Σάββατο, Ιουνίου 18, 2011

14ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

 

Την Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή 24, 25, 26 Ιουνίου 2011 θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη/Soloun το 14ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το οποίο διοργανώνει η Αντιρατσιστική Πρωτοβουλία Θεσσαλονίκης. Κάθε χρόνο οι επισκέπτες ξεπερνούν τις 15.000. (Κλικ εδώ για το πλήρες πρόγραμμα του Φεστιβάλ)

Αντιρατσιστική Πρωτοβουλία Θεσσαλονίκης

 

Στο 14ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία, για μια ακόμη φορά, να γνωρίσουν από κοντά τους Μακεδόνες. Θα υπάρχουν μακεδονικά έντυπα όπως το ενημερωτικό δελτίο “ЛОЗА”, η μηνιαία εφημερίδα “НОВА ЗОРА”, βιβλία καθώς και μουσικοχορευτικές εκδηλώσεις Μακεδόνων που ζουν στην Ελλάδα.

Ενδεικτικά, στο χώρο του φεστιβάλ, θα υπάρχουν:

 

Η “ЛОЗА” (“ΛΟΖΑ”)

Το μακεδονικό ενημερωτικό δελτίο “ΛΟΖΑ” κυκλοφορεί στην Ελλάδα από τον Ιανουάριο 2000. Θα βρείτε παλιά και νέα τεύχη.

Εξώφυλλα τευχών του μακεδονικού ενημερωτικού δελτίου “ЛОЗА”.

  Το πρόσφατο τεύχος #17 της “ЛОЗА”, Μάιος 2011.

Το πρόσφατο τεύχος #17 της “ЛОЗА”, Μάιος 2011.

 

Η “НОВА ЗОРА” (“ΝΟΒΑ ΖΟΡΑ”)

Η μηνιαία μακεδονική φημερίδα “ΝΟΒΑ ΖΟΡΑ” κυκλοφορεί στην Ελλάδα από τον Μάιο 2010. Θα βρείτε παλιά και νέα φύλλα της εφημερίδας.

Εξώφυλλα τευχών της μακεδονικής εφημερίδας “НОВА ЗОРА”.

Το πρόσφατο φύλλο #14 της “НОВА ЗОРА”, Ιούνιος 2011.

Το πρόσφατο φύλλο #14 της “НОВА ЗОРА”, Ιούνιος 2011.

 

ΒΙΒΛΙΑ

Tο πολυσυζητημένο Σύγχρονο Ελληνο-Μακεδονικό Λεξικό, μεταξύ πολλών άλλων βιβλίων μακεδονικού ενδιαφέροντος.

  Βάσκο Καρατζά, Θεσσαλονίκη 2008, Σύγχρονο Ελληνο-Μακεδονικό Λεξικό, Eκδόσεις “ZORA”.

  Το εξώφυλλο του Σύγχρονου Ελληνο-Μακεδονικού Λεξικού.

 

ΜΟΥΣΙΚΟ-ΧΟΡΕΥΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Το Σάββατο βράδυ 25 Ιουνίου 2011 θα πραγματοποιηθεί μακεδονικό γλέντι με την ορχήστρα BALKAN PIRIN. Θα χορέψει και θα τραγουδήσει το χορευτικό συγκρότημα SOLUNCANI/ΣΟΛΟΥΝΤΣΣΑΝΙ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ).

 

Bίντεο με τους SOLUNCANI από παράσταση που έδωσαν στη Μελίτη Φλώρινας, 20 Ιουλίου 2010.

 

 

26 σχόλια:

  1. Οι άλλες 89 εκδηλώσεις του τριήμερου φεστιβάλ δεν χωράνε στο στενό σου το κεφάλι, γι αυτό και δεν γράφεις λέξη γι αυτές, η απλά τις θεωρείς υποδεέστερες και μηδαμινής σημασίας ωστε, έστω "ενδεικτικά" να μην αναφέρεις ούτε μια από αυτές?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @ανώνυμε 4:42 AM, јуни 20, 2011


    Προφανώς, εσύ με το μεγάλο και φαρδύ σου κεφάλι κατάφερες να μετρήσεις όλες τις εκδηλώσεις και βρήκες ότι είναι 89. :)))


    Τεσπαντων…

    Στην παρούσα ανάρτηση εστιάσαμε κυρίως στην προβολή συμμετοχής Μακεδόνων σε εκδηλώσεις στις οποίες επιτρέπεται να συμμετέχουν Μακεδόνες για το απλούστατο λόγο ότι οι Μακεδόνες είμαστε αποκλεισμένοι από κάθε άλλου είδους εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη πλην ελαχίστων εξαιρέσεων όπως είναι το 14ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

    Μάθε ότι δεν θεωρούμε υποδεέστερες τις υπόλοιπες εκδήλωσες. Αλλωστε στην αναρτηση υπάρχει ειδικό link
    (Κλικ εδώ για το πλήρες πρόγραμμα του Φεστιβάλ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Υπάρχει ένα μέρος του λόγου που λέγεται αντωνυμία.

    Αυτή χρησιμοποιείται, μεταξύ άλλων, και για να αποφεύγεται το γελοίο φαινόμενο να χρησιμοποιείται σε μία πρόταση τρεις φορές η ίδια λέξη (Μακεδόνες στη περίπτωση σου).

    Επίσης, στην πρόταση "Στην παρούσα ανάρτηση εστιάσαμε κυρίως στην προβολή...", πρέπει να αλλάξεις τη λέξη "κυρίως" με τη λέξη "μόνο".

    Το "κυρίως" χρησιμοποιείται όταν υπάρχουν αναφορές και άλλων εκδηλώσεων. Εσύ δεν βρήκες ΟΥΤΕ ΜΙΑ που να της αξίζει κάποια ειδική αναφορά και άφησες όλες τις άλλες παραπεταμένες σε ένα λινκ.

    Προφανώς θεωρείς οτι "εσείς οι Μακεδόνες" είστε οι μόνοι αποκλεισμένοι, οι μόνοι μειονεκτούντες, οι μόνοι πολίτες β' κατηγορίας και όλοι οι άλλοι ζούνε ζωή χαρισάμενη εις βάρος σας, η τουλάχιστον καλύτερη από σας.

    Αυτό δεν είναι αλληλεγγύη (που είναι μια βασική έννοια του αντιρατσιστικού φεστιβάλ), είναι ρατσισμός. Και μάλιστα ρατσισμός απέναντι σε ανθρώπους που είναι σε πολύ χειρότερη μοίρα από "εσάς τους Μακεδόνες".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Προηγούμενε Ανωνυμε

    Τόσο από το πρώτο όσο και από το δεύτερο σχόλιό σου είναι φως φανάρι ότι αυτό που σε ενόχλησε είναι η διαδικτυακή προβολή συμμετοχής Μακεδόνων στο 14ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης / Σόλουν. Όλα τα άλλα που γράφεις είναι υπεκφυγές.

    Σε ότι αφορά την ποιότητα των ελληνικών μου σε πληροφορώ ότι αυτά τα ελληνικά έμαθα, αυτά γράφω. Δεν έχω πρόβλημα. Άλλωστε η μητρική μου γλώσσα είναι η μακεδονική κι όχι η ελληνική την οποία έμαθα στο σχολείο.

    Αν θέλεις να παραδώσεις μαθήματα ελληνικών τότε καλύτερα να τα κάνεις στα ελληναράδικα blog όπου συνηθίζουν συχνά-πυκνά να αναρτούν ολόκληρα κείμενα μόνο με κεφαλαία γράμματα επειδή δεν ξέρουν σε ποια συλλαβή μπαίνει ο τόνος στα μικρά (πεζά) ελληνικά.

    Ξέρεις ποια ελληναράδικα blog εννοώ και, αν προθυμοποιηθείς να τους κάνεις μαθήματα ελληνικών, μην ξεχάσεις να ζητήσεις να αναρτήσουν κείμενο σχετικό με την προβολή του 14ου Αντιρατσιστικού Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης/Soloun.

    Αν το κάνεις πες τους να μην παραλείψουν την μακεδονική συμμετοχή στο 14ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης/Soloun.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Για τους ανώνυμους σχολιογράφους.
    Δεν χρειάζεται ένταση μεταξύ μας παλληκάρια. Το ABECEDAR αλλά και άλλα ιστολόγια που κινούνται στο χώρο της στήριξης των Εθνικά Μακεδόνων στην Ελλάδα έχουν κυρίως επισκέπτες που μαθαίνουν τα νέα του χώρου. Άρα απευθυνόμενοι – κυρίως- σε αυτούς κρίναμε πως έτσι πρέπει να παρουσιάσουμε την πρόσκληση. Πιστεύουμε πως κάποιος κόσμος που θα έρθει για τα Μακεδονικά θα έχει την ευκαιρία να έρθει σε επαφή και με τα άλλα περίπτερα στο χώρο και να δει από κοντά εκδηλώσεις, οργανώσεις και ανθρώπους που σίγουρα ΔΕΝ μπορεί να τους συναντήσει αλλού. Και το αντίστροφο βέβαια ισχύει. Κάθε χρόνο δεκάδες άνθρωποι περνάν από το περίπτερο μας, συζητούν, παίρνουν υλικό και βλέπουν από κοντά τους «Ανύπαρκτους» Εθνικά Μακεδόνες της Ελλάδας.
    ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΦΙΛΟΙ,
    ΔΙΠΛΑ ΣΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ και ΜΑΖΙ ΣΑΣ.

    МОРЕ СОКОЛ, СОЛУН

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σαφώς και στη Μακεδονία υπάρχουν Μακεδονικά γλέντια, πανηγύρια και μουσική. Αυτό που εννοείτε εσείς είναι, όπως το λέει και ο Μορε Σοκολ, 'Εθνικά Μακεδονικά'. Τον ευχαριστώ για την διευκρίνηση και σέβομαι αυτή την κοινά αποδεκτή επιλογή σε αρκετούς κύκλους (αν και εγώ θα έλεγα κάτι σαν σλάβο-Μακεδόνες).
    Είναι αδύνατον, π.χ., να μιλάμε για Κρητικά γλέντια και εφημερίδες και να εννοούμε κάτι το ξεχωριστό, το ιδιαίτερα και προνομιακά Κρητικό.

    Είναι αυτονόητο ότι πρέπει να σεβόμαστε για να μας σέβονται.

    Πελαγόνιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πελαγόνιε καλώς όρισες.
    Επέτρεψε μου να σου διευκρινίσω τα εξής:
    Αν λες Σλαβο- Μακεδόνες θα πρέπει να λες και Σλαβο- Σέρβοι, Σλαβο-Βούλγαροι , Σλαβο-Ρώσοι μια έκφραση που καταλαβαίνεις δεν στέκει. Αν το θέμα είναι να ξεχωρίσεις τους Εθνικά Μακεδόνες της Ελλάδας από τους Έλληνες της Μακεδονίας να ξέρης πως απλά οι Έλληνες είναι Έλληνες παντού. Αν κάποιος άνθρωπος πει ότι είναι Έλληνας αυτό αρκεί. Είναι ΕΘΝΙΚΑ ΕΛΛΗΝΑΣ. Αν μάλιστα πει Έλληνας Μακεδόνας δεν σημαίνει ότι ανήκει σε δύο έθνη το Ελληνικό και το Μακεδονικό. Στην έκφραση Έλληνας Μακεδών, Έλληνας Θεσσαλός ή Έλληνας Κρητικός το Έλληνας είναι Εθνικός προσδιορισμός και η δεύτερη λέξη είναι Γεωγραφικός προσδιορισμός. Εμείς δηλώνουμε Έλληνες πολίτες Εθνικά Μακεδόνες. Στη Κορυτσά πχ δηλώνουν Αλβανοί πολίτες Εθνικά Έλληνες. Και να σκεφτείς κάτι ακόμα. Αν οι παππούδες μας πριν 100 χρόνια έφευγαν από εδώ –όπως συνέβη σε αρκετές χιλιάδες- όπου και αν πήγαιναν σε όποιον τόπο στην ερώτηση τι είσαι; Μακεδόνες θα απαντούσαν. Ενώ αν οι πρόσφυγες που εγκαταστάθηκαν στη Μακεδονία είχαν πάει στην Ήπειρο σήμερα θα δήλωναν Ηπειρώτες , στην Κρήτη αν έφθαναν Κρητικοί θα λέγονταν.
    Επίσης να σου πω πως για μένα ο όρος Ντόπιος για τους Μακεδόνες είναι απαξειωτικός. Τι θα πει ντόπιος. Όποιος ζει κάπου ντόπιος δεν είναι; Αλλά και σε αυτό ζούμε την ειρωνεία της Ελλάδας οι Μακεδόνες έγιναν Ντόπιοι και οι πρόσφυγες έγιναν Μακεδόνες!
    Για αυτό Πελαγόνιε όταν με ρωτούν Ντόπιος είσαι; Τους απαντώ ΟΧΙ. Ντόπιος είναι όλος ο κόσμος που ζει σε ένα τόπο. Εγώ τους απαντώ ΕΙΜΑΙ ΜΑΚΕΔΟΝΑΣ και για να το καταλάβατε καλύτερα τους τονίζω. JAS SUM MACEDONTSI.
    Άρα φίλε Πελαγόνιε όλο το ζήτημα είναι ένα , αν αποδέχεται κάποιος άνθρωπος ή φορέας πως υπάρχει ΕΘΝΟΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ με αυτή τη γλώσσα και τη παράδοση και το Έθνος αυτό ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ . Αν το αποδεχτεί και το κατανοήσει κόντρα στην πλύση εγκεφάλου τότε ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.
    Επέτρεψε μου να σου αφιερώσω και την σημερινή μας ανάρτηση (Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑ) και περιμένουμε και σένα και κάθε φίλο από αύριο στο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ στη Θες/νικη και στις 19 – 20 Ιουλίου στη Μελίτη Φλώρινας.
    Να είσαι καλά.
    МОРЕ СОКОЛ, СОЛУН

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ακατάστατος24 Ιουνίου, 2011 01:33

    @ More Sokol:

    "Αν λες Σλαβο- Μακεδόνες θα πρέπει να λες και Σλαβο- Σέρβοι, Σλαβο-Βούλγαροι , Σλαβο-Ρώσοι μια έκφραση που καταλαβαίνεις δεν στέκει."
    Κάνεις λάθος. Υπάρχει μόνο ένα είδος Σέρβοι, Βούλγαροι, η Ρώσοι, οπότε η διευκρίνιση "Σλαβο-" δεν χρειάζεται. Υπάρχουν όμως πολλών ειδών Μακεδόνες: ελληνο-μακεδόνες, βουλγαρο-μακεδόνες, τρεχαγυρευε-μακεδόνες οπότε μάλλον χρειάζεται μια διευκρίνιση. Οπως με τους Κύπριους, υπάρχουν ελληνοκύπριοι και τουρκοκύπριοι... "εθνικά Κύπριους" άκουσες πουθενά?

    "Τι θα πει ντόπιος. Όποιος ζει κάπου ντόπιος δεν είναι;" & "Ντόπιος είναι όλος ο κόσμος που ζει σε ένα τόπο"
    Πάλι κάνεις λάθος. Ντόπιος είναι αυτός που ζει εκεί όπου γεννήθηκε. Οι μετανάστες που ζουν (αλλά δεν γεννήθηκαν) στη Ελλάδα είναι ντόπιοι? Οχι. Και δεν υπάρχει τίποτα απαξιωτικό σε αυτήν τη λέξη.

    "αν αποδέχεται κάποιος άνθρωπος ή φορέας πως υπάρχει ΕΘΝΟΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ με αυτή τη γλώσσα και τη παράδοση και το Έθνος αυτό ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ"
    Ποιος ΔΕΝ το αποδέχεται αυτό? Οποιος λέει πως εσείς και οι βούλγαροι είστε ένα έθνος. Από τον Πελαγόνιο δεν το άκουσα/διάβασα αυτό. Οποιος διακρίνει το έθνος σας από το βουλγαρικό, αλλά του δίνει άλλο όνομα από αυτό που εσύ θες, ανήκει σε άλλη κατηγορία. Την εθνική διαφορετικότητα σας και την ύπαρξη του έθνους σας δεν την αμφισβητεί. Διαφωνεί με το τυπικό στοιχείο της ονομασίας του έθνους σας.

    ΥΓ: Οταν σε ρωτούν αν είσαι ντόπιος, να απαντάς "ναι" γιατί αλλιώς θα νομίσουν οτι γεννήθηκες αλλού και πήγες στη Θεσ/νίκη ως μετανάστης / σώγαμπρος η δεν ξερω γω τι άλλο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ακατάστατος25 Ιουνίου, 2011 02:39

    "ούτε Βουλγαρομακεδόνες υπάρχουν ούτε Τρεχαγύρευε Μακεδόνες"
    Χονδρικά, η Βουλγαρία εκτείνεται στη Μοισία, τη Θράκη και τη Μακεδονία. Συνεπώς, υπάρχουν Βουλγαρομοίσιοι, Βουλγαροθράκες και Βουλγαρομακεδόνες. Αν αφήσουμε τη Μοισία, στη Θράκη και τη Μακεδονία υπάρχουν επίσης Ελληνοθράκες, Ελληνομακεδόνες και Τουρκοθράκες.
    Αν η Κύπρος δε σου κάνει, πάρε τη Θράκη για παράδειγμα. Υπάρχουν "εθνικά Θράκες"? Μάλλον όχι... Υπάρχουν βουλγαροθράκες, τουρκοθράκες και ελληνοθράκες. Εχει δικαίωμα κάποιος από αυτούς τους τρεις λαούς να μονοπωλήσει τη θρακική ταυτότητα? Εχουν δηλαδή δικαίωμα οι βούλγαροι η οι τούρκοι ή οι έλληνες να αυτοαποκαλούνται μόνο αυτοί "νέτα σκέτα" θράκες χωρίς κάποιον προσδιορισμό? Προφανώς όχι, γιατί η Θράκη είναι μια πολυεθνική περιοχή. Οπως και η Μακεδονία είναι πολυεθνική περιοχή... πως λοιπόν απαιτείς εσύ να αποκαλείσαι "νέτα σκέτα" Μακεδόνας? Οι άλλοι λαοί που κατοικούσαν και κατοικούν στη Μακεδονία δεν έχουν δικαιώματα? Τι είναι, ζώα?
    Οπως κανείς δεν έχει δικαίωμα να είναι "σκέτο θρακιώτης" επειδή πρέπει να σέβεται τη "θρακικότητα" των άλλων, έτσι κανείς δεν έχει δικαίωμα να είναι "σκέτο μακεδόνας" αν θέλει να σέβεται την "μακεδονικότητα" των άλλων.

    "Η Βουλγαρία δεν αναγνωρίζει έθνος και γλώσσα Μακεδόνικη και το κάνει γιατί τους Θεωρεί άπαντες εθνικά Βουλγάρους. Το ίδιο ισχυρίζεται και η Ελλάδα με την θέση της περί γεωγραφικού προσδιορισμού! Δηλ. Αναγνωρίζω κράτος με το όνομα Μακεδονία μαζί με κάτι τι άλλο (πέρα, δώθε, άνω , κάτω, μέσα, έξω κλπ)- όπως και η Βουλγαρία- αλλά δεν αναγνωρίζω Έθνος και γλώσσα Μακεδονική"
    Η είσαι ψεύτης, η δεν ξέρεις την ελληνική θέση. Την οποία πολύ γλαφυρά τη διατύπωσε ο πρώην υπουργός εξωτερικών της Ελλάδας Μολυβιάτης: "Αν αυτό το έθνος (το σλαβομακεδονικό) δεν υπήρχε, θα έπρεπε να το δημιουργήσουμε".
    Η επίσημη θέση της Ελλάδας είναι οτι υπάρχει έθνος διακριτό από το βουλγαρικό, που (για την ώρα - γιατί τα ονόματα που του δίνει αλλάζουν συνεχώς...) το ονομάζει "σλαβομακεδονικό".
    Σταμάτα να μπερδεύεις τη μειονότητα με το έθνος. Η Ελλάδα δεν αναγνωρίζει σλαβομακεδονική μειονότητα στο έδαφος της, αλλά αναγνωρίζει σλαβομακεδονικό έθνος εκτός των συνόρων της.

    Το όλο "πρόβλημα" είναι το όνομα. Ο ένας ηλίθιος θέλει να επιβάλλει στους άλλους να ονομάζουν ένα έθνος "σλαβομακεδονικό" και όχι όπως αυτοί θέλουν και έχουν δικάιωμα, ο άλλος ηλίθιος θέλει να επιβάλλει στους έλληνες να ονομάζουν το έθνος του "μακεδονικό" και όχι όπως αυτοί θέλουν και έχουν δικάιωμα.

    ok

    Οποιος θέλει να σε λέει "μακεδόνα", θα σε λέει "μακεδόνα" και δεν πέφτει λόγος σε κανέναν γι αυτή του την απόφαση.
    Οποιος θέλει να σε λέει "σλαβομακεδόνα", θα σε λέει "σλαβομακεδόνα" και δεν πέφτει λόγος σε κανέναν γι αυτή του την απόφαση.

    Σε αυτό μπορούμε να συμφωνήσουμε ή είσαι και συ της ονοματολαγνικής σχολής?

    Πόζντραβ (είδες? έμαθα και μια λέξη σας...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @Ακατάστατε

    Οντως είσαι πολύ ακατάστατος στις σκέψεις σου: γράφεις “σεντόνια” αράδες κειμένου, φάσκεις και αντιφάσκεις, δεν μπορεί να σε καταλάβει άνθρωπος.

    Τα πράγματα είναι πολύ απλά: όπως θέλει να ονομάζεται κάποιος έτσι οφείλουν να τον αποκαλούν οι άλλοι. Τελεία και παύλα.

    Όλα τα άλλα είναι μπούρδες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ακατάστατος25 Ιουνίου, 2011 12:18

    "όπως θέλει να ονομάζεται κάποιος έτσι οφείλουν να τον αποκαλούν οι άλλοι"

    Και γιατί τότε εσύ αποκαλείς Γκέρμαν τον Ντόιτς η Γκρκ τον Ελληνα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Abecedar, τη μεγαλύτερη μπούρδα στη "συζήτηση" που γίνεται σε αυτη την ανάρτηση, την έγραψες εσύ: "όπως θέλει να ονομάζεται κάποιος έτσι οφείλουν να τον αποκαλούν οι άλλοι"
    Αν εγώ ονομάζομαι "Γιώργος", θα συστηθώ ως"Τζορτζ" σε κάποιον αγγλόφωνο. Αυτός ο αγγλόφωνος δεν οφείλει σε καμμία περίπτωση να με αποκαλεί "Γκιόργος". Αντίθετα,μάλλον εγώ οφείλω να χρησιμοποιήσω τη λέξη "Τζορτζ", δηλαδή οφείλω να σεβαστώ το τρόπο με τον οποίο μεταφέρεται/μεταφράζεται το όνομα Γιώργος στη γλώσσα του αγγλόφωνου.

    Ο Ακατάστατος φαίνεται πως έχει το γνωθι σαυτόν. Γι αυτό μάλλον διάλεξε αυτό το "παρατσούκλι".
    Σε αντίθεση με σένα που δεν το 'χεις.
    Παρ' όλο που λες οτι τα ελληνικά σου είναι "αδύναμα" καθώς δεν είναι η μητρική σου γλώσσα κλπ κλπ κλπ, κατηγορείς τον ακατάστατο πως φάσκει και αντιφάσκει, κάτι που δεν συμβαίνει στα "σεντόνια" του. Εσύ δεν μπορείς να τον καταλάβεις, επειδή δεν ξέρεις καλά ελληνικά.
    Κατέβα λίγο από το βάθρο του μεγαλοστελέχους όπου τοποθέτησες τον εαυτό σου, γιατί εκεί ψηλά παίρνουν τα μυαλά σου αέρα.
    Η, εναλλακτικά, άσε τον μορε σοκολ να "χειρίζεται" τους σχολιαστές του μπλογκ σου, γιατί και καλύτερα ελληνικά ξέρει και πιο καλος είναι στον διάλογο μη χρησιμοποιώντας υβριστικές εκφράσεις προς τους φιλοξενούμενους του ιστολογίου, και καλύτερος είναι στην επιχειρηματολογία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Για τον Ακατάστατο (Όνομα και Πράμα).
    Επειδή διακρίνω πως κάποια από όσα έγραψα στο πρώτο μου σχόλιο δεν τα αναφέρεις ας ελπίσω πως σε εκείνα συμφωνούμε ( Πχ Ντόπιος, επίσης να θεωρήσω πως ζεις εκτός Μακεδονίας ).
    Αν καταλαβαίνω καλά προσπαθείς να συνεννοηθούμε και σε αυτή τη βάση του σεβασμού και της συνεννόησης θα συνεχίσω με αναγκαίες διευκρινήσεις στο προηγούμενο σχόλιο μου. Να σημειώσεις πως δεν αισθάνομαι καθόλου άνετα όταν ζητώ από συνομιλητή μου να δει αυτό ή να διαβάσει το άλλο. Μου θυμίζω δάσκαλο ή καθοδηγητή και εγώ πάντα αντιδρούσα και στους δύο. Όταν αναγκάζομαι να κάνω παραπομπές είναι για να έχουμε κοινή πληροφόρηση και δεδομένα στις προσεγγίσεις μας. Αν ξαναδείς τις παραπομπές της απάντησης μου πιστεύω πως θα αναθεωρήσεις αρκετά από τα στερεότυπα του Ελληνικού Εθνικού μύθου που τόσο έντεχνα ποτίζει το DNA των Ελλήνων.
    (Βέβαια για αυτό υπάρχουν οι Εθνικοί Μύθοι για να ποτίζουν και να εκτρέφουν το DNA κατά παραγγελία των κρατούντων. Τη δεκαετία του 90 η πνευματική και πολιτική ηγεσία της Ελλάδας αμφισβητούσε τους «Γυφτοσκοπιανούς» γιατί λέει δεν είχαν καταγωγή από τους Αρχαίους! Βλέπετε λοιπόν πως οι εκεί κρατούντες «απέκτησαν» τίτλους μέσα σε 10 χρόνια; Από πού; Από την ίδια μήτρα που άλλοι πιο νωρίς είχαν πάρει τους δικούς τους τίτλους!!! Βλέπετε λοιπόν πως φτιάχνετε ο Εθνικό- Εθνικιστικός μύθος; Αν βλέπουμε τους μύθους των άλλων καιρός να δούμε και τον δικό μας Παπαρηγοπούλειο Εθνικό Μύθο)
    Το παράδειγμα για την Θράκη δεν ισχύει γιατί δεν υπάρχει καμιά κοινότητα ανθρώπων στην περιοχή που να δηλώνουν Εθνικά Θράκες. Στην Ελληνική Θράκη είναι Έλληνες πολίτες άπαντες. Καμιά εκατοστή χιλιάδες δηλώνουν Εθνικά Τούρκοι αλλά και αυτοί είναι «ανύπαρκτοι» για τους υπόλοιπους Έλληνες! Φαντάσου Ακατάστατε πόσο πιο «ανύπαρκτοι» είμαστε εμείς οι 5-6 χιλιάδες Εθνικά Μακεδόνες!!
    Για την Κύπρο υπάρχει ένα «ρεύμα» Κυπριακής Εθνικής Συνείδησης αλλά ας μην το πιάσουμε γιατί θα θυμίζουμε τους «όνους» που μάλωναν σε ξένο αχυρώνα… Για το δικό μας αχυρώνα γράφεις πως κάποτε ήταν πολυεθνική η ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας και σήμερα είναι. Μόνο που πρέπει να δεις τι υπάρχει σε κάθε χώρα. Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν άλλες εθνότητες πλην των Ελλήνων -Οι ανύπαρκτοι που λέγαμε-! Στην Αλβανία αναγνωρίζουν τουλάχιστον 4 Εθνικές Μειονότητες (Ελληνική- Μακεδονική –Βλάχικη- Τσάμηδες), στη Δημοκρατία της Μακεδονίας εκτός των Αλβανών, αναγνωρίζουν Σέρβους, Βόσνιους, Τούρκους, Ρομά, Βλάχους και όποιον άλλον το δηλώσει! Στη Βουλγαρία οι Τούρκοι συμμετέχουν και στις κυβερνήσεις. Άρα και σήμερα ο Ευρύτερος χώρος της Μακεδονίας είναι πολυεθνικός πλην Ελλάδος η οποία με απόφαση της διαλαλεί πως ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΘΝΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΕΛΛΗΝΕΣ…
    Άρα όταν έγραφα στον Πελαγόνιο πως «όλο το ζήτημα είναι ένα , αν αποδέχεται κάποιος άνθρωπος ή φορέας πως υπάρχει ΕΘΝΟΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ με αυτή τη γλώσσα και τη παράδοση και το Έθνος αυτό ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ . Αν το αποδεχτεί και το κατανοήσει κόντρα στην πλύση εγκεφάλου τότε ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.» προσπαθώ να δείξω πως το όλο ζήτημα ξεκινά από την (Παπαρηγοπούλεια) Ελληνική Εθνική Θέση πως έθνος Μακεδονικό δεν υπάρχει. Αν η πατρίδα μας αποδεχτεί Μακεδονικό (Σλαβομακεδονικό για να σου κάνω τη χάρη) έθνος τότε πρέπει να πεί στους Έλληνες πότε είχε δίκιο; Όταν 150 χρόνια μιλούσε για «ανύπαρκτους» η τώρα που τους ανακάλυψε; Αν τους ανακαλύψει , λέω ΑΝ.

    МОРЕ СОКОЛ, СОЛУН (η συνέχεια παρα κάτω)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Το πόσο ανεδαφική είναι η θέση της πατρίδας μας στο Μακεδονικό δες την και από την κωλοτούμπα στην επίσημη Ελληνική Θέση Ακατάστατε. Από την θέση κανένα παράγωγο Μακεδονία στην ονομασία των ακατανόμαστων πέρασε η πολιτική ηγεσία και 5 κοινοβουλευτικών κομμάτων στη θέση της ύπαρξης μεν παραγώγου στην ονομασία αλλά αυτή να έχει γεωγραφικό χαρακτήρα και μάλιστα έναντι όλων. Δηλαδή η Ελλάδα σήμερα λέει πως ΔΕΧΕΤΕ παράγωγο χωρίς αυτό να χαρακτηρίζει Έθνος , λαό και γλώσσα(!!!) και να το γράψουν στο σύνταγμα τους και να το χρησιμοποιούν παντού, εντός - εκτός χώρας τους και σε διεθνείς οργανισμούς! Αυτή είναι η επίσημη θέση σήμερα αφού με την προηγούμενη φθάσαμε στις 130 αναγνωρίσεις με σκέτο το συνταγματικό τους όνομα. Βέβαια και εσύ βλέπεις πως άλλα λέει η πολιτική ηγεσία και άλλα φωνάζουν από κάτω φορείς, πρόσωπα , έντυπα κλπ.
    Κάθε συζήτηση γύρω από τους Εθνικά Μακεδόνες της Ελλάδας αμέσως οδηγείται στην αντιπαράθεση της χώρας μας με την Δημοκρατία της Μακεδονίας και ερχόμαστε στην άσχημη θέση να φαινόμαστε «υποστηρικτές» των άλλων ΕΝΩ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΦΟΡΕΑΣ ΠΟΥ ΝΑ ΔΗΛΩΝΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΑΝ ΜΗΤΕΡΑ ΠΑΤΡΙΔΑ. Όσο και να ψάξεις δεν υπάρχει τέτοια θέση γραπτώς, ούτε καν δήλωση σε κανάλι! Οι Τούρκοι στην Θράκη το δηλώνουν, οι Έλληνες στην Αλβανία δηλώνουν την Ελλάδα σαν μητέρα πατρίδα, οι Εθνικά Μακεδόνες της Ελλάδας ΔΕΝ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ γιατί απλά ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ. Αυτό σε παρακαλώ να το μετρήσεις με το ειδικό βάρος που έχει. Για αυτό να ξέρεις πως ούτε απολογητές των αρχαιόπληκτων αγαλματολάγνων είμαστε , ούτε χειροκροτητές αυτών που ανακαλύπτουν Μακεδόνες στους Καλάς και τους υποδέχονται στα αεροδρόμια. Για αυτό και δεν πιάνει η βρισιά «Σκοπιανοί» εναντίον μας.
    Μου λες ότι μπερδεύω το έθνος με την μειονότητα. Για σε παρακαλώ πες μου στην Αλβανία αναγνωρίστηκε Εθνική Μακεδονική μειονότητα, με πολιτικό κόμμα, με σήμα το γνωστό αστέρι, με γλώσσα την Μακεδονική ΑΥΤΟΙ οι άνθρωποι σε ποιο έθνος ανήκουν ; Το Αλβανικό ή το Ακατανόμαστο Μακεδονικό; Και τι πρέπει να κάνει η Ελλάδα με αυτούς; Να βάλει βέτο; Η να κάνουμε πόλεμο;
    Για να το κλείνω το σχόλιο Ακατανόμαστε προσωπικά δεν με απασχολεί πως με βλέπει και πως θα με αποκαλεί ο κάθε ένας. Αν θέλει να με σέβεται θα με λέει Μακεδόνα. Αυτό όμως αυτόματα θα τον φέρνει αντιμέτωπο με την πολιτική που μας θεωρεί ανύπαρκτους. Αν με πεί Μακεδόνα πρέπει να αμφισβητήσει συθέμελα αυτά που του είπανε μέχρι χθες και αυτά που του λένε οι Αδώνιδες, οι Άνθιμοι, οι Χαρδαβέλλες και τα κοινοβουλευτικά μας κόμματα! Αυτό καταλαβαίνω πολύ καλά πόσο δύσκολο είναι, για αυτό και προσπαθώ να συζητώ ήρεμα χωρίς βρισιές και χαρακτηρισμούς. Με όσους όμως θέλουν να συζητήσουν. Δεν είναι ανάγκη να συμφωνούμε , είναι όμως ανάγκη να συζητάμε και να προσπαθούμε να συνεννοηθούμε με αλληλοσεβασμό, βάζοντας στη μπάντα ακραίες φωνές.
    Να είσαι καλά. Да биде добро.
    Ακατάστατε...
    Με υγεία . со здравје (Σο ζντράβιε)

    МОРЕ СОКОЛ, СОЛУН

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @Aνωνυμε 1:47 AM, јуни 26, 2011

    Εσύ τι ζόρι τραβάς? Είσαι συνήγορος του Ακατάστατου?

    Ασε καλυτερα να απαντήσει ο Ακατάστατος.

    Όσο για τα περί μεγαλοστελεχους μάθε ότι δεν είμαι καν στέλεχος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ακατάστατος27 Ιουνίου, 2011 14:25

    МОРЕ СОКОЛ, σωστά υποθέτεις οτι δεν ζω στη Μακεδονία, οπότε δεν ξέρω αν υπάρχει εκεί κάποιος ειδικός κώδικας για τη λέξη "ντόπιος", που όπως λες περιγράφει κάποιους συγκεκριμένους ανθρώπους.
    Ξέρω όμως ότι όταν σε μια παραλία της Χαλκιδικής μια φορά ρώτησα κάποιον αν είναι ντόπιος η Πόντιος, μου απάντησε "ούτε το 'να, ούτε τ' άλλο, είμαι από Σέρρες", από ένα χωριό που δεν θυμάμαι πως το 'πε.
    Αυτό σημαίνει πως ο άνθρωπος αυτός είναι ντόπιος στις Σέρρες και όχι στη Χαλκιδική. Απ' όσοι ξέρω και οι Σέρρες και η Χαλκιδική βρίσκονται στη Μακεδονία. Αρα, δεν χρησιμοποίησε τη λέξη "ντόπιος" με τη σημασία που εσύ λες οτι έχει, αλλά με τη "κανονική" της σημασία: Ντόπιος η εντόπιος, από το εν-τόπω, δηλαδή αυτός που ζει στον τόπο που γεννήθηκε. Ο Γηγενής, σαν συνώνυμο. Αυτά, και πες μου ποιον από τους δυο σας να πιστέψω, εσένα η το Σερραίο, όσον αφορά την έννοια που δίνετε στη Μακεδονία στη λέξη "ντόπιος"?

    Για να μη γράφω σεντόνια που λέει ο abecedar και μπερδεύεται ο κόσμος (ναι, διάλεξα το παρατσούκλι "ακατάστατος" ξέροντας οτι δεν είμαι καθόλου καλός στον γραπτό λόγο όσον αφορά τη σωστή συγκρότηση ενός κειμένου) θα γράψω μόνο αυτό που θεωρώ επίκεντρο της διαφωνίας μας.

    Λες "Μόνο με αμοιβαίο σεβασμό μπορούμε να ελπίζουμε", και συμφωνώ. Θα πρέπει κάποιος να σέβεται τη λέξη που χρησιμοποιεί ο άλλος για να τον ονομάσει στη γλώσσα του.

    Αν εγώ σε σέβομαι, θα σου πώ στη γλώσσα σου "Γιας σουμ Γκρκ" και όχι "Γιας σουμ Ελληνας". Το να σου υποδείξω να σταματήσεις να με λες, στη γλώσσα σου, "Γκρκ" είναι απαράδεκτο και φυσικά μόνο σεβασμό δεν δείχνει.

    Αν εσύ με σέβεσαι, θα μου πεις στη γλώσσα μου "Είμαι σλαβομακεδόνας". Το να μου υποδείξεις να σταματήσω να σε λέω, στη γλώσσα μου, "Σλαβομακεδόνα" και να χρησιμοποιώ τη λέξη "Μακεδόνας" είναι απαράδεκτο και φυσικά μόνο σεβασμό δεν δείχνει.

    Μπορεί να υπάρξει αυτός ο αμοιβαίος σεβασμός?

    Καλή βδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ακατάστατε,

    Όντως υπάρχει ειδικός κώδικας για τη λέξη "ντόπιος" και υπάρχει ερμηνεία γι αυτό.

    Τη λέξη “ντόπιος” χρησιμοποιούν για να δηλώσουν την καταγωγή τους οι παλιότεροι κάτοικοι της περιοχής δηλ. οι Μακεδόνες.
    Χρησιμοποιήθηκε στο παρελθόν και χρησιμοποιείται ακόμη και σήμερα.

    Είναι αποτέλεσμα των, επι σειρά δεκαετιών, διώξεων τις οποίες υπέστησαν εκ μέρους του ελληνικού κράτους όσοι έλεγαν δημοσίως ότι είναι Μακεδόνες. Όποιος έλεγε δημόσια ότι είναι Μακεδόνας, είχε να κάνει με τον χωροφύλακα και τις συνέπειες του νόμου.

    Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα οι περισσότεροι Μακεδόνες, προκειμένου να αυτοπροσδιοριστούν δημόσια, να χρησιμοποιούν το άχρωμο και αφηρημένο όνομα “ντόπιοι” ή “εντόπιοι” (μακεδονικά “τουκάσνι”) που σημαίνει ο άνθρωπος που κατάγεται από τον συγκεκριμένο τόπο και δεν ήρθε από κάποιο άλλο μέρος στη Μακεδονία. (Σχετικά με τον όρο “Ντόπιος” είχα γράψει στο πρώτο φύλο της Νοβα Ζορα κλικ εδώ).

    Βεβαίως υπάρχουν πολλοί κάτοικοι οι οποίοι δεν είναι ούτε Ντοπιοι (δηλ Μακεδόνες) ούτε Πόντιοι.

    Πολύ πιθανόν αυτός τον οποίο ρώτησες στη Χαλκιδική να ήταν Βλάχος, μπορεί Αρβανίτης, μπορεί Σαρακατσάνος κπλ. Μπορεί, ακόμη, να κατάγονταν από την Καππαδοκία, από την Σμύρνη, από την ανατολική Ρωμυλία, από την Κωνσταντινούπολη και ούτω κάθε εξής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ακατάστατος27 Ιουνίου, 2011 21:47

    "Πολύ πιθανόν αυτός τον οποίο ρώτησες στη Χαλκιδική να ήταν Βλάχος, μπορεί Αρβανίτης, μπορεί Σαρακατσάνος κπλ. Μπορεί, ακόμη, να κατάγονταν από την Καππαδοκία, από την Σμύρνη, από την ανατολική Ρωμυλία, από την Κωνσταντινούπολη και ούτω κάθε εξής"

    Οι, χμ, γηγενείς ρουμλουκιώτες, χαλκιδικείς, καβαλιώτες κλπ δεν είναι Μακεδόνες και αυτοί? Δηλαδή στη Μακεδονία πριν την "ανταλλαγή πλκηθυσμών" δεν υπήρχε ούτε ένας Ελληνας?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Δεν είναι μακεδονες οι ποντιοι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Γεια σου συμπατριώτη και συνομιλητή Ακατάστατε.
    Χαίρομαι ιδιαίτερα γιατί στην παράθεση –και όχι αντιπαράθεση- των συλλογισμών μας κάθε φορά ανακαλύπτω πως συμφωνούμε και σε περισσότερες έννοιες. Αφού ξεδιαλύναμε τους μύθους , τις κωλοτούμπες.(με τους Γείτονες) και τους ορισμούς Εθνική μειονότητα, πιστεύω να έδωσες τη δέουσα προσοχή στην επισήμανση πως οι Εθνικά Μακεδόνες της Ελλάδας ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΕ ΜΗΤΕΡΑ ΠΑΤΡΙΔΑ και να εκτίμησες το «κράξιμο» μου στους από εκεί Αρχαιόπληκτους. Αυτά που μας έμειναν να ξεδιαλύνουμε είναι απειροελάχιστα Μπροστά σε όσα φαινόταν να μας ¨χώριζαν¨ στην αρχή της συζήτησης.
    Για τους Ντόπιους. Μην γενικεύεις την μία σου συνάντηση . Στο διαδίκτυο θα βρεις Ντόπιους που δεν θέλουν ούτε να τραγουδάνε ούτε να μιλάνε. Φυσικά και υπήρχαν Έλληνες και Ελληνόφωνοι στην περιοχή της Ελληνικής Μακεδονίας πριν το 1912 αλλά να τους υπολογίζεις σε πολύ μικρό ποσοστό (Συγνώμη αλλά δες σε παρακαλώ την ανάρτηση μας για τους εποικισμούςhttp://abecedar.blogspot.com/2011/05/blog-post_21.html )
    τόσο ποσοστό που στη Μακεδονία οδηγήθηκαν πάνω από 800.000 πρόσφυγες. Σκέψου πως θα ήταν η δημογραφική σύνθεση της Μακεδονίας χωρίς τους Εποικισμούς. (Μακριά από μένα οποιαδήποτε μομφή η ύβρη για τους πρόσφυγες άλλωστε και αυτοί θύματα Εθνικισμών είναι . Γεγονότα καταθέτω και σκέψεις ακόμα και στους Πόντιους έκανε το ιστολόγιο αφιέρωση μουσική χωρίς να δούμε ανάλογη κίνηση http://abecedar.blogspot.com/2011/05/blog-post_19.html)
    Φυσικά και είναι Μακεδόνες και οι Χαλκιδικιώτες, και οι Ρουμλουκιώτες και οι Πόντιοι και όσοι ζουν στη Μακεδονία είναι Μακεδόνες με τον γεωγραφικό προσδιορισμό της Λέξης. Είναι Έλληνες Μακεδόνες ΟΧΙ Εθνικά Μακεδόνες.
    Αν ζούσαν στη Πελοπόννησο θα ονομάζονταν Πελοποννήσιοι αλλά και εκεί και εδώ θα ήταν και είναι παντού ΕΛΛΗΝΕΣ. Τιμή τους και καμάρι τους και απόλυτα σεβαστό και κατανοητό από εμάς. Ποιοι είμαστε εμείς;
    Ο Στρατής Μυριβήλης γράφει το 1924 στο βιβλίο του "Η Ζωή εν Τάφω" για του κατοίκους της Μακεδονίας κατά τη διάρκεια του Α' Π.Π :
    ... τη γλώσσα τους την καταλαβαίνουν περίφημα και οι Βούργαροι κι οι Σέρβοι, αντιπαθούν τους πρώτους γιατί τους πήρανε τα παιδιά τους στο στρατό. Μισούν τούς δεύτερους που τους κακομεταχειρίζονται για Βουργάρους. Και κοιτάνε με αρκετά συμπαθητική περιέργεια εμάς τους περαστικούς ρωμιούς επειδή είμαστε οι γνήσιοι πνευματικοί υπήκοοι τού Πατρίκ, δηλαδή του "Ορθόδοξου Πατριάρχη της Πόλης" ......."Ωστόσο δεν θέλουν να είναι μήτε "Μπουλγκάρ" (Βούλγαροι) μήτε "Σρρπ" μήτε "Γκρρρτς" (Έλληνες). Μοναχά "Μακεντόν ορτοντόξ".

    МОРЕ СОКОЛ, СОЛУН (η συνέχεια παρα κάτω)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Από αυτούς λοιπόν που ονομάζουν ‘Ντόπιους΄ και το πιάνουν το υπονοούμενο άπαντες εδώ πάνω, κάποιοι λίγοι σαν και μένα άρχισαν τα τελευταία 20 χρόνια να αντιδρούν στην προσπάθεια φίμωσης της μητρικής μας γλώσσας, στο κυνήγι της κουλτούρας μας και στην θέση ότι είμαστε ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΙ. Προσωπικά θεωρώ κομβικό το σημείο της άρνησης της Ελλάδας το 1982 να δεχθεί τους ανθρώπους μας – τους πολιτικούς πρόσφυγες- με την αιτιολογία ότι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟ ΓΕΝΟΣ!
    Ο παππούς μου Ακατάστατε είχε 7 παιδιά. Τα 2 η Ελλάδα λέει πως δεν είναι Έλληνες στο γένος και τους αρνήθηκε και τον επαναπατρισμό αλλά και την επίσκεψη στις πατρογονικές εστίες. Σε παρακαλώ πες μου τα άλλα 5 αδέρφια ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟ ΓΕΝΟΣ;
    Για να το κλείνω είμαστε μια κοινότητα ανθρώπων- μικρή η μεγάλη δεν έχει σημασία λεν οι διεθνείς οργανισμοί- που στο γένος ΔΕΝ είμαστε Έλληνες, το λέει και επίσημα με νόμο η Ελλάδα. Εμείς αισθανόμαστε και δηλώνουμε Εθνικά Μακεδόνες. Αν κάποιος άνθρωπος ή φορέας αποδέχεται την ύπαρξη μας καλώς. Ας προσπαθήσει να μας δει, να μας ακούσει να μας καταλάβει. Δες στο ιστολόγιο κομμάτια της Ιστορίας μας, δες σε τόσα άλλα ιστολόγια νέους και νέες να τραγουδάν και να χορεύουν στα Μακεδόνικα. Αυτή είναι η Μητρική μας γλωσσα, τι να κάνουμε. Αν συμφωνήσουμε πως ένα έθνος υπάρχει με αυτή τη γλώσσα με αυτή την ιστορία με αυτή τη κουλτούρα τότε αυτόματα λύνονται πολλά αν όχι όλα. Αν το σκέτο Μακεδόνας δεν καλύπτει η μπερδεύει με άλλους λέγε μας Εθνικά Μακεδόνες.
    Εγώ προτιμώ το Macedontsi. Δεν είναι το πρόβλημα Ακατάστατε το όνομα. Το πρόβλημα είναι οι ΑΝΘΡΩΠΟΙ. Εμείς. Η Εθνική Μακεδονική κοινότητα της Ελλάδος.
    Αν σου φαίνετε τραβηγμένο δες και άκουσε αυτό για να το κατανοήσεις καλύτερα
    http://www.youtube.com/watch?v=PZ73U97GHVU

    http://www.youtube.com/watch?v=IMI-KVEQ6Vk
    Να είσαι καλά Ακατάστατε και να ξέρης πως
    Нашите дедовци зборуваа само македонски –
    Νάσσιτε ντέντοβτσι ζμπορούβαα σάμο μακέντονσκι –
    Οι παππούδες μας μιλούσαν μόνο μακεδόνικα.

    Καλή Βδομάδα.

    МОРЕ СОКОЛ, СОЛУН

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμος Χαμουτζής01 Ιουλίου, 2011 23:14

    "Φυσικά και υπήρχαν Έλληνες και Ελληνόφωνοι στην περιοχή της Ελληνικής Μακεδονίας πριν το 1912 αλλά να τους υπολογίζεις σε πολύ μικρό ποσοστό (Συγνώμη αλλά δες σε παρακαλώ την ανάρτηση μας για τους εποικισμούς http://abecedar.blogspot.com/2011/05/blog-post_21.html )"

    Δυστυχώς όπως έγραψα χρόνο για να κάνω το Ντεριντά στην εκείνη την ανάρτηση οου δεν έχω βρει ακόμα Γεράκι αλλά την παραπάνω πιπίλα (σας) έχω βαρεθεί να τη διαβάζω. Εφόσον την πιστεύεις καλό θα είναι να κοιτάξεις να διορθώσεις το δικό σας το σύμμαχο τον Τάσο τον Κωστόπουλο που άλλα ποσοστά παρουσιάζει στο βιβλίο-καταγγελία της Ελλάδας "Πόλεμος και εθνοκάθαρση" για την πληθυσμιακή κατανομή του κομματιού του Ευρωπαϊκού μέρους της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας που έγινε η Ελληνική Μακεδονία.

    «Στην ευρύτερη Μακεδονία, μήλο της Έριδος των βαλκανικών εθνικισμών επί δεκαετίες, κατοικούν το 1912 σχεδόν 2.500.000 άνθρωποι. Απ’ αυτούς, λίγο περισσότεροι από 900.000 είναι μουσουλμάνοι, άλλοι 900.000 σλαβόφωνοι χριστιανοί χωρισμένοι από δεκαετίες σε τρία τουλάχιστον ανταγωνιστικά εθνικά «κόμματα» και στρατόπεδα (ελληνικό, σερβικό και βουλγαρικό, στα οποία κατά την τελευταία δεκαετία πριν από τους Βαλκανικούς Πολέμους είχε προστεθεί επίσης το μακεδονικό), περίπου 360.000 ελληνόφωνοι χριστιανοί, κάπου 100.000 Βλάχοι και γύρω στους 70-90.000 Εβραίοι, ενώ υπάρχουν επίσης μικρές κοινότητες αλβανόφωνων και τουρκόφωνων χριστιανών, καθώς κι ένας άγνωστος αριθμός Τσιγγάνων, από τους οποίους ελάχιστοι καταγράφονται στις στατιστικές της εποχής. Στις μακεδονικές επαρχίες που στη συνέχεια ενσωματώθηκαν στο ελληνικό κράτος, οι συσχετισμοί είναι κάπως -αλλά όχι ριζικά- διαφορετικοί: από τους 1.250.000 περίπου κατοίκους, τουλάχιστον 450.000 (ποσοστό 36%) είναι μουσουλμάνοι που μιλάνε τουρκικά, αλβανικά, βλάχικα, σλαβικά (Πομάκοι), ελληνικά (Βαλαάδες) ή ρομανί (Τουρκόγυφτοι) • οι ελληνόφωνοι χριστιανοί ανέρχονται σε 360.000 ή 28,8% του πληθυσμού, ενώ μεταξύ 250.000 και 300.000 κυμαίνονται οι σλαβόφωνοι χριστιανοί, μοιρασμένοι εξίσου σε πατριαρχικούς κι εξαρχικούς (δηλαδή, σύμφωνα με τη συμβατική ταξινόμηση της εποχής, σε «ελληνόφρονες» και «Βουλγάρους»)• υπάρχουν τέλος 60.000 περίπου Βλάχοι, το πολύ 10.000 αλβανόφωνοι χριστιανοί (Αρβανίτες), λιγότεροι από 5.000 τουρκόφωνοι χριστιανοί (Γκαγκαούζοι) και γύρω στους 70.000 Εβραίοι (ισπανόφωνοι και συγκεντρωμένοι κατά κύριο λόγο στη Θεσσαλονίκη)»

    Πρόσεξε πως ο Κωστόπουλος δεν μετράει στους Έλληνες παρά μόνο τους Ελληνόφωνους Χριστιανούς οπότε δε μπορείς να έχεις κανένα παράπονο. Εσείς επιμένετε να μιλάτε για τα 2.5 σαντζάκια για να πνίξετε αυτές τις 350χλδ. που σας χαλάνε το παραμύθι πως οι Έλληνες ήρθαν στη Μακεδονία το 1912. Δες και τον οικοδεσπότη μας που ξέχασε την περίπτωση γηγενών Ελλήνων στη Μακεδονία για πολλοστή φορά.

    Άμα πάρεις να διαβάσεις το βιβλίο του Wilkinson (απανεκδόθηκε ευτυχώς) θα δεις πως παρά τις μικροδιαφωνίες τους οι χάρτες που βασίζονταν στο γλωσσικό κριτήριο χώριζαν την σημερινή Ελληνική Μακεδονία στα 2 - στο βόρειο μισό που κυριαρχούσαν τα δικά σας και στο (διαγώνιο) νότιο μισό που ήταν Ελληνόφωνο (με Βλάχους και βέβαια Τούρκους και στα δύο). Εσείς επιμένετε να το έχετε χεσμένο το νότιο μισό γιατί πχ. ο γηγενής Σούρδος σας χαλάει την (ξένη προς τους Έλληνες) "Μακεδονική σας καθαρότητα". Εμ τι να κάνουμε όπως εσάς δεν σας εξαφάνισαν οι χαζομάρες του Μεταξά έτσι κι εσείς δε μπορείτε να τους εξαφανίσετε κι αυτούς τους ντόπιους (και ναι, πολλάκις σε αντιδιαστολή με τους εκεί πρόσφυγες έχω ακούσει αυτού του είδους τους Μακεδόνες να λένε πως είναι ντόπιοι). Κατά τ' άλλα η συζήτηση είναι για τον αλληλοσεβασμό... :->

    Αυτά - τώρα τα περί μαμάδων πατρίδων που να υποθέσω πως εσύ ειδικά Γεράκι τα εννοείς, μπορείς να πας να τα επαναλάβεις στο Στέλιο τον πρόεδρο της νεολαίας του ΟΤ και αν τον πείσεις έλα να μας τα ξαναπείς. :-) Γιατί εγώ κοιτάω τι κάνουν οι ταγοί σας και κρίνω για εσάς τους υποστηριχτές τους. :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Για το φίλο από Χάμω.
    Καιρό είχες να γράψεις οπότε έγραψες αρκετά. Αν πρόσεξες αποφεύγω όσο μπορώ και νούμερα και υπερβολές που κάποιοι λένε σήμερα για να ερμηνεύσουν το χθες. Επίσης αποφεύγω οποιαδήποτε μομφή εναντίον συνανθρώπων και συμπολιτών ασχέτως καταγωγής. Δεν έχει άλλωστε σημασία 100 χρόνια μετά το 1912 και με την σημερινή μικτή σύνθεση των χωριών της Ελληνικής Μακεδονίας. Απλά προσπαθώ να δείξω πως όλοι μας πληρώνουμε Μεγάλες Ιδέες και Εθνικισμούς.
    Γράφεις πως «…300.000 κυμαίνονται οι σλαβόφωνοι χριστιανοί, μοιρασμένοι εξίσου σε πατριαρχικούς κι εξαρχικούς (δηλαδή, σύμφωνα με τη συμβατική ταξινόμηση της εποχής, σε «ελληνόφρονες» και «Βουλγάρους»)• ενώ ο Ιάκωβος Μιχαηλίδης στο Μετακινήσεις των Σλαβόφωνων ισχυρίζεται πως η αναλογία ήταν το 1912 2 προς 1. Εξαρχικοί 2 Πατριαρχικοί 1.
    Όσο για τα … «Αυτά - τώρα τα περί μαμάδων πατρίδων που να υποθέσω πως εσύ ειδικά Γεράκι τα εννοείς, μπορείς να πας να τα επαναλάβεις στο Στέλιο τον πρόεδρο της νεολαίας του ΟΤ και αν τον πείσεις έλα να μας τα ξαναπείς. :-) Γιατί εγώ κοιτάω τι κάνουν οι ταγοί σας και κρίνω για εσάς τους υποστηριχτές τους. :-).»
    Εγώ και τα εννοώ και τα τονίζω. Το τι εννοεί ο καθένας δεν το ξέρουμε το τι γράφει όμως και το τι λέει το ξέρουμε. . Γραπτές και προφορικές μαρτυρίες δέχομαι, αν τις έχεις ορίστε.
    Α και ποιος είναι ο Στέλιος δεν ξέρω και δεν με απασχολεί. . :-)
    Και μη γράφεις τόσες λεπτομέρειες , εσύ από εκεί Χάμου να παρακολουθείς και να ξέρεις τόσους και τόσα για εδώ πάνω………. :-) . :-)
    pozdrav
    МОРЕ СОКОЛ, СОЛУН

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανώνυμος Χαμουτζής03 Ιουλίου, 2011 03:02

    Επειδή τη σπόντα πως ντε και καλά είμαι βαλτός βλέπω πως την ξαναπετάς κι εσύ και ο οικοδεσπότης Γεράκι μου θα στο ξαναπώ κι ας επιμένεις να βλέπεις παντού την σκιά του ΚΥΠατζή: Ούτε έμμισθος είμαι, ούτε σε διατετεγμένη υπηρεσία (όταν έπαιρνα διαταγές, στο φανταρηλίκι μου, προ πολλών ετών, δεν υπήρχαν μπλογκ και τσόντες κοιτούσαμε όταν είχαμε πρόσβαση στο Ίντερνετ :-),
    ούτε και οργανωμένος σε μακεδονικές αντιμακεδονικές (για να δεις που οδηγεί ο παραλογισμός του ονόματος) οργανώσεις. Δυστυχώς για μένα (γιατί είναι ψυχοφθόρο να διαβάζεις τόση χολή καθημερινά) έχω με τα χρόνια γίνει άρρωστος με το πως βλέπει η πλευρά σας (και η βουλγαρική όταν μπορώ να την παρακολουθήσω στα αγγλικά κυρίως) το Μακεδονικό. Πες το ένα είδος μαζοχισμού - όλο διαβάζω, εδώ, στα υπόλοιπα σας μπλογκ, στις συζητήσεις σας στο Facebook και στα διάφορα φόρουμ, από τα γνωστά maknews (που συμμετέχει και ο οικοδεσπότης) και MTO μέχρι κάποια λιγότερο γνωστά διαφόρων χωριών. Αρρώστια γιατί τόσο μίσος όσο κι αν το συνηθίζεις (και ξέρεις και την προέλευση του) δε παύει να σε τρώει.

    Το Στέλιο τον παρουσίασαν σαν πρόεδρο της νεολαίας του ΟΤ (την εποχή που πρωτοεκδόθηκε (ξανά :-) η Nova Zora και είχε και συνέντευξη και φωτογραφίες στα ΜΜΕ της μαμάς πατρίδας που δεν είναι μαμά. :-) Οι ομογενείς σας εκσταστιάστηκαν με τον αγωνιστή. Κατά τύχη τον πέτυχα σε συζήτηση που παρακολουθούσα στο FB και εντυπωσιάστηκα και από το πως δε κρυβόταν πίσω από το δάκτυλο του και από το φωτογραφικό υλικό του. Αυτά και μόνο σχολίασα.

    Ο Σπύρος (ο μαθηματικός) είναι κοινός φίλος του Στέλιου και του οικοδεσπότη - μπορεί να σας φέρει σε επαφή για να δεις τι μυαλά κουβαλάει. Τώρα αν θες και καλά να ψάξω να σου περάσω και το φωτογραφικό υλικό που είχα βρει πες το να δω τι μπορώ να κάνω. Αν ήμουν έμμισθος θα τον είχα φακελωμένο, αλλά μια και δεν είμαι (κι ας πετάς τη σπόντα συνεχώς) αυτό προϋποθέτει να χάσω χρόνο που δεν πολυέχω και μετά αν δεν αρέσει το υλικό θα μου το κόψει ο οικοδεσπότης (και θα με ξαναματαπείτε ΚΥΠατζή :-).

    Για τα νούμερα του Μιχαηλίδη γιατί κόβεσαι - πληρωμένο δεν τον θεωρείς; Αν μετράει πολλούς από τους Πατριαρχικούς ανάμεσα στους Έλληνες πως να μη βγει το 2:1; :-) Εγώ τα νούμερα του εχθρού της Ελληνικής πλευράς και υποστηριχτή σας Κωστόπουλου έβαλα. Τα παράπονα σου στον ίδιο όταν τον πετύχεις στη Μελίτη στα τέλη του μήνα (υποθέτω πως θα πάει, μην αρχίσεις πάλι τα ΚΥΠατζίδικα :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Φίλε μου από Χάμω χαλάρωσε. :-)
    Εγώ απλά σου έγραψα με χαμόγελα μη γράφεις λεπτομέρειες, άλλωστε δεν έχω τις γνώσεις σου σε πρόσωπα και σε internet για να ξέρω τόσες πολλές λεπτομέρειες όπως εσύ που μόνο σου περιγράφεις την ενασχόληση σου με το Μακεδονικό σαν διαστροφή ή ψύχωση.
    Αρχή των υπηρετούντων σε ευαίσθητες υπηρεσίες είναι να μην μιλούν και μάλιστα δημόσια άρα μάλλον δεν ανήκεις στους σαΐνιδες . Άσε δε που αυτοί όχι μόνο μας ξέρουν από έξω και ανακατωτά αλλά μας προσέχουν κιόλας αφού για 50 από εμάς πληρώνονται καμιά 200 από αυτούς!!! Μεταξύ μας να σου πω και ένα «ανέκδοτο» . Λέει ένας Bratte σε έναν άλλον προχτές, Bratte εδώ και ένα εξάμηνο το τηλέφωνο είχε «ησυχάσει» αναρωτιόμουν γιατί , γιατί ; Μέχρι που μας αποκάλυψαν τις συνομιλίες Μπέου – Ψωμιάδη κλπ. Είδες Bratte άμα επιτελούν εθνικό έργο βγάζουν και λαγούς!!!
    Φίλε από Χάμω κανένα δεν χρεώνομαι και για κανένα δεν απολογούμαι. Αν κάτι δεν μου αρέσει ή με ενοχλεί το λέω, όχι όπου νάναι αλλά εκεί που πιάνει τόπο.
    Τον Μιχαηλίδη τον αναφέρω γιατί είναι γνωστός.
    Αν είναι ο Κωστόπουλος στη Μελίτη σίγουρα θα τον δω ΕΣΥ θα έρθεις να σε δούμε , να χορέψουμε κανένα πατριωτικό σκοπό; (komitski pesni)
    Να είσαι καλά.
    МОРЕ СОКОЛ, СОЛУН

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ανώνυμος Χαμουτζής07 Ιουλίου, 2011 08:48

    Χαίρομαι που δεν το πιστεύεις Γεράκι γιατί είναι δύσκολο τη σημερινή εποχή και ας μην έχεις προβοσκίδα να πείσεις πως δεν είσαι ελέφαντας. Θα το εκτιμούσα αν έκοβες τότε αυτά που εύκολα εκλαμβάνονται ως υπόγειες σπόντες.

    Ο Κωστόπουλος αν κρίνω από τότε που τα έγραφε στον Ιό κάθε χρόνο σας επισκέπτεται - τώρα βέβαια που καίγεται η Αθήνα και δέρνουν τα συντρόφια του στον Ιό οι μπάτσοι μπορεί να μη σας ανέβει. Όσο για μένα έχω την απαίτηση οι κόρες μου να μάθουν και τους Θρακιώτικους και τους Μακεδονίτικους και τους Ηπειρώτικους χορούς και όχι μόνο τους χαμουτζήδικους. Αλλά τώρα να θες να καθίσω οικειοθελώς να ακούσω (πόσο μάλλον να χορέψω) ύμνους σε κομιτατζήδες; Εσύ θα καθόσουν να ακούσεις ύμνους σε UCKάδες του 2001; 100% δικαίωμα σου να τους χορέψεις εσύ αλλά άλλο δημοκρατική ανοχή στη διαφορετικότητα κι άλλο αυτό πια. Έλεος. :-) Ακόμα κι αν το τραγουδάκι το παίζουν τα ΑΣΤΕΡΙΑ της Φλώρινας (έχω αδυναμία στον Στέλιο βλέπεις) δε θα σου κάνω τη χάρη. :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή