tag:blogger.com,1999:blog-37428632.post1693535816502693751..comments2024-02-28T17:03:42.873+02:00Comments on Abecedar Абецедар: Η γελάδα πίσω από τη φτέρηAbecedarhttp://www.blogger.com/profile/16339670618449346353noreply@blogger.comBlogger13125tag:blogger.com,1999:blog-37428632.post-66898726854591869462011-09-03T20:28:21.471+03:002011-09-03T20:28:21.471+03:00Πράγματι, απάντησες - αλλά δεν είναι εκεί το θέμα....Πράγματι, απάντησες - αλλά δεν είναι εκεί το θέμα.<br /><br />Το θέμα ειναι οτι η μια σου απάντηση αναιρεί την άλλη...Ψευδώνυμοςhttps://www.blogger.com/profile/15522891575792574165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-37428632.post-62916399868612246802011-09-03T13:38:23.412+03:002011-09-03T13:38:23.412+03:00Καλώς τον Ψευδώνυμο.
Στις απορίες σου έχω ήδη απα...Καλώς τον Ψευδώνυμο.<br /><br />Στις απορίες σου έχω ήδη απαντήσει, εμμέσως πλην σαφώς, στα προηγούμενα σχόλια.Abecedarhttps://www.blogger.com/profile/16339670618449346353noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-37428632.post-70026437692151402612011-09-03T00:22:11.354+03:002011-09-03T00:22:11.354+03:00Οκ, υιοθέτησα για χάρη σου ψευδώνυμο στο μπλόγκερ....Οκ, υιοθέτησα για χάρη σου ψευδώνυμο στο μπλόγκερ.<br /><br />Είμαι ο "πρώην ανώνυμος" που έγραψε το 1ο σχόλιο (10:29 AM, август 30, 2011), το 5ο (12:42 PM, август 31, 2011) και το 7ο (2:21 PM, септември 01, 2011)<br /><br />και περιμένω.Ψευδώνυμοςhttps://www.blogger.com/profile/15522891575792574165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-37428632.post-35391487083738688462011-09-02T23:58:54.173+03:002011-09-02T23:58:54.173+03:00Παρακαλώ θερμά τους σχολιαστές που έχουν άποψη επί...<b>Παρακαλώ θερμά τους σχολιαστές που έχουν άποψη επί του θέματος να “υιοθετήσουν” κατοχυρωμένα διαδικτυακά ψευδώνυμα στο blogger.com και να γράφουν σχόλια μέσω αυτών διότι δημιουργούνται παρανοήσεις και παρεξηγήσεις, κοινώς “χάνεται” η μπάλα.<br /> <br />Ευχαριστώ.</b>Abecedarhttps://www.blogger.com/profile/16339670618449346353noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-37428632.post-3568536585660018302011-09-02T22:30:25.393+03:002011-09-02T22:30:25.393+03:00Abecedar, διάβασα την απάντηση σου (9.34) και έγρα...Abecedar, διάβασα την απάντηση σου (9.34) και έγραψα δυο λόγια. Κατά την 'προεπισκόπηση' βλέπω το σχόλιο του Ανώνυμου (2.21) - που με έκανε να γράψω μια πρόταση ακόμα.<br />Και αμέσως, απαντάει ο 'Boris'.<br />Επειδή έχεις 'μετριασμό σχολίων', η δημοοσίευση τους γίνεται μόλις, και αφού, τα εγκρίνεις.<br />Το βλέπω λοιπόν εξαιρετικά απίθανο να διαβάσατε το σχόλιο του Ανώνυμου την ίδια στιγμή εσύ και ο 'Boris'. Οπότε αναγκαστικά πρέπει να καταλήξω στο συμπέρασμα οτι εσύ και ο "Boris' είστε το ίδιο πρόσωπο.<br />Το θέμα που θίγει ο Ανώνυμος (και πριν απο αυτόν ο κ. Καραβας βεβαια) είναι πολύ σοβαρό.<br />Και σχόλια σαν αυτά του 'κυρίου Boris' δεν τιμούν ούτε τον κύριο Boris ούτε εσένα που επιτρέπεις να εμφανιστούν, εάν και εφόσον βέβαια πρόκειται για δύο διαφορετικά πρόσωπα.<br />Είναι δυνατόν εσύ να επιτρέπεις κάτι τέτοιο;<br />Λυπάμαι.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-37428632.post-4650988937524739412011-09-02T21:46:07.256+03:002011-09-02T21:46:07.256+03:00Πολύ κουνας τη περικεφαλεα σου ανωνυμε… προσεχε μη...Πολύ κουνας τη περικεφαλεα σου ανωνυμε… προσεχε μη σου πεσει… :))))Borisnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-37428632.post-70054520331997457712011-09-02T00:21:56.073+03:002011-09-02T00:21:56.073+03:00Τώρα με μπέρδεψες!
Τη μια, σου λέω οτι ο καθηγητή...Τώρα με μπέρδεψες!<br /><br />Τη μια, σου λέω οτι ο καθηγητής κάνει λάθος όταν λέει πως η επινόηση ένδοξου παρελθόντος είναι παγκόσμιο γνώρισμα - και μου λές όχι, ο καθηγητής έχει δίκιο.<br /><br />Την άλλη, μου λες οτι το κόλλημα με τις περικεφαλαίες (δηλαδή ακριβώς η επινόηση του ένδοξου παρελθόντος) όντως δεν είναι παγκόσμιο γνώρισμα.<br /><br />Τελικά, ποιο από τα δύο ισχύει κατ' εσέ?<br /><br />Το κόλλημα με τις περικεφαλαίες είναι παγκόσμιο γνώρισμα όπως λέει ο καθηγητής, ή όχι?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-37428632.post-36836724620105100682011-09-01T19:34:13.830+03:002011-09-01T19:34:13.830+03:00@Εχεις δίκο Ανώνυμε 12:42 PM, август 31, 2011
Οντ...@Εχεις δίκο Ανώνυμε 12:42 PM, август 31, 2011<br /><br />Οντως το κόλλημα με τις περικεφαλαίες δεν είναι παγκόσμιο "γνώρισμα". <br />Είναι βασικό "γνώρισμα" των Νεοελληνών το οποίο "μεταδίδεται" σαν ιος στις γειτονικές χώρες.<br /><br />Πράγματι αυτό το πρόβλημα με τις περικεφαλαίες χρειάζεται "θεραπεία", αρχής γενομένης από τη χώρα μας την Ελλάδα που το συντηρεί και δεν λέει να το ξεπεράσει...Abecedarhttps://www.blogger.com/profile/16339670618449346353noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-37428632.post-16705406502048525002011-08-31T22:42:28.402+03:002011-08-31T22:42:28.402+03:00Οχι, Abecedar, η εν λόγω παρατήρηση ΔΕΝ είναι σωστ...Οχι, Abecedar, η εν λόγω παρατήρηση ΔΕΝ είναι σωστή. Τουλάχιστον όχι για ΟΛΑ τα έθνη όπως γράφει ο Καράβας.<br /><br />Το πιο ακραίο παράδειγμα είναι η Γαλλική Επανάσταση. Δημιούργησε το Γαλλικό έθνος ερχόμενη σε ρήξη με το παρελθόν, όσο "ένδοξο" κι αν ήταν αυτό. <br />Κυριολεκτικά έσφαξε το παρελθόν για να δημιουργήσει τον νέο "Πατριώτη Γάλλο".<br /><br />Οπως και η Αμερικανική επανάσταση. Δημιούργησε το αμερικανικό έθνος ερχόμενη σε ρήξη και αρνούμενη το ένδοξο παρελθόν της Βρετανικής αυτοκρατορίας.<br />Ούτε η Γαλλική, ούτε η Αμερικανική επανάσταση (που είναι οι πρώτες που δημιούργησαν έθνη με τη σημερινή έννοια του όρου) δεν επινόησαν κάποιο ένδοξο παρελθόν - γιατί ο σκοπός τους ήταν να χτίσουν το μέλλον.<br /><br />Στα καθ' ημάς βαλκάνια, δεν υπήρξε λαός που να πήρε την υπόθεση "χτίσιμο έθνους" στα χέρια του, πολύ απλά γιατί η αγραμματοσύνη που επιβλήθηκε στους χριστιανούς της Οθωμανικής αυτοκρατορίας με την ενεργή συμμετοχή του "οικουμενικού" πατριαρχείου, δεν ήταν δυνατόν να δημιουργήσει επαναστατικά υποκείμενα.<br />Η ελληνική επανάσταση ήταν έργο καθοδηγούμενο από το εξωτερικό, από ρομαντικούς διανοούμενους που έβλεπαν το "αρχαιοελληνικό μεγαλείο" να "κακοποιείται από την οθωμανική βαρβαρότητα".<br />Οι ελληνόφωνοι χριστιανοί της οθωμανικής αυτοκρατορίας δεν είχαν ιδέα γι αυτό το παρελθόν, το αφορισμένο από τον ουσιαστικό δυνάστη τους που ήταν το πατριαρχείο.<br />Αρκετά αργότερα, και μετά από μεγάλες προσπάθειες των εξ εσπερίας ορμώμενων διανοούμενων, επηρεασμένων από το τότε "κίνημα" του ρομαντικού εθνικισμού, έγιναν "κοινωνοί" της χίμαιρας που είναι γνωστή ως "ελληνοχριστιανισμός".<br />Οι νεοέλληνες δεν δίδαξαν τίποτα, πριν διδαχτούν από τις φαντασιώσεις των δυτικοευρωπαίων θαυμαστών της αρχαίας ελλάδας.<br />Για ψάξε λίγο πως "ψαχνόταν" να βρουν ποιοι είναι, να αυτο-οριστούν, μόλις απέκτησαν την ανεξαρτησία τους...<br /><br />Κάτι ανάλογο, όχι βέβαια ακριβώς όμοιο, συνέβη με όλα τα "επαναστατημένα έθνη" της τότε "ευρωπαϊκής Τουρκίας".<br /><br />Η επινόηση λοιπόν κάποιου "ένδοξου παρελθόντος" δεν είναι παγκόσμιο χαρακτηριστικό. <br />Ουτε καν πανβαλκανικό!...<br /><br />Είναι πολύ βολικό να λέμε "ε, εντάξει μωρέ, μπορεί να είμαστε κολλημένοι με τις περικεφαλαίες, αλλά όλα τα έθνη το ίδιο κάνουν".<br /><br />Οχι, αγαπητέ, το κόλλημα με τις περικεφαλαίες δεν είναι παγκόσμιο "γνώρισμα". Κάποιοι (όχι όλοι) βαλκάνιοι παρουσιάζουν αυτή την ανωμαλία. Είναι δικό μας πρόβλημα που χρειάζεται "θεραπεία", είναι μια ανωμαλία που δεν συναντάται συχνά.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-37428632.post-22985791681497728242011-08-31T20:38:28.840+03:002011-08-31T20:38:28.840+03:00@PANDO
Σωστή η παρατήρηση σχετικά τη διαφορά στη ...@PANDO<br /><br />Σωστή η παρατήρηση σχετικά τη διαφορά στη σημασία των λέξεων "ΓΚΟΛΕΜ" και "ΒΕΛΙΚΙ", ωστόσο το φυλλάδιο του 1845 με τις “ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ” (εικόνα του οποίου πρόσθεσα στο κείμενο) κάνει λόγο για "ΓΚΟΛΕΜ". Ενδεχομένως αυτό το φυλλάδιο να είχε υπόψη του ο Καθηγητής Καράβας. <br /><br />Άλλωστε δεν είναι υποχρεωτικό να γνώριζε ο Καράβας την μακεδονική γλώσσα όταν έγραφε το εξαιρετικό άρθρο "Η γελάδα πίσω από τη φτέρη".Abecedarhttps://www.blogger.com/profile/16339670618449346353noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-37428632.post-38030672383286702382011-08-31T20:29:41.810+03:002011-08-31T20:29:41.810+03:00@Ανωνυμε 10:29 AM, август 30, 2011
Η διαπίστωση ...@Ανωνυμε 10:29 AM, август 30, 2011 <br /><br />Η διαπίστωση του Καθηγητή ότι <i>”η επινόηση ενός όσο πιο αρχαίου και ένδοξου παρελθόντος αποτελεί την πεπατημένη πρακτική που ακολούθησαν όλα τα εθνικά κράτη..."</i> είναι πέρα για πέρα σωστή.<br /> <br />Στα Βαλκάνια, οι πρώτοι διδάξαντες την επινόηση "αρχαίου και ένδοξου παρελθόντος" και "αρχαίων προγόνων" προκειμένου να αναγνωριστούν ως κράτος τον 19ο αιώνα, ήταν και συνεχίζουν να είναι οι Νεοέλληνες. <br /><br />Αυτή η συνεχιζόμενη μέχρι σήμερα "παιδική ασθένεια" της αρχαιοπληξίας των Νεοελλήνων δυστυχώς επηρέασε και συνεχίζει να επηρεάζει τα υπόλοιπα κράτη και έθνη των Βαλκανίων.Abecedarhttps://www.blogger.com/profile/16339670618449346353noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-37428632.post-21758690578080202182011-08-31T14:13:25.091+03:002011-08-31T14:13:25.091+03:00Ο όρος "Golem Aleksandar" είναι λάθος......Ο όρος "Golem Aleksandar" είναι λάθος... και σημαίνει μεγάλος σε όγκο, σε μπόϊ, σε διαστάσεις... Ενώ "Veliki Aleksandar" σημαίνει Μέγας σε αξία, δόξα, ικανότητες, φήμη κλπ.PANDOhttps://www.blogger.com/profile/17439858489295311806noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-37428632.post-14158896482348773532011-08-30T20:29:26.968+03:002011-08-30T20:29:26.968+03:00Ολα οκ, αλλά σε δύο σημεία ο κ. καθηγητής δε μας τ...Ολα οκ, αλλά σε δύο σημεία ο κ. καθηγητής δε μας τα λέει καλά.<br /><br />1. Ο μεγαλέξανδρος δεν είναι "Γκόλεμ Αλεξάντρ", αλλά "Αλεξάνταρ Βελικι" - εντάξει, αυτό μπορούμε να το παραβλέψουμε, δεν τρέχει και τίποτα.<br /><br />2. "...η επινόηση ενός όσο πιο αρχαίου και ένδοξου παρελθόντος αποτελεί την πεπατημένη πρακτική που ακολούθησαν όλα τα εθνικά κράτη..." Ωπα!<br />Ολα? πως όλα? Μερικά εκ των πραγμάτων δεν μπορούσαν να επινοήσουν ένδοξο παρελθόν: Τι ένδοξο παρελθόν επινόησαν οι Αμερικανοί, οι καναδοί , οι Αυστραλοί?<br />Αλλα έθνη απλά δεν είχαν το κόμπλεξ να ψάχνουν μεγαλεία στο παρελθόν.<br />Ποιο "αρχαίο και ένδοξο παρελθόν" επινόησαν οι Πορτογάλοι, οι Ισπανοί η οι Γάλλοι? Τον... Αστερίξ?<br /><br />Η "επινόηση ενός όσο πιο αρχαίου και ένδοξου παρελθόντος" μπορεί να ισχύει όσον αφορά τους Ιταλούς, ας πούμε (αρχαίοι ρωμαίοι κ έτσι...), αν και αμφιβάλλω ακόμα και γι αυτό.<br />Η "επινόηση ενός όσο πιο αρχαίου και ένδοξου παρελθόντος" μοιάζει περισσότερο ως ιδιαίτερο χαρακτηριστικό δύο εθνών που ερίζουν για τον "Βέλικι", παρά ως "πεπατημένη πρακτική που ακολούθησαν όλα τα εθνικά κράτη".<br /><br />Από κει και πέρα, καλά τα γράφει όσον αφορά το "Μακεδονικό Πρόβλημα", αλλά δεν είναι ανάγκη να οικουμενικοποιεί την αυτιστική αρχαιολαγνεία κάποιων βαλκάνιων. Δεν είναι όλοι οι λαοί "κολλημένοι". Μη κρίνουμε εξ ιδίων τα αλλότρια.Anonymousnoreply@blogger.com