλπ) αλλά σέβομαι το μουσικό είδος και τους ανθρώπους που τα χορεύουν και τα ακούν. Δεν τους θεωρώ για πέταμα. Γούστα είναι αυτά. Τι να κάνουμε.

    Στην παρούσα ανάρτηση υπάρχουν δύο links προς το blog σου. Το πρώτο link (γενικό όπως το λες) βρίσκετε στην αρχή της πρώτης παραγράφου. Το δεύτερο βρίσκετε στο μέσον, περίπου, της δεύτερης παραγράφου στη σημείο που λέει “Έγραψε μια επιστολή προς τους New York Times τον Απρίλιο του 2008”. Το άλλο link που αναφέρεις και δημοσιεύθηκε στο προηγούμενο σχόλιό σου δεν μπορούσα να το γνωρίζω (πόσο δε μάλλον τη στιγμή που δεν γνωρίσεις εσύ τι γίνεται στο blog σου με τα ”σχεδόν 400 ποστ”.)
    Γεια χαραντάν και απο μένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Να μας πει ο omandeon συγκεκριμενα αν είναι για πεταμα οι ποντιακες παραδόσεις και ποντιακα τραγουδια μαζι με τις ελληνικες παραδοσεις και ελληνικα τραγουδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΟΛΟΙ είμαστε ΚΑΠΟΥ εθνικιστές, έστω κατά βάθος, έστω αμυδρά. Κάποιος σοφός είπε (δεν θυμάμαι τώρα ποιός) "εχθρός είναι κάποιος του οποίου δεν έχουμε ακούσει AKOMH τη δική του ιστορία".

    Το θέμα είναι τι ΣΤΟΧΟ έχουμε. Εχουμε στόχο την αλληλο-κατανόηση, την επικοινωνία, την ΕΠΙΛΥΣΗ συγκρούσεων? ή έχουμε μόνο μίσος που ρίχνει λάδι στη φωτιά του εθνικισμού των ΑΛΛΩΝ?...

    Αν ο στόχος είναι σωστός, τότε όλα τα υπόλοιπα ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ, κι ο εθνικισμός ξεπερνιέται, κ.ο.κ.
    Αν όμως ο στόχος είναι λάθος, τότε ακόμη κι ο μη-εθνικισμός ή αντι-εθνικισμός οδηγεί σε λάθος _αποτελέσματα_, νομίζω.

    Π.χ. εγώ στη θέση σας θα έλεγα "να πάει στο διάολο το ένα σκέτο ΕΠΙΘΕΤΟ μπροστά από τη λέξη Μακεδονία, ας το παραχωρήσουμε και... ας προχωρήσουμε". Δεν είναι δυνατόν να νομίζετε ότι είστε οι ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ Μακεδόνες. Υπάρχουν και άλλοι, που αυτο-προσδιορίζονται αλλιώς. Το θέμα είναι να τα ΒΡΕΙΤΕ μαζί τους, όχι να τσιγkλάει ο ένας τον άλλον αιωνίως, κάνοντας τα ίδια και τα ίδια λάθη. Το έργο αυτό είναι ΤΕΛΕΙΩΜΕΝΟ. Οι άλλοι Μακεδόνες δεν θα δεχτούν να είστε εσείς οι μοναδικοί όπως κι εσείς δεν δέχεστε εκείνους (για την ακρίβεια ένας σχολιαστής δεν δέχεται ΟΥΤΕ την ύπαρξη... Ελληνόφωνων, πράμα που δείχνει μίσος και επίσης άγνοια της Ιστορίας).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. H άποψη ότι οι εθνικά Μακεδόνες διεκδικούμε την αποκλειστικότητα στο όνομα Μακεδονία και Μακεδόνες εκτός από λανθασμένη και ανεδαφική είναι και μεγάλο ψέμα το οποίο επαναλαμβάνει συνεχώς ο ελληνικός εθνικισμός.
    Βεβαίως και δεν είμαστε “οι ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ Μακεδόνες” και βεβαίως ”Υπάρχουν και άλλοι, που αυτο-προσδιορίζονται αλλιώς.”.
    Με δεδομένο το γεγονός ότι οι Έλληνες που κατοικούν σήμερα στη γεωγραφική περιοχή της Ελλάδας που ονομάζεται Μακεδονία εγκαταστάθηκαν πρόσφατα, από το 1913 και μετά, ένα ακριβές όνομα με χρονικό επίθετο γι αυτούς θα μπορούσε να είναι “Νέοι Μακεδόνες”. Ακόμη πιο αναλυτικά μερικές σύνθετες ονομασίες οι οποίες περιγράφουν την πραγματική τους καταγωγή θα μπορούσαν να είναι οι: “ΜικραΑσιατο-Μακεδόνες”, “Ποντιο-Μακεδόνες”, “Κρητικο-Μακεδόνες”, “Ηπειρωτο-Μακεδόνες” κλπ.

    Προφανώς αυτές οι σύνθετες ονομασίες δεν γίνονται δεκτές από τους Έλληνες που κατοικούν στη γεωγραφική περιοχή της Ελλάδας που ονομάζεται Μακεδονία. Ως γνωστόν όλοι μαζί αυτοπροσδιορίζονται ως Έλληνες-Μακεδόνες και αυτό το όνομα είναι απολύτως σεβαστό. Το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού είναι ύψιστο και πρέπει να γίνει σεβαστό από τις δύο πλευρές.

    Στην πράξη η αντικειμενική λύση βρίσκετε στον σεβασμό του αυτοπροσδιορισμού. Αυτό σημαίνει σεβασμό και αναγνώριση της εθνικά Μακεδονικής ταυτότητας και της μακεδονικής γλώσσας από τη μια πλευρά και, ταυτόχρονα, σεβασμό και αναγνώριση των Ελλήνων-Μακεδόνων από τη άλλη πλευρά (π.χ. εθνικά Έλληνες με Μακεδονική περιφερειακά πολιτιστική ταυτότητα). Έτσι, δεν θα υπάρχει σύγχυση στη χρήση του όρου “Μακεδόνας” εφόσον αυτός θα οριστεί ξεκάθαρα και για τις δύο ομάδες με πιο πάνω σύνθετες ονομασίες (ΕΠΙΘΕΤΑ). Επιπλέον οι δυο όροι έχουν το πλεονέκτημα ότι πηγάζουν από τον θεμελιώδους σημασίας αυτοπροσδιορισμό των δύο ομάδων και όχι από τον εκατέρωθεν εθνικιστικό ετεροπροσδιορισμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μη-Αποκλειστικός06 Δεκεμβρίου, 2009 21:41

    Γράφοντας "...οι Έλληνες που κατοικούν σήμερα στη γεωγραφική (...) Μακεδονία εγκαταστάθηκαν πρόσφατα..." καταλαβαίνει κανείς πως λες οτι ΟΛΟΙ όσοι σήμερα αυτοπροσδιορίζονται ως "Ελληνες Μακεδόνες" είναι απόγονοι προσφύγων. Εμ, αυτό δεν είναι σε καμμία περίπτωση "δεδομένο γεγονός" (όπως αρχίζεις τη πρόταση σου). Ολίσθημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ΕΘΝΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ

    Οπως συμβαίνει σε χώρες με χαμηλό βαθμό ανάπτυξης της κοινωνίας των πολιτών και επακόλουθης προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων , όπως η πατρίδα μας η παρερμηνεία και διαστρέβλωση των βασικών ελευθεριών αποτελεί συχνό φαινόμενο.
    Ετσι πρόσφατα δικαστές στην δίκη του Πλεύρη για να τον αθωώσουν ανέφεραν την ρήση του Βολταίρου ότι θα έδινε και την ζωή του για να υπερασπισθεί το δικαίωμα έκφρασης απόψεων παντελώς διαφορετικές από τις δικές του…
    Φυσικά αυτά ειπώθηκαν σε μία εποχή κατά την οποία η ελευθερία της έκφρασης ήταν το ζητούμενο…
    Σήμερα όμως το ζητούμενο είναι η ενσωμάτωση στον εκφερόμενο λόγο της ευρωπαϊκής νομολογίας η οποία ορίζει το πλαίσιο και τους περιορισμούς της, σε σχέση με τις ευθύνες και τις υποχρεώσεις όπως ορίζει η ΕΣΔΑ...
    Κατά αναλογία η ελευθερία του εθνοτικού αυτοπροσδιορισμού έχει σκοπό την άρση των εμποδίων για την εκδήλωσή της…
    Γιατί είναι γνωστό πόσοι πόλεμοι ξέσπασαν στο παρελθόν λόγω μη αναγνώρισης από τα κράτη της εθνοτικής ταυτότητας…
    Αυτό σε καμία περίπτωση δεν συμβαδίζει με τις κρατικές πολιτικές εθνοτικής μεταπήδησης και αφομοίωσης σε μία άλλη ξένη ταυτότητα της αρεσκείας της εξουσίας…
    Ετσι η ρήση του Τρικούπη ότι δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αν το ελληνικό κράτος κατακτήσει την μακεδονία τότε όλοι οι μακεδόνες θα γίνουν έλληνες, αν η βουλγαρία τότε θα γίνουν βούλγαροι δια μέσω λιγότερο η περισσότερο βίαιης αφομοίωσης δεν είναι ακριβές…
    Γιατί το ακριβές είναι ότι τότε θα ΕΚΔΗΛΩΝΟΥΝ δημόσια κυρίως την αφομοιωτική τους ταυτότητα, χωρίς να έχουν στην πραγματικότητα απολέσει την πραγματική προ-αφομοιωτική τους ταυτότητα…
    Ετσι παρατηρούμε ότι στα ευρωπαϊκά κράτη που δημιουργήθηκαν μετά την διάλυση της οθωμανικής αυτοκρατορίας έγινε προσπάθεια ταύτισης της πραγματικής ανεπίσημης ταυτότητας με την επίσημη, είτε από τους ίδιους είτε από το κράτος…
    Αυτό αφορά τους Βλάχους οι οποίοι στην Ελλάδα δηλώνουν εθνικά έλληνες, στην Βουλγαρία βούλγαροι , στην Αλβανία αλβανοί…
    Αντίθετα και παρομοίως όλα τα παραπάνω κράτη ταυτίζουν τους εθνικά μακεδόνες με την κρατική τους ταυτότητα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αντίθετα και παρομοίως όλα τα παραπάνω κράτη ταυτίζουν τους εθνικά μακεδόνες με την κρατική τους ταυτότητα...
    Για αυτό για την Ελλάδα οι μακεδόνες θεωρούνται έλληνες , για την Βουλγαρία βούλγαροι, για την Σερβία σέρβοι…
    Συνεπώς με βάση τα παραπάνω διαπιστώνουμε ότι δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή η εκδήλωση εθνοτικής ταυτότητας με βάση το τι αισθανόμαστε σήμερα η αύριο όταν μετακινηθούμε εκτός χώρας…
    Δηλαδή ο βλάχος που μέχρι τώρα ζούσε στην Αλβανία και αυτοπροσδιοριζόνταν αλβανός αφού εγκατασταθεί στην Ελλάδα αυτοπροσδιορίζεται ως έλληνας και κατόπιν στην Βουλγαρία ως βούλγαρος ….το ίδιο και ο μακεδόνας…
    Άρα λοιπόν ο βλάχος παραμένει βλάχος οπουδήποτε, το ίδιο και ο Μακεδόνας παραμένει Μακεδόνας, άσχετα πως αισθάνεται.…
    Αυτή η παρερμηνεία του αυτοκαθορισμού οδηγεί και στην άποψη ότι σε μία βιολογική οικογένεια που συμβιώνει και εργάζεται στο ίδιο περιβάλλον μπορεί να έχουμε δύο ή περισσότερες εθνοτικές ταυτότητες, πράγμα βεβαίως μη αποδεκτό…
    Ετσι σε πολλές οικογένειες μεταναστών αιγαιατών μακεδόνων στο καναδά είχαμε το φαινόμενο παιδιά με τους δύο γονείς μακεδόνες να δηλώνουν το ένα έλληνας και το άλλο μακεδόνας…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. αυτό συνέβαινε όταν το ένα παιδί ήθελε να επιστρέψει στην Ελλάδα και συνεπώς φοβόταν την αφαίρεση της ελληνικής υπηκοότητας με βάση το τότε άρθρο 20, για αυτό και δήλωνε έλληνας….
    Αλλά και στην ελλάδα ενας ξάδελφος π.χ ως δεξιός δηλώνει έλληνας αποκομίζοντας πολλαπλά οφέλη ενώ ο άλλος ως αριστερός δηλώνει μακεδόνας αποκομίζοντας διώξεις.…
    Συνεπώς ο εκδηλωτικός αυτοπροσδιορισμός δεν είναι αυτόματα αποδεκτός, παρά μόνο όταν συμβαδίζει με τον κοινωνικό ετεροπροσδιορισμό….
    Δηλαδή δεν είμαστε αυτό που αισθανόμαστε πάντα αλλά είμαστε αυτό που είμαστε ως αποτέλεσμα οικογενειακής και κοινωνικής ζύμωσης και εξελικτικής διαδικασίας και όχι απαραίτητα βιολογικής σχέσης…
    Τέλος η συνείδηση συνδέεται με θέματα προσωπικής ηθικής και όχι με την εθνική ταυτότητα….
    Ετσι για λόγους συνείδησης ένας γυναικολόγος δε κάνει έκτρωση, ένας μάρτυρας του Ιεχωβά δεν κάνει παρέλαση ή δεν δέχεται αίμα, ένας πολίτης αρνείται την υποχρεωτική στράτευση ( αντιρρησίας συνείδησης)
    Συμπέρασμα : Άσχετα αν κάποιος αρνείται την εθνοτική του ταυτότητα αυτή δεν ακυρώνεται αλλά υπάρχει…
    Όποιος Μακεδόνας δηλώνει Μακεδόνας=έλληνας παραμένει εθνοτικά μακεδόνας(έστω και αν είναι ακόμα και διώκτης των μακεδόνων…)
    Το ίδιο και ο Βλάχος , όπως το γνωστό στέλεχος της Χούντας και της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών που δηλώνει Βλάχος=Μακεδόνας=Ελληνας….!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @Μη-Αποκλειστικός 11:41 AM, декември 06, 2009

    Όχι δεν πρόκειται για ολίσθημα. Πρόκειται για παράλειψη δική μου. Διορθώνω:

    Η ομάδα των “Ελλήνο-Μακεδόνων” εκτός από τους από τους “ΜικραΑσιατο-Μακεδόνες”, “Ποντιο-Μακεδόνες”, “Κρητικο-Μακεδόνες”, “Ηπειρωτο-Μακεδόνες” αποτελείται και από τους αυτόχθονες Βλάχους, Αρβανίτες αλλά και Ντόπιους Μακεδόνες που συνειδητά επέλεξαν την Ελληνική εθνική ταυτότητα. Είναι δημοκρατικό τους δικαίωμα. Η επιλογή τους είναι απόλυτα σεβαστή. Τον ίδιο σεβασμό οφείλουν να δείξουν όλοι οι παραπάνω προς εμάς: Να σεβαστούν την δική μας εθνική Μακεδονική ταυτότητα.

    Οπως τους σεβόμαστε να μας σέβονται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μη-Αποκλειστικός06 Δεκεμβρίου, 2009 23:20

    ΟΚ. (Δεν είναι μόνο οι ντόπιοι Μακεδόνες που επέλεξαν μια εθνική ταυτότητα. Ολος ο κόσμος έκανε αυτή την επιλογή. Δεν καταλαβαίνω γιατί είναι ταμπού να λέμε πως υπήρχαν και "Ελληνες Μακεδόνες" που κατοικούσαν στη Μακεδονία πριν το 1900...)
    Επί των υπολοίπων:
    Πολλοί απ αυτούς τους τους "κάτι-Μακεδόνες" αδυνατούν να καταλάβουν κάποιον που δηλώνει σκέτος Μακεδόνας (χωρίς "κάτι-" μπροστά). Κάνουν τον εξής παραλληλισμό: Υπάρχουν Ιταλοί Ευρωπαίοι, Ισπανοί Ευρωπαίοι κλπ, αλλά δεν υπάρχουν σκέτοι Ευρωπαίοι. Πως λοιπόν μπορούν να υπάρξουν σκέτοι Μακεδόνες χωρίς τον απαραίτητο προσδιορισμό?
    Δυσκολεύομαι να τους το εξηγήσω με απλά λόγια (και οι πολυπλοκότητες δεν είναι εύπεπτες και εύληπτες στην εποχή των εικόνων). Εσύ μπορείς?
    ΥΓ: Η επιμονή μας στην "Εθνική Μακεδονική Ταυτότητα" και μόνο, είναι λίγο εκνευριστική. Τέλος πάντων, αυτό είναι άλλο θέμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ΠΕΡΙ ΜΟΝΟΠΩΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΥΤΡΩΤΙΣΜΟΥ ΕΘΝΟΤΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ

    Τελευταία κοπής των μακεδονολόγων του υπεξ αποτελεί ο αβάσιμος και ψευδής ισχυρισμός ότι η χρήση της λέξης Μακεδονία, μακεδονικός, μακεδονική έχουν αποκλειστικό χαρακτήρα με αλυτρωτική προοπτική….
    Αυτό φυσικά αν ίσχυε θα αποτελούσε παγκόσμια πρωτοτυπία αφού πουθενά στο κόσμο δεν ισχύει αυτό…
    Είτε αυτό αφορά την Ιρλανδία για την οποία καμία ένσταση δεν έχει το ηνωμένο βασίλειο αφού κατέχει το βόρειο 1/6 της νήσου…
    Ούτε το Λουξεμβούργο το οποίο κατέχει μόλις το 22% του γεωγραφικού Λουξεμβούργου αποτελεί πρόβλημα για τις γειτονικές χώρες που κατέχουν έδαφος λουξεμβουργιανό και έχουν πολίτες με λουξεμβουργιανή εθνοτική ταυτότητα..
    Παρομοίως και η Δημοκρατία της Μολδαβίας και η περιφέρεια της Μολδαβίας στη Ρουμανία…
    Έτσι εδώ και τουλάχιστον 25 αιώνες υπάρχει μία περιοχή στο κόσμο με αναλλοίωτη ονομασία, ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
    Σε αυτή την περιοχή πάντοτε αναπτύσσονταν διαφορετικοί πολιτισμοί…..
    Στην σύγχρονη εποχή ως αποτέλεσμα της συγκρότησης των εθνών σε αυτή την περιοχή ζούνε διάφορες ξεχωριστές εθνότητες- Μακεδόνες, Βλάχοι, Αλβανοί, Έλληνες, Βούλγαροι, Τούρκοι….
    Ολες αυτές οι εθνότητες ζούνε στα τέσσαρα κράτη που προέκυψαν από τον διαμελισμό της γεωγραφικής Μακεδονίας-κατά την συνθήκη του Βουκουρεστίου το 1913, με την μακεδονική εθνότητα αυτονόητα παρούσα και επικρατούσα σε όλες τις χώρες- Αλβανία 3%, Βουλγαρία 13%, Ελλάδα 51%, Δημοκρατία της Μακεδονίας 33%...
    Ολοι οι παραπάνω έχουν το ΜΗ αποκλειστικό δικαίωμα της χρήσης του όρου Μακεδόνας , ως κάτοικοι της αδιαμέλιστης Μακεδονίας , με κοινή γεωγραφική ταυτότητα….

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ολοι οι παραπάνω έχουν το ΜΗ αποκλειστικό δικαίωμα στην ιστορική κληρονομιά της Μακεδονίας , από την εποχή του Μακεδονικού Βασιλείου, την Ρωμαϊκή εποχή, την Βυζαντινή , την Οθωμανική , μέχρι και την σημερινή διαμελιστική περίοδο..…
    Αυτονόητα ότι εθνοτική ταυτότητα με χρήση της λέξης Μακεδόνας υπάρχει μόνο ΜΙΑ….
    Δεν υπάρχει άλλη ξεχωριστή εθνότητα με την εθνοτική χρήση του όρου Μακεδόνας…
    Ξεχωριστή τόσο από την γνωστή μακεδονική όσο και από την ελληνική…
    Δεν υπάρχει δηλαδή ανθρώπινη κοινότητα στη γεωγραφική Μακεδονία με ξεχωριστή γλώσσα από την μακεδονική αλλά και την ελληνική , με ξεχωριστά τραγούδια, με ξεχωριστους χορούς, ξεχωριστά ήθη και έθιμα….
    Αρα οποιαδήποτε υπόνοια για αλυτρωτισμό λόγω σύγχυσης εθνοτικών ταυτοτήτων δεν υφίσταται…
    Αν υπήρχε ΔΕΥΤΕΡΗ εθνοτική ταυτότητα με προσωνύμιο μακεδονική τότε οι εθνικά μακεδόνες θα βρίσκανε τρόπο για ονοματολογική τροποποίηση της εθνοτικής μακεδονικής ταυτότητας τους για αποφυγή κάθε σύγχυσης , μέσα από μία μακροχρόνια διαδικασία η οποία όμως θα είχε τελειώσει εδώ και καιρό…
    Οι έλληνες της Μακεδονίας είναι γεωγραφικά μακεδόνες ως κάτοικοι της Μακεδονίας, εθνικά όμως παραμένουν έλληνες..
    Φυσικά χάνουν την μακεδονική γεωγραφική τους ταυτότητα όταν μετεγκαθίστανται εκτός Μακεδονίας, σε αντίθεση με τους εθνικά μακεδόνες οι οποίοι συνεχίζουν να είναι εθνικά μακεδόνες οπουδήποτε στο κόσμο…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Έτσι η “διαταγή” και “εντολή” του ελληνικού υπεξ να αλλάξει η μακεδονική εθνική ταυτότητα και γλώσσα καθώς και η ονομασία της χώρας είναι αβάσιμη, ψευδής και παράνομη αφού αντιβαίνει στο διεθνές δίκαιο του αυτοπροσδιορισμού- ΟΗΕ, ΟΑΣΕ, Συμβούλιο της Ευρώπης, Ε. Ε, ΝΑΤΟ, UNESCO, UNICEF …
    Η προσπάθεια επιβολής προθέματος είναι απαράδεκτη αφού πρόθεμα δεν φέρει κανένα ευρωπαϊκό έθνος και γλώσσα…
    Δεν υπάρχει λατινοιταλικό έθνος παρά μόνο ιταλικό, ούτε γαλατογαλλικό έθνος αλλά γαλλικό, ούτε κελτογερμανικό αλλά γερμανικό, ούτε σαξωνικό αλλά αγγλικό.
    Παρομοίως δεν υπάρχει σλαβικό έθνος ούτε σλαβική γλώσσα, δεν υπάρχει σλαβορώσος παρα μόνο ρώσος, σλαβοσέρβος παρά μόνο σέρβος , σλαβομακεδόνας παρά μόνο μακεδόνας και Μακεδονία και όχι Σλαβομακεδονία…
    Δεν υπάρχει κανένας λόγος για διαχωρισμό σε νέους και παλιούς μακεδόνες…αφού οι έλληνες της Μακεδονίας διακρίνονται στους παλιούς αυτόχθονες και τους νέους έποικους του 1922 από την Ασία- Πόντο, Ιωνία…
    Την ελληνική πολιτεία δεν την ενδιαφέρει αυτή καθαυτή η χρήση της λέξης Μακεδονία, αντίθετα αποκτά νόημα όταν μέχρι σήμερα ψευδώς ισχυρίζεται ότι στην Ελλάδα σε αντίθεση με όλες τις πολυεθνοτικές γειτονικές χώρες που προήλθαν από την διάλυση της οθωμανικής αυτοκρατορίας υπάρχει ΜΙΑ μόνο εθνότητα, η ελληνική….!!!
    Έτσι δεν αναγνωρίζει το ΕΝΑ εκατομμύριο μέλη της υπαρκτής εθνικής μακεδονικής Ελλάδος, άσχετα πόσοι την εκδηλώνουν, πόσοι την αρνούνται δημόσια, πόσοι δηλώνουν έλληνες αν και εθνικά μακεδόνες…
    Ο λόγος της μη αναγνώρισης συνδέεται με τον παντελώς αβάσιμο φόβο της ανάπτυξης αλυτρωτικών και αποσχιστικών τάσεων των εθνικά μακεδόνων ελλήνων πολιτών , στο 51% της προσαρτημένης στο ελληνικό κράτος Μακεδονίας…
    Παρότι ποτέ μέχρι σήμερα δεν υπήρξε ούτε πρόκειται να υπάρξει στην ευρώπη των περιφερειών το παραμικρό σε αυτή την κατεύθυνση!!!
    Οι εθνικά Μακεδόνες κάνουν χρήση του όρου Μακεδόνας αποδεδειγμένα από τις απαρχές της οθωμανικής περιόδου μέχρι σήμερα...
    Οι εθνικά έλληνες κάνουν χρήσει του όρου πολύ πρόσφατα αφού πριν ονομάζονταν ρωμιοί και ποιό πριν γραικοί, όπως τους ετεροπροσδιορίζει
    όλος ο κόσμος και όπως επίσημα έχουν καταγραφεί στον ΟΗΕ...
    Συνεπώς αν αισθάνονται σύγχυση ας βρούνε ΑΥΤΟΙ κάποια ονομασία και όχι οι Μακεδόνες....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. H επιλογή εθνοτικής ταυτότητας δεν σχετίζεται με την επιλογή κοστουμιού σε ένα πολυκατάστημα...
    Ο ελεύθερος εθνοτικός αυτοπροσδιορισμός δεν έχει χαρακτήρα επιλογής ταυτότητας αλλά εκδήλωσης αυθύπαρκτης ταυτότητας...
    Αυτό σημαίνει ότι αν ενας Μακεδόνας επιλέξει στην Ελλάδα την ελληνική εθνοτική ταυτότητα, αυτή η επιλογή είναι σεβαστή μεν μη αποδεκτή και καταδικαστέα δε...
    Γιατί διαφορετικά θα επιβραβεύουμε το ψέμμα και όχι την αλήθεια...την οσφυοακαμψία και όχι την αξιοπρέπεια...
    Διότι είναι αυτονόητο ότι η προσωπική μας ζωή θα ήταν πολύ ποιό πλούσια υλικά άν δηλώναμε παρότι Μακεδόνες Ελληνες...
    Οι Βλάχοι της Μακεδονίας, οι Αλβανοί, οι Μακεδόνες που΄"επέλεξαν" να είναι έλληνες δεν σημαίνει ότι και είναι έλληνες...
    Ούτε τέτοιοι θεωρούνται ακόμα και από το βαθύ ελληνικό κράτος....
    Συμπερασματικά ένας Μακεδόνας της Ελλάδος μπορεί και να είναι ελληνόφρων ή κατ΄ εξαίρεση βουλγαρόφρων δεν παύει όμως να παραμένει Μακεδόνας, έστω και κακός Μακεδόνας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Η μακεδονική εθνική ταυτότητα , η μακεδονική γλώσσα καθώς και το κράτος της Μακεδονίας , είναι αναγνωρισμένοι από όλο τον πλανήτη, με εξαίρεση τα μέλη του ελληνικού εθνικισμού...
    Θα ήταν ότι ποιό ανόητο και αναξιοπρεπές να αποποιηθούν την ταυτότητα τους και μεγάλη ασέβεια στην ανθρωπότητα που τους έχει ήδη αναγνωρίσει, παρά τους απίστευτους εκβιασμούς του ελληνικού εθνικισμού.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή