Σάββατο, Αυγούστου 11, 2012

Грчкиот Национализам, Подарок или проколнување? - Ελληνικός Εθνικισμός, Δώρο ή κατάρα;

 

Του МОРЕ СОКОЛ,
СОЛУН 04/08/2012 (Επετειακό)

clip_image002

Ιδίως στη βαλκανική χερσόνησο –κι όχι μόνο- μαζί με τη «γέννηση» των εθνών και των κρατών ανδρώθηκε και ο βαλκανικός εθνικισμός.

Όσο και αν οι πολίτες των εθνών αυτών ξορκίζουν την ύπαρξη του, όσο και αν αρνούνται να παραδεχθούν τις επιπτώσεις και τις επιδράσεις του Εθνικισμού επάνω τους, τόσο πιο έντονη γίνεται η παρουσία του στην σκέψη, στην έκφραση και στην πρακτική της συντριπτικής πλειοψηφίας των πολιτών αυτών των κρατών.

Φαίνεται πως η συνεχής έκθεση στις υπεριώδεις ακτίνες του Εθνικισμού όχι μόνο δημιούργησε «καρκίνο του δέρματος» αλλά προχώρησε σε ευρεία μετάσταση στον εγκέφαλο και στην ψυχή των υποκειμένων, που εκτίθενται στη συνεχή ακτινοβολία του χωρίς κανένα προστατευτικό!!!

Τι εστί λοιπόν Εθνικισμός;

«Ο Εθνικισμός (αγγλ. nationalism) είναι πολιτική ιδεολογία που υποστηρίζει με πάθος την ιδέα της εθνικής ταυτότητας για μία συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων, τη διατήρηση της ταυτότητας αυτής και των ξεχωριστών χαρακτηριστικών των ατόμων ενός έθνους, η οποία φτάνει ως την περιφρόνηση και την εχθρότητα[1] προς άλλα έθνη.» (βλέπε: http://el.wikipedia.org/wiki/Εθνικισμός )

Ας ορίσουμε λοιπόν τον σύγχρονο Εθνικισμό, σε σχέση μάλιστα, με τον Πατριωτισμό:

«Ποια είναι η εννοιολογική διαφορά μεταξύ πατριωτισμού και εθνικισμού; Είναι σωστή η διάκριση ανάμεσα σε έναν «καλό» εθνικισμό, που ονομάζεται «πατριωτισμός», και έναν «κακό» εθνικισμό, που έχει πολλές ποικιλίες, με κυρίαρχες εκείνες του ρατσισμού και του σωβινισμού; Είναι γνωστή η ρήση του Ντε Γκωλ, που φαίνεται να απαντά σε αυτό το ερώτημα: «Πατριωτισμός είναι όταν βάζεις πάνω απ' όλα την αγάπη για τη χώρα σου. Εθνικισμός είναι όταν βάζεις πάνω απ' όλα το μίσος για τις άλλες». (απόσπασμα από άρθρο της κ. Χριστίνας Κουλούρη στην εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ 9/3/2008)


Αν λοιπόν ξεκαθαρίσαμε πως άλλο πράμα ο πατριωτισμός και άλλο ο εθνικισμός, ας προχωρήσουμε να εξετάσουμε πως αναπτύσσετε και με ποιους μηχανισμούς αναπαράγετε ο εθνικισμός.

Η εκπαίδευση, η θρησκεία, οι κρατικές δομές και λειτουργίες είναι οι κύριοι μηχανισμοί αναπαραγωγής του εθνικισμού. Οι πνευματικοί «ταγοί» -που εμπνέονται από αυτά τα ιδεώδη-συνήθως αποτελούν την πρωτοπορία που χαράσσει τον Εθνικό μύθο και φτιάχνει τον καμβά πάνω στον οποίο «ανακαλύπτονται» οι απαντήσεις στα πιθανά και απίθανα ερωτηματικά των «εχθρών», «δημιουργούν» τα αναγκαία αποδεικτικά που φανερώνουν ότι ο δικός μας ο λαός είναι ο ΕΝΑΣ, ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ, ο ΠΕΡΙΟΥΣΙΟΣ συνεχιστής των ενδόξων προγόνων μας πριν 2, 3, 4 ή και 10 χιλιάδες χρόνια πριν!!!

Επειδή η θεωρητική προσέγγιση του θέματος είναι και δύσκολη και λεπτή κρίνεται αναγκαία η προβολή τους σε σημερινά απτά παραδείγματα για να γίνουν καλύτερα κατανοητά και να αντιληφθούμε από πρώτο χέρι αν η προσέγγιση μας, στο θέμα, στέκεται ή όχι.

Πρώτη υπόθεση εργασίας:

Ισχύουν ότι παραπάνω αναφέρονται για το κράτος της Δημοκρατίας της Μακεδονίας; Υπάρχει Μακεδόνικος Εθνικισμός; “Σαφώς”, “βεβαίως”, “οπωσδήποτε” θα απαντήσουν αβίαστα οι Έλληνες αναγνώστες αυτού του κειμένου. Η άποψη αυτή μπορεί να ακούγετε κατά κόρο από τα Ελληνικά ΜΜΕ, τα κόμματα, την εκκλησία και έτσι να υιοθετείται εύκολα από τους πολίτες αλλά και η πολιτική που εκπέμπεται από την αρχαιοπληξία των γειτόνων αρκεί για να δώσει στερεή βάση στο επιχείρημα. Αγάλματα φαραωνικού τύπου, αναφορές περί Μακεδονικού έθνους ακόμα πριν τον Βουκεφάλα, η «ανακάλυψη» των Χούντζα, είναι από τα πιο τρανταχτά αποδεικτικά στοιχεία Εθνικιστικού παραληρήματος. Ωστόσο, αν σκεφθούμε πως τα έθνη –με την σημερινή τους μορφή και έννοια- είναι κατασκευές των τελευταίων 250-300 χρόνων, αντιλαμβανόμαστε πως η ανάγκη των εθνικιστών να «βουτήξουν» στο παρελθόν για να αποκτήσουν νομιμοποίηση με πιστοποιητικά από τότε, μόνο γέλια μπορεί να προκαλέσει…

Αυτά βέβαια που τόσο ανάγλυφα “βλέπουν” οι Έλληνες στους Εθνικισμούς των άλλων γειτονικών χωρών και τα μέμφονται, τα αναδεικνύουν και τα καταδικάζουν ως δια μαγείας εξαφανίζονται όταν πρόκειται να εξετάσουν τα ίδια συμπτώματα και πρακτικές εντός των τειχών…!!!

Δεύτερη υπόθεση εργασίας:

Ισχύουν όσα εισαγωγικά αναφέρονται για την Ελλάδα; Υπάρχει Ελληνικός Εθνικισμός; Οι Έλληνες -άπαντες σχεδόν- θα σου απαντήσουν ΟΧΙ. Θα πουν: «Εμείς είμαστε πατριώτες, δεν είμαστε Εθνικιστές». Α, μάλιστα.

Ας εξετάσουμε ορισμένα παραδείγματα από καθημερινές απαντήσεις (κλισέ) που δίνουν συνήθως οι Έλληνες σε συζητήσεις μεταξύ τους:

  • Εμείς εδώ διδάξαμε Δημοκρατία!!!

Εσείς; Ποιοί εσείς; Ο Περικλής ναι, ο Αριστείδης ναι, ο Αριστοτέλης ναι αλλά οι σημερινοί νεοέλληνες με ποια ακριβώς ενέργειά τους διδάσκουν Δημοκρατία;

  • “Όταν λέμε εμείς –απαντούν- εννοούν το “εμείς” σαν απευθείας βιολογικοί απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων”!!!

Εδώ είμαστε λοιπόν. Είναι, οι σημερινοί νεοέλληνες, απόγονοι των αρχαίων όπως ισχυρίζονται; Αν ζητήσεις να το αποδείξουν σου απαντούν αφοπλιστικά: “Μα ζούμε στο τόπο που μεγαλούργησαν οι αρχαίοι Έλληνες”!!!

Κρίνετε λοιπόν αυτή την, κατά κόρον διαδεδομένη, θέση που κυριαρχεί στην σύγχρονη Ελλάδα: “Ο τόπος είναι που δημιουργεί Δημοκρατία κι όχι οι άνθρωποι”, λες και η Δημοκρατία είναι φρούτο που ευδοκιμεί αποκλειστικά μόνο στην Ελλάδα και εξάγεται στο εξωτερικό!

Τι σχέση μπορεί να έχουν με τους Αρχαίους Έλληνες οι σημερινοί κάτοικοι της Ελλάδας που στην συντριπτική της πλειοψηφία είναι Βλάχοι, Σαρακατσάνοι, Αρβανίτες, Μικρασιάτες, Πόντιοι, Ανατολικορωμυλιώτες, Μακεδόνες, κλπ; Μπορείτε δίπλα σε κάθε μια από τις παραπάνω ράτσες, φυλές, γλωσσοπολιτισμικές ομάδες να γράψετε και το όνομα ενός αρχαίου Φιλοσόφου ή Πολιτικού που να ανήκε κατά την αρχαιότητα σε αυτές τι ομάδες; Όχι βέβαια δεν μπορείτε, διότι απλά κανένας αρχαίος Έλληνας δεν ανήκε σε αυτές τις σύγχρονες φυλές οι οποίες είναι δημιουργήματα μεταγενέστερων χρόνων ακόμα και άλλων τόπων.

Παρόλα αυτά η επίσημη πολιτική της πατρίδας μας –μέσω σχολείου, εκκλησίας και δημόσιου λόγου- δημιούργησε αυτή την θέση της αδιάλειπτης συνέχειας του Ελληνισμού! Χιλιάδες χρόνων όλα ήταν και είναι Ελληνικά και μάλιστα με την σημερινή έννοια του όρου: η Μυθολογία, ο χρυσός αιώνας, η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, το Βυζάντιο, όλα Ελληνικά και ένδοξα. Το κρυφό σχολειό, οι Αρβανίτες οπλαρχηγοί, η 25 Μαρτίου και η Αγία Λαύρα κλπ, κλπ.

Το ότι αυτά που διδασκόμαστε για την ιστορία στα σχολεία είναι άποψη του Κωνσταντίνου Παπαρηγόπουλου ελάχιστοι το γνωρίζουν! Κι όποιος, τυχόν, αμφισβητήσει την εθνική αφήγηση του εγκεφάλου της απάτης του ελληνοχριστιανισμού οδηγείται στην πολιτικοκοινωνική νεοελληνική πυρά, λες και ζούμε στον Μεσαίωνα!

Τι και αν χρειάστηκε να κατασκευαστούν τα στοιχεία, τι και αν χρειάστηκε να αλλάξουν τα χιλιάδες τοπωνύμια που δεν ήταν Ελληνικά, τι και αν χρειάστηκε να αλλάξουν ονομασίες ποταμών, βουνών, θαλασσών και ανθρώπων. Όλα αυτά ήταν, είναι, και θα είναι, πάντα Ελληνικά.

Σκεφθείτε πως και αυτοί που σήμερα κόπτονται σαν κληρονόμοι των Αρχαίων Ελλήνων, πριν 100 χρόνια οι παππούδες τους ούτε καν ζούσαν στα σημερινά γεωγραφικά όρια της Ελλάδας. Και όμως είναι περήφανοι γιατί πιστεύουν πως είναι ΟΙ απόγονοι!

Βέβαια ας αναρωτηθούν, τι θα πίστευαν σήμερα εάν οι παππούδες τους δεν έπεφταν θύματα της υποχρεωτικής ανταλλαγής πληθυσμών του Βενιζέλου και συνέχιζαν να ζουν στις «αλησμόνητες» και συχνά «αλύτρωτες» πατρίδες; (Όλα τα παραπάνω γράφονται με σεβασμό στην ιστορία και το δράμα όλων των προσφύγων και χωρίς ίχνος υποτίμησης των δεινών που επέφεραν οι ανταλλαγές και οι εποικισμοί. εδώ μπορείτε να δείτε την άποψη μου για τους εποικισμούς)

Απλά οι Νεοέλληνες, σε χρόνο ρεκόρ, ανακαλύπτουν τον εθνικισμό των «Γυφτοσκοπιανών» αλλά, ταυτόχρονα, αδυνατούν να καταλάβουν πως με τον ίδιο τρόπο που η Ελλάδα, η Τουρκία, η Βουλγαρία και άλλοι έφτιαξαν τους δύο προηγούμενους αιώνες το δικό τους εθνικό μύθο, με τον ίδιο τρόπο φτιάχνουν και οι σύγχρονοι Μακεδόνες τον δικό τους εθνικό μύθο. Στην ίδια μήτρα με τους Έλληνες χαλκεύουν τα κληρονομητήρια και τις διαθήκες του Βουκεφάλα!!!

Και αν με τα καμώματα των «Σκοπιανών» γελάμε, με τα καμώματα των δικών μας Ελληναράδων (Καρατζαφέρης, Σαμαράς, Παπανδρέου, Παπαθεμελής, Ψωμιάδης, Βελόπουλος, Λιακόπουλος, Άδωνης, κλπ,κλπ) τι πρέπει να κάνουμε; Να γελάμε ή να κλαίμε;

 

Για να σας θυμίσω μερικά ευτράπελα:

Λίγα είναι αυτά που θυμήθηκα ε; Για να προσπαθήσω κι άλλο:

  • Τις γελοιότητες της ΕΡΤ σε τηλεοπτικές μεταδόσεις, στις οποίες ή «εξαφάνιζε» το MKD με ένα λευκό τσιρότο ή το μετέτρεπε σε FYR!!!
  • Την αναφορά σε Σκόπια και Σκοπιανούς από το σύνολο των μέσων και των αρχών!!! (ακούσαμε και το ανεκδιήγητο σε αγώνες από έλληνα δημοσιογράφο: «Τώρα ακούγετε ο εθνικός ύμνος των Σκοπίων!!!!» λες και η Αθήνα ή τα Τίρανα έχουν εθνικό ύμνο!)
  • Την απόφαση της Χάγης, που από σφαλιάρα παρουσιάστηκε σαν θρίαμβος!
  • Τα χαζά επεισόδια με τις πινακίδες στα σύνορα που διώχνουν τουρίστες.
  • Την συνεχιζόμενη πολιτική άρνησης σε ότι αφορά τη Μακεδόνικη γλώσσα, κουλτούρα και παράδοση.
  • Την συνεχιζόμενη πολιτική αποκλεισμού από τα ΜΜΕ των τραγουδιών στην μητρική μας γλώσσα και της στοχοποίησης χωριών, συλλόγων και ορχηστρών που επιμένουν στην δημόσια προβολή της Μακεδόνικης παράδοσης.
  • Το χειρότερο δε της κρατικής πολιτικής είναι η παρουσίαση από όλους τους συλλόγους των Γηγενών σε επίσημες εκδηλώσεις των Μακεδόνικων χορών χωρίς τα λόγια τους!! Απώτερος σκοπός να εμπεδωθεί από όλους πως αυτοί που προϋπήρχαν στην Μακεδονία πριν το 1912 ήταν μουγκοί!!!
  • Το κατάπτυστο είναι η προσπάθεια να εμφανιστούν ως Ελληνικοί οι χοροί: Ζάραμο, Ράικο, Πουστσένο, Τικφέσκο, Μπαιντούσκινο, Στάνκαινα κλπ από ανθρώπους που δεν γνωρίζουν καν την Ελληνική μετάφραση τους!!!

clip_image004

Θα μου πείτε «σιγά τώρα!», «ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ!» πως οι παραπάνω θέσεις και ενέργειες αποτελούν απόδειξη Εθνικιστικού λόγου ή πράξεων, στην σύγχρονη Ελλάδα, και θα συμπληρώσετε:

  • Αυτά δεν είναι ρατσιστικά, δεν είναι Εθνικιστικά. Όποιος τα βλέπει σαν τέτοια είναι επικίνδυνος. Είναι πράκτορας.
  • Τι και αν οι προγονοί τους προϋπήρχαν 14 – 15 αιώνες στα χωριά τους;
  • Tι και αν τους αλλάξαμε τα ονοματεπώνυμα μετά το 1912;
  • Tι και αν εποικίσαμε με 800 χιλιάδες χριστιανούς την Μακεδονία;
  • Τι και αν αλλάξαμε τα ονόματα των χωριών και των πόλεων (1926);
  • Τι και αν εκτοπίσαμε, φυλακίσαμε, εκδιώξαμε, ποτίσαμε ρετσινόλαδο εκατοντάδες χιλιάδες, τι και αν οδηγήσαμε στην προσφυγιά 30.000 ενήλικες και 28.000 παιδιά στο τέλος του εμφυλίου, τι και αν ακόμα και σήμερα δεν τους επιτρέπουμε την επίσκεψη στα χωριά τους, τι και αν η πατρίδα μας με το νόμο του 1982 θεωρεί εμάς Έλληνες και τους συγγενείς μας πολιτικούς πρόσφυγες «μη Έλληνες στο γένος»;
  • Τι και αν τα γνωρίζουν όλα αυτά οι σημερινοί κάτοικοι της Ελληνικής Μακεδονίας για τους Ντόπιους συμπολίτες τους, στην πρώτη καλή συζήτηση που θα τολμήσει κάποιος Μακεντόνετς να τους πει, πως δεν ήταν σωστά όλα αυτά που έκαναν, κάνουν και ανέχονται να συνεχίζονται και σήμερα εις βάρος των Μακεδόνων;

Η πιο πιθανή απάντηση που θα πάρει κανείς, στα παραπάνω ερωτήματα, είναι: «Αν σας αρέσει. Αν δεν σας αρέσει να πάτε στον Γκρούεφσκι!!!»

Καταλάβατε; Κατά τ’ άλλα δεν υπάρχει Εθνικισμός στην Ελλάδα. Θα σου πούνε ότι “αυτό τον καρκίνο τον έχουνε οι «Σκοπιανοί», οι Γκρίζοι Λύκοι και άλλοι, μακριά, στα ξένα. Εδώ, στην Ελλάδα, είναι όλοι Δημοκράτες, καλοί Χριστιανοί, καλοί άνθρωποι, με σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων κυρίως σε όλους όσους δεν τα διεκδικούν!!!

Εδώ είναι θείο δώρο ο Ελληνισμός. Ρωτήστε και τον Άνθιμο...

clip_image006

10 σχόλια:

  1. Η δημιουργια της συγχρονης Ελλαδας στο νοτιο ακρο της Βαλκανικης ηταν επιθυμια των μεγαλων δυτικων δυναμεων που ηθελαν ενα προτεκτορατο που να αναχαιτιζει τους Σλαβους. Οταν συνειδητοποιησαν οτι οι πλυθησμοι ηταν αναμεικτοι και οτι οι Ελληνες ηταν σκορπισμενοι και αραιοι, και σε σχεση με τους αρχαιους τους προγονους πολιτιστικα εκφυλισμενοι ζωντας αναμεσα σε αλλες εθνοτητες, εβαλαν μπροστα ενα σχεδιο αναβιωσης του παλαιου ενδοξου εθνους και "ανακτασκευης" του. Περνωντας ως οδοστρωτηρας πανω απο αλλες εθνοτητες ή εθνοπολιτισμικες ομαδες που βρεθηκαν στο διαβα του, το σχεδιο αυτο εφερε αποτελεσματα: μια νεα Ελλαδα που -αν εξαιρεσουμε τους μεταναστες- ειναι (sic) εθνικα ομοιογενης.

    ΚΩΤΣΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ναι οπως τα λες ειναι,αλλωστε αυτα αναφερουν και ολες οι απογραφες πριν το 1912 , οτι δλδ οι Ελληνες ηταν σκορπισμενοι και αραιοι η και ανυπαρκτοι εντελως θα ελεγα.
    Πουθενα δεν υπηρχαν ουτε Ανατ, Δυτ. και Κεντρικη Μακεδονια ουτε και στο Μοναστηρι.Την προκυρηξη προσωρινης Κυβενησης Μακεδονιας το 1878 την εγραψαν αγνωστοι. Στην δε Θεσσαλονικη δεν υπηρχε καν Ελληνας ουτε και Ελληνικος τυπος και το Αθλητικο Σωματειο Ηρακλης το ιδρυσαν καποιοι ξενοι.

    Αυτα μπορει καποιος απο εσας να τα αποδειξει???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @Θαλασσογέρακα, σε χαιρετώ.
    Πολύ ενδιαφέροντα αυτά που γράφεις και σε μεγάλο βαθμό συμφωνώ μαζί σου. Σαφώς και είναι ένα μεγάλο αγκάθι η εθνικιστικός τρόπος σκέψεις και δράσης. Σαφώς και η Ελλάδα ακολουθεί μία τέτοια στάση, όπως και οι γείτονες μας και σαφώς είναι πεπλανημένοι και όσοι Έλληνες πιστεύουν ότι μόνο οι γείτονες ασκούν εθνικιστική τακτική ενώ η Ελλάδα όχι.
    Κάποτε, με ρώτησε ένας φίλος, λόγω και της ιδιάιτερης μου σχέσης με τη γείτονα ΔτΜ: "Είναι όντως τόσο πορωμένοι και τους έχει γίνει τόση πλύση εγκεφάλου τους Σκοπιανούς, ώστε να πιστεύουν ότι είναι απόγονοι του Μ. Αλεξάνδρου κι ότι τους ανήκει δικαιωματικά η Μακεδονία μας. Εγώ αυτό ξέρω. Είναι αλήθεια?"
    Η απάντηση μου ήταν η εξής:
    "Έτσι ακριβώς είναι. Αυτό που γνωρίζεις είναι αλήθεια, αλλά είναι μόνο η μισή αλήθεια. Αυτό που δε γνωρίζεις και που δύσκολα μπορείς να συνειδητοποιήσεις είναι πως ανάλογη πλύση εγκεφάλου και αναθρεμμένος με ίσης αξίας παραμύθια είσαι κι εσύ κι όλοι μας οι Ελλήνες".
    Πολλές φορές ο εθνικισμός φουντώνει κι ως αντίδραση στον "αντίπαλο εθνικισμό". Όσο δηλαδή φουντώνει η προπαγάνδα του ενός τόσο αντίστοιχα φουντώνει και η προπαγάνδα του άλλου. Δράση - αντίδραση δηλαδή. Για παράδειγμα, αν το 1990 κατά τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας και την ίδρυση της ΔτΜ δεν υπήρχε τόση δυναμική για αλυτρωτισμούς σίγουρα δεν θα υπήρχε και τέτοιας μορφής εναντίωσης της Ελλάδας έναντι του νέου αυτού κράτους. Όπως και αν δεν υπήρχε τέτοια αντίδραση της Ελλάδας στην ύπαρξη μακεδονικού κράτους, έθνους και γλώσσας, δεν θα υπήρχε σίγουρα και σε τέτοιο βαθμό η ρητορεία των βορείων μας γειτόνων (αρχαιοπληξία, μνημεία φαραωνικού τύπου, αναφορές σε σχολικά εγχειρίδια και πολλά άλλα).
    Άρα ερχόμαστε στο "παιδιάστικο": Ποιός άρχισε πρώτος? Εσείς... όχι εσείς αρχίσατε... και πάει λέγοντας.. (για να γελάσουμε και λίγο).
    Τα έθνη όπως τα ξέρουμε σήμερα είναι ένα από τα πλέον τεχνητά δημιουργήματα του ανθρώπου, υπάρχουν εδώ και πολύ λίγους αιώνες (όπως σωστά επισημαίνεις) και ο σκοπός δημιουργιας τους ήταν πολύ απλός και πρακτικος: Να διατηρήσουν τη συνεκτικότητα εντός του κράτους. Αυτό ισχύει όχι μόνο στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια αλλά παντού στην υδρόγειο.
    Ένα δεύτερο πολύ σημαντικό θέμα, είναι η ΓΕΛΟΙΟΤΗΤΑ (κατ' εμέ) προσέγγυσης του θέματος των αρχαίων λαών, των πολιτισμών τους και της σύνδεσης τους με τα σύγχρονα έθνη.
    Ίσως πρωτοτυπήσω λέγοντας το εξής:
    Λέει ο ένας: είμαστε βιολογικοί απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων και ως εκ τούτου πνευματικοί κληρονόμοι τους.
    Και λεει ο άλλος: Δεν έχετε καμμία βιολογική σχέση με τους Αρχαίους Έλληνες κι ως εκ τούτου δεν έχετε κανένα δικαίωμα στην πνευματική τους κληρονομιά.
    Και λέω ΕΓΩ: ΕΙΣΤΕ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΗΛΙΘΙΟΙ!!!
    Είμαστε ή δεν είμαστε βιολογικοί απόγονοι (έχω άποψη επ' αυτού) δεν έχει καμμία σημασία. Κανένας δεν μπορεί να διεκδικήσει πνευματική κληρονομιά, ούτε φυσικά και εδαφικά δικαιώματα επειδή είναι (αν παραδεχτούμε ότι είναι) βιολογικός απόγονος εκατό γενιές πίσω κάποιων ανθρώπων. Εδώ δεν αναγωρίζεται ως πνευματικός κληρονόμος το παιδί σου αν δεν είναι άξιο για αυτό!!!!
    (συνεχίζεται)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. (συνέχεια)
    Είμαστε όλοι, τα σύγχρονα έθνη, το αποτέλεσμα των ιστορικών εξελίξεων και τίποτε άλλο. Αλίμονο στα έθνη που για να διατηρήσουν τη συνεκτικότητα τους, πρέπει να επικαλεστούν φαντάσματα 2000 και 3000 ετών!
    Άλλο πατριωτισμός κι άλλο εθνικισμός, όπως λένε όλοι αλλά λίγοι το καταλαβαίνουν. Και θα κάνω μια υπέρβαση εδώ, μνημονεύοντας μιά φράση του Γ. Καρατζαφέρη (τον οποίο και δεν συμπαθώ διόλου) που όμως με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο: "Πατριωτισμός είναι, όταν βλέπεις σε μιά δημόσια υπηρεσία, το κλιματιστικό να δουλεύει με το παράθυρο ανοιχτό, να μπινελικώνεις τον υπάλληλο και να κλείνεις το παράθυρο".
    Οταν λες "δε βαριέσαι, στα παπ*ρια μου" (συνεχίζω εγω), κλέβεις το ΦΠΑ και αγοράζεις μετά μανίας ξένα προϊόντα ενώ υπάρχουν αντίστοιχα Ελληνικά αλλά ταυτόχρονα είσαι αδιάλλακτος για την Ελληνικότητα της Μακεδονίας, την κατάφωρη αδικία της Τουρκίας έναντι της Ελλάδας, τη βιολογική σου σχέση με τον Περικλή και των Μεγαλέξανδρο, την περηφάνεια σου για τον Αριστοτέλη, το θεμιστοκλή, τον Ιπποκράτη, τον Αριστοφάνη κι ας μην είσαι σίγουρος ποιος ήταν συγγραφές, ποιός στρατηγός και ποιός γιατρός, όταν περηφανεύεσαι ότι είσαι πνευματικός κληρονόμος του Πλάτωνα και του Αριστοφάνη, χωρίς να έχεις διαβάσει ποτέ σου κανένα έργο τους, τότε δεν είσαι πατριώτης αλλά ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ.

    Σε χαιρετώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο Γυμναστικός Σύλλογος Ηρακλής κατάγεται από τον όμιλο «Φιλόμουσων» που ιδρύθηκε το 1899.

    Το 1903 μέλη του ομίλου αποφασίζουν να εντάξουν τον αθλητισμό στον όμιλο τους δημιουργώντας γυμναστήριο και τμήματα ποδοσφαίρου, κολύμβησης και ποδηλασίας. Από την αρχή όμως ο σύλλογος άρχισε να αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα.

    Τα προβλήματα αυτά λύθηκαν με την συνένωση του ομίλου με την ομάδα «Ολυμπία» που σχημάτισαν το 1908 τον
    Οθωμανικό Ελληνικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης «Ο Ηρακλής».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @Γηραιέ,
    Μην προσπαθείς να αποδείξεις τα αυτονόητα. ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ πως υπήρχε πολυπληθή ελληνική κοινότητα στην πολυεθνική Θεσσαλονίκη. Κακώς αναφέρεσαι στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ, βάζοντας στο ως θέμα συζήτησης! ΔΕΝ συζητάμε την ύπαρξη Ελλήνων στη Θεσσαλονίκη και στη Μακεδονία γενικότερα, πριν το 1912. Είναι δεδομένη. Όποιος το αμφισβητεί πρέπει να αντιμετωπιζεται με γέλιο κι όχι με αντιπαράθεση. Κι επιπλέον είσαι και ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ. Το θέμα της ανάρτησης είναι αν υπάρχει Ελληνικός Εθνικισμός.
    Χωρίς παρεξήγηση, εντάξει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. МОРЕ СОКОЛ, СОЛУН18 Αυγούστου, 2012 16:24

    Χαιρετώ τον Στέφανο.
    Εύστοχος σε όλες σου τις παρεμβάσεις.
    Τελικά αντιλαμβάνομαι πως αν κάποιος έχει λίγο γνώση για το Μακεδονικό , ζει κάποιες πτυχές του και δεν είναι φανατικός μπορεί να καταλάβει. Την φασαρία και τις ακρότητες τις δημιουργούν συνήθως αυτοί που δεν γνωρίζουν που ζούμε, δεν γνωρίζουν τα ήθη, τα έθιμα, την γλώσσα των Μακεδόνων αλλά υιοθετούν άκριτα τον ακραίο λόγο των Άνθιμων , των Στόκων και των Λιακοβελόπουλων.
    Καλά είναι ότι και να λέει κάποιος στο Μακεδονικό , αν θέλει να είναι σοβαρός, ας φροντίσει να κοιτάξει τον καθρέπτη του.
    Αρκετά τόσα χρόνια με τις καμήλες που γελούσαν με τις καμπούρες των άλλων.
    Να είσαι καλά Στέφανε, αλλά και όλοι οι άλλοι.

    МОРЕ СОКОЛ,
    СОЛУН

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. "Καλά είναι ότι και να λέει κάποιος στο Μακεδονικό , αν θέλει να είναι σοβαρός, ας φροντίσει να κοιτάξει τον καθρέπτη του".

    Σε ποιον απεθύνεσαι МОРЕ СОКОЛ?
    Ο Stefanos κοιτάχτηκε στον καθρέφτη και στάθηκε κριτικά απέναντι στον εθνικισμό των ομοεθνών του.
    Εσύ κοιτάχτηκες ποτέ στον καθρέφτη?
    Γιατί μόνο με τον εθνικισμό των "άλλων" βλέπω να ασχολείσαι.
    Ακριβώς όπως κάνουν αυτοί που κατακρίνεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. МОРЕ СОКОЛ, СОЛУН19 Αυγούστου, 2012 23:02

    «Γιατί μόνο με τον εθνικισμό των "άλλων" βλέπω να ασχολείσαι.
    Ακριβώς όπως κάνουν αυτοί που κατακρίνεις.»


    Ανώνυμε δεν μπορώ να καταλάβω ακριβώς ποιο είναι το πρόβλημα σου. Παρόλα αυτά αν τόσο σε νοιάζει η προσωπική μου στάση απέναντι στον Εθνικισμό και σε φαινόμενα τέτοιου είδους , αυτοί που με γνωρίζουν μπορούν να σε ενημερώσουν.
    Για τα εθνικιστικά φαινόμενα στη Δημοκρατία νομίζω τα γράφω στο κείμενο ξεκάθαρα αν και αυτό είναι δουλειά των πολιτών της Δημοκρατίας της Μακεδονίας που υφίστανται τέτοια πολιτική.
    Για τους δικούς μας εθνικιστές (Μακεδόνες , εντός των συνόρων) αν παρακολουθούσες τις αναρτήσεις μας στο abecedar.blogspot.gr θα έβλεπες και δημόσιες καταγγελίες σε κάποιους απίθανους που μόνο ζημιά κάνουν με τις υπερβολές τους.
    Επίσης όσοι με ξέρουν από κοντά γνωρίζουν και το πόσο προσεκτικός είμαι σε εκφράσεις και κινήσεις και πόσο επικριτικός σε ακραίες αντιδράσεις.
    Πάντως είμαι ανοιχτός σε κάθε καλόπιστη κριτική και προσπαθώ να βελτιώνομαι… ανώνυμε σχολιογράφε….

    МОРЕ СОКОЛ, СОЛУН

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @Ανώνυμε,
    Κάνεις λάθος! Ο МОРЕ СОКОЛ είναι ίσως ο μόνος που κατακρίνει ανοικτά τον εθνικοσμό των "άλλων".

    ΑπάντησηΔιαγραφή