Σάββατο, Μαΐου 29, 2010

Είναι ωραίο να είσαι Μακεδόνας…

Είναι ωραίο να είσαι Μακεδόνας και ακόμη πιο ωραίο είναι να χορεύεις μακεδονικούς χορούς τραγουδισμένους στα μακεδονικά…

10 σχόλια:

  1. Προφανώς δεν είσαι σε θέση να αντιληφθείς οτι το ποστ σου

    α) βρωμοκοπάει εθνικίλα. "Είναι ωραίο να είσαι Ελληνας και ακόμη πιο ωραίο είναι να χορεύεις ελληνικούς χορούς τραγουδισμένους στα ελληνικά…" λένε κάτι πιθήκια της χρυσής αυγής στα φόρα τους... τι ομοιότης ε?

    β) είναι ρατσιστικό. Ομοίως, το "είναι ωραίο να είσαι ΄Ελληνας". Υπονοούν οι δύο προτάσεις, οτι ΔΕΝ είναι ωραίο να είσαι Σ'ερβος η Τούρκος για παράδειγμα....

    Θα μπορούσες να αφήσεις αυτά τα όμορφα νιάτα να χορέψουν και να τραγουδήσουν ότι γουστάρουν, χωρίς εθνικορατσιστικά σχόλια? Θα μπορούσες, αλλά δεν το 'κανες, γιατι "θέλει η πουτάνα να κρυφτεί, μα η χαρά δεν την αφήνει"

    Αναμενόμενο λοιπόν, από κάποιο εθνίκι που παριστάνει τον "αντιεθνικιστή" να μη μπορεί, απ' τη χαρά του, να κρύψει τον εθνικισμό του.

    Την επόμενη φορά, να περιμένεις να σου περάσει το εθνικιστικό μεθύσι πριν γράψεις, γιατί τα γραπτά μένουν!

    (Αν και εδώ που τα λέμε, το δικό μου γραπτό δεν θα μείνει, λόγω λογοκρισίας, σε αυτό το μπλογκ. Θα μείνει όμως αλλού).

    Αντε και εις κατώτερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα γίνω κουραστικός με το παρακάτω σχόλιο αλλά, νομίζω, αξίζει το κόπο.

    @ανωνυμε 8:02 AM, мај 29, 2010

    Όπως βλέπεις το σχόλιο που έγραψες θα μείνει, ως γραπτό, στο δικό μου blog. Αρα, μην κλαψουρίζεις, άδικα, ότι λόγω «λoγοκρισίας θα μείνει αλλού». (αλήθεια, που αλλού εννοείς;)

    Είμαι εθνικά Μακεδόνας και όχι εθνικιστικά, όπως λανθασμένα το ερμηνεύεις. Μην μπερδεύεις την εθνική ταυτότητα με το εθνικισμό.
    Πρέπει να καταλάβεις ότι είναι άλλο να ανήκει κάποιος σε ένα έθνος και άλλο να είναι εθνικιστής. Για παράδειγμα, σε θρησκευτικό περιβάλλον, είναι άλλο να είναι κάποιος μουσουλμάνος και άλλο να είναι ταλιμπαν. Δεν είναι όλοι οι μουσουλμάνοι σαν τους ταλιμπαν! Το κατάλαβες?

    Κατ’ εμέ εθνικιστής και κατ’ επέκταση σωβινιστής είναι αυτός που δεν αναγνωρίζει τα άλλα έθνη. Πιο συγκεκριμένα, στην βαλκανική γειτονιά μας, κορυφαίους εθνικιστές και κατ’ επέκταση σωβινιστές θεωρώ όσους αρνούνται την ύπαρξη του μακεδονικού έθνους ακόμη και τους ψευτο-αντιεθνικιστές σαν εσένα. (το μακεδονικό έθνος είναι αναγνωρισμένο διεθνώς πλην Ελλάδος)

    Ως εθνικά Μακεδόνας σέβομαι και αναγνωρίζω την ύπαρξη και τα δικαιώματα όλων των άλλων εθνών, θρησκειών και κάθε διαφορετικότητας οποιαδήποτε κι αν είναι αυτή η διαφορετικότητα. Είναι βασική ανθρώπινη ανάγκη να ανήκει κάποιος σε μια ομάδα είτε αυτή είναι εθνική, είτε θρησκευτική, είτε άεθνη, είτε άθεη, είτε αθλητική είτε οποιαδήποτε άλλη πληθυσμιακή ομάδα. Επιτέλους, σεβασμός σε κάθε τι το διαφορετικό! Tolerance! Tolerance! Tolerance!

    Οι εθνικά Μακεδόνες, που έχουμε υποφέρει τα πάνδεινα από τον ελληνικό εθνικισμό, αφήνουμε όλα τα όμορφα νιάτα του κόσμου να χορεύουν και να τραγουδούν σε όποια γλώσσα θέλουν. Εμείς δεν κάνουμε απαγορεύσεις. Απαγορεύσεις κάνουν οι εθνικιστικο-ρατσιστές.

    Προ ημερών έγραψα ολόκληρη ανάρτηση για τους φαινομενικά αντιεθνικιστές, πλην όμως κατά βάθος λανθάνοντες (κρυφούς) εθνικιστές και κατ επέκταση σωβινιστές σαν εσένα που κλείνουν τα μάτια στο γιγαντιαίο ελληνικό εθνικισμό – σωβινισμό και ταυτόχρονα (τι ειρωνεία!) απαιτούν από εμάς τους Μακεδόνες να μην ανήκουμε σε κανένα έθνος, ούτε καν στο μακεδονικό, λες και είμαστε ανύπαρκτοι, και θέλετε ντε και καλά να παραμείνουμε με το άχρωμο όνομα «ντόπιοι». Κλικ εδώ.

    Είναι προφανές οτι εάν εγραφα "είναι ωραίο να είσαι ντοπιος" δεν θα σε πείραζε.

    Επειδή όπως είπες τα γραπτά μένουν, εάν έχεις το θάρρος της γνώμης σου σε προκαλώ να φτιάξεις blog με ψευδώνυμο της επιλογής σου και με αυτό το ψευδώνυμο τίμια και αντρίκεια να κάνεις σχόλια στο δικό μου blog προκειμένου να αποδείξεις ότι είσαι αληθινά αντιεθνικιστής όπως είμαι εγώ και να μην κλαίγεσαι ότι σου απορρίπτω τα σχόλια. Εάν φτιάξεις blog και εάν πραγματικά είσαι αντιεθνικιστής θα φανεί από τις πρώτες 5-6 αναρτήσεις που θα επιλέξεις να κάνεις.

    Το κατάλαβες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμε

    Εκ του ασφαλούς μιλάς. Και γίνεσαι κακός. Πολύ κακός!

    Γαλουχήθηκες σ ένα αναγνωρισμένο έθνος κι έχεις την μαγκιά ή την ιδεολογία ή την αλητεία (πολλά χωράει ο μπαξές) να το γκρεμίσεις.

    Αλλά πιστεύω ότι θέλεις να γκρεμίσεις για να κτίσεις το δικό σου έθνος όπου λίγοι θα χωρέσουμε.

    Αν όντως πίστευες ότι δεν έχεις εθνικά σύνορα, το σχόλιό σου δεν θα είχε το ίδιο κι απαράμιλο ύφος μ αυτών που κατηγορείς. Αυτοί οι οποίοι, είναι χεσμένοι από φόβο και τρελαμένοι από θυμό για κάθε διαφορετικό.

    Βασική προυπόθεση για να σπάσεις τα εθνικά σου σύνορα είναι να σπάσεις πρώτα τα δικά σου προσωπικά σύνορα.
    ΅
    Ελπίζω να καταλαβαίνεις την διαφορά των ορίων με των συνόρων.

    Α, και κάτι άλλο, αυτό με την πουτάνα καλό ήταν. Ξαναδιάβασε το σχόλιό σου.

    abecedar

    Έσω ποιό ξεκάθαρος στους τίτλους, μπορούν να δημιουργήσουν παρεξήγηση. Εκτός εάν καταλαβαίνω κάτι άλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γκάνε Τοντορόβσκι, Σκόπια 1929-2010. Η ζωή του ήταν ο πολιτισμός της χώρας του, της ‘Δημοκρατίας της Μακεδονίας’. Με άλλα λόγια, όπως ο ίδιος ανέπτυξε την λογοτεχνική του γλώσσα με μερικούς άλλους, το αποτέλεσμα ήταν να αναπτυχθεί η γλώσσα της χώρας του. Οι επιλογές και δάνεια που έκανε, οι εικόνες που δημιούργησε ενσωματόθικαν στην ταυτότητα της, τότε, Γιουγκοσλαβικής Σοσιαλιστικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας. Ήταν ένας πυλώνας της πολιτιστικής ζωής της και είχε βαθιά γνώση της Ευρωπαϊκής Λογοτεχνίας. Ο Τοντορόβσκι διερευνούσε τη σχέση ανάμεσα στην τέχνη και τον αγώνα, αλλά θεωρούσε, κατά τη γνώμη μου, ότι σήμερα η τέχνη στην χώρα του είχε χαθεί από την πάλη, και ο κρατικός αγώνας είχε μετατραπεί σε Disneyland. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι από την παλιά γενιά στην ΠΓ/ΔΜ που θα έπρεπε να είχαν προσκληθεί και μεταφραστεί στην Ελλάδα. Η μεγαλύτερη απώλεια είναι η έλλειψη επαφών μεταξύ των δύο χωρών σε αυτό το επίπεδο. Ο Τοντορόβσκι ήταν λόγιος και ποιητής σε μια χώρα που εξακολουθεί να έχει μια γενιά που σέβεται τη δύναμη της ποίησης. Στη δεκαετία του 1940 ήταν παρών στη συνεδρίαση των χιλιάδων Σλαβομακεδόνων στα σύνορα Ελλάδας Γιουγκοσλαβίας και αυτό τον γέμιζε με ενθουσιασμό. Ήθελαν μια ομόσπονδη, Σοσιαλιστική Μακεδονία και το πέτυχαν μέσα στη Γιουγκοσλαβία. Ήξερε ότι η γέννηση του Σλαβικού Μακεδονικού έθνους ήταν τον 19ο αιώνα, αλλά με μια παλαιότερη λογοτεχνική παράδοση. Απ΄ ότι κατάλαβα, μαζί με άλλες προσωπικότητες σαν το γλύπτη Σεραφιμόβσκι που μαζί διαμόρφωσαν την γλώσσα και την αισθητική της χώρας μετά τον πόλεμο, διαφωνούσε με το καθεστώς του Βμρο-Δπμνε διότι έχει αποσχιστεί από τις ρίζες της μεγάλης ‘σλαβικής’ Μακεδονικής παράδοσης και τις αξίες της και ότι δημιουργεί παράλογα, νέα μοντέλα. Ως γέννημα θρέμμα της πόλης των Σκοπίων, ήταν πιο ‘σέρβος’ στις ορέξεις του για παρέα και ποτό. Το κύρος και την εμπιστοσύνη που εμπνέουν άτομα σαν τον Τοντορόβσκι είναι ότι ακόμα κι αν διαφωνείτε με ορισμένες από τις απόψεις τους, έχουν μία ανθρωπιά, γνώση, εκπαίδευση και προπαντός εμπειρία ζωής που διατηρούν το σεβασμό και δημιουργούν φιλίες διαρκείας.

    Θα ήθελα να προσθέσω ότι είναι ατυχές το γεγονός ότι πολλοί στη διασπορά δεν είχαν επίγνωση τέτοιων προσωπικοτήτων και στοχαστών, αλλά συχνά τέθηκαν υπό την επιρροή ερασιτεχνικών ιστορικών, αμφίβολα Bloggs και ιστοσελίδων που ήσαν εξίσου ένοχοι για τη δημιουργία παραπλανητικών πληροφοριών όσο και η Αθήνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. οι έλληνες εθνικιστές συχνά φορούν αντιεθνικιστική μάσκα...
    οι ήρωες πολεμούν σαν έλληνες, αποτελεί εθνικιστική φράση κλισέ αφού ταυτίζει τους ήρωες αποκλειστικά με έλληνες...
    τα σχόλια στα μακεδονικά μπλόγκ θα μείνουν στις γνωστές υπηρεσίες με ενέργειες των χρυσαυγιτών...
    οι μακεδόνες αγωνίζονται για την αναγνώριση των απαράγραπτων εθνοτικών τους δικαιωμάτων από το ελληνικό εθνοκράτος, το οποίο αναγνωρίζει μόνο την ελληνική εθνοτική ταυτότητα και καμία άλλη...
    δεν απαγορεύουν την ανάπτυξη άλλων εθνικών ταυτοτήτων ούτε ισχυρίζονται ότι η μακεδονική ταυτότητα είναι ανώτερη από τις άλλες...
    ούτε διεκδικούν όλοι οι μακεδόνες να ζούνε σε ένα κράτος...
    αυτά πρεσβεύουν οι έλληνες εθνικιστές , όπως βέβαια κάθε εθνικιστές...
    η διαφορά ανάμεσα στην νόμιμη υπεράσπιση της εθνικής σου ταυτότητας και της εθνικιστικής άρνησης της εθνικής ταυτότητας των άλλων είναι θεμελιώδης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν είναι εθνικισμός να χαίρεσαι και να δηλώνεις αυτό που είσαι, ελεύθερα, χωρίς καταπίεση.
    Ο Abecedar αυτό ακριβώς λέει και δεν αρνείται το δικαίωμα σε κανέναν άλλον άνθρωπο να δηλώνει με τη σειρά του ότι είναι ωραίο να είναι αυτό που.... είναι, εθνικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αν διαβάσετε τα υπόλοιπα σχόλια του πρώτου ανώνυμου, τα οποία φυσικά απέρριψα, θα “κοκκινίσει” η οθόνη του υπολογιστή σας.

    Τα διακρίνει μια φρικτή ρηχότητα:
    Στο πλαίσια του πρωτόγονου αντιεθνικισμού που πρεσβεύει, ισχυρίζεται την κατάργηση των εθνών προκειμένου να εξαλειφθεί ο… εθνικισμός. Ένας τέτοιος ισχυρισμός είναι τόσο ανόητος και ρηχός, όσο ρηχοί και ανόητοι είναι εκείνοι που προτείνουν την κατάργηση των αθλημάτων και των αθλητικών ομάδων (π.χ. ΠΑΕ, ΚΑΕ, Ερασιτεχνών) επειδή μεταξύ των φιλάθλων τους “γεννιέται” ο χουλιγκανισμός! Αδυνατεί να κατανοήσει πως κάθε λογικά σκεπτόμενος άνθρωπος που διαφωνεί με το φαινόμενο του χουλιγκανισμού (ή του εθνικισμού στην περίπτωση των εθνών) προτείνει και υποστηρίζει την λήψη και εφαρμογή αυστηρών μέτρων για την εξάλειψη του χουλιγκανισμού όπως έκαναν οι πολιτισμένες (δυτικές κυρίως) χώρες και όχι την εξάλειψη των αθλημάτων και των ομάδων!

    Αγνοεί ότι ο ανταγωνισμός μεταξύ των διαφορετικών ομάδων (εθνικών, θρησκευτικών, γλωσσικών, αθλητικών κλπ που καλώς ή κακώς υπάρχουν) πρέπει κινείται στα πλαίσια του Fair Play όπως λέμε στον αθλητισμό, μακριά από ακρότητες.

    Επειδή θα διαμαρτυρηθεί και πάλι τον προκαλώ (και πάλι) να φτιάξει blog. Μετά τις πρώτες 5-6 αναρτήσεις που θα κάνει θα φανεί τι "σόι" αντιεθνικιστής είναι. Εκεί θα του απαντήσω στα σχόλια που του απέρριψα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγαπητε διαχειριστή, βεβαίως και υπάρχει διαφορά μεταξύ της εκδήλωσης της εθνικής ταυτότητας και του εθνικισμού. Ωστόσο επειδή οι καιροί είναι πονηροί, αυτή η διαφορά έχει καταστεί πολύ λεπτή και το ένα έχει γίνει πρόδρομος του άλλου.

    Αν έβλεπα μια ανάρτηση "Είναι ωραιο να είσαι Ελληνας", θα έπαιρνα όρκο ότι ο μπλόγκερ είναι Ελληνας εθνικιστής τύπου Χρυσαύγουλων ή Λαος. Το ίδιο εθνικιστικό μου φαίνεται και το "είναι ωραίο να είσαι Μακεδόνας". Κατά τα πρότυπα του "Νe mutlu Turkum diyene" του Κεμάλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @Ανώνυμε 6:53 AM, јуни 02, 2010

    Το πρόβλημα των ντεμέκ αντιεθνικιστών στην Ελλάδα είναι ότι διυλίζουν τον κώνωπα και καταπίνουν την κάμηλο.

    Χαρακτηρίζουν με επιπολαιότητα “εθνικιστή” όποιον Μακεδόνα δηλώσει την εθνική μακεδονική του ταυτότητα τη στιγμή που οι ίδιοι κάνουν τουμπεκί ψιλοκομμένο απέναντι στον γιγαντιαίο και υπεροπτικό ελληνικό εθνικισμό.
    Η ρηχότητα του τρόπου σκέψης τους δεν τους επιτρέπει να κατανοήσουν τη διαφορά μεταξύ εθνικής ταυτότητας και εθνικισμού. Κάνουν το ίδιο λάθος που κάνουν όσοι νομίζουν ότι κάθε μουσουλμάνος είναι ταλιμπάν. Κάνουν το ίδιο λάθος που κάνουν όσοι νομίζουν ότι κάθε φίλαθλος είναι χουλιγκαν. Η αδυναμία τους να εμβαθύνουν και να κατανοήσουν ότι υπάρχουν τέτοιες διαφορές αποδεικνύει την ρηχότητά τους.

    Έχουν πλήρη άγνοια της πολιτισμένης έννοιας του Fair Play που υπάρχει μεταξύ εθνών, θρησκειών, φιλάθλων κοκ στις πολιτισμένες (κυρίως δυτικές) χώρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή