Κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα πολλές μακεδονικές εκκλησίες γκρεμίστηκαν από τις ελληνικές αρχές. Απόδειξη τα όσα θα δείτε και θα διαβάστε παρακάτω. Όσες εκκλησίες δεν γκρεμίστηκαν, αφέθηκαν στην εγκατάλειψη. Σε κάποιες εκκλησίες έγιναν έργα “συντήρησης” στα οποία οι “πολιτισμένοι” φρόντισαν να σβήσουν με λαδομπογιά τις κυριλλικές επιγραφές ή να τις ξύσουν με αιχμηρά αντικείμενα ενώ σε άλλες περιπτώσεις αλλοίωσαν τα κυριλλικά γράμματα προκειμένου να φαίνονται ελληνικά, όπως μπορείτε να δείτε στο βίντεο που ακολουθεί. Και να σκεφτεί κανείς ότι οι μακεδονικές εκκλησίες ήταν χριστιανικές ορθόδοξες!
Οι Τούρκοι δεν έδειξαν τέτοια βαρβαρότητα την εποχή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Αντίθετα έδιναν άδειες στους Μακεδόνες για την ανέγερση χριστιανικών εκκλησιών τις οποίες οι ελληνικές αρχές μετά την “απελευθέρωση” τις κατέστρεψαν με “πολιτισμένο” τρόπο . Εξαιτίας αυτών των γεγονότων οι παππούδες και οι γιαγιάδες μας, μετά την “απελευθέρωση”, έλεγαν την γνωστή φράση: “Με τους Τούρκους περνούσαμε καλύτερα. Μας επέτρεπαν να μιλάμε στη γλώσσα μας (τη μακεδονική) και να έχουμε δικές μας εκκλησίες (μακεδονικές). Οι Έλληνες μας απαγόρεψαν τη γλώσσα και γκρέμισαν τις εκκλησίες μας”.
Δείτε το βίντεο και διαβάστε το κείμενο που ακολουθούν. Πρόκειται για τον σύγχρονο ελληνικό "πολιτισμό" του 20ου αιώνα που έφεραν στη Νότια Μακεδονία / Βόρεια Ελλάδα οι “πολιτισμένοι” καταστρέφοντας ακόμη και τα μακεδονικά μνήματα.
Το παρακάτω κείμενο είναι από τον Ιο της Ελευθεροτυπίας. http://www.iospress.gr/ios2000/ios20000116c.htm
Η σκηνή στην κεντρική πλατεία της πόλης του Αμυνταίου. Δυο τανκς έχουν παραταχθεί μπροστά στον ενοριακό ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης, με τα κανόνια τους στραμμένα προς τα σπίτια. Τα μεγάλα ερπυστριοφόρα είναι δεμένα με συρματόσχοινα από τον τρούλο και το καμπαναριό του ναού. Οι οδηγοί βάζουν μπρος. Τα συρματόσχοινα τεντώνονται, οι ερπύστριες σπινάρουν στην άσφαλτο, αλλά το οικοδόμημα δεν πέφτει. Θα χρειαστούν πολλές προσπάθειες και θα σπάσουν πολλά συρματόσχοινα έως ότου σωριαστεί στο έδαφος. Μάρτυρες στη βάρβαρη πράξη μόνο οι εντελώς απαραίτητοι μηχανικοί, λίγοι στρατιωτικοί και ιερωμένοι. Οι κάτοικοι τρομοκρατημένοι είναι κλεισμένοι στα σπίτια τους.
Ήταν 24 Ιουλίου του 1972, όταν ο Αυγουστίνος Καντιώτης κατέφυγε στα τανκς για να ισοπεδώσει την εκκλησία του Αμυνταίου. Οι αρχές της δικτατορίας έθεσαν στη διάθεσή του τα βαριά στρατιωτικά οχήματα, όταν διαπιστώθηκε ότι δεν ήταν δυνατόν να κατεδαφιστεί η παλιά και όμορφη εκκλησία με συμβατικές μεθόδους. Ειρωνεία της τύχης: Για να δικαιολογήσει ο Αυγουστίνος την απόφασή του να ρίξει το ναό είχε επικαλεστεί ως πρόσχημα τον κίνδυνο να καταρρεύσει το οικοδόμημα. Και για να γίνει πιστευτός επιστράτευσε τη μαρτυρία του ...Παττακού, ο οποίος είχε επισκεφτεί την πόλη το 1971, και είχε αποφανθεί, κι αυτός, για τον κίνδυνο κατάρρευσης.
Είχε προηγηθεί ο μητροπολιτικός ναός της Φλώρινας. Με ανάλογη πραξικοπηματική ενέργεια ο Καντιώτης κατεδάφισε το 1971 το ναό του Αγίου Παντελεήμονα. Ο ίδιος ο Παπαδόπουλος επικύρωσε με την παρουσία του τη θεμελίωση του νέου ναού. Την ίδια τύχη είχαν και όσοι ιστορικοί ναοί του νομού επελέγησαν ως κατεδαφιστέοι από τον Καντιώτη. Ο Άγιος Νικόλαος στο Πλατύ Πρεσπών, ο Άγιος Αθανάσιος στην Καλλιθέα, η Αγία Παρασκευή στην Οξιά...
Κοινή επίσημη δικαιολογία για όλες αυτές τις καταστροφές ήταν ότι επρόκειτο για «ετοιμόρροπα» ή «μικρά» κτίρια. Αστεία πράγματα. Ούτε λόγος δεν έγινε για επιδιόρθωση. Αμέσως κατεδάφιση. Φυσικά είναι κοινό μυστικό για τους κατοίκους της περιοχής ότι οι κατεδαφίσεις έγιναν για να εξαφανιστούν από προσώπου γης όλες οι «μη ελληνικές» επιβιώσεις στην αρχιτεκτονική και την αγιογραφία. Δεν έφτανε στον Καντιώτη η «επιδιόρθωση» των αρχιτεκτονικών μελών και το ασβέστωμα των ιστορικών τοιχογραφιών, μόνο και μόνο για να σβηστούν οι κυριλλικές επιγραφές. Χρειαζόταν το επιδεικτικό γκρέμισμα, για να λειτουργήσει και ως συμβολική βία εις βάρος των κατοίκων.
Το έγκλημα πλέον αναγνωρίζεται ανοιχτά. Στον πανηγυρικό τόμο για την εικοσαετία του «νέου» Αγίου Παντελεήμονα αναφέρεται ότι «ο παλαιός ναός κτίσθηκε το 1890 από σχισματικούς της Φλώρινας.» Και ο παλιός ιερέας του ναού Αθανάσιος Ρούκαλης εξηγεί: «Έφερα βαρέως το ότι ο μητροπολιτικός ναός είχε σχήμα σλαβικό, και εσωτερικά και εξωτερικά. Είχε τρεις τρούλους επάνω σε σλαβικό ρυθμό. Όλα τα παράθυρά του ήταν σε σλαβικό ρυθμό. Μέσα οι εικόνες του τέμπλου ήσαν γραμμένες με σλαβικά γράμματα και πάνω σ' αυτά είχαν γραφεί ελληνικά. Σε περιπτώσεις που είχαν σβηστεί ή είχαν ξεθωριάσει τα ελληνικά γράμματα, φαίνονταν ακόμη τα σλαβικά. Αυτό δεν μπορούσα να το δεχτώ.» Το πρώτο που έκανε ήταν να απομακρύνει τις εικόνες. «Η επιτροπή της Γενικής Διοικήσεως Μακεδονίας παρέλαβε τις εικόνες και τις κατέθεσε σε κάποια υπηρεσία.» Ακολούθησε η αγία τράπεζα που διαρρυθμίστηκε «για να μη φαίνεται καθόλου ίχνος σλαβικής νοοτροπίας». Και τέλος έβαλε τεχνίτες και «διόρθωσαν» όλα τα παράθυρα. «Έτσι ο ναός απέκτησε χρώμα ελληνορθόδοξο. Έφυγε τελείως το σλαβικό.» Και αφού τον «διόρθωσαν» καλά καλά, τον κατεδάφισαν.
-----------------------------------------
Διευκρίνηση: Τα γράμματα που ονομάζονται στην Ελλάδα σλαβικά είναι τα γνωστά σε όλη την ανθρωπότητα ως κυριλλικά. Το κυριλλικό αλφάβητο είναι έργο πολιτισμού των Μακεδόνων Κυρίλλου και Μεθοδίου από τον Σοχό Θεσσαλονίκης. Διαβάστε σχετικά: http://iliden.blogspot.com/2009/05/blog-post_4912.html
Πουθενά και κανείς δεν αναφέρει, ότι οι Κύριλλος και Μεθόδιος ήταν από τον Σοχό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠεριμένω την πηγή.
Αν δεν την παραθέσετε, τότε έχουμε να κάνουμε με μιαν ακόμη προσπάθεια διαστρέβλωσης της ιστορίας.
Οι Κύριλλος και Μεθόδιος ήταν μοναχοί. Δηλαδή ήταν χριστιανοί.
Ο εκχριστιανισμός των Σλάβων ξεκίνησε τον 9ο αι., από τους ίδιους τους 2 μοναχούς, άρα αυτοί δεν ήταν Σλάβοι.
Και για να σας βοηθήσω, οι 2 μοναχοί επισκέφθηκαν της σλαβόφωνες περιοχές κοντα στη Θεσσαλονίκη για να μάθουν τη γλώσσα και να κηρύξουν το χριστιανισμό στους Σλάβους. Αν ήταν ήδη σλαβόφωνοι, θα πήγαιναν να μάθουν σλαβικά;;;
Τα πρώτα σλαβόφωνα κείμενα είναι γραμμένα σε γλώσσα που ομοιάζει με την διάλεκτο του Σωχού- η οποία μάλιστα θεωρείται αρχαϊκή χωρίς να είναι- αλλά όχι μόνο με αυτήν, αλλά και με άλλες βουλγαρικές διαλέκτους.
Γι'αυτό υποτίθεται ότι οι Κύριλλος και Μεθόδιος επισκέφθηκαν τον Σωχό, για να μάθουν σλαβικά.
Καμία πηγή ωστόσο δεν αναφέρει, ότι πήγαν στο συγκεκριμένο χωριό. Πρόκειται απλά για μία αυθαίρετη υπόθεση, που πολύ θα ήθελα να ξέρω, πού τη διαβάσατε ...
Η ρατσιστική και υπερεθνικιστική μυθογραφική ιστοριογραφία σε όλους τους τόνους διαλαλεί ότι στην Μακεδονία δεν υπάρχουν γραπτά ευρήματα ενός ξεχωριστού μακεδονικού πολιτισμού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΙσχυρίζεται ότι μόνο ευρήματα στην ελληνικού πολιτισμού υπάρχουνε...
Αυτό φυσικά είναι ΨΕΥΔΕΣ αφού χιλιάδες νεώτερης εποχής γραπτά μνημεία σε τάφους και ναούς με την μακεδονική κυρριλική αλφάβητο για αιώνες είχαν την παρουσία τους στη μακεδονική γή (και όχι μόνο).
Μέχρι που την περιοχή την κατέλαβαν βίαια οι αυτοαποκαλούμενοι απευθείας απόγονοι των αρχαίων κατοίκων και "τιμητές" του πολιτισμιού του Περικλή οι έχοντες ρατσιστική και υπερεθνικιστική ιδεολογική ταυτότητα.
Αυτοί οι ορθόδοξοι Ταλιμπάν ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΑΝ όλα τα μακεδονικά θρησκευτικά και πολιτιστικά ευρήματα .
Από δεκάδες εκκλησίες σε όλη την Μακεδονία και εκατοντάδες νεκροταφεία με χιλιάδες τάφους....
Μέχρι και τους τάφους των παλαιών Μακεδόνων , μελών της Μπογκομιλικής θρησκευτικής κοινότητας εξαφάνισαν και μάλιστα πολύ πρόσφατα σε καιρούς δήθεν δημοκρατίας...
Αυτό δυστυχώς συνεχίζεται μέχρι και σήμερα και θα συνεχίζεται μέχρι να ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙ με μέτρα και δράσεις το ελληνικό κράτος τον ΥΠΑΡΚΤΌ μακεδονικό πολιτισμό και την μακεδονική εθνότητα και γλώσσα, το μακεδονικό κυρριλικό αλφάβητο,την μακεδονική εκκλησία ....
IOSPRESS
ΑπάντησηΔιαγραφή**Ανάστατοι είναι για ακόμα μια φορά οι κάτοικοι τεσσάρων κοινοτήτων του νομού Φλώρινας έπειτα από έγγραφο του υπουργείου Εθνικής Αμυνας (ΓΕΣ, Ταμείο Εθνικής Αμυνας, Φ.913.3/50/1/3416, 1.9.2009), το οποίο ανακοινώνει αιφνιδιαστικά «την αναγκαστική απαλλοτρίωση κτημάτων διαφόρων ιδιοκτησιών στις κοινότητες Μελίτη, Κέλλη, Λόφοι, Βεύη νομού Φλώρινας για κάλυψη στρατιωτικών αναγκών».
Το έγγραφο, το οποίο υπογράφει ο απελθών υφυπουργός Εθνικής Αμυνας Ιωάννης Πλακιωτάκης, εξαιρεί από την απαλλοτρίωση όσα ακίνητα «φέρονται» ότι ανήκουν στο Δημόσιο ή είναι «σε διάθεση εποικισμού».
**Η αναγκαστική αυτή απαλλοτρίωση αφορά το περιβόητο «πεδίο βολής» που ταλαιπωρεί τους κατοίκους της περιοχής από το 1961 και ιδίως τα τελευταία χρόνια, από το 1997, που άρχισαν να γίνονται βολές με άρματα και μεγάλα πυροβόλα («Ενα πεδίο βολής φτηνό», Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, 4.11.04).
Το σύνολο των κατοίκων, οι εκπρόσωποί τους στην τοπική αυτοδιοίκηση, αλλά και οι τοπικοί βουλευτές που επανεκλέχτηκαν (Λιάνης και Κωνσταντινίδης) έχουν ταχθεί υπέρ της κατάργησης του πεδίου, το οποίο λειτουργεί δίπλα στα χωριά, μέσα σε καλλιεργούμενες εκτάσεις.
**Πριν από ένα χρόνο είχε συκοφαντηθεί ολόκληρη η περιοχή από μερίδα του Τύπου και των καναλιών, με αφορμή τις κινητοποιήσεις των κατοίκων που ζητούσαν να παύσουν οι ίδιοι και τα χωράφια τους να αποτελούν «στόχο» σε στρατιωτικές ασκήσεις.
Είχαν τότε λάβει τη διαβεβαίωση ότι το πεδίο θα μεταφερθεί σε άλλο καταλληλότερο χώρο.
Και τώρα μαθαίνουν ότι όχι μόνο δεν προτίθεται το υπουργείο Αμυνας να κάνει κάτι τέτοιο, αλλά τους παίρνουν και τα χωράφια τους.
Το ερώτημα των κατοίκων είναι αν ο νέος υπουργός Βαγγέλης Βενιζέλος είναι ενήμερος για την απόφαση του προκατόχου του ή οι υπηρεσίες λειτούργησαν με τη φόρα της περασμένης «διακυβέρνησης».
http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=07/11/2009&s=ios-savvatoy
" Οι Ελληνες δεν κυνηγουν μόνο τους ζωντανούς Μακεδόνες αλλα και τους νεκρούς : ανοίγουν τάφους σβήνουν τις επιγραφες και καινε τα κόκκαλα.."
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτο το διαβασα κάπου πριν μερικά χρόνια ξεχασα όμως το όνομα του ξενου δημοσιογράφου που το είπε..(πρεπει να ήτανε Αγγλός)
Γνωρίζει κανένας τίποτα επ'αυτού?