Τετάρτη, Μαΐου 04, 2011

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΤΕΡ ΠΟΠΟΦΣΚΙ, ΜΑΚΕΔΟΝΑ ΠΡΟΣΦΥΓΑ ΤΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ

Δευτέρα, 02 Μαΐου 2011 04:30

Αγωνιζόμαστε για τα δικαιώματα όλων των ανθρώπων.
Η ανθρώπινη πλευρά μιας ιστορικής αδικίας.

Όταν επέστρεψαν οι πρόσφυγες του εμφυλίου πολέμου στην Ελλάδα, με νόμο του ΠΑΣΟΚ το 1982 (αρμόδιοι υπουργοί Γεννηματάς, Σκουλαρίκης), εξαιρέθηκαν από την επιστροφή εκείνοι που αποκαλούνται «μη Έλληνες το γένος», δηλαδή, ουσιαστικά, οι πρόσφυγες μακεδονικής εθνικής ταυτότητας, οι περισσότεροι και περισσότερες από τους οποίους ζούσαν στη Δημοκρατία της Μακεδονίας. Πρόκειται για μια τεράστια ιστορική αδικία και ένα ανθρωπιστικό σκάνδαλο, που δυστυχώς δεν έχει αρθεί ακόμα, παρά το γεγονός ότι οι άνθρωποι αυτοί είναι πλέον υπερήλικες. Για το θέμα αυτό ενδιαφέρθηκε η Αντιεθνιστική Αντιμιλιταριστική Πρωτοβουλία, που συλλέγει υπογραφές υποστήριξης για την επιστροφή τους, από το 2008, αλλά τα πυκνά πολιτικά γεγονότα δεν επέτρεψαν τη συστηματική ανάπτυξη της εκστρατείας. Το σχετικό κείμενο υπογραφών, για ενημέρωση και ηλεκτρονική υπογραφή, βρίσκεται στο http://www.aainit.org
Το Νοέμβριο του 2010, έκαναν ερώτηση στη Βουλή 4 βουλευτές και μια βουλευτίνα του ΣΥΡΙΖΑ, για το ίδιο θέμα. Η ερώτηση αυτή έτυχε μεγάλης δημοσιότητας στη γειτονική μας χώρα και αποτέλεσε μια τονωτική ένεση για τους χιλιάδες πρόσφυγες που λαχταρούν το δικαίωμα της επιστροφής. Ήδη προετοιμάζεται, με πρωτοβουλία της Αντιεθνικιστικής Αντιμιλιταριστικής Πρωτοβουλίας, ένα ντοκιμαντέρ για τους και τις πρόσφυγες, το οποίο αναμένεται να είναι έτοιμο το καλοκαίρι του 2011, με κύριο στόχο να παρουσιαστεί η ανθρώπινη πλευρά του ζητήματος, ένα προφίλ του κάθε ενός και κάθε μιας από αυτούς τους ανθρώπους. Στο παρόν άρθρο δημοσιεύουμε μια από τις συνεντεύξεις για το ντοκιμαντέρ, που ελήφθησαν το Νοέμβριο του 2010 στα Μπίτολα/Μοναστήρι, μια πόλη πολύ κοντά στη Φλώρινα. Η συνέντευξη αυτή είναι στα ελληνικά, τα οποία γνωρίζει πολύ καλά ο κ. Πόποφσκι. Αφήνουμε τις απαντήσεις του χωρίς διόρθωση, για να μην επηρεαστεί το ύφος του ομιλητή.

Πες μας το όνομά σου, πότε γεννήθηκες και πού;
Είμαι ο Αλεξάντερ Πόποφσκι, γεννήθηκα 13 Φεβρουαρίου 1932, στο χωριό Ντόρνο Κότορι, ελληνικά Κάτω Υδρούσα.

Πότε έφυγες από την Ελλάδα και γιατί;
Αναγκάστηκα, δεν μπορούσαμε να ζήσουμε επειδή ήμασταν κάτω από πίεση από τις συμμορίες, που ήταν νόμος στην Ελλάδα τότε, που τους τοποθέτησαν οι Άγγλοι, και μας ανάγκασαν.

Τι σου είπαν τότε που έφυγες;
Δεν μου είπαν τίποτα, απλώς με ανάγκασαν να φύγω. Όταν έφυγα δεν μου είπαν τίποτα. Δεν με είδαν όταν έφυγα.

Πότε έφυγες από την Ελλάδα;
Πήγα στο βουνό κι έγινα εθελοντής αντάρτης στο Δημοκρατικό Στρατό Ελλάδος. Ύστερα από την καταστροφή του ΔΣΕ πήγα στην Αλβανία και τη Σοβιετική Ένωση. Το 1954 εκεί παντρεύτηκα κι εκεί έχω κόρη, τη λένε Μίρκα, σημαίνει Ειρήνη στα ελληνικά, και είναι σήμερα γιατρέσσα.

Έχεις συγγενείς στην Ελλάδα;
Έκανα πολλές αποφάσεις να έρθω στην Ελλάδα και μου είπαν στα σύνορα ότι εσύ δεν μπορείς να μπεις στην Ελλάδα, όταν θα κατεβεί ο Θεός να περπατάει στη γη, τότε θα μπεις στην Ελλάδα. Μόνο γιατί ο Αλέξανδρος Ποπόφσκι είναι Μακεδόνας και δεν μπορούσε να κατεβεί κάτω, 63 χρόνια δεν μπορούσα να πάω στο χωριό.

Προσπάθησες και πήγες στα σύνορα;
Προσπάθησα πάνω από 20 φορές, εδώ είναι και ο Γκιόργκι Γκότσεφσκι, πολλές φορές ήμασταν στα σύνορα και από εκεί μας γυρνούσαν πίσω. Και μας έλεγαν, δεν μας αφήνουν επειδή ήμασταν Μακεδόνες.

Έχεις κάνει ενέργειες για το δικαίωμά σου να επιστρέψεις στην Ελλάδα;
Κάναμε αιτήσεις και κάναμε παράπονο στο Χέρτζικ, στο Στράσμπουργκ, στον ΟΗΕ, έχομε και απαντήσεις από αυτά τα μέρη, εδώ πέρα (δείχνει ένα πάκο χαρτιά), πάνω από 30 απαντήσεις ότι εμείς οι Μακεδόνες δεν μπορούμε να κατεβούμε στην Ελλάδα.
Πόσα χρόνια είσαι εδώ;
Από το 1957.

«Μη Έλληνες» το γένος

Τι λες γι’ αυτό το νόμο που λέει ότι δεν επιτρέπεται να επιστρέψουν οι «μη Έλληνες το γένος»;
Σε αυτόν το νόμο που βγήκε μόνο για Έλληνες το γένος να κατεβούν στην Ελλάδα, εγώ είμαι ενάντια γιατί είναι νόμος που κάνει διακρίσεις, που χωρίζει τους πολίτες στην Ελλάδα σε Έλληνες και Μακεδόνες.

Τι σκέφτεσαι γι’ αυτό που λένε γένος;
Φέτος για πρώτη φορά μπήκα στην Ελλάδα, ύστερα από 63 χρόνια. Πήγα Μελίτη, και ύστερα στις 14 του Αυγούστου γίνεται μια μεγάλη γιορτή, Μεγάλη Παναγία, στο χωριό Ντόνο Κότορι. Πήγα για πρώτη φορά ύστερα από 63 χρόνια. Εκεί έχω εξάδερφους, έχω ανιψιά, το χωριό είχε πάνω από 200 σπίτια, ήτανε πάνω από 2.000 κάτοικοι, τώρα μόνο είναι 330 άτομα.
Ο νόμος που έχει βγάλει ο Παπαντρέου και λέει γένος, μόνο στο γένος Έλληνες μπορούν να κατέβουν στην Ελλάδα, εγώ απ’ όσο ξέρω γένος έχουν μόνο τα σκυλιά, οι ανθρώποι δεν έχουν γένος. Όλοι είμαστε άνθρωποι και δεν πρέπει να κυβερνάει ακόμα και σήμερα στην Ελλάδα το απαρτχάιντ. Και η Ελλάδα σήμερα τους δικούς της τους πολίτες τους αρνιέται. Εμείς αγωνιστήκαμε για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Σήμερα στην Ελλάδα ζουν Μακεδόνες. Και τους λέμε, στα ανίψια μας, να δουλέψετε για την ανοικοδόμηση της Ελλάδας, όμως να μην ξεχάσετε ότι είστε Μακεδόνες. Αυτό είναι το πρόγραμμα το δικό μας, και εμείς αγωνιζόμαστε πολιτικά, μόνο για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Όχι μόνο για τους Μακεδόνες, αλλά και για τους Έλληνες, για όλους τους ανθρώπους.

Από την ιστορία

 Ο Αλεξάνταρ Ποποφσκι σε νεαρή ηλικία(Μας δείχνει μια φωτογραφία...) Αυτός είναι ο Αλεξάντερ Πόποφσκι, 16 χρονών. Για τους αγώνες που πήρα μέρος έχω 4 παρασήματα. Πήρα μέρος σε περισσότερες από 100 μεγάλες μάχες στο ΔΣΕ. Ύστερα από την υποχώρηση του ΔΣΕ περάσαμε στην Αλβανία, χάρη στον Εμβέρ Χότζα, μπορώ να πω, που άνοιξε τα σύνορα και μας πήρε στην Αλβανία. Από την Αλβανία, στις 17 Οκτωβρίου περάσαμε σε εμπορικά πλοία, πήγαμε στη Σοβιετική Ένωση, εκεί τέλειωσα ένα σχολείο, μετά πήγα και σ‘ ένα ανώτερο σχολείο, που ήταν και στρατιωτικό, όπου βγαίναμε τεχνίτες αλλά και ανθυπολοχαγοί του Κόκκινου Στρατού.

Όμως το 1955, χώρισε το ΚΚΕ σε Ζαχαριαδικούς και σε αρενικούς. Και τότε σ’ εμάς τους Μακεδόνες που ήμασταν στη σχολή δεν μας δώσανε τα διπλώματα για να είμαστε αξιωματικοί του Κόκκινου Στρατού, που ήμασταν τα αυριανά στελέχη, οι αυριανοί αξιωματικοί στην Ελλάδα. Αυτό ήταν από την Κεντρική Επιτροπή του ΚΚΕ σ’ αυτή τη σχολή που είχαμε πάει.

Το 1957 γύρισα εδώ πέρα, έπιασα δουλειά, ήμουνα καλός τεχνίτης στα ψυγεία, εργαστήρια, δούλευα και το 1981 πήρα σύνταξη. Εδώ γεννήθηκε το παιδί μου, που μας πέθανε εδώ κι ένα χρόνο κι ένα μήνα, έχω τη γυναίκα μου και η γυναίκα μου είναι από τα χωριά της Καστοριάς, Γκράτσια λέγεται το χωριό, αλλιώς Φτελιά, που σήμερα είναι αρκετά άρρωστη και δεν μπόρεσε να έρθει εδώ, αν και το ήθελε, επειδή πολύ καλά τα ξέρει τα ελληνικά. Εγώ δεν πήγα καθόλου σχολείο στην Ελλάδα. Τα ελληνικά τα έμαθα στο βουνό και στη Σοβιετική Ένωση. Γράφω και διαβάζω τα ελληνικά. Έχω πολύ καλή βιβλιοθήκη.

Και σήμερα εδώ, από το 1973, εμείς έχουμε μια οργάνωση, Ένωση Μακεδόνων από την Αιγαιακή Μακεδονία, την κάναμε μόνο και μόνο πολιτικά να αγωνιζόμαστε για τα δικά μας ανθρώπινα δικαιώματα, για να μπορούμε ελεύθερα να γυρίσουμε στα χωριά, ελεύθερα, να μην υπάρχουν σύνορα.

Τώρα μπορώ να πάω, μου λένε να γράψεις ότι γεννήθηκες στην Ελλάδα. Ναι, γεννήθηκα στην Ελλάδα, όμως δεν γεννήθηκα στον ουρανό, δεν γεννήθηκα σε πέτρες, γεννήθηκα σε χωριό, το Ντόλνο Κότορι - Κάτω Υδρούσα, που το αγαπώ επειδή εκεί πέρα γεννήθηκα. Φέτος που πήγα με καλοδέχτηκαν οι χωριανοί μου, τα εξαδέλφια, τα ανίψια που δεν τα ξέρω, γέρος άνθρωπος σαν εμένα δεν υπάρχει.

Πέρασα πολύ καλά, και όταν γυρνούσα στα σύνορα, του λέω εγώ θα κατεβώ στην Ελλάδα. Εγώ έχω πέντε τραύματα, και έχω χάσει το μάτι και δεν μπορώ ν’ ακούω καλά. Πρώτα μου λέγανε αφού ήσουνα στο βουνό δεν μπορείς να πας. Αλλά φέτος με καλοδέχτηκαν, μου είπανε πόσον καιρό θέλεις να μείνεις Αλέξανδρε;

Διεκδίκηση της επιστροφής

Πρώτη φορά συναντήθηκα με τον Γιώργο Παπανδρέου το 1973, ήτανε στο σπίτι το δικό μου 3 ώρες, μιλούσαμε και μου έδωσε την υπόσχεση, Αλέξανδρε όταν θα έρθει το ΠΑΣΟΚ στην εξουσία, όλοι θα έρθετε. Αυτός ήταν φοιτητής στην Ελβετία. Εγώ τον κατευόδωσα στο τρένο για να φύγει. Και ο Δημήτρης Ψαράς έγραψε στην «Ελευθεροτυπία» για το δικό μου το γράμμα. Και μπορώ να σας πω ότι είχα γράψει το ίδιο γράμμα, και στα ελληνικά, και στα αγγλικά και στα μακεδόνικα, και στον Φλωράκη, γιατί εμείς οι Μακεδόνες από την Αιγαιακή Μακεδονία χάσαμε, ούτε λίγο ούτε πολύ, στο αντάρτικο 20.000 παιδιά και κορίτσια και σήμερα πατάνε στο αίμα και στα κόκαλα αυτών που έχουν πέσει γι’ αυτή τη δημοκρατία σήμερα στην Ελλάδα. Εγώ δεν μπορώ να είμαι ενάντια στην Ελλάδα. Εγώ ζω από έλληνα στρατιώτη. Εγώ πιάστηκα αιχμάλωτος κι αυτός λιποτάχτησε μαζί με μένα και ονομάζεται Μπουρζινός Αριστείδης. Δεν ξέρω αν ζει, ήταν από τα Δωδεκάνησα. Και πώς μπορώ να είμαι ενάντια στους Έλληνες; Δεν είμαι ενάντια στους Έλληνες, αλλά στην πολιτική που υπάρχει.

Για τις μάχες στο Γράμμο

Για τη μάχη του Γράμμου, λυπάμαι.  Όταν ήμουνα στις σειρές του ΔΣΕ πήρα μέρος στη μεγάλη μάχη, που κράτησε 74 μέρες. Ήταν στρατός πάνω από 100.000 και 10.000 παρτιζάνοι, αντάρτες. Λυπάμαι σήμερα, με τα χρόνια που έχω, που κι αυτά ήταν παιδιά, τους δίνανε ναρκωτικά, που σήμερα πρέπει να ντρέπονται οι αξιωματικοί του αστικού στρατού, κι αυτοί μεθυσμένοι ερχότανε με τ’ αυτόματα, με τα κοντά παντελονάκια και τους θερίζαμε. Αν σήμερα ο ΔΣΕ έχει 37-38.000 νεκρούς, πάνω από 100.000 νεκρούς έχει η Ελλάδα, όμως τα κρύβει. 44 μέρες ήμουνα στο Κλέφτι.
Η μεγάλη μάχη του Μαλιμάδι. Χάσανε πάνω από 1.000 στρατιώτες, κι αυτοί ήταν παιδιά της μάνας τους. Σήμερα το λέω αυτό. Οι Αμερικάνοι για πρώτη φορά ρίξανε τις βόμβες ναπάλμ ενάντια στους παρτιζάνους στο Γράμμο, οι πέτρες καίγανε στο Γράμμο και το χώμα. Δεν υπήρχε δέντρο, σαν να το θέριζε η φωτιά που πέρναγε. Εμείς μείναμε και βαστήξαμε 74 μέρες. Το 1949 ήμασταν στο Γράμμο, με τον Δημήτρη τον Μάζη από το Σκαλοχώρι, ήταν από τους καλύτερους ταγματάρχες. Αυτά που περάσαμε δεν θέλω να περάσουν τα δικά μας τα ανίψια, ούτε ένα παιδί του κόσμου να τα περάσει. Εμείς ζήσαμε την κόλαση.

Τέλος μας αναφέρει ότι ο Γιώργος Πετσίβας έχει γράψει τα απομνημονεύματα του Γιάννη Καραβίτη.


Σίσσυ Βωβού,
μέλος της Αντιεθνικιστικής-Αντιμιλιταριστικής Πρωτοβουλίας.

Αναδημοσιευση από την εφημερίδα “ΕΠΟΧΗ” 2-5-2011

= = =

Βίντεο από την εκπομπή “ΜΑΥΡΟ ΚΟΥΤΙ” του δημοσιογράφου Τάσο Τέλογλου στο MEGA 15 Μαϊου 2000. Στο 2:05 μιλάει ο Αλεξάντερ Ποπόφσκι.

 

14 σχόλια:

  1. Bratte ABECEDAR Dobro Vetser.
    Την συνέντευξη του Πόποφσκι τη διάβασα τη Κυριακή στην ΕΠΟΧΗ και οφείλουμε να ευχαριστήσουμε την εφημερίδα για την διαχρονική προβολή του θέματος των Μακεδόνων Πολιτικών Προσφύγων και τη Σίσσυ Βωβού για τη σθεναρή της συμπαράταξη.
    Στην ανάρτηση σου όμως πρόσθεσες και την εκπομπή του Τέλλογλου η οποία είναι αντικειμενική και παρουσιάζει το πρόβλημα των Μακεδόνων Πολιτικών προσφύγων μέσα σε λίγα λεπτά. Κρίμα τόσα χρόνια τώρα τέτοια ντροπή για τη πατρίδα μας.Αυτό το δράμα των χωρισμένων οικογενειών μόνο όσοι το Βίωσαν και το βιώνουν μπορούν να το νοιώσουν.
    Θυμάμαι πάντα τον πατέρα μου να μιλά βουρκωμένος στο τηλέφωνο με τον αδερφό του στη Δημοκρατία και ο θείος να του λέει
    " έλα να σε δω, το κουβάρι μαζεύει..." το 2003 όταν πέθανε δεν προλάβαμε ούτε την κηδεία!
    Αλήθεια αν τους Θείους μας, τους Παππούδες μας η Ελλάδα τους αρνείται τον επαναπατρισμό με την αιτιολογία οτι στο ΓΕΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ εμεις οι συγγενείς τους α-β βαθμού δεν ανήκουμε στο ίδιο γένος με τους συγγενείς μας;
    Και μετά σου λένε ΔΕΝ υπάρχουν ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ στην Ελληνική Επικράτεια!!!
    Το αιδώς Αργείοι λίγο είναι....
    MORE SOKOL.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το πρώτο φύλο της Νόβα Ζόρα που έχω βγήκε το 1997. απορώ γιατί εσείς γιατί μιλάτε για ένα χρόνο Νόβα Ζόρα. Μήπως αποκυρήξατε εκείνη τη Νόβα Ζόρα όπως και τη Ζόρα? Ή δενπρέπει να ξέρουμε όλη την αλήθεια εμείς οι απλοί αναγνώστες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος Χαμουτζής05 Μαΐου, 2011 22:05

    Την απάντηση περί της σημασίας του Έλληνας το Γένος στην είχα δώσει σε προηγούμενη ανάρτηση αλλά βλέπω πως προτιμάς να αγνοείς ακόμα και τον ορισμό του ΣτΕ εφόσον δε σε βολεύει Γεράκι της Θάλασσας. :->

    Το αναμφίβολο προσωπικό δράμα χωρισμένων οικογενειών είναι άλλου παπά ευαγγέλιο από το αν είναι για το καλό μιας χώρας να επιστρέψουν σε αυτή άτομα που ακόμα και σήμερα τη βλέπουν ως ξένο κατακτητή. Γιατί νομίζεις πως οι Τσέχοι έκαναν τόση φασαρία πρόσφατα σχετικά με τους Σουδήτες; Εκατομμύρια Γερμανοί (φιλοναζί και μη) από όλη την ανατολική Ευρώπη προσφύγεψαν, έχασαν τις περιουσίες τους, είχαν νεκρούς και βιασμένες γυναίκες καί ό,τι άλλο αισχρό φέρνει ο πόλεμος αλλά οι σημερινές χώρες της Αν. Ευρώπης δεν τους θέλουν πίσω. Η ελληνική περίπτωση έχει τις διαφοροποιήσεις της αλλά κατά βάθος εκεί είναι η ομοιότητα. Το ότι έτσι παίρνει η μπάλλα και κόσμο που δε θα έπρεπε είναι δυστυχώς γεγονός.

    Πάντως από τη στιγμή που άφησαν τον σκληροπυρηνικό Ποπόφσκι να περάσει τα σύνορα δε νομίζω να υπάρχουν και άλλοι πλέον που να τους απαγορεύουν την επίσκεψη (ο επαναπατρισμός είναι άλλη ιστορία).

    Δυό απορίες μου μένουν:
    1) Άλλαξε διαβατήριο που να γράψει για τόπο γεννήσεως Ελλάδα ή όχι τελικά; Για πολλά χρόνια δεν το έκανε και έτσι και έμεινε εκτός νυμφώνος το 2003.
    2) Αφού το ταξίδι προς τη μια κατεύθυνση μόνο απαγορευόταν πως και δεν ειδωθήκανε τα δύο αδέλφια με το να ταξιδέψετε εσείς στα μέσα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. αν το ζήτημα της ρατσιστικής διάκρισης και απαγόρευσης των μακεδόνων πολιτικών προσφύγων από την ελλάδα δεν αποτελεί αντικείμενο εργασίας του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης για τα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητάς τότε ποιό άλλο είναι..???
    ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΑΝΑΚΤΗΣΗ ΤΗς ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΑΠΌ ΟΣΟΥΣ ΑΦΑΙΡΕΘΗΚΕ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ...
    Ιδιαίτερα για τα ΠΑΙΔΙΑ- πρόσφυγες...
    για τα ντέτσα μπεγκάλτσι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Kαλως τον Χαμουτζή.
    Πράγματι ξαναέγραψες για το πως "αντιλαμβάνετε" τον ορισμό του γένους το κράτος και το ΣΤΕ και σίγουρα είναι μια άποψη και αυτή. Η δική μου άποψη είναι πως τους ορισμούς -'οπως και την Ιστορία- τους γράφουν οι ισχυροί κατα το δοκούν και κατα τον σχεδιασμό που έχουν.
    Έτσι και στην πατρίδα μας το ΣΤΕ όπως και άλλα δικαιοδοτικά όργανα ακολουθούν τη γενικότερη Εθνική γραμμή. Τα πράγματα είναι απλά και ακολούθησαν και ακολουθούν πολιτικές επιλογές των κυβερνήσεων. Ξεφορτώθηκαν ενα τμήμα δεκάδων χιλιάδων Μακεδονων απο το 1912 εως το 1930 απο το την κεντρική και ανατολική κυρίως Ελληνική Μακεδονία (Κιλκίς -Σέρρες). Την περίοδο 1945-1955 ξεφορτωθήκαν ακόμα μερικές δεκάδες χιλιάδες Μακεδόνων (Κυριως απο τη κεντροδυτική Μακεδονία Αριδαία-Φλώρινα-Καστοριά). Όσοι έμειναν γονάτισαν. Κανένας συλλογικός φορέας εντός Ελλάδας δεν πάλεψε ενα αξιοπρεπή συμβιβασμό έστω. Ποιός να μιλήσει; Ποιός να ζητήση τι πρώτα για τους έξω ή για τους μέσα; Εδώ ακόμα και το ΚΚΕ τους πούλησε και σήμερα συνεχίζει να σφυράει αδιάφορο λες και αυτός ο κόσμος δεν απώλεσε τα πάντα παλεύοντας μέσα απο τις γραμμές και του ΚΚΕ.
    Έτσι μέχρι και το 80 περίπου η κάθε οικογένεια έτρωγε το παραμύθι απο τους κοματικούς παράγοντες, τους βουλευτές, τους κρατικούς αξιοματούχους και τους Γραικομάνους συγγενεις να τώρα θα επιστρέψουν οι δικοί μας , μη μιλάτε μη ζητάτε να τώρα με το ΠΑΣΟΚ θα ρθούν και έτσι έκανε το ρατσιστικό νόμο "των Ελλήνων το Γένος". Το Πάσχα όμως του 85 άνοιξαν τα σύνορα για μιά βδομάδα!
    Θυμάμαι στον Ελληνικό Βορρά έγραφαν "Γύρισαν οι Συμμορίτες. Εθνική προδοσία" Έτσι πέρασαν τα χρόνια με τα παιχνίδια στις πλάτες μας και των οικογενειών μας. Καί άν έλεγες και τίποτα στο καφενείο τα άκουγες τα Οχράνα και Βούλγαρε (Σκοπιανοί "γίναμε" τα τελευταία χρόνια).
    Αυτά για τότε Φίλε απο Χάμω τα πράγματα άλλο να τα ζής εδώ και άλλο κάτω απο την Θεσσαλία. Με την ΕΟΚ και τους ακτιβιστές Μακεδόνες άρχισαν να μας υπολογίζουν κάπως. Άρχισαν να γράφουν για την ιστορία μας η ΔΑΣΕ το ΣΤΕΙΤ ΝΤΙΠΑΡΤΜΕΝΤ, 'οσο και να τα νοσταλγούν κάποιοι, τα χρόνια του ρετσινόλαδου ΠΕΡΑΣΑΝ ΑΝΕΠΙΣΤΡΕΠΤΗ. Το φράγμα του φόβου το πέρασαν πολλοί και περισσότεροι το παλευουν.
    Η ιστορία των πολιτικών προσφύγων μας είναι για μας άλλη μια σελίδα πόνου,
    μόνο που ο δικός μας πόνος είναι για τον Μακεδόνικο λαό ΤΙΜΗ ενώ για την Ελλάδα είναι μάλλον ΝΤΡΟΠΗ.
    Τι μου λες για το ΣΤΕ, αν φταίγαν οι ενήλικες (ας υποθέσουμε- άντε κάτι ξέραν κάτι 'εφταιξαν ) τα παιδιά τι έφταιξαν; ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑΣ απο ανήλικους που απλά τους απομάκρυναν απο τις εμπόλεμες ζώνες;
    Απλά είναι τα πράματα ξεφορτώθηκαν ΕΝΑΝ ΛΑΟ και θα δεχθούν τώρα να παραδεχθούν το Λάθος τους και να επιτρέψουν την ελεύθερη πρόσβαση τους; ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ.
    Εμείς παρόλα αυτά θα συνεχίσουμε με αξιοπρέπεια να ζητάμε την κατάργηση ΟΛΩΝ των ρατσιστικών νομοθετημάτων.
    Επαναπατρισμός ΟΛΩΝ των ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ και των ΠΑΙΔΙΩΝ ΦΥΓΑΔΩΝ.
    ΥΓ Στο προξενείο της Ελλάδας στη πόλη των Σκοπίων ήξεραν πως πρέπει να συμπεριφερθούν και σε αυτούς που έγραψαν στα διαβατήρια τους τόπος γέννησης Ελλάδα και σε αυτούς που πηγαίναν με το διαβατήριο της γυναίκας τους . Όλους τους ήξεραν και τους φερόταν και τους φέρονται ανάλογα.
    2) Αρκετές φορές επισκεφθήκαμε τους δικούς μας πρόσφυγες, το καλύτερο όμως ήταν στο γάμο πρώτου ξάδερφου εδώ
    (στη Θεσ/νικη) φέραμε τους ανθρώπους μας με τηλεγράφημα που στείλαμε για να παραβρεθούν σε ετοιμοθάνατο συγγενή 1ου βαθμού! Για κηδεία τότε τους αφήναν για μιά βδομάδα μετά κόπηκε και αυτό.
    Έτσι για να ξέρης πως άλλο να σου τα λένε και άλλο να τα βιώνεις.
    Καλά να είσαι εκεί Χάμω.
    MORE SOKOL απο εδώ πάνω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος Χαμουτζής08 Μαΐου, 2011 08:33

    Γεράκι της Θάλασσας θα προσπαθήσω να σου απαντήσω λεπτομερώς αλλά επειδή κινδυνεύω να μου κοπεί η απάντηση όπως την τελευταία φορά και να πάει άδικος ο κόπος θα ματαπαρακαλέσω τον Αbecedar να σου στείλει ένα προσωπικό αντίγραφο κι ας μη δημοσιεύσει τίποτα στο blog του.

    α) Ο ορισμός του ΣτΕ δεν είναι άποψη, είναι έννοια. Αρνείσαι να τη δεχθείς (πως δηλαδή το Γένος αναφέρεται σε εθνική συνείδηση και όχι σε καταγωγή) γιατί δε βολεύει την επιχειρηματολογία σου (πως ο ένας αδελφός έχει άλλο Γένος από τον άλλο). Η εθνική συνείδηση είναι πολιτική επιλογή, προφανώς και αδέλφια μπορούν να έχουν διαφορετικές επιλογές. Από εκεί και πέρα ούτε μπορώ να βοηθήσω περισσότερο ούτε περιμένω να υπάρξει κανένα συμπέρασμα από την κουβέντα, είναι σα να συζητάω με κασετόφωνο. Οι όροι ομογενής/αλλογενής όπως και αυτόχθων/ετερόχθων έχουν πονεμένη ιστορία που πάει στις απαρχές του νεοελληνικού κράτους.
    β) Περί της εθνοκάθαρσης για την οποία παραπονιέσαι (όπως δικαιολογημένα όλοι όσοι βρέθηκαν στην χαμένη πλευρά, και οι Έλληνες σε σχέση με τους Τούρκους τα ίδια λένε): Έγινε αλλά διαφέρει από πολλαπλές απόψεις από αυτό που εμφανίζεις σαν ενιαίο φαινόμενο. Όντως το τελικό αποτέλεσμα - όσον αφορά το τι σε απασχολεί εσένα - ήταν η μείωση του πληθυσμού που σήμερα θα μπορούσε να αποτελέσει μια μειονότητα με μια Μακεδονική εθνική ταυτότητα. Αλλά η εικόνα είναι πολύ πιο σύνθετη από το πως τα παρουσιάζεις:
    1) Οι μετακινήσεις πληθυσμών με τους Βαλκανικούς/1οΠΠ/συνθήκη του Νεϊγύ (και πιο πριν με την ένωση Αν. Ρωμυλίας-Βουλγαρίας) - αντίθετα με το πως τα παρουσιάζεις - ήταν αμφίδρομες: έφυγε κόσμος και από Γιουγκοσλαβία και από Βουλγαρία (πρόσφυγες και ανταλλαχθέντες) και αρχικά και από Αν. Μακεδονία. Συνολικά οι αριθμοί εξόδου από την Ελλάδα ήταν μεγαλύτεροι από τους αριθμούς εισόδου και η αξία των περιουσιών ήταν μάλλον αντιστρόφως μικρότερη καθώς πολλοί Έλληνες (για να σε προλάβω αναφέρομαι στο Γένος και όχι στη μητρική γλώσσα που ήταν και Ελληνικά και Νοτιοσλάβικα και Βλάχικα και Αρβανίτικα) πρόσφυγες ήταν αστοί. Οι περισσότεροι δε πρόσφυγες/ανταλλαχθέντες από την Ελληνική Μακεδονία κατέληξαν στη Βουλγαρία όπου (στη μεγάλη τους πλειονότητα) εξέλιξαν κανονικότατη Βουλγαρική εθνική συνείδηση και το να τους διεκδικείς ως ομοεθνείς σου είναι αστείο. Έχω γνωρίσει αρκετούς τους στο εξωτερικό (αφάνταστα φανατίλες κόντρα και στους Έλληνες και σε εσάς) για να έχω προσωπική άποψη για το τι νιώθουν (ΒουλγαροΜακεδόνες).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος Χαμουτζής08 Μαΐου, 2011 08:33

    2) Ξέχασες να προσθέσεις και τους δικούς σας που έφυγαν οικονομικοί μετανάστες μεσοπολεμικά και μεταπολεμικά (αλλά εδώ έφευγαν και οι μη-δικοί σας γείτονες τους καθώς η φτώχια δεν έκανε διακρίσεις - και οι προσπάθειες των αρχών να τους συγκρατήσουν δεν απέδωσαν και πολλά).
    3) Το ξεκαθάρισμα του Εμφυλίου δεν ήταν εθνικό - την πατήσαν όσοι βρέθηκαν με το ΔΣΕ, δικοί σας ή δικοί μας, χωρίς διάκριση. Συνολικά θα έλεγα πως περισσότεροι δικοί μας βρέθηκαν εξόριστοι στο Παραπέτασμα. Θα μου πεις πολλοί από τους δικούς σας δεν ήταν καν κομμουνιστές αλλά βρέθηκαν για εθνικούς ή άλλους λόγους με το ΔΣΕ. Δεκτό. Και κάποιοι δικοί μας που στρατολογήθηκαν παρά τη θέληση τους από το ΔΣΕ και δε μπόρεσαν να αυτομολήσουν την πάτησαν γιατί καταγράφηκαν ως συμμορίτες... Ξέρω τέτοιες περιπτώσεις από τον φιλικό μας κύκλο. Άδικο αλλά έτσι έγινε, εκείνη την εποχή ήσουν τυχερός να μη σε σκοτώσουν. Από την άλλη τη γλύτωσαν όσοι δικοί σας (πχ. πρώην οπαδοί της ΕΜΕΟ που βρέθηκαν μεσοπολεμικά να ψηφίζουν δαγκωτό Γκοτζαμάνη ή τον εκάστοτε φιλοβασιλικό υποψήφιο από κόντρα στους πρόσφυγες) δεν έμπλεξαν με τον κομμουνισμό ακόμα και ορισμένοι που είχαν σουρταφέρτα με τους Ιταλούς και το Κομιτάτο αλλά λάκισαν εγκαίρως και δεν την έκαναν για τα σύνορα ή το SNOF. Και όσοι δικοί σας κομμουνιστές αιχμαλωτίστηκαν, συνελήφθηκαν κλπ. την πάτησαν με εξορίες και ένα σωρό άλλα αίσχη αλλά δεν τους αφαιρέθηκε η ιθαγένεια. Τώρα για τα παιδιά που τα μάζευε ο ΔΣΕ (δικοί σας και δικοί μας και με τις μαρτυρίες να λένε πως στην περίπτωση σας τα παιδιά τα έδιναν συχνά οι γονείς τους με τη θέληση τους) να κατηγορείς τους Έλληνες πως το σχεδίασαν για να βρεθούν εκτός Ελλάδας ενώ ταυτόχρονα τους κατηγορούν για τις παιδουπόλεις της Φρειδερίκης - ε, αυτό πια πάει κομματάκι αστείο. Ιδίως όταν για αρκετά χρόνια μετά το τέλος του Εμφυλίου η ελληνική κυβέρνηση ζητούσε επίμονα την επιστροφή των παιδιών (και κάμποσσα όντως γύρισαν) μέχρι να αρχίσει να διαπιστώνει πως τα παιδιά που είχαν περάσει αρκετά χρόνια στο παραπέτασμα ήταν πλέον βαμμένοι κομμουνιστές και τότε να σταματήσει τις προσπάθειες.
    4) Το εθνικό (βάσει εθνικής συνείδησης-Γένους) ξεκαθάρισμα έγινε με την ΕΘΝΙΚΗ συμφιλίωση του ΠΑΣΟΚ (έτσι μας την παρουσίασαν τότε). Τα έζησα σε ηλικία που να μπορώ να τα θυμάμαι πολύ καλά (και τις αντιδράσεις για τις οποίες λες και τις συζητήσεις στη Βουλή κλπ.). Η λογική ήταν πως οι πρόσφυγες με βαθιά αριστερή πολιτική άποψη (αν και δεν είμαι σίγουρος πόσοι τους ήταν περισσότερο κομμουνιστές από όσο ξεκίνησαν μετά τόσα χρόνια στο Παραπέτασμα) είχαν να προσφέρουν στο έθνος στο οποίο ανήκουν, δεν αποτελούσαν κίνδυνο για αυτό μια και το ΚΚΕ συμμετείχε στο κοινοβουλευτικό σύστημα και ο επαναπατρισμός τους θα έκλεινε οικογενειακές πληγές. Το πρόβλημα είναι πως στην περίπτωση τη δική σας μόνο ο τελευταίος λόγος υπάρχει - οι πρόσφυγες σας ανήκουν (ιδία τη θέληση) σε αντίπαλο έθνος που θεωρεί τη Μακεδονία τριχοτομημένη και στα εδώ μέρη υπό ελληνική κατοχή και έτσι οι πρώτοι δύο λόγοι εξέλειπαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος Χαμουτζής08 Μαΐου, 2011 08:34

    γ) Περί της αιτιολογίας της αφαίρεσης υπηκοότητας που λες - αυτή εφαρμόστηκε σε όλους τη δεκαετία του 1950 και όχι μόνο στους δικούς σας. Για το τι συνέβει στα παιδιά έγραψα στο (3) πιο πάνω. Οι τότε κυβερνήσεις έκριναν πως όσοι είχαν ξεμείνει στο Παραπέτασμα ήταν βαμμένοι κόκκινοι και ως εκ τούτου ανεπιθύμητοι. Το 1982 μπήκε αυτή η νομικά αφάνταστα επιπόλαια διάταξη "Έλληνες το Γένος" για να πιάσει ένα γενικευμένο (αντί για εξειδικευμένο) δίκτυ όλους αυτους που μπορούσαν να αποδείξουν στην πράξη πως οι κινδυνολογίες της Δεξιάς για την εθνική συμφιλίωση ήταν δικαιολογημένες (υπόψη πως το 1982 δε θα επέστρεφαν υπερήλικες αλλά πολλά άτομα 40-60 ετών). Όπως έγραψα στο αρχικό μου σχόλιο ο φόβος είναι της επιστροφής ατόμων που ακόμα κι αν δεν ήταν τότε (ως παιδιά πχ.) εξελίχθηκαν σε φανατισμένους εχθρούς. Και έτσι αντί να βασιστεί η διάταξη σε θέματα ευθύνης και πχ. να μπει διάταξη που να αναφέρει συμμετοχή σε SNOF/NOF/Ilinden/Ohrana/κομμιτάτο μπήκε αυτή η χαζομάρα και πήρε η μπάλα και άλλο κόσμο εκτός από τα παιδιά-πρόσφυγες. Γιατί οι πρόσφυγες οι δικοί σας δεν είναι μόνο παιδιά του παιδομαζώματος/παιδοσωσίματος και πρώην μαχητές του ΔΣΕ (μερικοί ταυτόχρονα στρατολογημένα παιδιά) αλλά και βιαίως στρατολογημένοι μαχητές (δεν είχε μόνο ο εθνικός στρατός τέτοιους), ακόμα και γυναικόπαιδα/ηλικιωμένοι και μη που προσφύγεψαν για να αποφύγουν βιαιοπραγίες από παρακρατικές ομάδες και βομβαρδισμούς. Όλοι τους βρέθηκαν παγιδευμένοι εκτός Ελλάδας. Ντοκουμέντα που δείχνουν πως άτομα που επεδίωξαν να επαναπατριστούν αμέσως μετά το τέλος του Εμφυλίου και πριν γίνουν οι αφαιρέσεις ιθαγενειών/περιουσιών εμποδίστηκαν από τις γιουγκοσλαβικές και άλλες κομμουνιστικές αρχές έχουν δημοσιευτεί. Η ειρωνεία είναι πως 40+ χρόνια μετά τα ίδια άτομα, έχοντας πια αναπτύξει ξεκάθαρη Μακεδονική εθνική ταυτότητα την πάτησαν με το γενικολογικό ΠΔ Γεννηματά-Σκουλαρίκη... Και ακόμα πιο τραγικό είναι πως άτομα που περιέργως πως δεν είχαν αναπτύξει τέτοια ταυτότητα την πάτησαν γιατί η επιτροπή που τους έκρινε είχε στενόμυαλους γραφειοκράτες μέσα της ή γιατί φοβήθηκαν και δεν έκαναν αίτηση επαναπατρισμού καν.
    δ) Περί ΚΚΕ - το παιχνίδι που παίχτηκε είναι αμφίδρομο (αν και δε μου κάνει εντύπωση που αρνείσαι να το δεις). Το ΚΚΕ σας εκμεταλλεύτηκε και εσείς το εκμεταλλευτήκατε από την ανάποδη. Η υποταγή του ΚΚΕ στις εντολές της Διεθνούς για ανεξάρτητη Μακεδονία-Θράκη που πέρασαν οι δικοί σας (κυρίως εκ Βουλγαρίας) στο κομμουνιστικό κίνημα στοίχησαν (με την κατηγορία της προδοσίας) την ελευθερία και τη ζωή ακόμα σε ένα σωρό - "χαμουτζήδες" και μη - μη-μειονοτικούς Έλληνες κομμουνιστές που πλήρωσαν ακριβά την ταύτιση του κόμματος τους με τις ΕΘΝΙΚΕΣ επιδιώξεις των ηρώων σας της ΕΜΕΟ που μετεξελίχθηκαν σε κομμουνιστές. Με το δίκιο σου παραπονιέσαι για τους δικούς σας που εμπιστεύθηκαν το ΚΚΕ (αν και ήταν προφανές σε κάθε σόφρωνα άνθρωπο πως το ΚΚΕ όλο άλλαζε το παραμύθι του, όχι μόνο με την αλλαγή του 1935 αλλά και κατά τη διάρκεια της Κατοχής με τη στάση του ως προς το SNOF και μετά στον Εμφύλιο με το NOF και με μια παντελώς τυχοδιωκτική πολιτική που κατέληξε στη γνωστή κίνηση του Ζαχαριάδη προς το τέλος του Εμφυλίου, κίνηση καθαρά προσανατολισμένη προς ικανοποίηση ΕΘΝΙΚΩΝ σας αιτημάτων). Αλλά τι να πουν από την άλλη οι Έλληνες κομμουνιστές που πλήρωναν αμαρτίες για τις δικές σας εθνικές επιδιώξεις που οι ίδιοι δεν είχαν ποτέ ενστερνιστεί; Το μάθημα που έμαθε το ΚΚΕ από την όλη ιστορία λοιπόν ήταν να μην προσδένεται στις δικούς σας εθνικούς πόθους και βέβαια κατέληξε έτσι ασυνεπές ως προς την ίδια του την ιστορία. Αλλά για να είμαι ακριβοδίκαιος, και το 1982 αλλά απ' όσο ξέρω ακόμα και πιο πρόσφατα το ΚΚΕ υποστηρίζει την επιστροφή ΟΛΩΝ των πολιτικών προσφύγων - χωρίς βέβαια να αποδέχεται Μακεδονικές μειονότητες κλπ. (έχει καεί στο χυλό και φυσάει και τη γιαούρτη).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος Χαμουτζής08 Μαΐου, 2011 08:34

    ε) Πολιτική εκμετάλευση δεν έχω αμφιβολία πως γινόταν επί χρόνια και ακόμα και τώρα γίνεται. Εσάς σας τάζουν επιστροφή και σε άλλους (πολλές φορές συγγενείς των προσφύγων) τους τάζουν διαιώνιση (γιατί αγωνιούν για τα κτήματα που έχουν πάρει σα δικά τους). Και από δεξιά και από αριστερά. Ακόμα ψάχνομαι όταν βλέπω ανθρώπους που δηλώνουν φανατικά Μακεδόνες και όχι Έλληνες να είναι μπλεγμένοι στο ΠΑΣΟΚ ή το ΚΚΕ πχ. Λύση σας να μη ψηφίζετε κανένα τους - αλλά να ψηφίζετε δαγκωτο ΟΤ ή όποιο άλλο κόμμα σας εμφανιστεί (πχ. ένα πιο ανοιχτά εθνικιστικό που να μιλάει απλά και σταράτα και όχι με ευρωπαϊκούς γρίφους σαν το ΟΤ). Στους Τούρκους της Δ. Θράκης που απέδειξαν την πολιτική τους ισχύ τους κάνουν χάρες. Τώρα για το τι θα ακούς στα καφενεία δε μπορείς να έχεις παράπονο - η ανοχή στη διαφορετικότητα δε σημαίνει και να σε αγαπούνε, απλώς να έχεις το δικαίωμα να ακούγεσαι.
    στ) Ο λόγος που ρώτησα για το Ποπόφσκι είναι πως το 2003 έφαγε πάλι πόρτα γιατί είχε αρνηθεί να βγάλει διαβατήριο που να αναγράφει ως τόπο γεννήσεως σκέτο "Ελλάδα". Υπόψη πως το διαβατήριο το δικό του (και πολλών άλλων αντίστοιχα) έγραφε Dolno Kotori (*) ως τόπο γεννήσεως αν και ο Ποπόφσκι γεννήθηκε αφού το χωριό είχε μετονομαστεί (οπότε δεν τίθεται καν θέμα ακρίβειας βάσει χρονικής στιγμής όπως για κάποιον που θα είχε γεννηθεί πριν τη μετονομασία). Ασχέτως της άποψης μου για τη χαζομάρα των μετονομασιών (σε όλη την Ελλάδα και όχι μόνο τη Μακεδονία), η εμμονή του (και πολλών άλλων) να μην αποδεχθούν το επίσημο όνομα του χωριού τους δηλώνει έμμεσα αλλά ξεκάθαρα την άρνηση τους πως το χωριό αποτελεί κομμάτι της ελληνικής επικράτειας και αποτελεί προφανή πρόκληση-πολιτική δήλωση. Το ελληνικό κράτος αντί να απαιτήσει τη διόρθωση το 2003 επέτρεψε τη μεσοβέζικη λύση να αντικατασταθεί το όνομα του χωριού με σκέτο Ελλάδα για να μη τους χαλάσει τη ζαχαρένια. Και πάλι πολλοί (συμπεριλαμβανομένου του ιδίου) αρνήθηκαν και θέλαν να μπουν στην Ελλάδα λες και είχαν κερδίσει τον Εμφύλιο και το χωριό ανήκε στην επαρχία Λέριν-Κόστουρ της Δημοκρατίας της Ενωμένης Μακεδονίας. :-) Τελικά τι έγραφε το διαβατήριο με το οποίο μπήκε;
    ζ) Για τις άδειες για κηδείες και τα κόλπα σαν το δικό σας (που βεβαίως συνήθως οδηγούν σε "κόψιμο" και των ανθρωπιστικών μέτρων μακροπρόθεσμα) τα ήξερα ήδη - και σε πληροφορώ πως δε μου κάνουν εντύπωση. Το να σε βλέπει με καχυποψία το δημόσιο έχει το τίμημα του. Παιδικός φίλος - ανυπόταχτος τότε - ήθελε να έρθει Ελλάδα για επικίνδυνη εγχείρηση του πατέρα του (μπορεί και να ήταν η τελευταία φορά που θα τον έβλεπε ζωντανό). Προβλεπόταν εξαίρεση (τότε ο νόμος ήταν πολύ πιο αυστηρός, όχι οι σημερινές χαλαρές διατάξεις) για τέτοιες περιπτώσεις με κατάθεση δικαιολογητικών κλπ. κλπ. αλλά τελικά του αρνήθηκαν την επίσκεψη γιατί μετά από την προβλεπόμενη επίσκεψη του τύχαινε να πέφτουν εκλογές (που για ψηφοθηρικούς λόγους δινόταν 1 μήνας εισόδου σε ανυπότακτους) και οι αρχές υπέθεσαν πως ο φίλος μου ήθελε να έρθει Ελλάδα για 1.5 μήνα και είχε στήσει κομπίνα. Και υπόψη πως αυτόν δεν τον έβλεπαν σαν εχθρό της εδαφικής συνέχειας του κράτους (όπως τους δικούς σας, δικαίως ή αδίκως) αλλά απλώς ως φυγόστρατο.

    (*) Καλά υπάρχει και φρούτο δικό σας στην Αυστραλία που είχε περάσει Neret - MKD σαν τόπο γεννήσεως (γεννημένος μετά την μετονομασία του χωριού σε Πολυπόταμο) και είχε και το θράσος να αναρωτιέται γιατί τον κοιτούσαν σαν Αρειανό στα σύνορα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανωνυμε Χαμουτζή

    Όπως βλέπεις τα σχόλια σου δημοσιεύθηκαν διότι τουλάχιστον δεν βρίζεις τους Μακεδόνες (παρόλο που αποφεύγεις να μας αποκαλείς Μακεδόνες).

    Πάντως φαίνεται να γνωρίζεις πολλά. Μα ποιος είσαι; Η ΔΟΜΗ είσαι; (Όπως έλεγε μια διαφήμιση πριν χρόνια).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος Χαμουτζής08 Μαΐου, 2011 18:57

    Abecedar λυπάμαι που έχω γίνει μονότονος ζητώντας προώθηση αλλά το τελευταίο μου σχόλιο στη συζήτηση με το Γεράκι της Θάλασσας στο νήμα για το Βέτο του Καραμανλή δεν το δημοσίευσες (και δεν ήταν υβριστικό). Απόλυτο δικαίωμα σου (επαναλαμβάνω), κατάχρηση του χώρου σου ως ιδεολογικός σου αντίπαλος κάνω εδώ, αλλά όταν τρώει κανείς την ώρα του να γράψει κάτι που να βγάζει νόημα, συμφωνεί ή διαφωνεί ο άλλος, θέλει τουλάχιστον να το διαβάσει ο άμεσα ενδιαφερόμενος κι ας το απορρίψει. Εξ' ου και οι παρακλήσεις μου. Ευχαριστώ που δεν έκοψες το τωρινό το μακρυνάρι.

    Όσο για το πως σας λέω σε παραπέμπω στα σχόλια μου στην προαναφερθείσα συζήτηση (10:05 PM, март 29, 2011, 10:06 PM, март 29, 2011). Είσαι για μένα Μακεδόνας, κι εσύ αλλά και οι πολιτικοί σας αντίπαλοι από την Έδεσσα (που κατά τύχη είναι μεικτής καταγωγής), και ο θεοπάλαβος ο Στογιάνωφ/Στοϊδης και ο Slavko Mangovski (με μάνα Βουλγάρα) αλλά αντίστοιχα επίσης Μακεδόνας είναι και ο εθνικά Έλληνας με πλήρη ή μεικτή καταγωγή από ελληνόφωνους, σλαβόφωνους, βλαχόφωνους ή Αρβανίτες γηγενείς. Τι να σας κάνουμε υπάρχουν κι αυτοί και δεν είναι λίγοι και μέχρι να μπορώ να βρω ένα όρο που να αποδέχεστε και να σας ξεχωρίζει από αυτούς χωρίς να τους μετατρέπει σε Μακεδόνες 2ης διαλογής αναγκάζομαι σε λεκτικές ακροβασίες που με ενοχλούν.

    Βλέπω πως έχουμε κοινές αναφορές (ΔΟΜΗ κλπ.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Λοιπόν φίλε μου απο Χάμω
    έγραψες πάλι ενα βιβλίο και άλλο ένα αναγκάστηκα να διαβάσω για όσα είχαμε πει και την άλλη φορά (29/03).
    Επειδή έχει δουλειά το πρωί επέτρεψε μου σύντομα να σου πω, δεν είμαι κασσσετόφωνο και σέβομαι αυτόν που συνομιλώ αφου βεβαίως έχει κερδίσει αυτό τον σεβασμό.
    Γνωρίζεις πολλά και μαθαίνω και εγω απο τις απαντήσεις σου.
    Η εικόνα των εντος της Ελλάδος ΜΑΚΕΝΤΟΝΤΣΙ σαφώς και ειναι σύνθετη και εξαιρετικά πολύπλοκη για να μπορεί κάποιος με λίγα λόγια να τη περιγράψη. Δεκάδες χιλιάδες ατομικές και οικογενειακές ιστορίες συνθέτουν ένα πολύχρωμο παζλ ανθρώπων και χωριών που εδώ και ένα αιώνα υφίστανται ειδικές πολιτικές εξξελληνισμού και αφομοίωσης.
    Απλά το 2011 δεν 1950 και 1960. Ας μην ξαναπούμε για ΣΤΕ και γένος και τέτοια αυτός που έχει το μαχαίρι έχει και το πεπόνι. Εδώ για τη στέγη Μακεδονικού πολιτισμού καταδικάσθηκε η Ελλάδα απο το Ευρωπαικο δικαστήριο και εδώ και χρόνια ΑΡΝΕΙΤΑΙ να εφαρμόσει την απόφαση.
    Για τις ανταλλαγές πληθυσμων που γράφεις συμφωνώ άλλωστε πως θα στηνόταν Εθνικά κράτη στη περιοχή; Μόνο αν απαλλασόταν απο 'Εθνικά' ύποπτους και έφερναν άλλους οι οποίοι θα τους ήταν υποχρεωμένοι και θα αναπολούσαν τις εστίες τους!Αυτό έκαναν όλα τα κράτη. Δεν τρέφω αυταπάτες για όσους κατέληξαν στη Βουλγαρία. Λες τυχαία τους πήγανε προς Μάυρη Θάλασσα τους περισσότερους;
    Για τα παιδιά φυγάδες έγραψα και στο άρθρο - απάντηση στην Ελευθεροτυπία.
    Απλά προσέθεσες για τις παιδοπούλεις -52 τον αριθμό παρακαλώ- της Φρειδερίκης που έκαναν την ίδια δουλειά με αυτούς που κατηγορούσαν. Αν στο παραπέτασμα κάναν Γενίτσαρους κομουνιστές και Μακεδόνες , εδώ κάναν Γενίτσαρους Έλληνες. Το θέμα είναι πως πάλι οι Μακεδόνες την πλήρωσαν ΕΝΤΟΣ ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙ ΤΑ ΑΥΤΑ....
    Τελειώνοντας να σε ευχαριστήσω για την προσφορά σου στο διάλογο, δεν γνωρίζω τον Ποπόφσκι για να ξέρω τι έγραφε το διαβατήριο του,΄αν όμως είναι σημαντικό για σένα να ρωτήσουμε να μας πούν. Αυτό πάλι με το NERED MKD πως το ξέρεις;
    Να είσαι καλά εκεί Χάμω και ειλικρινά ελπίζω να μας δοθεί η ευκαιρία να τα πούμε απο κοντά...
    MORE SOKOL.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμε Χαμουτζή,

    Βασικά τα σχόλια σου στο νήμα με το Βέτο του Καραμανλή δεν δημοσιευτήκαν κυρίως διότι ξέφευγαν από το θέμα που ήταν Βέτο της Ελλάδας εναντίων της Δημοκρατίας της Μακεδονίας και δευτερευόντως για τα υπόλοιπα. Δεν ήταν προσωπικό το Βέτο του Καραμανλή. Ο Καραμανλης ως Πρωθυπουργός στο Βουκουρέστι εκπροσωπούσε την Ελλάδα, κι όχι το εαυτό του.

    Όσο για το τι είναι ο καθένας αυτό είναι καθαρά θέμα προσωπικής συνειδητής επιλογής η οποία πρέπει να γίνεται σεβαστή απ' τους άλλους συνανθρώπους. Όποιος επιλέγει να είναι Έλληνας τότε οφείλουν όλοι οι άλλοι να τον αποκαλούν Έλληνα, άσχετα από την καταγωγή του. Αντίστοιχα, όποιος επιλέγει να είναι Μακεδόνας τότε οφείλουν όλοι οι άλλοι να τον αποκαλούν Μακεδόνα, άσχετα από την καταγωγή του.

    Πρέπει να ξέρεις οτι το δικαίωμα του εθνικού αυτοπροσδιορισμού είναι σημαντικό για τον κάθενα όπως εξίσου σημαντικό είναι το δικαίωμα του θρησκευτικού ή οποιουδήποτε άλλου αυτοπροσδιορισμου (αθλητικου, μουσικού, κλπ) και πρέπει να είναι σεβαστό.

    Σε ότι αφορά την Μακεδονο-Ελληνική διαμάχη για τις λεκτικές ονομασίες και τις εθνικές ταυτότητες λύσεις υπάρχουν: π.χ. εθνικά Μακεδόνες από τη μια πλευρά και Ελληνο-Μακεδόνες απο την άλλη πλευρά.

    Στην πράξη αυτό σημαίνει σεβασμό και αναγνώριση της εθνικά μακεδονικής ταυτότητας και της μακεδονικής γλώσσας από την Ελλάδα και παράλληλα σεβασμό και αναγνώριση από τη Δημοκρατία της Μακεδονίας των ελλήνο-μακεδόνων (ή γκραικο-μακεδόνων επι το ευρωπαϊκότερον δηλ. της πληθυσμιακής ομάδας των εθνικά Έλληνων στην οποία συμπεριλαμβάνονται όσοι Ποντιοι, Βλάχοι, Αρβανίτες, Ντόπιοι, Μικρασιάτες, Κωνσταντινοπολίτες κλπ έχουν ελληνική εθνική συνείδηση και κατοικούν στην Βόρεια Ελλάδα).

    Στο κάτω – κάτω της γραφής δυο έθνη που αγαπούν το ίδιο όνομα και θέλουν να σέβονται το ένα το άλλο δεν μπορεί παρά, φυσιολογικά, να είναι φίλοι όπως πολύ σωστά έγραψε ο Dr Marko Hoare (κλίκ εδώ
    http://novazora.gr/arhivi/1022)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αν και εισερχομαι στο ολο "σκηνικο" πολυ εταιροχρονισμενα, θα ηθελα να πω στον Ανωνυμο Κο Χαμουτζη οτι Μore Sokol δεν σημαινει Γερακι της θαλασσης, αλλα Μοre ειναι επιφωνημα (μωρε ελληνιστι) και Sokol τω οντι λεγεται το γερακι.
    Τωρα οσον αφορα στα λοιπα θεματα ο Αξιοτιμος Κος Χαμουτζης και οι συν αυτω, θ'αρχισουν να αντιλαμβανονται την ολη κατασταση αμα τη εισοδω του 2013. SOLUNCANEC.

    ΑπάντησηΔιαγραφή