Στις 8-9 Ιουλίου 2011 στη Σιταριά / Rossen της Φλώρινας έγινε το πρώτο Πανμακεδονικό Αντάμωμα. Μια πολύ καλή εκδήλωση που αξίζει να καθιερωθεί.
Όμως, την επόμενη ημέρα 10/7/2011, αμέσως μετά το Πανμακεδονικό Αντάμωμα, εμφανίστηκαν στο διαδίκτυο βίντεο συνοδευόμενα με, ανεξήγητα για την λογική, κείμενα στα οποία αντί να τονισθεί η πολιτιστική πλευρά της εκδήλωσης περιείχαν ένα εμπρηστικά διχαστικό περιεχόμενο ακροδεξιάς κοπής και ραφής όπως αυτό:
«Διαψεύδοντας τα γραφικά απολιθώματα του εθνοτικού μίσους, όλα σχεδόν τα μακεδονικά πανηγύρια, ξεκινούν φέτος με το "Μακεδονία ξακουστή, Ελλήνων το καμάρι". Οι νέοι της Μακεδονίας, έχουν απομονώσει πλήρως τους εμμονικούς κήρυκες του εμφυλιοπολεμικού μίσους, που ζουν με τις αναμνήσεις και ονειρεύονται νέες σφαγές. Ούτε 20 χαζοχαρούμενοι νενέκοι δεν έμειναν πλέον να αμφισβητούν ότι Μακεδονία=Ελλάδα και είμαστε πολύ περήφανοι για αυτό!»
Τα παραπάνω γεμάτο εμφυλιοπολεμικές φοβίες κείμενο θα το βρείτε σε εκατοντάδες ιστοσελίδες, αρχής γενομένης από το ιστολόγιο taxalia (κλίκ εδώ). Αναδημοσιεύτηκε αυτούσιο εν ριπή οφθαλμού σε πάμπολλα blogs του γνωστού αρχαιόπληκτου “πατριωτικού χώρου” (κλίκ εδώ, και εδώ, και εδώ κλπ).
Εκτός από τα μπλογκς, στη μάχη των εντυπώσεων μπήκε με κατευθυνόμενο δημοσίευμα και η εφημερίδα “ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ” σε μια, ευτυχώς αποτυχημένη, προσπάθεια διχασμού των Μακεδόνων να εμφανίσει προς τα έξω την ψευδή εικόνα ότι το Πανμακεδονικό Αντάμωμα στη Σιταριά ήταν “ελληνικό” σε αντίθεση με το δήθεν “ανθελληνικό” της γειτονικής Μελίτης το οποίο θα ακολουθούσε μετά από 10 μέρες την ημέρα του Προφήτη Ηλία / Ilinten 20/7/2011, τη στιγμή που και οι δυο εκδηλώσεις ήταν Μακεδονικές. (κλίκ εδώ για να διαβάσετε το δημοσίευμα –διαβάστε επίσης και τα σχόλια που ακλούθησαν για να καταλάβετε πως φανατίζουν τον κόσμο).
Η επιβεβαίωση ότι κάποιο αόρατο χέρι προσπάθησε να αποκρύψει την αλήθεια και να διχάσει τους Μακεδόνες έγινε από την ίδια εφημερίδα με νεώτερο δημοσίευμα στις 14/8/2011:
Πρώτο Θέμα : 14/8/2011 . Του Παναγιώτη Σαββίδη
«Τα τελευταία χρόνια, τα παραδοσιακά πανηγύρια της Μακεδονίας έχουν μπει στο στόχαστρο της φιλοσκοπιανής προπαγάνδας και χρησιμοποιούνται ως «πειστήρια» σχετικά με το ότι στη Βόρεια Ελλάδα υπάρχουν Μακεδόνες που δεν αισθάνονται Έλληνες. Την ώρα που οι Σκοπιανοί και οι εγχώριοι υποστηρικτές τους προσπαθούν να αποδείξουν πως οι Μακεδόνες δεν έχουν καμία σχέση με την Ελλάδα και τον Ελληνισμό, πολιτιστικοί σύλλογοι απ’ όλη τη Μακεδονία έδωσαν τη δική τους απάντηση στην ανιστόρητη προπαγάνδα, στο πρώτο «Παμμακεδονικό Αντάμωμα», το οποίο πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Ιούλιο στη Σιταριά Φλώρινας, με πρωτοβουλία του τοπικού συλλόγου «Νέοι Ορίζοντες», ο οποίος, παρά τη γενικότερη κρίση, έχει να επιδείξει πλούσια δράση. Η εκδήλωση στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, γεγονός που οδηγεί στην καθιέρωσή της ως ετήσιου θεσμού.»
Αυτή, λοιπόν, την εικόνα “έχτιζε” νυχθημερόν μέσα στο κατακαλόκαιρο κάποιο “αόρατο” μακρύ χέρι που έχει δύναμη να διαστρεβλώνει τη πραγματικότητα και να “μαγειρεύει” θέματα δίνοντας “γραμμή” στον λεγόμενο “πατριωτικό χώρο” προκειμένου να διχάσει τους Μακεδόνες!
Ωστόσο, η πραγματικότητα τους διαψεύδει. Το κλίμα στο πρώτο Παμμακεδονικό Αντάμωμα ήταν εντελώς διαφορετικό από αυτό που επιχείρησαν να παρουσιάσουν οι “πατριώτες”. Όσοι παραβρέθηκαν στη Σιταριά, τόσο οι χορευτές όσο και οι επισκέπτες, διαπίστωσαν ότι η εκδήλωση ήταν πολύ καλή και οι διοργανωτές τίμησαν όλους τους καλεσμένους πολιτιστικούς συλλόγους όχι μόνο χορεύοντας αλλά και τραγουδώντας μακεδονικά τραγούδια όπως μπορείτε να δείτε παρακάτω σε βίντεο, τιμώντας συνολικά την Μακεδονική παράδοση!
Είναι προφανές ότι το “αόρατο” χέρι είχε φροντίσει να κάνει την εξής λαθροχειρία: Αποκλειστήκαν από τα βίντεο τα πλάνα που έδειχναν χορούς με Μακεδονικό τραγούδι και έδειξαν χορούς μόνο με μουσική! Μόνο έτσι θα “έδενε” η εικόνα των βίντεο με το εμπρηστικό κείμενο το οποίο “εραψαν” και στη συνέχεια αναδημοσίευσαν σχεδόν ταυτόχρονα εντελώς “τυχαία” τα “πατριωτικά” μπλόγκ! Τυχαίο? Πώς αλλιώς θα έστεκαν αυτά που έγραψαν αν έδειχναν τους εκατοντάδες Μακεδόνες να χορεύουν και να τραγουδούν το τραγούδι της Οφτσάρανης «Λερινσκιτε σέλα» (Φλωρινιώτικα χωριά) ή το «Εγκέϊκι Μάικι» (Αιγαιάτισες Μητέρες) κλπ, κλπ)?
Για τα όσα γράφουν οι ελληναράδες “πατριώτες” μπορούν να είναι υπερήφανοι μόνο οι ίδιοι. Για αυτά που κρύβουν είναι, άραγε, υπερήφανοι;
Να ξέρετε πως ότι κάνουν οι ελληναράδες “πατριώτες” το κάνουν συστηματικά! Γι’ αυτό το λόγο στα διάφορα μπλογκ δήθεν Ντόπιων δεν υπάρχει ΟΥΤΕ ΕΝΑ τραγούδι στα Μακεδονικά. Εφαρμόζουν παντού το ίδιο κόλπο αποσιώπησης της γλώσσας από τη μια και του διχασμού από την άλλη! Το κόλπο της απόκρυψης των Μακεδόνικων τραγουδιών ακολούθησαν στο Νέρετ (Πολυπόταμος Φλώρινας) τον Δεκαπενταύγουστο 2011 όπου στην πλατεία τραγουδούσαν και χόρευαν νησιώτικα, να χαρείς τα μάτια σου και Μακεδόνικους χορούς χωρίς τραγούδια. Όλο αυτό το σκηνικό ανέβηκε αμέσως στα “πατριωτικά” μπλογκ ξεχνώντας να σας πουν και να σας δείξουν πως ο πολιτιστικός σύλλογος Πολυποτάμου - αφού την τελευταία μέρα του επέτρεψαν οι τοπικές αρχές – διοργάνωσε γλέντι στο γήπεδο με Μακεδονική μουσική και τραγούδι! Το βίντεο από αυτή την εκδήλωση το βλέπετε παρακάτω:
Οι ελληναράδες “πατριώτες” ξέχασαν φαίνετε την ελληνική παροιμία «Το ψέμα έχει κοντά ποδάρια» ή την άλλη που λέει «ο ψεύτης και ο κλέφτης το πρώτο χρόνο χαίρονται».
Εμείς οι Μακεδόνες στηρίζουμε το Πανμακεδονικό Αντάμωμα της Σιταριάς και κάθε εκδήλωση που σέβεται τον πολιτισμό, τους χορούς και τα τραγούδια όλων των χωριών και όλων των Μακεδόνων. Άλλωστε όλοι στην Ελλάδα όλοι έχουν τα δικά τους ανταμώματα: Οι Πόντιοι έχουν Ποντιακά Αντάμωματα, οι Βλάχοι τα Βλάχικα Ανταμώματα, οι Θράκες τα δικά τους, οι Νησιώτες τα δικά τους και ούτω κάθε εξής…
Όσοι προσπαθούν να “εξαφανίσουν” από τα πανηγύρια των μακεδονικών χωριών το τραγούδι στη μακεδονική γλώσσα να ξέρουν πως η μεγάλη τους “επιτυχία” είναι μία: Ο ΑΥΤΟΕΞΕΥΤΕΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥΣ.
Αρκετά γράψαμε. Όσο κάποιοι θα κρύβουν τα μακεδόνικα τραγούδια και χορούς τόσο εμείς θα τα προβάλλουμε χωρίς περικοπές είτε είναι με τραγούδι είτε χωρίς τραγούδι.
Απολαύστε στο παρακάτω βίντεο δύο πανέμορφα μακεδονικά τραγούδια (Λερίνσκιτε σέλα / Φλωρινιώτικα χωριά και Εγκέϊκι Μάϊκι / Αιγαιάτισες Μητέρες) στο ρυθμό του χορού Πουστσσένο από το Πανμακεδονικο Αντάμωμα στη Σιταριά Ροσεν τα οποία σκοπίμως σας απέκρυψαν οι “πατριώτες” :
Οι Μακεδόνες και του χρόνου θα είμαστε εκεί για να τραγουδήσουμε και πάλι στα μακεδονικά.
Μπράβο Brakia Macedontsi .
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυνεχίστε να τους ξεσκεπάζετε.
Συνεχίστε να προβάλετε και να στηρίζετε τα Μακεδόνικα τραγούδια μας.
Αιντε Brakia Macedontsi
από όλα τα χωριά.
Σε κάθε μας εκδήλωση ΤΡΑΓΟΥΔΑΜΕ ΚΑΙ ΧΟΡΕΥΟΥΜΕ τα δικά μας Macedontsi Pesni.
POZDRAV OD KAILARSKO OCULIOY.
"Γνωρίζουμε ότι προσπαθεί το βαθύ κράτος να ελέγξει συλλόγους σε Μακεδονικά χωριά με "υπεύθυνους-χοροδιδασκάλους" ως μακρύ χέρι του ελληνικού εθνικισμού στην προσπάθεια "ελληνοποίησης" της Μακεδονικής παράδοσης...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤυπικό παράδειγμα η προσπάθεια του "ψευτο-συλλόγου" ΕΛΠΙΔΑ στην Μελίτη/Voshtarani για να διαλύσει τον ήδη υπάρχοντα σύλλογο του χωριού με μέλη συνειδητοποιημένους Μακεδόνες. Χρηματοδότης του ΕΛΠΙΔΑ ο γνωστός Εμφιετζόγλου "επιχειρηματίας" σκληρός Έλληνας εθνικιστής που όχι μόνο χρηματοδοτούσε τον "ψευτο-σύλλογο" αλλά έταζε "λαγούς και πετραχήλια"...σε κατοίκους του χωριού, διορισμούς στην ΔΕΗ κλπ. με προϋπόθεση να εγκαταλείψουν τα παιδιά τους τον Μακεδονικό σύλλογο και να εγγραφούν στην ΕΛΠΙΔΑ (του).
Υπασπιστές (χοροδιδάσκαλοι-υπεύθυνοι) οι υπάλληλοι του Εμφιετζόγλου ταυτόχρονα μέλη του γνωστότερου εθνικιστικού αντι-μακεδονικού "συλλόγου" ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ στην Φλώρινα/Lerin που λειτουργούν ως υπεύθυνοι "Παπαθεμελήδες" και ταυτόχρονα "Άνθιμοι". Η μεγάλη πλειοψηφία του χωριού άρχιζαν να ονομάζουν στις συζητήσεις τους υπάλληλους της "επιχείρησης" Εμφιετζόγλου υποτιμητικά "Εμφιετσογλανάκια".
Αυτοί λοιπόν οι "τύποι" σε συνεργασία με "υπευθύνους" συλλόγων- όπως στα χωριά που δείχνετε με τα βίντεο- Τα "Εμφιετσογλανάκια" "Αριστοτελικής" τεχνικής και τα θύματά τους (υπεύθυνοι-χοροδιδάσκαλοι...) θα πάθουν τα επόμενα χρόνια ότι έπαθε ο σύλλογος ΕΛΠΙΔΑ.
Πολύ απλά κατέρρευσε...
επιβεβαίωση το εξαιρετικό άρθρο :
«Ο ΨΕΥΤΗΣ ΚΑΙ ΟΚΛΕΦΤΗΣ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΧΡΟΝΟ ΧΑΙΡΟΝΤΑΙ»
Bratski pozdrav
Συγχαρητήρια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν χρειάζονται πολλά λόγια.
Σε κάθε εκδήλωση χορό, πανηγύρι, γλέντι τραγουδάμε και χορεύουμε ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΑ.
Το γράφουμε με κάμερα ή κινητό και το στέλνουμε στο Macedonian Abecedar ,
και αφήστε τους τάχα μου Ντόπιους να σας δείχνουν τα Πεταλάκια και τα Νησιώτικα.
Gore Glavata.
Αυτά τα «κόλπα» τα κάνουν καιρό. Να ένα ακόμα παράδειγμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠριν 4 μήνες σε κανάλι που προβάλει τους «Ντόπιους»-τάχα μου-
βάζουν τα λόγια από τη Σόφκα
http://macedonia-documents-and-proofs.blogspot.com/2011/04/blog-post_14.html#comments
τους ζητώ να το ανεβάσουν σε βίντεο αφού τότε υπήρχε από κάποιο χορό στα Κουφάλια Θες/νικης και τι απαντούν οι αθεόφοβοι «DopioiMakedones είπε...
Προς Ανώνυμος είπε...29 Απριλίου 2011 8:59 μ.μ.
Ανώνυμε το παρόν μπλοκ προβάλει και ασχολείται με θέματα που έχουν να κάνουν για τους γηγενείς Μακεδόνες(ελληνόφωνους και σλαβόφωνους).
Βάση της εκδήλωσης που είδαμε το συγκεκριμένο μουσικό σχήμα και σύλλογος δεν πρεσβεύουν εμάς τους Μακεδόνες. Το μπέρδεμα δικών μας τραγουδιών(ΣΟΦΚΑ) με μουσικά ακούσματα από τα Σκόπια δεκαετίας 1990(Μπίζερ Βάλκανσκι) σε μια παραδοσιακή εκδήλωση νομίζω είναι προσβολή για όλους τους Μακεδόνες.
Αν θέλεις τόσο πολύ να ακούς αυτό το υπέροχο τραγούδι/χορός ΣΟΦΚΑ από το μπλόγκ μας μπορείς να βάλεις κάποιον μεγάλο σε ηλικία να το τραγουδήσει και να το ηχογραφήσεις και να μας το στείλεις.»
Καταλάβατε;
Δεν μας δείχνουν τα τραγούδια μας γιατί είναι ύποπτα τα σχήματα που τις παίζουν!!!!
Καλύτερα οι ύποπτες παρά οι ξενέρωτες που είναι πιο ύποπτες, «πατριώτες».
SOLUNCANETS.
Abecedar η δουλειά σου στο Βιντεάκι με την Σόφκα έσκισε. Πάντα επιτυχίες.
Και πάντα οι αναρτήσεις σου να ξέρεις μας κάνουν περήφανους.
Βρε ΑΜΠΕΣΕΝΤΑΡΗ θα ειδοποιήσει κανένας Πατριώτης τον Πρώτο Θέμο για το ξεβράκωμα; Αλλα θα μου πεις αυτόν τον έβριζε μια Ελλάδα ,τον γραμματοκομιστή και δεν μάσησε, θα ντραπούν τώρα για αυτά που γράφουν;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓκιούμπρε βρε Γκιούμπρε….
@Ανώνυμε 11:06 AM, август 22, 2011
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν χρειάζεται να ενημερώσει κανένας τον Πρωτο Θεμο.
Σε πληροφορώ ότι τα εκ φλωρίνης ορμώμενα “λαγωνικά” της εφημερίδας του διαβάζουν ανελλιπώς το παρόν blog.
Τους έχω “τσακώσει” επανειλημμένως να κλέβουν θέματα από εδώ και στη συνέχεια να τα “σερβίρουν” εντελώς διαστρεβλωμένα στο αναγνωστικό τους κοινό.
Τεσπα… τους μάθαμε, τους πήραμε χαμπάρι.
Με την ευκαιρία θέλω να ευχαριστήσω τον Καστοριανό Μακεδόνα για την βοήθειά του στη συγγραφή της παρούσας ανάρτησης η οποία έγινε χάρις την δική του λεπτομερή παρατηρητικότητα και αποκωδικοποίηση των δημοσιευμάτων της εφημερίδας του γραμματοκομιστή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ, μάλιστα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ "Gigenis Makedonas" ήρθε τελικά στη Σιταριά.
Οταν, αρχές καλοκαιριού διαφήμιζε μακεδονικά πανηγύρια, τον ρώτησα στο μπλογκ του, γιατί δεν βάζει και το παμμακεδονικό στη Σιταριά, αλλά μόνο όσα "κάπιοι εγκρίνουν".
Η ερώτηση έπεσε στο κενό, ποτέ δεν απαντήθηκε, και η "διαφήμιση" του παμμακεδονικού στη Σιταριά ποτέ δεν έγινε στο μπλογκ του.
Τώρα, κατόπιν εορτής, μας βάζει βίντεο.
Δεν είναι μόνο οι "άλλοι" προκατηλλειμμένοι κύριε Αμπετσεντάρ...
Φωνάζει ο κλέφτης για να φοβηθεί ο νοικοκύρης...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤίποτα περισσότερο . Αυτή η παροιμία που λέμε εδώ στη Μακεδονία, εμείς οι Μακεδόνες, τα λέει όλα.
nomosflorinas
@ ανωνυμε 3:47 AM, август 23, 2011
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν υπάρχει καμία προκατάληψη.
Τυγχάνει να είμαι συνδιαχειριστής στο blog ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ του Γηγενή Μακεδόνα και κατά συνέπεια διαβάζω κι εγώ τα εισερxόμενα σχόλια.
Δεν υπάρχει κανένα σχόλιο με ερώτηση “γιατί δεν βάζει και το παμμακεδονικό στη Σιταριά” όπως γράφεις.
Υπάρχει μόνο ένα γενικόλογο σχόλιο ανώνυμο που κάνει λόγο για “ειδικών προδιαγραφών” εκδηλώσεις γενικώς και αορίστως. Το συγκεκριμένο σχόλιο έχει κρατηθεί στη λίστα αναμονής προς δημοσίευση.
Εάν εννοείς αυτό το σχόλιο τότε σε πληροφορώ ότι πουθενά στο σχόλιο δεν αναφέρεται το Παμμακεδονικό στη Σιταριά, οπότε δεν μπορούσαμε να το προσθέσουμε στο κατάλογο αφού δεν προσδιόριζε ούτε ονομασία, ούτε τόπο, ούτε ημερομηνία, ούτε ώρα διεξαγωγής της εκδήλωσης.
@nomosflorinas
ΑπάντησηΔιαγραφήΕφόσον είσαι Μακεδόνας κι αν δεν έχεις προκαταλήψεις τότε έχεις το ελεύθερο ελεύθερα να αναπαράγεις – αναδημοσιεύσεις το βίντεο EGEJKI MAJKI - ЕГЕЈКИ МАЈКИ - ΑΙΓΑΙΑΤΙΣΣΕΣ ΜΗΤΕΡΕΣ έτσι ως έχει χωρίς περικοπές στο κανάλι σου στο youtube.
Κατ’ αυτό τον τρόπο θα ανταποδώσεις την ευγένεια που είχε ο Γηγενής Μακεδόνας να συμπεριλάβει δικά σου βίντεο στην ανάρτησή του στο blog ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
Μπορείς;
Προσωπικά θα το εκτιμούσα πολύ εάν το κάνεις.
Μπραβο στα παιδια της Μελιτης και των αλλων χωριων που κανουν αυθεντικα ντοπικα γλεντια με χρωμα απο την ιδικη μας κουλτουρα. Θελει μεγαλο θαρρος να πραξεις κατι που τα χρονια του εθνικοφρονηματισμου και του φοβου ηταν αδιανοητο, κατι που μπορουσε να σε στειλει σε ξερονησι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατι τα προσφυγικα και τα γρεκομανικα γλεντια χαιρουν αποδοχης και υποστηριξης κι οχι τα δικα μας;
Και κατι αλλο που με προβληματιζει ειναι γιατι η Φλωρινα εχει γινει τοσο φονταμενταλιστικη και υπερσυντηρητικη;; Οποιος την επισκεπτεται διαπιστωνει οτι ο κοσμος της ειναι προσκολλημενοςσε παροχημενες συνηθειες οπως αδελφοτητες, κατηχιτκα κλπ. Που οφειλεται αυτο;;
Κώτσο Μποήμτσετο
@ Abecedar
ΑπάντησηΔιαγραφή1.Είχε βουίξει ο τόπος για το παμμακεδονικό στη Σιταριά, μη παριστάνεις πως δεν το πήρατε χαμπάρι...
2. Εσύ μπορείς να αναπαράγεις το "Μακεδονία ξακουστή" στο μπλογκ σου? Αν ναι, μπορεί και ο "nomosflorinas" να αναπαράγει το "егејки мајки".
Εξυπνο παιδί είσαι, το πιάνεις το "υπονοούμενο", έτσι? ;-)
поздрав.
Δεν είμαι κατά τον ντόπιων τραγουδιών, μάλιστα αν με πιάσουν τα κέφια ρίχνω και κανένα χορό σε κανένα ερωτικό τραγούδι. Όμως είμαι κάθετα αντίθετος στα προπαγανδιστικά εισαγόμενα τραγούδια όπως είναι και στο EGEJKI MAJKI που δεν έχει σχέση με την τοπική μας παράδοση αλλά έχει σαφής πολιτικές και ιστορικές αναφορές. Η Λέξη μάικα είναι πολύ δυνατή και ξέρετε να την χρησιμοποιείτε με μεγάλη τέχνη και να φορτίζετε συναισθηματικά τον ντόπιο κόσμο. Δεν θέλω να μπω σε αντιπαράθεση μαζί σας. Εσείς αγωνίζεστε για αυτό που πιστεύετε και καλά κάνετε. Ίσως κάποια στιγμή ανεβάσω και κανένα ντόπιο τραγούδι (ντόπιο όμως) σε κάποιο νέο κανάλι γιατί αυτό πλησιάζει περίπου τα 400. Εις πολλά έτη(σπολάιτι) από τη Φλώρινα.
ΑπάντησηΔιαγραφήnomosflorinas
@Ανωνυμε 1:25 AM, август 24, 2011
ΑπάντησηΔιαγραφή1.Στη Θεσσαλονίκη / Soloun δεν ακούστηκε τίποτα για το Παμμακεδονικό στη Σιταριά / Ροσεν. Αν είχε ακουστεί θα το γνωριζαμε.
2. Στρατιωτικά εμβατήρια εθνικιστικού περιεχομένου σαν το "Μακεδονία ξακουστή" δεν αναπαράγονται στο blog μου διότι χρησιμοποιεται κατεξοχην και σε χώρους όπου καλλιεργείται φανατισμός (κλικ εδώ).
ego pantos os melos tou xoreutikou solountsani den iksera tpt kai fisika oute pirame kai prosklisi apo tous diorganotes gia na simetasxoume stin ekdilosi
ΑπάντησηΔιαγραφήpozdrav od solun
@ nomosflorinas 5:22 AM, август 24, 2011
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε πληροφορώ ότι τα "Egejki Majki" “Lerinski te sela” “Pesna za ovharani” είναι παραδοσιακά μακεδονικά τραγούδια τα οποία χορεύουν οι Μακεδόνες που ζουν στην Ελλάδα (κι όχι μόνο) άλλοτε με λόγια -όπως βλέπεις στο δεύτερο βιντεο της παρούσας ανάρτησης- και άλλοτε χωρίς λόγια.
Ακόμη κι εσυ έχεις βάλει βίντεο με το “Pesna za ovharani” στο κανάλι σου στο youtube χωρίς λόγια (κλικ εδώ).
Τι να συμβαίνει άραγες μαζί σου???
Γιατί, κατ' εσέ, π.χ. το πουστσσενο “Pesna za ovharani” ” είναι “εισαγώμενο” οταν οι Μακεδόνες το χορεύουν με λόγια ενώ όταν είναι χωρίς λόγια το θεωρείς "εντόπιο" και το φιλοξενείς στο κανάλι σου?
Αν υπάρχει κάτι το "εισαγώμενο" στην κουλτούρα των Μακεδόνων τότε σίγουρα αυτα είναι τα ζεμπέκικα και τα νησιώτικα.
Σίγουρα είναι ωραίοι χοροί τα ζεμπεκικα και τα νησιώτικα κι έχουν την δική τους καλλιτεχνική αξία, αλλα σε καμιά περίπτωση δεν αποτελούν κομμάτι της μακεδονικής παράδοσης.
Τέλος, είναι προφανές ότι έχεις πρόβλημα με την μακεδονική γλώσσα κι ότι είσαι οπαδός της απαγόρευσης της μακεδονικής γλώσσας στα παραδοσικά τραγούδια.
Επίσης, παρατηρώ οτι αποφεύγεις να αποκαλείς Μακεδόνες τους ντόπιους. Αλήθεια, έχεις αναρωτηθεί γιατί αποκαλείς “ντόπιους” εμάς τους Μακεδόνες;
Pozdrav od Soloun
Φωνάζει ο κλέφτης για να φοβηθεί ο νοικοκύρης... Τίποτα περισσότερο .
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτή η παροιμία που λέμε εδώ στη Μακεδονία, εμείς οι Μακεδόνες, τα λέει όλα.
Nomosflorinas. Γιατί έχει τη μύγα και μυγιάζεται;
Τα παρακάτω είναι από τα βίντεο που μας «χάρισε» ο Nomosflorinas
Από τη Σιταριά πέρσι. Μακεδονικό πανηγύρι για το Nomosflorinas
Σημαίνει Το δικό σου πάπλωμα είναι για δυό άτομα, Ξανθέ μου Άγγελε,να χαρείς τα μάτια σου, Αξίζεις πολλά, παράπονο μου, προσευχή, ένα σίδερο αναμμένο, η πιτσιρίκα, τα πεταλάκια , τα βοτσαλάκια και πάντα τα Μακεδονικά χωρίς το τραγούδι!
Μακεδονικό πανηγύρι Σιταριάς Φλώρινα . Sitaria Florina
835 Προβολές - πριν από 11 μήνες 3:37
Sitaria Florina. Ξανθέ μου Άγγελε. Σιταριά Φλώρινας
1011 Προβολές - πριν από 11 μήνες 2:58
Sitaria Florina Macedonia Greece.Πουστσένο poystseno
1837 Προβολές - πριν από 11 μήνες 4:43
Sitaria Florinas. Σιταριά Φλώρινας. Πουστσένο Poystseno
682 Προβολές - πριν από 11 μήνες 3:16
Sitaria Florinas Σιταριά Φλώρινας. Πανηγύρι. Τικ Tik
208 Προβολές - πριν από 11 μήνες 7:39
Σιταριά Φλωρίνας . Αξίζεις Πολλά. Μακεδονικό Πανηγύρι
355 Προβολές - πριν από 11 μήνες 2:15
Μακεδονία. Sitaria Florinas ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
1351 Προβολές - πριν από 11 μήνες
Και πέρσι και φέτος ο Nomosflorinas –και τα αδελφά μπλογκ- μεταδίδουν όλα τα άλλα ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ!
Άρα όταν έγραφε Φωνάζει ο κλέφτης για να φοβηθεί ο νοικοκύρης...
ΣΤΟΝ ΚΑΘΡΕΠΤΗ ΤΟΥ ΕΒΛΕΠΕ….
τα ζεϊμπέκικα και ο καρσιλαμάς είναι τουρκικά , τα οποία βαπτίσαν ελληνικά και πριμοδοτούνται από το ελληνικό κράτος στα μακεδονικά πανηγύρια...
ΑπάντησηΔιαγραφήτα παραδοσιακά μακεδονικά τραγούδια στην πλειοψηφία τους προέρχονται από την νότια μακεδονία του αιγαίου..
αν οι Έλληνες εθνικιστές αντιδρούν σε παραδοσιακά τραγούδια από την βόρεια μακεδονία μπορούν κάλλιστα να υποστηρίξουν την ανάδειξη μακεδονικών τραγουδιστικών συλλογών από την νότια μακεδονία , τα οποία πράγματι βρίσκονται καταχωνιασμένα στα αρχεία μακεδόνων ακτιβιστών της Ελλάδος...
υπολογίζονται σε πάνω από 2000 , η πλειοψηφία των οποίων τραγουδιούνται από απλούς και αναλφάβητους υπερήλικες Μακεδόνες , στη μητρική τους μακεδονική γλώσσα, από το Κόστουρ, Λέριν, Βόντεν, Σούμποτσκο, Μποέμιτσα, Σόλουν, Κούκους, Σέρσκο και Ντράμσκο ..
Συγχαρητηρια ΑBECEDAR για τις αναρτησεις
ΑπάντησηΔιαγραφήΑχ βρε "nomosflorinas" ντεμέκ ευαίσθητε με την Μακεδονική κουλτούρα...που δεν σε πειράζουν τα "ντόπια" τραγούδια αλλά τα κρύβεις επιμελώς...δε τολμάς ως "ιδίωμα" να σεβαστείς που έτσι σου το σερβίρει (βιάζει) το κράτος...Κατα-καημένε που πάσχεις από το "σύνδρομο της Στοκχόλμης" όπου ο βιασμένος αγαπάει τον βιαστή του...αν πράγματι είσαι από Μακεδονικό χωριό με όσα γράφεις, γιατί φτύνεις το γάλα της μάνας σου? Αν όχι της μάνας σου των γιαγιάδων σου που όταν γένησσαν τους γονείς σου αναφώνησαν με χαρά και ευτυχία "chedo moe!!!!"... Όταν καταλάβεις τι σημαίνει "chedo"...βαθιά στην ψυχή σου ίσως απεπελευθερωθείς τελικά από τους "βιαστές σου"... Παιδί από χωριό σου γράφω που ευτυχώς γλύτωσα από την κρατική προπαγάνδα και αισθάνομαι επιτέλους ελέυθερος...
ΑπάντησηΔιαγραφήfiloi mou...tha hthela na kanw mia erwtish kai tha hthela na mou apanthsete oloi:telika to pammakedoniko sth sitaria sas arese;;;an ekseresetai p den anebhkan ta tragoudia me ta logia.
ΑπάντησηΔιαγραφήοι Μακεδόνες θεωρούν τιμή τους όταν παρουσιάζονται στοιχεία του μακεδονικού τους πολιτισμού..
ΑπάντησηΔιαγραφήανεξάρτητα του παρουσιαστή, έλληνα, βούλγαρου, σέρβου, αλβανού, βλάχου, εβραίου...
υπό τον απαράβατο όρο ότι παρουσιάζονται ως ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΑ και όχι ως βαπτισμένα ελληνικά, βουλγάρικα κ.λ.π...
η προβολή του μακεδονικού πολιτισμού της Ελλάδος αποτελεί ΠΛΟΥΤΟ , η αποσιώπηση ή διώξη νωρίτερα απετέλεσε βασική αιτία της σημερινής μας ΧΡΕΩΚΟΠΙΑΣ...
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ=ΕΛΛΑΔΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήΡΕ ΣΚΟΠΙΑΝΟΙ ΤΙ ΨΑΧΝΕΤΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ??
ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΑΝΤΑΜΩΜΑ ΣΤΗΝ ΣΙΤΑΡΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟ "ΡΟΣΕΝ" ΗΤΑΝ ΚΑΘΑΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΜΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΜΠΟΣΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΣΗΜΑΙΕΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ...ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΛΟΓΟ ΡΑΨΣΤΕ ΤΟ ΣΤΟΜΑΤΑΚΙ ΣΑΣ ΓΙΑΤΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝ ΝΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ.
ΤΕΛΟΣ...
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΕΓΚΡΙΝΕΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια καν' το μας "λιανο", ρε μαγκα "ελληναρα" αυτο με τις ελληνικες σημαιες.. ποιες σημαιες; Αυτες που σας πασσαραν για να κρατατε (τη οικεια η μη βουλησει) οι τοπικες αρχες, αρκει να καλυψουν "αυτο" που φοβουνται; Φυσικα, απ' την στιγμη που "περναει" ο λογος τους γιατι οχι; Αν εχουν τα "κοτσια", ας ερθουν και στη Solunska okolija, να τα κανουνε (oταν εχει Makedonska vecerva) και θα δουνε για ποτε "θεραπευεται" το προβλημα της δυσεντεριας τους!..
ΑπάντησηΔιαγραφήΤαδε εφη SOLUNCANEC.
Βλεπουμε στα παραπανω σχολια την συγκρουση δυο κοσμων, απο τη μια αυτου των προσκυνημενων Μακεδονων, των Γρεκομανων δηλαδη, και απο την αλλη των ανεξαρτητων. Οι πρωτοι παντα εχθρευονταν τους δευτερους (με τη σειρα που τους ανεφερω). Οι Γρεκομανοι υπηρξαν τοσο φανατικοι, που σε παλαιοτερες εποχες οικειοθελως εγκατελειπαν γλωσσα και εθιμα, απορριπτοντας τα ως κακα ...καταλοιπα, αντικαθιστοντας τα με ηθη και εθιμα της νοτιας Ελλαδας. Οψιμως και με την αναβιωση παλαιων εθιμων στη Μακεδονια, μοιραια και αναποφευκτα οι προσκυνημενοι Γρεκομανοι ειδαν οτι αυτα τα ιδιαιτερα εθιμα (ιδιως τα μουσικοχορευτικα αλλα και η ντοπιολαλια) αποκαλυπτουν μια παλαια και ξεχασμενη ταυτοτητα που ειχαν απεμπολησει οι προγονοι τους προκειμενου να γινουν καλοι Ελληνες πολιτες σε εποχες εθνικοφρονιματισμου και εθνικοφρονηματισμου. Ερχονται αντιμετωποι με την πραγματικοτητα δηλαδη, αυτην που τους ειναι -φαινεται- αποκρουστικη. Ερχονται ουσιαστικα αντιμετωποι με τις αντιφασεις τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚωτσο Μποιμιτσιν
Οι Ελληνοφρονες Μακεδονες δεν πρεπει να θιγονται απο τετοιες προσπαθειες αναδειξης της ιδιαιτερης αυτης εκφανσης του ντοπικου Μακεδονικου πολιτισμου. Τα πανηγυρια με καθαρα ντοπικια χρεια δεν πρεπει να φοβιζουν τους οπαδους της μιμησης της νοτιας Ελλαδας. Η πολυμορφια ειναι πλουτος
ΑπάντησηΔιαγραφήΚωτσο