Πέμπτη, Μαΐου 19, 2011

Η μάνα εν κρυό νερό.

 

Μουσικό διάλειμμα με αφορμή την ημέρα μνήμης των Ποντίων μέχρι να ετοιμαστεί η επόμενη ανάρτηση που θα έχει θέμα “Εποικισμοί στη Μακεδονία”.

= = = = = =

Επειδή εμείς οι Μακεδόνες γνωρίζουμε από ξεριζωμούς και προσφυγιά αφιερώνουμε το παρακάτω υπέροχο ποντιακό τραγούδι «Η μάνα εν κρυό νερό» στους Πόντιους συμπολίτες μας.

 

= = = =

 

ΥΓ. Το δράμα του ξεριζωμού των Ποντίων και τις ημέρες μνήμης σίγουρα δεν τις προάγουν κραυγές (π.χ. Χρυσή Αυγή)

21 σχόλια:

  1. Τι ξέρεις ΕΣΥ από προσφυγιά και 'ξεριζωμούς'? Ποτέ σου δεν υπήρξες πρόσφυγας, ποτέ δεν ξεριζώθηκες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. bratte ABECEDAR
    με λίγα λόγια είπες τόσα πολλά
    και τόσο σημαντικά.
    Κανένας μας δεν δικαιούται τον ΣΕΒΑΣΜΟ αν δεν ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ την ΙΣΤΟΡΙΑ και την ΜΑΝΑ του ΑΛΛΟΥ...
    MORE SOKOL.
    SOLUN.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @ανωνυμε 12:03 AM, мај 20, 2011

    Μάθε ότι οι περισσότεροι Μακεδόνες έχουμε συγγενείς πολιτικούς πρόσφυγες και από αυτούς μάθαμε τι σημαίνει προσφυγιά. Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα κάνε κλικ εδώ: Να γυρίσει η προσφυγιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. πρόσφυγας - ο άνθρωπος που κατόπιν ατομικής του απόφασης και ενέργειας φεύγει από την πατρίδα του λόγω αδικαιολόγητων και αδικων διώξεων από το κράτος στο οποίο ζεί...
    αυτό αφορά , τους πρόσφυγες του εμφυλίου από την ελλάδα στις ανατολικές χώρες...
    είτε τους πρώην σήμερα Έλληνες..
    είτε τους αποκλεισμένους μέχρι σήμερα Μακεδόνες..
    αντίθετα , όταν κάποιος φεύγει από την πατρίδα του, δίχως η με την θέλησή του με ευθύνη και διαμεσολάβηση ενός κράτους, από το οποίο χρησιμοποιείται για κρατικούς , συνήθως εθνικιστικούς σκοπούς , τότε αυτός λέγεται ΕΠΟΙΚΟΣ..
    π.χ οι τούρκοι από την ανατολή στη βόρεια κύπρο..
    το ίδιο και οι συμπολίτες μας , ελληνόφωνοι πατριαρχικοί που τους έφερε το ελληνικό κράτος και τους έχει υπό την προνομιακή του προστασία μέχρι σήμερα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μόρε Σόκολ

    οι μακεδόνες σέβονται την ιστορία των άλλων ασχετα αν οι άλλοι δεν σέβονται την μακεδονική ιστορία...
    την ιστορία όμως και όχι την ψευδομυθολογία...
    ποτέ δεν υπήρξε ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ των πατριαρχικών στην Ασία..
    υπήρξε όμως ενοπλη εκατέρωθεν αντιπαράθεση , με θύματα και από τις δύο πλευρές...
    αντίθετα όταν υπάρχει γενοκτονία , αυτός που την διαπράττει εκτός από χρόνια προετοιμασμένο σχέδιο άδικης εξόντωσης αποκλειστικά λόγω της φυλετικής τους καταγωγής , κανένα θύμα δεν έχει..!!!
    όπως οι γερμανοί από τους εβραίους...
    οι ασιάτες ήταν συνεργάτες τόσο του ρωσικού στρατού εισβολής , όσο και κυρίως του ελληνικού κράτους, από το οποίο εξοπλίσθηκαν εναντίον της οθωμανικής διοίκησης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος Χαμουτζής20 Μαΐου, 2011 21:18

    Εαν αυτό το σεβασμό για τον οποίον σε συγχαίρει ο MORE SOKOL τον έδειχνες και ανάμεσα στα φιλαράκια σου στο maknews ίσως να σε πιστεύε και κανένας Abecedar. Αλλά βέβαια πάρα πολλά ζητάω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @Χαμουτζή

    Κατ’ αρχάς παρατηρώ, από το σχόλιό σου, ότι δεν δείχνεις καμία ευαισθησία στο, ομολογουμένως, ωραίο ποντιακό τραγούδι “mana en kryo nero”, έστω για ανθρωπιστικους λόγους. Ο οποιοσδήποτε θα είχε ένα καλό λογο για αυτό το τραγούδι.Προφανώς δεν είσαι Πόντιος.

    Κατά δεύτερον, είναι προφανές ότι τραβάς μεγάλο ζόρι με το Μaknews επειδή επέτρεψε τη δημιουργία τμήματος φορουμ συζητήσεων στην ελληνική γλώσσα, το οποίο διαβάζεις. Σε ευχαριστούμε που μας διαβάζεις στο Maknews.

    Μακάρι να έδειχνε ανάλογη ανταπόκριση κάποιο ελληνικό φορουμ επιτρέπωντας τη λειτουργία τμήματος φόρουμ συζητήσεων για Μακεδόνες.

    Πάντως, Το μόνο βέβαιο είναι οτι εσύ όυτε Μακεδόνας είσαι, ουτε Πόντιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μπορούμε να λέμε τις απόψεις μας με μέτρο και χωρίς ακρότητες. (αυτό ας δεσμεύει όλους μας)
    Ανώνυμε 10:39 αν μπορέσουν οι Τούρκοι έποικοι στη Κύπρο να καταλάβουν ποιοί και γιατί τους εκμεταλεύτηκαν σίγουρα θα ανατραπούν τα σχέδια Μητέρων Πατρίδων,
    εποικισμόs στη Κύπρο έγινε και απο την Ελλάδα!
    Τα κράτη εκμεταλεύονται και κατευθύνουν τους "εποίκους" αλλά μπορεί σήμερα κανένας στην Μακεδονία να προσπαθεί να γίνουν σεβαστά τα δικά του βάσανα χωρίς να σέβετε τα βάσανα αυτων με τους οποίους μοιραζόμαστε οικογένειες, χωριά και κοινό μέλλον;
    Το τραγούδι για την Μάνα είναι για όλες τις Μάνες. Αυτό μας ΕΝΩΝΕΙ.
    Να μας ΕΝΩΣΕΙ και η Καταδίκη των κραυγών και ας κάνουμε βήματα να τους μάθουμε και να μας μάθουν καλύτερα.
    ΑΝΩΝΥΜΕ 10:48 το ποιός όπλισε ποιόν και γιατί άσε να το δούν και να το καταλάβουν οι παθόντες. Όταν τους το λές ΕΣΥ ο Μακεδόνας πρέπει και να απολογηθείς για τις Οχράνες και τους Κάλτσεφ που εύκολα θα σου πούν απο απέναντι. Ας σκεφτούμε ψύχραιμα όλοι μας. ΘΥΜΑΤΑ ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΩΝ ΜΥΘΩΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΜΑΣ. ΦΤΑΝΕΙ ΝΑ ΤΟ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΑΣΤΕ ΣΙΓΑ - ΣΙΓΑ.
    МОРЕ СОКОЛ, СОЛУН
    Υ.Γ.: Καλώς το φίλο απο χάμω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος Χαμουτζής21 Μαΐου, 2011 00:24

    Abecedar προφανώς και δεν είμαι ούτε Πόντιος ούτε και Μακεδόνας (με οποιαδήποτε, όχι μόνο τη δική σου, έννοια του όρου) - για την καταγωγή μου έχω γράψει εκτενώς άλλη φορά. Σχολίασα την υποκρισία που προδίδει η στάση σου στο maknews και μόνο που ποτέ σου δε στάθηκες κόντρα στον ρατσισμό των συμπατριωτών σου απέναντι στους συμπολίτες σου Πόντιους (για τους οποίους γράφεις).

    Τι να με ενοχλεί στο ελληνικό τμήμα του maknews ρε Abecedar; Ψόφιο είναι και από πλευράς κίνησης, ιδίως τώρα που πήγε για τσάρκες ο Suhin και δε σας πολυπαίζει η Vodenka. Μακάρι τη χολή που ξερνάνε καθημερινά τα κολλητάρια σου (χωρίς την παραμικρή αντίδραση από εσένα) να την έγραφαν και στα ελληνικά για να τη χορταίνουν και όσοι δε διαβάζουν αγγλικά. Εγώ σταχυολογώ το μίσος σας και όταν βρω την ευκαιρία θα στο στείλω να το αναρτήσεις να το χαρείτε μαζεμένο. Μη μου παραπονεθείς τότε, αφού δε σε ενόχλησε ποτέ θα πρέπει να μπορείς να το δημοσιεύσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος Χαμουτζής21 Μαΐου, 2011 00:32

    Τώρα γενικότερα για το θέμα: Ο όρος "γενοκτονία" έχει γίνει εύκολη πιπίλα από όλους: Κι εσάς για το 1912-13, 1915-18 (αυτό το ψιλοξεχνάτε ενίοτε), 1945-49 και τους Πόντιους, τελευταία και τους υπόλοιπους Μικρασιάτες. Όχι απλώς κάθε εθνοκάθαρση αλλά και κάθε σημαντική (αριθμητικά ή/και ποσοστιαία) σφαγή εν καιρό πολέμου έχει καταντήσει να είναι γενοκτονία. Γενοκτονία η Σρεμπρενίτσα, άρα γενοκτονία και το Κιλκίς, γενοκτονία η Τριπολιτσα και η Χίος και δε ξέρω κι εγώ τι άλλο. Στο δικό μου το μικρό το μυαλουδάκι βέβαια η γενοκτονία προϋποθέτει την εξαφάνιση του πληθυσμού γενετικά, όπως πήγαν να κάνουν οι Ναζί στους Εβραίους πχ. όπου αν ήσουν πάνω από 1/8 Εβραϊκής καταγωγής, δε πα να ήσουν Καθολικότερος του Πάπα κατέληγες σαπούνι. Όταν ο Πόντιος ή ο Αρμένιος γλύτωναν τη σφαγή με το να αλλαξοπιστήσουν δε μπορώ να εξομοιώσω τη θηριωδία (ασχέτως των μεγάλων νούμερων θυμάτων, ιδίως των δευτέρων) με αυτή των Ναζί. Τώρα αν έτσι δυσαρεστώ τους Πόντιους και Αρμένιους φίλους μου τι να κάνω. Αντιστοίχως αντιδρώ και με τις δικές σας κραυγές περί "γενοκτονίας".

    Και διαολίζομαι χειρότερα κολλάτε και μια γενικολογική "πολιτισμική γενοκτονία" και βάζετε παρέα και τα αποτελέσματα της μετανάστευσης και χαίρεστε στον αγιοποιημένο ρόλο του θύματος. Ομοίως και για όσους από τους Πόντιους "ξανα-ανακαλύπτουν" τους αλλοξοπιστήσαντες συγγενείς των παπούδων τους και βγαίνουν και απρόσκλητοι προστάτες των πολιτιστικών τους δικαιωμάτων. Η ομοιότητα με τους δικούς σας που κλαίγονται για τους "εξελληνισμένους γραικομάνους" είναι φοβερή. Το ίδιο και η κοινή υποκρισία του να μην αναγνωρίζεται ο ρόλος που έπαιξε η αποσχιστική δράση (των δικών σας, όπως και των Ποντίων/Αρμενίων) στο να χειροτερέψει την εθνοκάθαρση. Ο καθένας βλέπει μόνο την καμπούρα του αλλουνού.

    Οι δικές μου αντιρρήσεις για την ειλικρίνεια σου Abecedar σε μαράνανε αλλά οι παπαριές του γνωστού Μισίρκωφ-Ντέλτσεφ-Αριστοτέλη κλπ. που γράφει με το γνωστό στυλάκι δε σε ενοχλούν. Λες και δεν υπήρχαν και Πόντιοι πρόσφυγες πριν την ανταλλαγή των πληθυσμών για να έχει τουλάχιστον ένα σημειολογικού χαρακτήρα δίκιο.

    Τέλος MORE SOKOL αν πραγματικά πιστεύεις πως ο μέσος Έλληνας στη Μακεδονία και εκτός αυτής νομίζει πως οραματίζεστε ένα κοινό μέλλον μαζί του έχεις μάλλον χάσει την επαφή με την πραγματικότητα. Μάλλον σας βλέπει όπως βλέπουν οι δικοί σας τους Αλβανούς "στα μέσα". Και η ανοχή σας στα ακραία στοιχεία της πλευράς σας μόνο ενισχύει αυτή την πεποίθεση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος Χαμουτζής21 Μαΐου, 2011 01:12

    Θα υποθέσω πως το σχόλιο πριν από αυτό που δημοσίευσες Abecedar τουλάχιστον το διάβασες κι ας μην το πέρασες. Δε πειράζει, αρκεί να καταλαβαίνεις πως βλέπω τη στάση σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Φίλε Απο Χάμω.
    Δυναμικός και χωρίς στρογγυλάδες ο λόγος σου. Διαολίζεσαι όπως λες… Επέτρεψε μου δύο κουβέντες για την τελευταία σου παράγραφο προς εμέ. Εδώ πάνω είμαστε «καταδικασμένοι» να ζούμε μαζί, να συγγενεύουμε , να δουλεύουμε μαζί, να δημιουργούμε μαζί και να ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ μαζί. Αυτή η μίξη και η εθνολογική αλλοίωση μόνο τυχαία δεν ήταν αλλά έγινε τα τελευταία 100 χρόνια. Είμαστε εδώ και ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ εδώ και ΑΥΡΙΟ. Με αμοιβαίο σεβασμό μπορούμε και να καταλαβαινόμαστε και να ακουγόμαστε. Με κραυγές δεν βγαίνει τίποτα. Οι κραυγές και η πόλωση ρίχνουν τους ανθρώπους στις αγκαλιές των ακραίων.
    Να είσαι καλά Εκεί Χάμω.
    МОРЕ СОКОЛ, СОЛУН
    ΥΓ: Θα τα πούμε μετά την ανάρτηση για τους Εποικισμούς
    Δες και αυτά τα 2 βιντεάκια

    http://www.youtube.com/watch?v=VAULHO_sTxc

    http://www.youtube.com/watch?v=YzzGy8Jmufo&feature=related

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. 1-πολύ σωστά , ιδιαίτερα στη νότια Κύπρο , το ελληνικό κράτος εγκατέστησε αρκετούς από τους ρωσόφωνους Ακρίτες στη Μακεδονία , φερμένους με κρατικά πλοία την δεκαετία του 1990, με καταγωγή από την ασιατική Σ.Ε
    2- ποτέ οι Μακεδόνες της Ελλάδος δεν εξοπλίσθηκαν από κανένα ξένο κράτος με σκοπό την ένοπλη εξέγερση τους , εναντίον της...
    η συνεργασία μικρής μερίδας Μακεδόνων με την Βουλγαρική Οχράνα, έγινε επιτόπια και κυρίως αφορούσε την υποστήριξη των θέσεων και όχι των πράξεων της...
    απετέλεσε δε ασφαλή καταφύγιο απέναντι στους ασιατικής καταγωγής Παοτζήδες συνεργάτες των Ναζί που τους απειλούσαν με εξόντωση...
    το ίδιο έγινε με μερίδα των Τσάμηδων που συνεργάσθηκαν με τους Ιταλούς , αλλά και με Βλάχους με τους Ρουμάνους, όπως ο πατέρας του χουντικού Μέρτζου...
    αυτές οι συνεργασίες έγιναν σε όλη την Ευρώπη...
    αντίθετα οι Πόντιοι εξοπλίσθηκαν εν καιρώ ειρήνης , πολύ πριν την εισβολή του ελληνικού κράτους..
    3- ποτέ οι Μακεδόνες δεν έθεσαν ζήτημα απόσχισης, ούτε καν αυτονομίας παρότι πληρούσαν τα σχετικά πληθυσμιακά κριτήρια...
    αντίθετα οι Πόντιοι και στις 3 επαρχίες αποτελούσαν μειοψηφία
    4- η γενοκτονία δεν σχετίζεται με το εύρος της ανθρώπινης καταστροφής , αλλά με το σκοπό της που συνδέεται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ με την εξόντωση λόγω της καταγωγής τους..
    οι εθνικιστές Σέρβοι εξόντωσαν τους Μουσουλμάνους στη Σρεμπρένιτσα όχι διότι ευρίσκονταν σε πολεμική αντιπαράθεση αλλά με σκοπό την καθαρότητα της Βοσνίας από αυτούς..
    5- οι Μακεδόνες στην Ελλάδα μιλάνε για ΣΦΑΓΕΣ στα χωριά του Κιλκίς και του Λαχανά , παρότι επρόκειτο για άμαχο μακεδονικό πληθυσμό ο οποίος σε ουδεμία αντιπαράθεση ήταν με τον ελληνικό στρατό εισβολής στη ξένη Μακεδονία..
    πληρούν δηλαδή τους όρους της γενοκτονίας , που σκόπευε να καθαρίσει τον μακεδονικό τόπο από τους μακεδόνες αυτόχθονους κατοίκους του
    6- αντίθετα οι Μακεδόνες μιλάνε για βίαιη ΕΘΝΟΚΑΘΑΡΣΗ , γεγονός πραγματικό και ακριβές , αφού στις γειτονικές χώρες εκδιώχθηκαν παρά την θέλησή τους και δίχως καμία ευθύνη , αποκλειστικά ως Μακεδόνες εκατοντάδες χιλιάδες μακεδόνες από το ελληνικό κράτος...
    7- μιλάνε επίσης για ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ και όχι φυσική γενοκτονία με σκοπό να περιγράψουν την απαγόρευση από το ελληνικό κράτος της ανάπτυξης του μακεδονικού και μη ελληνικού πολιτισμού τους , γεγονός απολύτως αληθές , με σκοπό την ελληνόφρονη αφομοίωσή Τους ...
    αν υπάρχουν Έλληνες στην ανατολική Τουρκία ας το αποδείξουν παραδειγματιζόμενοι από τους Κούρδους , οι οποίοι παρότι μουσουλμάνοι , αγωνίζονται για την διακριτότητά τους...
    μερικοί μάλιστα ένοπλα , γεγονός καταδικαστέο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μια ψύχραιμη προσέγγιση του ιστορικού ζητήματος περί Ποντίων

    Ημερομηνία δημοσίευσης στην Αυγή 20/05/2011
    Του Νάσου Θεοδωρίδη*

    Η επιχειρηματολογία της εθνικιστικής μερίδας των Ποντίων, σε σχέση με αυτά που υπέφερε ο ποντιακός λαός από το 1915 έως το 1924, αναφέρεται πράγματι σε πολλές αλήθειες, ταυτόχρονα όμως δεν διστάζει να χρησιμοποιεί μισές αλήθειες, να αποκρύπτει άλλες αλήθειες και να διαδίδει πολλά ψεύδη
    Οι επετειακές κραυγές που συνήθως ακούγονται και γράφονται κάθε άνοιξη για το ζήτημα της όντως απεχθούς και μαζικής εξόντωσης των Ποντίων επιτάσσουν μια ψύχραιμη προσέγγιση και αποτίμηση του ιστορικού αυτού ζητήματος. Δυστυχώς μέχρι σήμερα ουδείς ειδήμων ασχολήθηκε αντικειμενικά με την ιστορική ανάλυση της άλλης πλευράς της αλήθειας στο θέμα του ελληνισμού του Πόντου.

    Η επιχειρηματολογία της εθνικιστικής μερίδας των Ποντίων, σε σχέση με αυτά που υπέφερε ο ποντιακός λαός από το 1915 έως το 1924, αναφέρεται πράγματι σε πολλές αλήθειες, ταυτόχρονα όμως δεν διστάζει να χρησιμοποιεί μισές αλήθειες, να αποκρύπτει άλλες αλήθειες και να διαδίδει πολλά ψεύδη.

    Από κοινωνικής και πολιτικής σκοπιάς το πιο αναληθές κατασκεύασμα είναι η θεωρία του λεγόμενου επαναστατικού αγώνα προς «απελευθέρωση» του Πόντου από τον «τουρκικό ζυγό». Θεωρητικά ο όρος «απελευθέρωση» μπορεί να έχει αποδεκτό περιεχόμενο μόνο όταν αφορά σε μια σχετικά μεγάλη εδαφική περιοχή όπου η φίλια εθνική ομάδα αποτελεί την πληθυσμιακή πλειοψηφία.

    Στην προκειμένη περίπτωση ο ελληνικός πληθυσμός των τριών νομών ή Βιλαετίων, του Πόντου αποτελούσε μια σημαντική, μια μικρή ή μια εντελώς ασήμαντη μειοψηφία. Τα επίσημα αυτά στατιστικά στοιχεία, που αφορούν στο έτος 1912, προέρχονται από τον καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών Σωτηριάδη. Συγκεκριμένα, στον νομό, δηλαδή στο Βιλαέτι της Τραπεζούντας οι Έλληνες ανέρχονταν μόνο στο 25,9% του συνολικού πληθυσμού, συγκεκριμένα οι Τούρκοι αριθμούσαν 957.866 άτομα ενώ οι Έλληνες ανέρχονταν μόνο σε 353.533.

    Το πραγματικό αντάρτικο στον Πόντο άρχισε μόλις το 1916, όταν οι Ρώσοι κατέλαβαν την πόλη της Τραπεζούντας μεταφέροντας το ρωσοτουρκικό πολεμικό μέτωπο στην περιοχή εκείνη. Οργανωτής του ελληνικού αντάρτικου ήταν ο φανατικός «στρατηγός» Καραβαγγέλης, ο οποίος ήρθε στη Σαμψούντα το 1908 ως μητροπολίτης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μετά τη δημιουργία των ανταρτικών σωμάτων με χρήματα και πολεμοφόδια που πήρε ο μητροπολίτης από τους Ρώσους, τα εξαπέλυσε να προσβάλουν τον τουρκικό στρατό στα μετόπισθέν του, τη στιγμή κατά την οποίαν οι Τούρκοι πολεμούσαν τον ρωσικό στρατό στο μέτωπο της Τραπεζούντας.

    Οι αντάρτες του Πόντου συντάχθηκαν κατά τη διάρκεια του πολέμου με τα εχθρικά κατοχικά στρατεύματα της Ρωσίας, καταπολέμησαν τον στρατό του κράτους του οποίου ήταν υπήκοοι, καταπιέζοντας και σκοτώνοντας αλλόθρησκους συμπολίτες τους.

    Οι ταλαίπωροι αντάρτες, το πλείστον τουρκόφωνοι και αναλφάβητοι, έπεσαν στην παγίδα του αιμοσταγούς αυτού παπά χωρίς να αναλογιστούν τις συνέπειες του λεγόμενου απελευθερωτικού αγώνα, δηλαδή δεν συνειδητοποίησαν καν το τι θα απογίνονταν αυτοί μετά το τέλος του πολέμου, όταν ο μεν παπάς θα εξαφανιζόταν για να σωθεί, όπως και έγινε, αυτοί όμως θα παρέμεναν.

    Κάτω από την εγκληματική καθοδήγηση του Καραβαγγέλη οι χριστιανοί άρχισαν να πυκνώνουν τις τάξεις των ανταρτών χτυπώντας πισώπλατα τον τουρκικό στρατό και ληστεύοντας κυρίως τουρκικά χωριά, για να μπορέσουν να επιβιώσουν.

    Λόγω των πράξεων αυτών ο τουρκικός στρατός άρχισε στην περιοχή της Μπάφρας το κυνήγι εναντίον των ανταρτών, που μετεξελίχθηκε βεβαίως σε μαζική εθνοκάθαρση, απολύτως κατακριτέα αλλά και διακριτή από μια «γενοκτονία», που θα προϋπέθετε «άμεσο δόλο εξόντωσης μέχρις ενός», πράγμα αναπόδεικτο.

    Όμως στα ελληνικά ΜΜΕ γίνεται συνεχής αναφορά στα εγκλήματα που διέπραξαν οι Τούρκοι εναντίον των Ελλήνων στον Πόντο παρασιωπώντας συστηματικά τις εγκληματικές πράξεις των Ελλήνων ανταρτών, τις οποίες παρουσιάζει κομπάζοντας σε μια μελέτη του ο εθνικιστής Πόντιος συγγραφέας Ανθεμίδης («Επαναστατική τρομοκρατία – Αντίποινα των Ελλήνων κατά του τουρκικού πληθυσμού»).

    Συνεπώς είναι ανεπίτρεπτο να ζητούμε με θορυβώδη τρόπο από την Τουρκία να καταδικάσει τα δικά της εγκλήματα, χωρίς όμως να ζητάμε συγγνώμη για παρόμοια εγκλήματα που έκανε η «δική μας» πλευρά.

    * Ο Νάσος Θεοδωρίδης είναι δικηγόρος και μέλος της Π.Κ. του ΣΥΝ Αμπελοκήπων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Η προαποφασισμένη Γενοκτονία των χριστιανικών πληθυσμών θα ξεκινήσει από τα μέσα του 1914. Ο πρώτος στόχος θα είναι οι Έλληνες της Ανατολικής Θράκης και της Ιωνίας. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει η Γενοκτονία των Αρμενίων και από το 1916 θα έρθει και η σειρά των Ελλήνων του μικρασιατικού Βορρά, των Ποντίων.

    Συνολικά, από τα περίπου 2,3 εκατομμύρια που ήταν ο ελληνικός πληθυσμός σ’ όλη τη μικρασιατική χερσόνησο και την Αν. Θράκη πριν την έναρξη του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, θα διασωθούν 1.5 εκατομ. που θα καταφύγουν στην Ελλάδα. Η διαχείριση της Μνήμης των προσφυγικών πληθυσμών θα είναι εξαιρετικά αρνητική. Η πολιτική της εξουσίας(και όχι μόνο) θα είναι η εξαφάνιση της ιστορικής Μνήμης των προσφυγικών πληθυσμών. Το αντιπροσφυγικό συναίσθημα στην Ελλάδα ιστορικά θα βρει τον εκφραστή του στην πολιτική του Ιωάννη Μεταξά, της Μοναρχίας και του Λαϊκού Κόμματος. Όμως το κλίαμ αυτή θα διαμορφώσει και τη συμπεριφορά της νεοελληνικής ιστοριογραφίας σε σχέση με την ιστορία των Ελλήνων της Ανατολής. Μελετώντας την νεοελληνική ιστοριογραφία, τον τρόπο πρόσληψης της σύγχρονης ιστορίας και ειδικά του συγκεκριμένου ιστορικού μεταίχμιου βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια ελληνική εκδοχή του κεμαλικού ερμηνευτικού σχήματος. Στη νεοελληνική ιστοριογραφία δεν υπάρχει ρήξη μεταξύ οθωμανικού και τουρκικού χώρου, αλλά αντιθέτως υπάρχει μια αδιαμφισβήτητη και ενιαία τουρκική εθνική κυριαρχία στη Μικρά Ασία και στην Ανατολία, την οποία έρχονται να αμφισβητήσουν έξωθεν οι Έλληνες. Δεν υπάρχει γενοκτονία και οργανωμένο σχέδιο κατά των χριστιανικών κοινοτήτων από τους Νεότουρκους, γιατί απλώς η πολιτική των Νεότουρκων συγκροτούσε «νόμιμη αντίδραση». Δεν αντιμετωπίζεται η επόμενη μέρα της οθωμανικής κατάρρευσης ως ευκαιρία επίλυσης του εσωτερικού εθνικού ζητήματος, γιατί απλώς οι χριστιανικές κοινότητες δεν αντιμετωπίζονται ως συλλογικά υποκείμενα με πολιτικά δικαιώματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αυτή η αντιμετώπιση θα αμφισβητηθεί πολύ αργότερα. Μόνο μετά τη Μεταπολίτευση και από τα μέσα της δεκαετίας του ’80, όταν εμφανίζεται πλέον η κοινωνία των πολιτών, θα αρχίσουν να τίθενται επί τάπητος τα ζητήματος της τραυματικής ιστορικής εμπειρίας. Έτσι θα θεσπιστούν δύο Επίσημες Επέτειοι για τη Γενοκτονία και θα οριστούν ως Ημέρες Μνήμης η 19η Μαϊου για τον Πόντο και η 14η Σεπτεμβρίου για το σύνολο της Μικράς Ασίας. Παράλληλα, θα γεννηθεί στους κόλπους των προσφυγικών οργανώσεων και μια νέα ιστοριογραφική σχολή. Το γεγονός αυτό θα προκαλέσει την αντίδραση της παραδοσιακής ιστοριογραφίας –των «νέων ιστορικών» συμπεριλαμβανομένων- οι οποίοι θα κινηθούν μ’ ένα σπασμωδικό τρόπο καταγγελίας και αμφισβήτησης της νέας αυτής τάσης. Η ενόχλησή τους θα είναι τόσο έντονη, ώστε θα καταφύγουν και σε μεθόδους συνειδητής παραχάραξης και παρανόησης, ακόμα και διεθνών νομικών όρων, όπως αυτός της«γενοκτονίας», προκειμένου να υποστηρίξουν την παραδοσιακή φιλοκεμαλική τους εκδοχή. Όπως επίσης και αποσιώπησης σημαντικών αποφάσεων διεθνών οργανισμών, όπως αυτό της Διεθνούς Ένωσης Ακαδημαϊκών για τη Μελέτη των Γενοκτονιών (International Association of Genocide Scholars), που εντάσσει τις γενοκτονίες των Ελλήνων της Ανατολής στις μεγάλες γενοκτονίες του 20ου αιώνα.

    Η μεγάλη κινητοποίηση της προσφυγικής βάσης θα επιφέρει και ένα σημαντικό κίνημα δημιουργίας τόπων Μνήμης, όπως μνημείων και μουσείων

    Παράλληλα με αυτές τις θετικές διεργασίες που ευνοούσαν την πλήρη ανάγνωση της πρόασφατης ελληνικής ιστορίας και καταξίωναν τα ιστορικά γεγονότα, εμφανίστηκε και μια αναθεωρητική σχολή αρνητών της Γενοκτονίας, που επανέφερε στο προσκήνιο –με διαφορετικό πολιτικό πρόσημο- τις παλιές αντιπροσφυγικές προκαταλήψεις.

    Οι προσπάθειες αναθεώρησης της Ιστορίας και αναίρεσης των κατακτήσεων του ποντιακού, αλλά και του ευρύτερου προσφυγικού ελληνισμού φαίνεται ότι συστηματοποιούνται πλέον από ένα διακριτό και πολύμορφο ρεύμα σκέψης, εκφράζονται έντονα και διαμορφώνουν ένα κλίμα αμφισβήτησης. Σήμερα βρισκόμαστε σ’ ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό σημείο. Αυτό που αποκαλούμε“προσφυγική ιστοριογραφική σχολή” είναι πολύ κοντά στους νέους αντικεμαλικούς Τούρκους ιστορικούς και συνδιαλέγεται μαζί τους. Αντιθέτως, οι αρνητές της Γενοκτονίας είναι κοντύτερα στην επίσημη καθεστωτική κεμαλική ιστοριογραφια.

    Απο το Μπλογκ της εκπομπής ανιχνευσεις της ΕΤ3 του δημοσιογράφου Π.Σαββίδη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ουδείς σοβαρός Τούρκος ιστορικός επιστήμονας μιλάει με όρους Γενοκτονίας..
    ούτε πουθενά στη παγκόσμια ιστοριογραφία...
    η συμπόρευση ελληνόφωνων ποντίων εθνικιστών με Τούρκους μη κεμαλικούς ιστορικούς αφορά την αμοιβαιότητα των εκατέρωθεν θυμάτων..
    με τους κεμαλικούς να απομειώνουν τον αριθμό των θυμάτων από την πατριαρχική και γενικότερα χριστιανική πλευρά..
    και τους εθνικιστές πόντιους να τους υπερμεγενθύνουν...
    σε καμία περίπτωση δεν πληρούνται οι όροι της γενοκτονίας..
    πλήν του αντιτουρκικού εθνικιστικού σχεδιασμού...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Για λόγους αρχειακούς, δύο παρπαομπές για όσους ενδιαφέρονται:

    1) Στην εφημερίδα “Δρόμος”, στο σχετικό αφιέρωμα των “Δρόμων Ιστορίας”:
    “Από την Αυροκρατορία στο έθνος-κράτος- Η Γενοκτονία στην Ανατολή”

    http://www.edromos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=5416:ο-πόνος-δεν-θα-ήταν-μικρότερος-αν-δεν-μιλούσαμε-για-γενοκτονία&Itemid=64

    2) Για το Νάσο Θεοδωρίδη: "Της κοντής ψωλής οι τρίχες της φταίνε..."

    http://pontosandaristera.wordpress.com/2011/03/14/nastheo/

    Oμέρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @Ομερ
    Το σχόλιό σου δημοσιεύθηκε μόνο και μόνο για λόγους αρχειακούς λόγους, όπως ζήτησες.

    Κατά τα λοιπά το περιεχόμενο των κειμένων στα link (παραπομπές) που παρέθεσες δεν αξίζουν φράγκο μπροστά στο συγκεκριμένο ποντιακό τραγούδι "Η μάνα εν κρυό νερό."

    Θα περίμενα να γράψεις κάτι για το τραγούδι αλλά φαίνεται δεν σε συγκίνησε.

    Αντιθέτως εξέφρασες την αντιπάθειά σου προς το πρόσωπο του Νάσο Θεοδωρίδη και κοτσάρισες το link.

    Ειδικά από εσένα περίμενα να σε ενοχλήσει σφόδρα το δεύτερο βίντεο το οποίο δείχνει παρουσία χρυσαυγουλων σε εκδηλώσεις μνήμης των Ποντίων χωρίς, δυστυχώς, να αντιδρά κανείς στον περιβάλλοντα χώρο και να τους πετάξουν έξω. Η παρουσία τους και μόνο στο χώρο της εκδήλωσης είναι προσβολή για την εκδήλωση. Γιατί δεν σε ενόχλησε το δεύτερο βιντεο, καίτοι Αριστερός;

    Δυστυχώς κάτι τέτοια λάθη κάνετε οι Πόντιοι και Αριστεροί με αποτέλεσμα να έχουν παρεισφρήσει ανενόχλητα τα χρυσαυγουλα σε σημαντική μερίδα του ποντιακού χώρου.

    Υπενθυμίζω ότι το δράμα του ξεριζωμού των Ποντίων και τις ημέρες μνήμης σίγουρα δεν τις προάγουν κραυγές τύπου Χρυσή Αυγή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή