Σάββατο, Οκτωβρίου 17, 2009

«ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΑΧΟΙ» ΚΑΙ «ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ» ΣΤΟ ΡΟΛΟ ΚΟΜΙΤΑΤΖΗΔΩΝ ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΩΝ.

 image

“ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΑΧΟΙ” ΚΑΙ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΤΗΣ Ε. Ε. Ε. ΕΙΝΑΙ Ο ΤΡΟΜΟΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΠΙΕΖΟΜΕΝΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ.

ΕΛΛΗΝΕΣ «ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΑΧΟΙ» ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΣΑΝ ΚΟΜΙΤΑΤΖΗΔΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ – ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ – «Ή ΘΑ ΜΕ ΨΗΦΙΣΕΤΕ Ή ΘΑ ΣΑΣ ΑΛΛΑΞΩ ΤΟ ΣΤΑΥΡΟ»

Όλοι οι αισχροί παράγοντες, οι λιγδεροί τυχοδιώκτες των Ε. Ε. Ε.[1], εδώ στη Φλώρινα έρχονται σε στενή επαφή με τις τοπικές αρχές την επιτροπή ασφαλείας και με τις υπόλοιπες φασιστικές οργανώσεις. 

«ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΑΧΟΙ» ΚΑΙ «ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ» ΣΤΟ ΡΟΛΟ ΚΟΜΙΤΑΤΖΗΔΩΝ ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΩΝ

Σ’ όλο τον κάμπο της Φλώρινας το όνομα του καπετάν Στέφου του μακεδονομάχου, προκαλεί τον τρόμο. Τα χωριά Σέτινα, Κρούσουρατ, Νερέτ [2]  χρόνια  στενάζουν κάτω από τον βούρδουλά του.

Ο  καπετάν Στέφος δεν είναι κρυμμένος ληστής. Όχι. Είναι «έντιμος Έλλην πολίτης» φίλος των τοπικών αρχών. Κομματαρχίσκος του Κονδύλη και υποψήφιος Κονδυλικός στις τελευταίες εκλογές. Είναι «παράγοντας».
Έχει δολοφονήσει ως τώρα δεκάδες φτωχούς αγρότες και σήμερα έχει τα διαμέσα να σε ζωγραφίσει για κομιτατζή  και να ξεγραφτείς από τον κατάλογο των ζωντανών.

clip_image002Ο Καπετάν Στέφος και ο Μάνος είνε οι δυο στύλοι του εθνικοφασιστικού συλλόγου «ο Παύλος Μελάς»[3]. Ο Μάνος για τις «υπηρεσίες» του πήρε 40 στρέμματα ποτιστικά χωράφια.

Το 1931 ο Καπετάν Στέφος δεν είχε δουλειές.image Σοφίστηκε λοιπόν ένα σατανικό σχέδιο σε βάρος της ματοβαμένης μειονότητας. Πήγε στη Σέτινα, στο Κρουσοράτ και στο Νέρετ, νύχτα μεταμφιεσμένος σε κομιτατζή[4]. Έπιασε με το ντουφέκι προτεταμένο τους φτωχούς αγρότες, αυτός και η παρέα του και τους απείλησε ότι αν δεν του δώσουν χρήματα και τρόφιμα, θα τους κακοποιήσει. Κάτω από τις κάνες των μάουζερ[5] μάζεψε τα πράγματα των χωρικών και έφυγε.

Μακεδονόπουλα της Φλώρινας που δουλεύουν στα καπνά. Δεν είναι παραπάνω από 7 χρονών το μεγαλύτερο από τα παιδιά.Την άλλη μέρα τα χωριά περικυκλώθηκαν από αποσπάσματα κι ο Καπετάν Στέφος υπόδειχνε τα θύματά του που αυτός ο ίδιος λήστεψε ως τροφοδότες των κομιτατζήδων.

Φωνάζουν και ξελαρυγκίζονται οι χωρικοί: “ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΕΙΜΑΣΤΕ, ΟΧΙ ΚΟΜΙΤΑΤΖΗΔΕΣ”

image

Τίποτα. Ο βούρδουλας και ο υποκόπανος έπεσε άγριος. Ο Καπετάν Στέφος θριάμβεψε. Ο ελληνικός ιμπεριαλισμός απέδωσε δικαιοσύνη. Μήνες τότε οι άνθρωποι σύρθηκαν από τους σταυρωτήδες.

«Ή ΘΑ ΜΕ ΨΗΦΙΣΕΤΕ Ή ΘΑ ΣΑΣ ΑΛΛΑΞΩ ΤΟ ΣΤΑΥΡΟ…»

Ένας από τους λαϊκούς υποψήφιους –σαν κονδυλικός που είνε- είνε και ο Καπετάν Στέφος. Πήγε στα χωριά όπου η δράση του δεν ήταν και τόσο μεγάλη και έκανε προεκλογική περιοδεία. Δεν χρειάστηκε πολλά κοπλιμέντα. Τα είπε ξεκάθαρα:

- Ακoύστε δω βρε βουργαρόσποροι… ή θα με ψηφίσετε ή θα σας αλλάξω το σταυρό…

Στους παληούς εκτοπισμούς, ο Καπετάν Στέφος είχε, πρώτος και καλύτερος, το δάχτυλό του. Πριν κάμποσο καιρό πριν φύγει από τη Φλώρινα ο διοικητής της αστυνομίας ο κανίβαλος Πετράκης, οι δυό τους ήταν αχώριστοι φίλοι. Τόσο ταίριαζαν τα αιμοβόρα τους ένστικτα. Αυτή όλη η δράση της σπείρας «Παύλου Μελά», είνε τόσο γνωστή μέσα στη Φλώρινα που και τα παιδάκια ακόμη βλέποντας τις κολλημένες στους τοίχους επιγραφές και τη φωτογραφία του υποψήφιου Καπετάν Στέφο πάνε να κρυφτούν ξεφωνίζοντας:

- Λέλε Μάϊκοοοο… (Ωχ, μανούλα μου).

Και όμως η Μακεδονία –κατά τις επίσημες δηλώσεις- απολαμβάνει όλων των ελευθεριών, όλων των δικαιωμάτων της υπολοίπου Ελλάδος…

[Ν. Κοντός, Ριζοσπάστης Δευτέρα 23/10/1933, Αρ. Φύλλου 765]

--------------

[1] Ε. Ε. Ε. : Πρόκειται για την φασιστική οργάνωση Εθνική Ένωσις Ελλάς γνωστή επίσης ως Φαιοχίτωνες ή Χαλιβδόκρανοι ή Τριοεψιλίτες. Με έδρα τη Θεσσαλονίκη, μερικές χιλιάδες μέλη σε όλη τη χώρα και αμέριστη την πολιτική και οικονομική συμπαράσταση των αρχών, η οργάνωση θα γνωρίσει εξαιρετική ανάπτυξη κυρίως μετά τον εμπρησμό της εβραϊκής φτωχογειτονιάς Καμπέλ στη συμπρωτεύουσα (Ιούνιος 1931) στον οποίο διαδραμάτισε καθοδηγητικό ρόλο. (Τ. Κωστόπουλος, Η Απαγορευμένη Γλώσσα, σελ. 124)

[2] Σέτινα / Setina. Μετονομάστηκε σε Σκοπός.

Κρουσόραντι ή Κρούσογκραντ / Krušoradi ή Krušograd. Μετονομάστηκε σε Αχλάδα.

Νέρεντ / Nered. Μετονομάστηκε σε Πολυπόταμον.

(http://lithoksou.net/home.html)

[3] «Παύλος Μελάς» : Προφανώς δεν πρόκειται αυτοπροσώπως για το ίδιο τον Παύλο Μελά. Πρόκειται για άλλη μια φασιστική οργάνωση που συνεστήθη  μετά το θάνατό του  φέροντας την επωνυμία «Παύλος Μελάς» προς τιμήν του. Παυλομελάδες και τριοεψιλίτες ενεργούσαν με σατανικά σχέδια  στο τμήμα της Μακεδονίας που προσαρτήθηκε στην Ελλάδα με σκοπό να ενοχοποιήσουν τους Μακεδόνες ως συνεργάτες των Κομιτατζήδων.

[4] Κομιταζήδες : Οι κομιτατζήδες ήταν Βούλγαροι που δρούσαν στο τμήμα της Μακεδονίας που προσαρτήθηκε στην Ελλάδα. Ενεργούσαν με τρομοκρατικές ενέργειες υπέρ των Βουλγαρικών συμφερόντων προσπαθώντας να αποδείξουν οτι η Μακεδόνες είναι Βούλγαροι.

[5] μάουζερ : πολεμικό όπλο της εποχής εκείνης.

 ===========

Αυτά “ωραία” και “δημοκρατικά” συνέβαιναν το 1933 σε Φλώρινα, Καστοριά, Έδεσσα, Βέροια και Καρατζόβα σε βάρος των Μακεδόνων.

 

18 σχόλια:

  1. Παυλομελάδες και Βούλγαρους κομιτατζήδες συναντούμε ακόμη και σήμερα ιδιαίτερα στο διαδίκτυο (internet) όπου πολλαπλασιάστηκαν σαν τις Ακρίδες τα τελευταία 5 χρόνια. Αυτοί οι σύγχρονοι Παυλομελάδες (Ακρίδες) και οι σύγχρονοι Κομιτατζήδες (bulgarmak-άδες) συνεργάζονται άριστα εκπονώντας ατελείωτα σατανικά σχέδια για τον ίδιο σκοπό: Να εξαφανίσουν τους Μακεδόνες. Όπως παληά έτσι και σήμερα έκαναν λάθος!
    Οι Μακεδόνες είμαστε εδώ.

    Zrdavo Makedontsi.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγχαρητήρια για την ανάρτηση.
    Υπάρχουν χιλιάδες τεκμήρια με τις ρατσιστικές διώξεις του ελληνικού κράτους εναντίον των εθνικά μακεδόνων.
    Σε μεγάλο μέρος αυτών των τεκμηρίων οι ίδιοι οι μάρτυρες με ελληνική ιδεολογική ταυτότητα καισυχνά διαφορετική εθνοτική-κυρίως αλβανική και τουρκική αναγνωρίζουν αυτή την αλήθεια....
    Για αυτό πρέπει να ενθαρρύνουμε κάθε σχετική προσπάθεια , όπως αυτή των μακεδονικών εκδόσεων Πετσίβα , των οποίων στα απομνημονεύματα των συμμετεχόντων στον αντιμακεδονικό ελληνικό αγώνα-Ιωνας Δραγούμης,Παύλος Μελάς,Πηνελόπη Δέλτα,κ.λ.π βρίσκεις χιλιάδες αποδείξεις για τα μαρτύρια αθώων Μακεδόνων, αποκλειστικά λόγω της μακεδονικής εθνοτικής και γλωσσικής ταυτότητας.
    Τέλος μην ξεχνάμε την επέτειο γέννησης στις 18 Νοεμβρίου του 1874 στο χωριό των μακεδόνων βιολογικών του προγόνων, στην Πέλλα Γιαννιτσών του 'πατέρα' της σύγχρονης μακεδονικής γλώσσας , του Κρστε Μισίρκοφ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Βασικός παράγων για την θετική γνωμοδότηση της Μακεδονίας στο δρόμο για την Ε.Ε απετέλεσε η μετακίνηση του δείκτη διαφθοράς από την 112 θέση στην 67...
    Δυστυχώς στην Ελλάδα η μετακίνηση έχει αντίστροφο χαρακτήρα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. To Ελληνικό Κράτος ισχυρίζεται ότι η σύνθετη ονομασία του γειτονικού κράτους με την φράση
    "Δημοκρατία της Μακεδονίας" εμπεριέχει αλυτρωτικό συμβολισμό διότι χαρακτηρίζει όλη την γεωγραφική και αδιαμέλιστη Μακεδονία , ενώ αντιπροσωπεύει μόνο το μέρος και μάλιστα λιγότερο από το 51% το οποίο κατέκτησε στους Βαλκανικούς Πολέμους η Ελλάδα.
    Επιπλέον ισχυρίζεται ότι αυτές οι θέσεις της Ελλάδος είναι κατανοητές και αποδεκτές από τους εταίρους μας.
    Πρόκειται όμως γιά ΔΥΟ ΨΕΜΜΑΤΑ , από τα πολλά του ελληνικού κράτους διότι:
    1- Μέχρι πρόσφατα η Ελλάδα αξιώνε από την γειτονική χώρα " ούτε Μακεδονία ούτε παράγωγα της"
    2- Το δικαίωμα στον ατομικό και συλλογικό αυτοπροσδιορισμό των ανθρώπων,των εθνών, των λαών και των κρατών είναι αυθύπαρκτο και ΑΠΑΡΑΓΡΑΠΤΟ και δεν έχει σχετικιστικό χαρακτήρα ( αυτό βέβαια θα είχε κάποια σημασία αν η Ελλάδα ονομαζόταν με τρόπο σχετικό με την λέξη Μακεδονία,κάτι που φυσικά δεν συμβαίνει)
    3- Στην Ευρώπη υπάρχουν αρκετά κράτη τα οποία αποτελούν μέρος της γεωγραφικής περιοχής εντός της οποίας θεσμοποιήθηκαν , δίχως η ονομασία τους να συνδέεται με το μέρος...!!!
    Αυτά είναι τα παρακάτω:
    α- Δημοκρατία της Μολδαβίας
    Πρόκειται για ανεξάρτητο κράτος στο βορειοανατολικό τμήμα της γεωγραφικής περιοχής της Μολδαβίας. Το νοτιοδυτικό ανήκει στο ξεχωριστό κράτος της Ρουμανίας
    β- Δημοκρατία της Ιρλανδίας
    Βρίσκεται στα νότια 5/6 της νήσου Ιρλανδίας και αποτελεί ανεξάρτητο κράτος , μέλος της Ε.Ε.
    Το βόρειο 1/6 του νησιού αποτελεί την περιφέρεια της Βόρειας Ιρλανδίας η οποία ανήκει στην Αγγλία
    γ- Λουξεμβούργο
    Πρόκειται για ανεξάρτητο κράτος ,
    μέλος της Ε.Ε το οποίο περιλαμβάνει ΜΟΝΟ το 22% της γεωγραφικής περιοχής του Λουξεμβούργου.
    Το υπόλοιπο αποτελούν περιφέρειες των γειτονικών ανεξάρτητων κρατών , μελών της Ε.Ε .
    δ- Για όλους τους παραπάνω λόγους ο βασικός ισχυρισμός της Ελλάδος είναι αβάσιμος, ανίσχυρος και μη αποδεκτός από κανένα ευρωπαϊκό κράτος, αφού επιπλέον είναι αντίθετος με τις αρχές και αξίες της Ε.Ε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ελευθεροτυπία, Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2009
    Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ ΔΕΣΜΕΥΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

    Μονόδρομος ο πολιτικός όρκος
    Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΖΕΡΒΑ Προβληματίζεται σοβαρά η κυβέρνηση και μελετά το ενδεχόμενο να προχωρήσει σύντομα σε πλήρη κατάργηση του θρησκευτικού όρκου σε δικαστήρια και δημόσιες υπηρεσίες.
    Καταλύτη των εξελίξεων αποτελεί η υπόθεση του δικηγόρου Θ. Αλεξανδρίδη. Αρνήθηκε να δώσει θρησκευτικό όρκο ως δικηγόρος και προσέφυγε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων δικαιωμάτων, προκαλώντας τον Φεβρουάριο του 2008 την καταδίκη της Ελλάδας για παραβίαση της ελευθερίας της θρησκευτικής συνείδησης.

    Εκτοτε έχουν κατατεθεί από άλλους δικηγόρους πολλές ακόμη προσφυγές κατά της χώρας μας, η οποία καλείται τώρα να προσαρμοστεί άμεσα με την ευρωπαϊκή νομολογία στο θέμα αυτό. Ηδη το Δικαστήριο, ενόψει και των νέων δικών που έρχονται το 2010, με αλλεπάλληλα ερωτήματά του προς την κυβέρνηση ζητά να μάθει τι έχει κάνει η χώρα μας, για να εφαρμόσει την παραπάνω καταδικαστική απόφαση.

    Αυτό πολύ απλά σημαίνει πως η κυβέρνηση, για να αποφύγει νέες καταδίκες και διεθνή διασυρμό της χώρας, πρέπει πολύ σύντομα να απαλείψει οριστικά από τους Κώδικες Πολιτικής και Ποινικής Δικονομίας τον Κώδικα περι δικηγόρων, τον Κώδικα δημοσίων υπαλλήλων και τους στρατιωτικούς κανονισμούς, κάθε αναφορά σε θρησκευτικό όρκο υπαλλήλων και πολιτών, έστω και εάν αυτός προβλέπεται προαιρετικά!

    Σήμερα ο Δημασιοϋπαλληλικός Κώδικας και οι Κώδικες Πολιτικής και Ποινικής Δικονομίας καθιερώνουν εναλλακτικά στο θρησκευτικό όρκο, τη διαβεβαίωση. Οποιος (υπάλληλος ή μάρτυρας σε δίκη) δηλώσει ότι δεν πρεσβεύει καμία θρησκεία, μπορεί να επικαλεσθεί την τιμή και τη συνείδησή του. Ομως και αυτή η δυνατότητα δεν κρίνεται ικανοποιητική από την ευρωπαϊκή νομολογία, καθώς προϋποθέτει την προηγούμενη αρνητική δήλωση του εμπλεκόμενου πολίτη και οδηγεί στην έμμεση αποκάλυψη των θρησκευτικών του φρονημάτων (ότι δεν δεν είναι χριστιανός ορθόδοξος).

    Ετσι, ο μόνος νομοθετικός δρόμος που απομένει στην κυβέρνηση είναι να επιβάλει παντού, υποχρεωτικά, τη διαβεβαίωση (πολιτικό όρκο), απομακρύνοντας τα ιερά ευαγγέλια από δικαστήρια και δημόσιες υπηρεσίες. Και σύμφωνα με πληροφορίες, προς αυτή την κατεύθυνση σχεδιάζονται οι επικείμενες προσαρμογές, καθώς δεν υπάρχει άλλη ενδιάμεση λύση που να ικανοποιεί τις απαιτήσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.

    Τα άρθρα των κωδίκων θα ορίζουν, για παράδειγμα, πως ο μάρτυρας, ο ένορκος ή ο πραγματογνώμονας επικαλούνται την τιμή και τη συνείδησή τους για να καταθέσουν την αλήθεια στο δικαστήριο. Το ίδιο θα ισχύει προφανώς και για τους στρατιωτικούς και τους δημοσίους υπαλλήλους. Η λέξη «ορκίζομαι» θα πρέπει να αντικατασθεί με τις λέξεις «δηλώνω, επικαλούμενος την τιμή και τη συνείδησή μου ότι...».

    Κατάλοιπο παλαιών αντιλήψεων, ο θρησκευτικός όρκος ενώπιον Ευαγγελίου (τον οποίον ειρήσθω εν παρόδω δεν δίδουν οι ιερείς και οι άνθρωποι της Εκκλησίας), αποτελεί στις μέρες μας αρνητικό σύμβολο ενός ιδιότυπου θεσμικού αναχρονισμού. Ο ιδιαίτερος ρόλος που η Εκκλησία έπαιξε κατά καιρούς στην Ελλάδα και οι στενοί δεσμοί της με την καθεστωτική εξουσία, αιτιολογούν άλλωστε την ελληνική καθυστέρηση στον τομέα αυτόν.

    Η κατάργηση διά νόμου του θρησκευτικού όρκου, προαναγγέλλει μια συνολική ρύθμιση των σχέσεων κράτους και Εκκλησίας, σε θεσμικό και οικονομικό επίπεδο (βλέπε περιουσία), ώστε οι ρόλοι να παραμείνουν καθαροί και απολύτως διακριτοί. Το ζητούμενο είναι σε ποιο βαθμό θα αντιδράσει η ιεραρχία και ποιες υποχωρήσεις είναι διατεθειμένη να κάνει σ' έναν επικείμενο «ιστορικό συμβιβασμό» με το κράτος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Στις δεκάδες προσφυγές που οι δικηγόροι (του Ελληνικού Παρατηρητηρίου του Ελσίνκι) κατέθεσαν κατά της χώρας μας και οι οποίες εκκρεμούν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, υποστηρίζουν πως σε διάφορες δικαστικές διαδικασίες αναγκάσθηκαν να δηλώσουν ότι δεν είναι χριστιανοί ορθόδοξοι, γεγονός που παραβίασε το δικαίωμά τους να μην δημοσιοποιούν τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις (αρνητική θρησκευτική ελευθερία).

    Στην υπόθεση Αλεξανδρίδη, το Ευρωδικαστήριο εκτίμησε ότι η ελευθερία εκδήλωσης των θρησκευτικών πεποιθήσεων εμπεριέχει επίσης και μια αρνητική πλευρά, δηλαδή το δικαίωμα του ατόμου να μην είναι αναγκασμένο να εκδηλώσει το θρήσκευμά του.

    Κατά το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, η απόφαση του οποίου έχει υπερνομοθετική ισχύ στην Ελλάδα, οι κρατικές αρχές δεν έχουν δικαίωμα να επεμβαίνουν στον τομέα της ελευθερίας συνείδησης του ατόμου και να ζητούν να μάθουν τις θρησκευτικές πεποιθήσεις του. Αυτό μάλιστα ισχύει ακόμη περισσότερο όταν το πρόσωπο είναι αναγκασμένο να ενεργήσει έτσι προκειμένου να ασκήσει ορισμένα καθήκοντα, ιδίως δε στην περίπτωση της ορκωμοσίας!

    Το σκεπτικό αυτό, σε συνδυασμό με την προηγούμενη απόφαση του Ευρωδικαστηρίου για βουλευτή του Σαν Μαρίνο (υπόθεση Bouscarini, 1999), με την οποία ο θρησκευτικός όρκος δεν θεωρείται προϋπόθεση ανάληψης καθηκόντων από βουλευτές, δημουργεί νέα δεδομένα στο εγχώριο τοπίο των σχέσεων κράτους - Εκκλησίας. Και προφανώς ανοίγει διάπλατα το δρόμο για πλήρη κατάργηση και του θρησκευτικού όρκου που εξακολουθούν να δίδουν σήμερα, βάσει του Συντάγματος, Πρόεδρος της Δημοκρατίας και βουλευτές. *


    Τι ισχύει στην Ευρώπη
    Η Ελλάδα είναι ίσως η μοναδική χώρα της Ευρώπης, όπου η επίσημη Εκκλησία έχει τόσο πολλούς και στενούς δεσμούς με την κρατική εξουσία. Στα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη, με πλούσια παράδοση θρησκευτικής επιρροής, έχουν επιβληθεί συνθήκες διαχωρισμού πολιτείας - Εκκλησίας, σε όλα τα επίπεδα.


    Καθεστώς απόλυτου διαχωρισμού κράτους και Εκκλησίας, έχουν ουσιαστικά πέντε ευρωπαϊκά κράτη. Σύμφωνα με μελέτη της καθηγήτριας του Παντείου, Πηνελόπης Φουντεδάκη, οι χώρες αυτές είναι:

    * Η Γαλλία, ήδη από την αστική επανάσταση με το Σύνταγμα του 1791. Υπάρχει ρητή αναφορά στον λαϊκό χαρακτήρα του κράτους ενώ απαγορεύεται η χρηματοδότηση οποιασδήποτε θρησκείας.

    * Η Πορτογαλία, χώρα όπου η καθολική Εκκλησία έχει επιρροή, αλλά στην οποία το Σύνταγμα του 1976 θεσπίζει ρητά τον διαχωρισμό. Εκεί, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ορκίζεται στην τιμή του ενώ το κράτος δεν χρηματοδοτεί κανένα θρήσκευμα.

    * Η Ολλανδία, το Βέλγιο, όπου ο βασιλέας ορκίζεται ενώπιον των νομοθετικών σωμάτων χωρίς θρησκευτικές αναφορές και η Ελβετία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καθεστώς διαχωρισμού έχουν ακόμη άλλα επτά κράτη:

    * Η Ιταλία, από το 1984 κατήργησε τον καθολικισμό ως επίσημη Εκκλησία του κράτους. Ο όρκος του Προέδρου της Δημοκρατίας δίδεται ενώπιον των νομοθετικών σωμάτων και δεν εμπεριέχει θρησκευτικές αναφορές. Το ίδιο συμβαίνει και με τον όρκο του Ιταλού πρωθυπουργού και των μελών της κυβέρνησης. Μετά τον διαχωρισμό, το 1985, εφαρμόσθηκε φορολογία υπέρ της καθολικής Εκκλησίας και στη συνέχεια των άλλων θρησκευμάτων ανάλογα με τη δήλωση-επιλογή του φορολογούμενου.

    * Στη Γερμανία, ισχύει η αμοιβαία ανεξαρτησία του κράτους και της Εκκλησίας καθώς και η αρχή της ιδεολογικής ουδετερότητας του κράτους. Ωστόσο στο προοίμιο του Συντάγματος υπάρχει αναφορά στον Θεό χωρίς να προσδιορίζεται ειδικότερη θρησκεία, ενώ στο τέλος του όρκου του Γερμανού προέδρου, προστέθηκε (κατά το αμαρικάνικον) η φράση: «Είθε να με βοηθήσει ο Θέος». Επιβάλλεται ειδικός εκκλησιαστικός φόρος.

    * Στην Ισπανία, το Σύνταγμα του 1978 δεν ορίζει επίσημο θρήσκευμα, ούτε στο προοίμιο υπάρχει θρησκευτική αναφορά. Ο όρκος του Ισπανού βασιλέα δεν έχει αναφορές στον Θεό. Από το 1979 επιβλήθηκε φορολογία υπέρ της Καθολικής Εκκλησίας, μόνο στα μέλη της.

    * Καθεστώς διαχωρισμού έχουν ακόμη το Λουξεμβούργο, η Σουηδία και η Φινλανδία.

    * Η Ιρλανδία, μία χώρα με το 93% των πολιτών να δηλώνουν καθολικοί, δεν προβλέπει στο Σύνταγμά της επίσημη θρησκεία. Στο προοίμιό του γίνεται αναφορά στην Αγία Τριάδα, ενώ διασφαλίζεται η ελευθερία της συνείδησης και δεν επιτρέπεται στο κράτος να θεσπίζει προνόμια υπέρ κάποιας θρησκείας. Στην καθολική Ιρλανδία ο κλήρος δεν μισθοδοτείται από το κράτος, αλλά υπάρχει στενή εκπαιδευτική συνεργασία κράτους-Εκκλησίας.

    * Ακόμη και στην Πολωνία, το πρόσφατο Σύνταγμα του 1997 προβλέπει ίσα δικαιώματα των Εκκλησιών και των θρησκευμάτων και αμεροληψία των κρατικών αρχών σε θρησκευτικά ζητήματα.

    * Αντίθετα, τα κράτη που αναγορεύουν μία Εκκλησία ως επίσημη σε συνδυασμό με τον εθνικό τους χαρακτήρα είναι, εκτός της Ελλάδας, η Μεγάλη Βρετανία και η Δανία.

    * Στη Μεγάλη Βρετανία, η εθνική Εκκλησία της Αγγλίας που αποσπάσθηκε το 1689 από την καθολική Εκκλησία, έχει επικεφαλής τον μονάρχη. Η στέψη του ελέω Θεού μονάρχη γίνεται σε θρηκευτική τελετή και ο όρκος έχει θρησκευτικές αναφορές.

    * Στη Δανία, η ευαγγελική λουθηρανική Εκκλησία αποτελεί από το 1849 επίσημη Εκκλησία, αλλά μόνο το 11% των εσόδων της προέρχονται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Ο Δανός βασιλιάς ωστόσο δίδει όρκο ενώπιον του Συμβουλίου του Κράτους που δεν είναι θρησκευτικός.

    ΧΡ. ΖΕΡΒΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλά τα έλεγε ο Ριζοσπάστης τότε για να προσελκύσει τους Μακεδόνες και να ενταχθούν στο ΚΚΕ.
    Αλλά μερικά χρόνια αργότερα τους πρόδωσε υπακούοντας στις οδηγίες του πατερούλη Στάλιν ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τις αλήθειες που κατέγραψε ο Ν. Κοντός ΔΕΝ τις συμμερίζονταν στο σύνολό τους οι κομμουνιστές και το ΚΚΕ της εποχής εκείνης αλλά ο Ν. Κοντός προσωπικά. Αν πραγματικά τις υποστήριζε και τις πίστευε το ΚΚΕ σε επίπεδο αρχών τότε θα έδειχνε συνέπεια και συνέχεια και θα τις υποστήριζε ακόμη και σήμερα.

    Είναι αλήθεια ότι υπήρξαν και υπάρχουν μεμονωμένοι αριστεροί, κομμουνιστές και μη – εξωκοινοβουλευτικοί και μη, που συνέβαλαν στην προώθηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των μακεδόνων στην Ελλάδα όπως ο Ν. Κοντός καθώς και άλλοι αριστεροί μέχρι σήμερα. Όμως, οι αριστεροί, σε επίπεδο συνεργασίας με τα αριστερά σχήματα - κόμματα μας οδήγησαν σε αδιέξοδα. Για το λόγο αυτό, προσωπικά, υποστηρίζω τους λαμπρούς αριστερούς ΜΟΝΟ σε μεμονωμένο και προσωπικό επίπεδο, αλλά ΟΧΙ σε επίπεδο αριστερών κομμάτων – σχημάτων.

    Σήμερα σε επίπεδο κόμματος οι Μακεδόνες στην Ελλάδα έχουμε το δικό μας κόμμα: το Ουράνιο Τόξο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Η Ε.Ε επιτέλους θα άρει το καθεστώς βίζας για τους πολίτες της Δημοκρατίας της Μακεδονίας από 01/01/2010...!!!
    Καλό όμως είναι να μάθουμε για την στάση των ελλήνων ευρωβουλευτών.....
    Υπενθυμίζω ότι ευτυχώς στο ευρωκοινοβούλιο αρκούν το 60% των ψήφων και όχι το 100% της παραλυτικής ομοφωνίας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. enet.gr, 10:25 Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2009
    Ευρωπαϊκή έκθεση για τη βίζα στα Δ. Βαλκάνια
    Η Επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τις Πολιτικές Ελευθερίες, τη Δικαιοσύνη και τις Εσωτερικές Υποθέσεις στήριξε την έκθεση περί κατάργησης της βίζας για τις χώρες των Δυτικών Βαλκανίων, που υπέβαλε η Σλοβένα ευρωβουλευτής και εισηγήτρια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τη φιλελευθεροποίηση του καθεστώτος θεωρήσεων εισόδου για τη συγκεκριμένη περιοχή.
    Η κατάργηση της βίζας για τους πολίτες της Σερβίας, του Μαυροβουνίου και της ΠΓΔΜ από την 1η Ιανουαρίου του 2010 προβλέπεται σε πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, την οποία υιοθέτησε στις 6 Οκτωβρίου η Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

    Η Σλοβένα ευρωβουλευτής τάσσεται, επίσης, υπέρ της έναρξης των διαδικασιών για την άρση του καθεστώτος θεωρήσεων εισόδου για τη Βοσνία - Ερζεγοβίνη και την Αλβανία, καθώς και για το Κόσοβο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. enet.gr, 13:01 Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2009
    Εκδικάζονται «ελληνοαλαβανικές διαφορές»
    Στο συνταγματικό Δικαστήριο της Αλβανίας συζητείται η συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας για τα χωρικά ύδατα στο Ιόνιο, ύστερα από προσφυγή της αξιωματικής αντιπολίτευσης της γειτονικής χώρας να κηρυχθεί αντισυνταγματική με την αιτιολογία ότι πρόκειται για παραχώρηση προς τη χώρα μας
    Χθες η Αλβανική Βουλή ανέβαλε την επικύρωση της συμφωνίας, που υπεγράφη στα Τίρανα τον περασμένο Απρίλιο μεταξύ των υπουργών Εξωτερικών των δύο χωρών, λόγω των αντιδράσεων της αντιπολίτευσης.

    Ο Αλβανός υπουργός Εξωτερικών Ιλίρ Μέτα, έχει ήδη κατηγορήσει την αντιπολίτευση ότι υποκινεί αντιπαραθέσεις με τις γείτονες χώρες και δηλώσει ότι κάθε βήμα για την υπογραφή της συμφωνίας έγινε με τη μεγαλύτερη νομική συνέπεια.

    Υ.Γ Από το παραπάνω άρθρο , πέρα της ιστορίας των ετεροβαρών σε βάρος της Αλβανίας συμφωνιών με την Ελλάδα , μαθαίνουμε ότι στην Αλβανία με μόλις λίγα χρόνια δημοκρατίας λειτουργεί Συνταγματικό Δικαστήριο...
    Στη κοιτίδα της Δημοκρατίας την Ελλάδα πότε θα συμβεί αυτό..???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. 20 Οκτ 2009
    H Ευρωπαϊκή ένωση αναγνωρίζει μακεδονική γλώσσα

    Χαράς Ευαγγέλια για τους abecadaroτσολιάδες !
    Θα διαβάσατε ίσως στις εφημερίδες για το ψηφιακό βιβλιοπωλείο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που προσφέρει πάνω από 100.000 εκδόσεις δωρεάν.
    Η διεύθυνσή του είναι: http://www.bookshop.europa.eu/
    και στην αναζήτηση με βάση τη γλώσσα, http://bookshop.europa.eu/eubookshop/advancedSearch.action
    υπάρχει μια μυστηριώδης γλώσσα που το bookshop βαφτίζει "macedonian (mk)".
    Εξ ου και η χαρά της Ελευθεροτυπίας να το διαφημίσει
    http://www.enet.gr/?i=arthra-sthles.el.home&id=93471
    Αφήνονται τέτοια site μπρε;
    Αν βρείτε κάποιο ενδιαφέρον κείμενο (που δεν υπάρχει ας πούμε στο books.google.com), πολύ θα σας παρακαλέσουμε να μας το πείτε !
    Όσο για τη "μακεδονική" γλώσσα: Το site είναι section της -επίσημης- ιστοσελίδας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δεν είναι καμιάς ΜΚΟ. Οπότε έχει σημασία το "macedonian".
    Αλλά πώς να την ονομάσουν τη γλώσσα της FYROM ???

    Αναρτήθηκε από taxalia στις 11:38:00 μμ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ελευθεροτυπία, Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2009
    ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ ΓΙΑ ΕΛ.ΑΣ. - ΑΓ. ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΑ:

    «Ξέρω για Χρυσή Αυγή - θα σταματήσουν οι αυθαιρεσίες»
    Της ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΔΑΜΑ «Εχω δει κι εγώ ως πολίτης περιπτώσεις συνεργασίας αστυνομικών με φασιστικές συμμορίες. Με φόβισε η κατάσταση στον Αγ. Παντελεήμονα», δήλωσε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχ. Χρυσοχοΐδης, που συναντήθηκε χθες στις 12 το μεσημέρι με αντιπροσωπεία της «Κίνησης Ενωμένοι Ενάντια στον Ρατσισμό και τη Φασιστική Απειλή».
    Οι εκπρόσωποι της επιτροπής ζήτησαν την τιμωρία των ενόχων για τον θάνατο του Πακιστανού μετανάστη στη Νίκαια, να εξεταστούν οι φάκελοι με καταγγελίες αστυνομικής βίας και αυθαιρεσίας, όπως οι τρεις δολοφονίες μεταναστών που σημειώθηκαν πολύ κοντά στο Αλλοδαπών στην Π. Ράλλη.

    Θύμισαν στον υπουργό ότι δεν ολοκληρώθηκε η έρευνα που αφορά τις απαγωγές των Πακιστανών το 2005 και ζήτησαν αλλαγή της κυβερνητικής πολιτικής που αφορά τους μετανάστες και ψηφίστηκε πρόσφατα από την προηγούμενη κυβέρνηση καθώς και αναθεώρηση της συνθήκης (2) του Δουβλίνου.

    «Υπάρχει κίνδυνος από την απουσία του επίσημου κράτους να αναπτυχθούν ο ρατσισμός και η αυτοδικία», απάντησε ο κ. Χρυσοχοΐδης. Ο υπουργός χαρακτήρισε «μεγάλο ευρωπαϊκό πρόβλημα» το ζήτημα της μετανάστευσης.

    Σχετικά με την υπηκοότητα της δεύτερης γενιάς μεταναστών δήλωσε ότι θα υπάρξουν συγκεκριμένες ενέργειες πολύ σύντομα. Μιλώντας για το πολιτικό άσυλο, διευκρίνισε ότι το επόμενο τρίμηνο θα διαχωριστεί από τις αρμοδιότητες της Αστυνομίας, ώστε να υπάρξει διάκριση ανάμεσα στους πρόσφυγες και τους μετανάστες και οι πραγματικοί πρόσφυγες να απολαμβάνουν τα δικαιώματά τους. Υποσχέθηκε μάλιστα ότι θα ζητήσει την αναθεώρηση της συνθήκης (2) του Δουβλίνου, ώστε να υπάρχει ελεύθερη μετακίνηση των προσφύγων στις ευρωπαϊκές χώρες.

    Σχετικά με τις καταγγελίες αστυνομικής αυθαιρεσίας, ο υπουργός εξήγγειλε ότι «μέχρι τα Χριστούγεννα θα δημιουργηθεί στο υπουργείο αρμόδιο γραφείο, σε συνεργασία με τον Συνήγορο του Πολίτη και μη κυβερνητικές οργανώσεις, το οποίο θα δέχεται καταγγελίες περιπτώσεων αστυνομικής αυθαιρεσίας», υποστηρίζοντας ότι εξετάζεται η νομοθεσία ώστε με ταχείες διαδικασίες να τιμωρούνται οι αστυνομικοί που είναι υπεύθυνοι για περιστατικά βίας, αυθαιρεσιών και βασανιστηρίων. «Δεν θα επιτρέπεται σε κανένα όργανο του κράτους να αυθαιρετεί κατά της αξιοπρέπειας του πολίτη», δήλωσε.

    Σχετικά με τη συνεργασία αστυνομικών και φασιστικών συμμοριών, όταν τα μέλη της Κίνησης του ζήτησαν εγγυήσεις για τη συναυλία που θα πραγματοποιηθεί στις 2 Νοεμβρίου, στην πλατεία Αγ. Παντελεήμονος, ο υπουργός δήλωσε: «Εχω δει κι εγώ ως πολίτης περιπτώσεις συνεργασίας αστυνομικών με φασιστικές συμμορίες. Με φόβισε η κατάσταση στον Αγ. Παντελεήμονα. Το κράτος άφησε να εξελιχθεί αυτή η κατάσταση και στο τέλος ορισμένοι να αυτοδικούν. Από την αρχή της επόμενης χρονιάς θ' αλλάξει η κατάσταση στον Αγ. Παντελεήμονα», δήλωσε υποσχόμενος ότι θ' ακολουθήσει διαγωνισμός για πρόσληψη κοινωνιολόγων και μεταναστών με ρόλο υποστηρικτικής ομάδας στο συγκεκριμένο αστυνομικό τμήμα. *

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Η ελληνική ιθαγένεια δύο αιώνες μετά την ίδρυση του ελληνικού κράτους.

    Του Λάμπρου Μπαλτσιώτη
    -
    1832-1835. Παρόλο που ο όρκος για την ελληνική ιθαγένεια δίνεται μέσα στην εκκλησία, οι ελάχιστοι, αλλά υπαρκτοί, μουσουλμάνοι του ελληνικού κράτους που δεν είχαν εξαναγκαστεί να βαπτιστούν, ορκίζονται έλληνες πολίτες. Ο Καποδίστριας, οι βαυαροί αντιβασιλείς και υπουργοί, παρά τις αντιδράσεις των "βουλευτών", στέλνουν σειρά διαταγών για το σεβασμό τους και τη θρησκευτική ελευθερία.
    1835. Άρθρο 2 του νόμου περί ελληνικής ιθαγένειας: Όποιος γεννιέται στην Ελλάδα "υπό ξένων γονέων", όταν ενηλικιωθεί μπορεί "ν' απαιτήση το δικαίωμα της ιθαγενείας", αν κατοικεί στη χώρα και δηλώσει ότι θα συνεχίσει να κατοικεί σε αυτήν. Ακόμη όμως και αν δεν διαμένει στη χώρα, μεταφέρει την κατοικία του, και μετά από ένα έτος γίνεται Έλληνας πολίτης.
    1926-1927 (Ν.Δ. 13.09.1926 το οποίο κυρώθηκε με το Π.Δ. 12.08.1927, άρ. 1): Ο γεννημένος στην Ελλάδα από αλλοδαπούς γονείς, ένας εκ των οποίων έχει γεννηθεί ή κατοικεί στη χώρα τουλάχιστον πέντε έτη προς της γεννήσεως του τέκνου, κατοικεί δε και αυτός στην Ελλάδα, όταν ενηλικιωθεί καθίσταται Έλληνας από τη γέννησή του, εκτός αν δηλώσει αντίθετη βούληση.
    Μπορεί το πρώτο ελληνικό κράτος και συνταγματικά να ήταν το κράτος των ορθόδοξων χριστιανών, όμως κατάφερε ή προνόησε να δώσει πολιτικά δικαιώματα στους "Τούρκους". Διακόσια χρόνια μετά, οι μουσουλμάνοι που πολιτογραφούνται έλληνες πολίτες --παρ' όλες τις βελτιώσεις των τελευταίων ετών-- είναι μετρημένοι στα δάκτυλα. Οι πολιτικές ηγεσίες και η διοίκηση θεωρούν ότι οι μουσουλμάνοι, ακόμη και αν οι ίδιοι είναι θρησκευτικά αδιάφοροι ή άθεοι, συνιστούν απειλή, η δε νομοθεσία επιτρέπει στη διοίκηση να αναπτύσσει πρακτικές εξέτασης του θρησκεύματος.
    Μπορεί το ελληνικό κράτος από την πρώτη στιγμή να φρόντισε τους "ομογενείς" του, αλλά θεωρούσε και τους "ξένους" που γεννήθηκαν και ζούσαν στην Ελλάδα συστατικό του μέρος. Σήμερα, τόσο η σχετική νομοθεσία όσο και η διοικητική πρακτική αφήνουν χωρίς ιθαγένεια όχι μόνο αυτούς που έχουν γεννηθεί και ενηλικιωθεί στην Ελλάδα, αλλά ακόμη και αυτούς των οποίων οι προπαππούδες γεννήθηκαν στη χώρα, όπως για παράδειγμα πολλούς από τους "αδελφούς" Αρμένιους που ήρθαν το 1922.
    Μπορεί το κράτος μετά το 1922 να ήταν πιο εσωστρεφές, τουλάχιστον σε ζητήματα ιθαγένειας και ετερότητας, αλλά κατανοούσε ή προνοούσε ότι είναι κομμάτι της κοινότητας αυτοί που γεννήθηκαν και κατοικούν στη χώρα. Δεν δίστασε μάλιστα, έστω για ένα βραχύ διάστημα, να τους αποδίδει την ιθαγένεια αναδρομικά από τη γέννηση. Σήμερα, η συμπερίληψη μιας τέτοιας διάταξης στον Κώδικα Ιθαγένειας προσκρούει στην άρνηση σημαντικού τμήματος του πολιτικού κόσμου και της διοικητικής μηχανής.
    -
    Ένας Κώδικας αγκιστρωμένος στο δίκαιο του αίματος
    -
    Το δίκαιο ιθαγένειας που διαμορφώθηκε στην Ελλάδα ήταν δίκαιο του αίματος: ιθαγένεια, αυτό που λέμε αλλιώς υπηκοότητα, αποκτούσε το τέκνο του Έλληνα ανεξάρτητα με το πού κατοικούσε. Αντίθετα, αυτός που είχε γεννηθεί στην Ελλάδα, και μάλιστα ακόμη και αν οι πρόγονοί του είχαν γεννηθεί στη χώρα και δήλωνε τη σχετική βούλησή του, δεν αποκτούσε ιθαγένεια. Κάτι τέτοιο δεν προβλεπόταν από τη νομοθεσία, και --ειδικά από τη δεκαετία του 1920-- τέτοια ήταν επίσης η διοικητική πρακτική.
    Υπάρχουν σχηματικά δύο κομβικά σημεία που σηματοδοτούν μια γενική στροφή σε πιο εσωστρεφή πολιτική ιθαγένειας: Το τέλος της Μεγάλης Ιδέας που ακολουθείται από την πρώτη μεγάλη "απαλλαγή" από μειονότητες μέσω των ανταλλαγών πληθυσμών και των μεταναστεύσεων, και το τέλος του Εμφυλίου με τη δεύτερη "απαλλαγή" από μειονοτικούς πληθυσμούς και την εντέλει πολύ πιο στενή οριοθέτηση του έθνους. Ο Κώδικας Ελληνικής Ιθαγένειας είναι προϊόν αυτής της περιόδου: αν εξαιρεθούν οι "εξισωτικές" διατάξεις για τις γυναίκες της δεκαετίας του 1980 και οι αντίστοιχες διορθωτικές για τα τέκνα τους το 2001, ο Κώδικας παραμένει ίδιος με αυτόν που ίσχυσε από το 1955, παρόλο που φέρει τη χρονολογία 2004. Σήμερα, αποτελεί τον πιο αγκιστρωμένο στο δίκαιο του αίματος Κώδικα Ιθαγένειας στη Δυτική Ευρώπη.
    -

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. "Ομογενείς", "αλλογενείς" και σκηνές καθημερινής παράνοιας
    -
    Η δεύτερη ιδιαιτερότητα του δικαίου ιθαγένειας στην Ελλάδα αφορά την περίφημη έννοια του ομογενούς, αρχικά του ορθοδόξου της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, ασχέτως γλώσσας βέβαια, που αποδεχόταν την εξουσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου και την ελληνόγλωσση εκπαίδευση. Η πραγματικότητα όμως της εθνικής ολοκλήρωσης του 19ου αιώνα, στην οποία διαμορφώθηκε αυτή η έννοια, έχει πλήρως μεταβληθεί. Μετά το 1922, και ιδιαίτερα μετά το 1950, ο ομογενειακός πληθυσμός, είτε των "εστιών του ελληνισμού" είτε της διασποράς, αποτέλεσε ένα εργαλείο στην άσκηση εξωτερικής πολιτικής ή στην "απόδειξη" μερικών τόπων της εθνικής ταυτότητας.
    Για παράδειγμα, στον βωμό του Ψυχρού Πολέμου και των μειονοτικών διεκδικήσεων, κανένας ομογενής από την Αλβανία, ακόμη και αν οι παππούδες του είχαν έρθει στην Ελλάδα το 1920, δεν πολιτογραφούνταν. Μετά το 1990, κανείς από τους νεοαφιχθέντες ομογενείς από την Αλβανία δεν πολιτογραφούνταν, με την έωλη και μετά το 1998 ψευδή δικαιολογία --λόγω συνταγματικής πρόβλεψης-- ότι θα τους αφαιρούνταν η αλβανική ιθαγένεια.
    Ένα δεύτερο παράδειγμα του τρόπου που αντιλαμβάνεται το πολιτικό σύστημα τα πράγματα συντελείται στις μέρες μας: Όταν η ελληνική πολιτική ήθελε να παρουσιάσει μια τεράστια μειονότητα στην Αλβανία, τη δεκαετία του 1990 και στις αρχές της δεκαετίας του 2000, παραχώρησε, μεταξύ άλλων, την ομογενειακή ιδιότητα σε μεγάλο τμήμα των βλαχόφωνων (ή πρώην βλαχόφωνων και νυν αλβανόφωνων) της Αλβανίας. Όταν, στα τέλη του 2006, η πολιτική της απόλυτης μη πολιτογράφησης των ομογενών μεταβλήθηκε σε πολιτική της πολιτογράφησης όλων --ασχέτως της ένταξής τους στην ελληνική κοινωνία-- ομάδες Βλάχων δεν θεωρήθηκαν αρκετά "ομογενείς" ώστε να λάβουν την ιθαγένεια.
    Φτάνουμε σήμερα στο παράδοξο ένας εικοσάχρονος που ήρθε στην Ελλάδα το 1993, τελείωσε το σχολείο στη χώρα και σήμερα είναι φοιτητής εδώ, αν μεν έχει θεωρηθεί ομογενής να λάβει με εξαιρετικά συνοπτικές διαδικασίες την ιθαγένεια, αν θεωρηθεί όμως αλλογενής, επειδή μάλιστα είναι Αλβανός πολίτης, σύμφωνα με τη λεγόμενη "προφορική εντολή", δεν θα πάρει "ποτέ" την ελληνική ιθαγένεια. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή η κρίση περί ομογενειακής ιδιότητας του υποθετικού φοιτητή μπορεί να βασίζεται στο αν είχε καταφέρει πριν χρόνια να οδηγήσει στο ελληνικό προξενείο κάποιον συγγενή που να γνώριζε τη βλαχική γλώσσα.
    Αντιλαμβανόμαστε, έτσι, την παράνοια που συνδυάζει η νομοθεσία και η διοικητική πρακτική της ελληνικής ιθαγένειας: ένας παππούς που ξέρει ελληνικά ή βλάχικα σε κάνει Έλληνα πολίτη. Το ότι γεννήθηκες και μεγάλωσες στην Ελλάδα δεν σε κάνει Έλληνα "ποτέ".
    Τα βήματα που έκαναν αυτά τα τρία στιγμιότυπα που παραθέσαμε ακυρώθηκαν από άλλες πολιτικές που υπερίσχυσαν νομοθετικά και πρακτικά. Μένει όμως το γεγονός ότι οι πολιτικές ηγεσίες είχαν αντιληφθεί ή, εν τέλει, αποδέχονταν την εισροή στο έθνος "αλλογενών" πολλά χρόνια πριν. Σήμερα που οι ανάγκες αλλαγών στον Κώδικα ιθαγένειας είναι παραπάνω από προφανείς, ελπίζουμε ότι δεν θα χρειαστούν πολλά ακόμη χρόνια για να επαναφέρουμε, εν τέλει, μια ρύθμιση του 1926.
    -
    Ο Λάμπρος Μπαλτσιώτης είναι ιστορικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟ

    (ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΓΡΗΓΟΡΗ ΒΑΛΙΑΝΑΤΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΒΡΑΧΟΝΗΣΙΔΕΣ)


    ATHENS VOICE

    Tου Γρηγόρη Ν. Βαλλιανάτου - 22.01.2009

    Να λοιπόν που ξαναχορεύουμε στη γνωστή ταραντέλα της «τουρκικής εξαλλοσύνης» και «εθνικιστικής υστερίας» της γείτονος. Για άλλη μια φορά, τα γεράκια της ελλαδικής «δημοσιογραφίας» παραληρούν στο τέλμα της άγνοιάς τους, όπως καλά γνωρίζουμε από τις αoριστίες για τις «παραβάσεις» και «παραβιάσεις» του εναέριου χώρου καθώς και του FIR. Είμαστε υποχρεωμένοι πολύ απλά και καθαρά να ρωτήσουμε:

    Πού ακριβώς αναφέρεται ότι όλες οι νησίδες που βρίσκονται κοντά στα Δωδεκάνησα (και μερικές πιο κοντά στην Τουρκία) ανήκουν στην ελληνική κυριαρχία; Ποιο είναι επιτέλους αυτό το αόρατο κείμενο που αναγράφει ένα προς ένα τα ονόματα των βραχονησίδων αυτών και τις αποδίδει στην Ελλάδα;

    Αν με ρωτήσετε αν υπάρχει κείμενο που αναφέρεται στα νησάκια που προείπαμε και καταλήγει ότι ανήκουν στην Τουρκία, προφανώς δεν το έχω υπόψη μου, και γι’ αυτό επίσης θλίβομαι με την αφέλεια των συναδέλφων μου των μεγάλων εφημερίδων και τηλεοπτικών καναλιών.

    Ας συνέλθουμε.

    Υπάρχουν γκρίζες ζώνες μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας και αν δεν βρούμε τρόπο, είτε μεταξύ μας είτε με τη διαιτησία διεθνούς δικαστηρίου, να αποσαφηνίσουμε την πραγματικότητα της κυριαρχίας επί των νησίδων αυτών, θα τροφοδοτούμε την εχθρότητα μεταξύ των δύο λαών, και βέβαια θα εξακολουθούμε να κλέβουμε απ’ το μέλλον των παιδιών της Ελλάδας και της Τουρκίας μυθώδη ποσά για «άμυνα», καθώς και να σκοτώνουμε άδικα τα στρατευμένα παιδιά στις «ηρωικές» και μάταιες επιχειρήσεις αφροσύνης που παρατηρούμε τόσα χρόνια.


    Για όσους γνωρίζουν κάτι παραπάνω, το Σύμφωνο Οριοθέτησης των Υδάτων με το οποίο η Ιταλία παραλαμβάνει από την Τουρκία τα νησιά το 1932 (και μας παραδίδει 14 συγκεκριμένα το 1947) δεν πρωτοκολλήθηκε στην Κοινωνία των Εθνών (τον ΟΗΕ της εποχής), όπως απαιτεί το Διεθνές Δίκαιο, η δε αναφορά σε «παρακείμενες νησίδες», όπου απαντάται, θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη της αν οι νησίδες είναι πιο «παρακείμενες» στα νησιά μας ή στην Τουρκία!

    Και βέβαια οι εχθροπραξίες στον αέρα μεταξύ 6-10 μιλίων από την Ελλάδα είναι ένα διεθνές ανέκδοτο που μόνο στη χώρα μας συζητάμε σοβαρά.

    Θα δοθούν ποτέ απαντήσεις στα απλά αυτά ερωτήματα ή θα βαυκαλιζόμαστε με τα παραμύθια που μας έλεγαν κάποτε για να κοιμόμαστε γλυκά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Σας παρακαλώ δεχθείτε τα παρακάτω σχόλια:
    1-Ο θρησκευτικός όρκος είναι αντίθετος :
    α- στην συνταγματικά κατοχυρωμένη θρησκευτική ελευθερία
    β- στην κατοχυρωμένη από την ΕΣΔΑ θρησκευτική ελευθερία ή οποία ΕΣΔΑ αποτελεί νόμο του κράτους με υπερνομοθετική ισχύ.
    γ- στο διεθνές σύμφωνο για τα ατομικά και τα πολιτικά δικαιώματα από το 1997, με υπερνομοθετική ισχύ.
    δ- στον νόμο περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων ο οποίος αποτελεί υλοποίηση συνταγματικής επιταγής καθώς και ευρωπαϊκής οδηγίας
    Με βάση όλα τα παραπάνω απαγορεύεται στη δημόσια ζωή η εκδήλωση θετικής θρησκευτικής πίστης καθώς επίσης και η εκδήλωση αρνητικής πίστης.
    2- Η υπηκοότητα ( και όχι η ιθαγένεια η οποία παραπέμπει σε ίδιο-γένος δηλαδή κοινή βιολογική σχέση...)
    οφείλει να ορίζει την αστική-νομική σχέση του ανθρώπου με το κράτος που ζεί.
    Συνεπώς το δίκαιο του αίματος είναι απαράδεκτο και βάρβαρο, ιδιαίτερα στον 21 πρώτο αιώνα.
    Είναι προσβλητικό για τον πολιτισμό μας , παιδιά που έχουν γεννηθεί στην ελλάδα , που πηγαίνουν στο ελληνικό σχολείο να μην έχουν την ελληνική υπηκοότητα επειδή και οι δύο γονείς τους είναι αλλοδαποί
    Φυσικά τόσο η απόκτηση όσο και η αποβολή της υπηκοότητας οφείλει να είναι δικαστικά ελεγκτέα και να πάψει το σημερινό καθεστώς της αδιαφάνειας και του βαθέος κράτους...
    3- Υπάρχουν στο Αιγαίο μερικά νησιά , με ελάχιστη γη τα οποία δεν ανήκουν ούτε στην τουρκία αλλά ούτε στην ελλάδα.Παρόμοια κατάσταση υπήρχε σε πολλές περιοχές του κόσμου.
    Αρμόδιο για τη δικαστική επίλυση κατόπιν όμως σχετικού συνυποσχετικού των εμπλεκόμενων μερών-χωρών είναι το Δικαστήριο της Χάγης , το οποίο συνήθως προβαίνει σε σχετική μοιρασιά
    4- Η Ελλάδα ως μοναδική χώρα στον κόσμο , όρισε μόνη της ότι τα υδάτινα σύνορα είναι 6 μίλια ενώ τα εναέρια 10 μίλια.
    Εξατίας αυτής της ετσιθελικής οριοθέ-τησης έχουμε τις σπάταλες αναχαιτή-σεις από τα ελληνικά αεροπλάνα των τουρκικών πτήσεων που είναι σε νόμιμο και διεθνές αεροδιάδρομο
    5- Η οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο και την νομολογία των αρμόδιων διεθνών δικαστηρίων είναι διαφορετική σε ανοικτή θάλασσα-με δυνατότητα επέκτασης στα 12 μίλια και διαφορετική σε κλειστή θάλασσα ,όπως το αιγαίο με αντικριστά σύνορα σε απόσταση λίγων μιλίων...
    6- Αρμόδιο για οποιασδήποτε διαφορές κρατών είναι και το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης( και όχι αποκλειστικά ).
    Προϋποθέτει όμως κοινή βούληση με γραπτό συνυποσχετικό προσφυγής και υπαγωγής σε αυτό το δικαστήριο και των δύο εμπλεκομένων μερών με σεβασμό και δεσμευτική ισχύ των αποφάσεων του.
    Αυτό ισχύει όπως είπε και ο Όλι Ρέν ακόμα και για την υπόθεση της άρνησης της χώρας μας , την σχετική με το όνομα της γειτονικής χώρας, της Δημοκρατίας της Μακεδονίας.
    Φυσικά η Ελλάδα ξέρει ότι ούτε νομικά μπορεί να εμποδίσει την είσοδο της Μακεδονίας στο ΝΑΤΟ και στην ΕΕ με την προσωρινή της ονομασία(άρθρο 11 της διμερούς και ενδιάμεσης συμφωνίας ) ούτε να εγείρει ζήτημα ελέγχου της αυτοπροσδιοριστικής ονομασίας τρίτου κράτους.
    Και η οποία ονομασία είναι εγγυημένη από τον καταστατικό χάρτη του ΟΗΕ , την εφαρμογή του οποίου ελέγχει το παραπάνω Δικαστήριο της Χάγης.
    Συνεπώς η Ελλάδα μόνο με πολιτική και ρατσιστικού χαρακτήρα κατάχρηση δικαιώματος μπορεί να λειτουργεί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή