Σάββατο, Μαρτίου 03, 2012

H άλλη Μακεδονία (όχι η εξ ανατολών), η "ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ"

 

ΤΟ ΚΑΙΝΟΝ ΟΝΟΜΑ
"Τω νικώντι δώσω αυτώ του μάννα του κεκρυμμένου, και δώσω αυτώ ψήφον λευκήν, και επι την ψήφον όνομα καινόν γεγραμμένον, ο ουδείς οίδεν εί μή ο λαμβάνων".
(ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ ΙΩΑΝΝΟΥ Β΄17)

 

Η ακολουθία του Εσπερινού και τούτο το ψυχοσάββατο της Πεντηκοστής πλησίαζε στο τέλος της. Η μικρή εκκλησία του παραμεθώριου χωριού ήταν ασυνήθιστα γεμάτη. Το εκκλησίασμα αποτελούνταν σχεδόν αποκλειστικά από ηλικιωμένες μαυροντυμένες γυναίκες που μελαγχολικά άκουγαν τα ψαλλόμενα και σταυροκοπιούνταν ευλαβικά κάθε φορά που ο ψάλτης ή ο ιερέας ανέφεραν την λέξη κλειδί «ανάπαυσον».

Καθώς οι ύμνοι έφτασαν στο τέλος τους, άρχισε η ώρα της μνημόνευσης των ονομάτων. Ο νεαρός ιερέας εμφανίστηκε στην ωραία πύλη με ένα μάτσο πυκνογραμμένα χαρτιά και άρχισε την απαγγελία των ονομάτων που είχε φέρει το εκκλησίασμα. Η φαινομενικά ήσσονος σημασίας και μάλλον βαρετή αυτή χρονική περίοδος ήταν πολύ σημαντική για τις μαυροντυμένες γιαγιάδες. Όλες είχαν τεντώσει τα αυτιά τους και άκουγαν με πολλή προσοχή.

Σε ένα συγκεκριμένο χαρτί ο ιερέας έδειχνε να δυσκολεύεται. Κόμπιαζε λίγο και έκανε σαν να σκεφτόταν πριν προφέρει το κάθε όνομα. Ο ψάλτης (που η στρατιωτική θητεία τον είχε φέρει σε εκείνα τα μέρη) ένιωσε άσχημα μιας και ήταν ο γραφέας πολλών ονομάτων: «Τόσο δυσανάγνωστα γράφω;» ψιθύρισε.

Εν τούτοις μια από τις γιαγιάδες που κάθονταν στις πίσω - πίσω θέσεις ήρθε μπροστά και έδειχνε μάλλον ανήσυχη. Ο ιερέας συνέχισε «των δούλων του Θεού: Δόξας, Στογιαννούλας, ε....».

Η ηλικιωμένη γυναίκα δεν κρατήθηκε άλλο και φώναξε:

- «Παπά γιατί δεν αφήνεις τους πεθαμένους στην ησυχία τους; Γιατί αλλάζεις τα ονόματά τους;»

- «Σε παρακαλώ, τέτα» απάντησε ο παπάς «ησυχία! Δείξε σεβασμό στην ιερή στιγμή αυτή!». [μτφρ: τέτα=θεία]

Η γυναίκα δεν πτοήθηκε και άρχισε να μιλάει σε μια γλώσσα διαφορετική:

- «Σο μι βέλις μπε πόπε; Μπάμπα μι σε βίκα Σλάβα, νε Δόξα! Γόσπο ονάκα για ζνάε! Τρέμπα ντα κάζις Σλάβα α νε Δόξα!» [μτφρ: «Τι μου λές βρε παπά; Τη γιαγιά μου την λένε Σλάβα, όχι Δόξα! Ο Θεός μ’ αυτό την ξέρει! Πρέπει να πεις Σλάβα κι όχι Δόξα!»]

- «Σε παρακαλώ τέτα», συνέχισε ο παπάς, «σταμάτα να μιλάς. Δεν μπορώ να διαβάσω βουλγάρικα ονόματα στην εκκλησία!»

- «Σο μι βέλις μπε πόπε;», απάντησε έξαλλη η ηλικιωμένη γυναίκα, «το όνομα Φρειδερίκη που έδωσαν στη μακαρίτισσα τη θεια σου ήταν ελληνικό; Έχει τέτοια Αγία και δεν το ξέρω; Αλλά τη διάβασες κανονικά! Οι δικοί μου οι πεθαμένοι ήταν βαφτισμένοι ορθόδοξα με αυτά τα ονόματα! Γιατί τα αλλάζεις;».

Ο ιερέας έδειχνε προβληματισμένος, το εκκλησίασμα άρχισε να θορυβεί, ο ιερέας είπε «Ησυχία!» και ο νεωκόρος έκανε τη μετάφραση «Ντα πούκνιτε!». [μτφρ: «Να σκάσετε!»]

Μετά από κάποια δευτερόλεπτα σιγής ο ιερέας μουρμούρισε «μηδέν ώφελεί, άλλά μάλλον θόρυβος γίνεται» και συνέχισε αποφασιστικά:

«Υπέρ αναπαύσεως των κεκοιμημένων δούλων του Θεου: Σλάβας, Στογιάνκας, Μπόρις, Ζλάτας, Βελίκας, Τράϊτσε...». Το εκκλησίασμα ηρέμησε, το επεισόδιο θεωρήθηκε λήξαν και ο εσπερινός τερματίστηκε κανονικά.

Το επεισόδιο αυτό έφερε στη σκέψη μου το χωρίο της Αγίας Γραφής με το οποίο άνοιξα αυτό το μικρό αφήγημα. Στο βιβλίο της Αποκάλυψης (για το οποίο πολύς λόγος γίνεται στις μέρες μας) ο Χριστός υπόσχεται, μεταξύ άλλων, στους νικητές του καλού αγώνα της πίστεως ένα «καινούργιο όνομα». Δεν καταλαβαίνω λοιπόν γιατί τόση αγωνία για τα «ξενικά» ή αρχαία ονόματα των πιστών αφού, έτσι κι αλλιώς, κατά τη Δευτέρα παρουσία αυτά θα αλλάξουν!

Και ένα παράδειγμα από το αγιολόγιο: Στις 5 Ιουνίου εορτάζει μεταξύ άλλων ο άγιος μάρτυρας Απόλλων, στις 5 Δεκεμβρίου ο άγιος Μάρτυρας Διογένης. Οι άγιοι μάρτυρες αυτοί όταν ασπάσθηκαν το χριστιανισμό διετήρησαν τα «εθνικά» ονόματα που είχαν, αυτό όμως δεν τους εμπόδισε να μαρτυρήσουν για τον Χριστό.

Κλείνοντας αυτό το αφήγημα το καταθέτω και σαν απολογητικό υπόμνημα για χρήση από όσους φίλους επιθυμούν να δώσουν στα παιδιά τους παραδοσιακά ονόματα των παππούδων και γιαγιάδων τους ή όποιο άλλο όνομα της επιλογής τους.

Και όπως είπε και μια γιαγιά ονόματι Σουλτάνα με έντονη Κωνσταντινουπολίτικη προσφορά στον ιερέα που είχε αντίρρηση να βαπτίσει την εγγονή της Σουλτάνα: «Θα υπάρξει Αγία Σουλτάνα σύντομα! Η ξαδέρφη μου με το ίδιο όνομα είναι βαριά άρρωστη και όλοι την ξέρουν για Αγία γυναίκα!»

= = = =

- Το παραπάνω κείμενο είναι αλιευμένο σχόλιο Ανωνύμου με ημερομηνία 19 Νοεμβρίου 2008 10:15 π.μ. από το ιστολόγιο Simple Man (http://simplemangreek.blogspot.com/2008/11/blog-post_18.html)

= = = =

 

Το abecedar.blogspot.com θεωρεί το παραπάνω κείμενο εξαιρετικής σημασίας.

Η παραστατική απόδοση των διαλόγων και η περιγραφή για τους πρωταγωνιστές είναι μοναδική.

Οι καλόπιστοι «φίλοι μας» όμως σίγουρα θα τρέξουν και πάλι να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα λέγοντας πως τα παραπάνω αναφερόμενα ή είναι φαντασία του Ανώνυμου συγγραφέα ή είναι προπαγάνδες των “σκοπιανών” ή και αν έγιναν θα ήταν μεμονωμένα επεισόδια.

ΨΕΜΑΤΑ! Μόνο με ψέματα μπορούν να συνεχίζουν να κρύβουν την αλήθεια για τις διώξεις των Μακεδόνων στην Ελλάδα και τον άθλιο ρόλο που έπαιξε - και συνεχίζει δυστυχώς - η Εκκλησία της Ελλάδας.

Τέτοια επεισόδια έγιναν σε όλα τα Μακεδόνικα χωριά γιατί αυτή ήταν η πολιτική του εξελληνισμού των Μακεδόνων της Ελλάδας.

Δείτε προσεκτικά τα παρακάτω έγγραφα – ντοκουμέντα και διαβάστε την αλήθεια στην ΝΟΒΑ ΖΟΡΑ του Μαρτίου 2012 που κυκλοφορεί...

ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ #1

ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ #2

ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ #3

Αυτή είναι η εκκλησία της Αγάπης;

6 σχόλια:

  1. Καταπληκτικο το κειμενο αυτο που θα ελεγε ο Βοδενιτης παππους [μεγκαλειο,μεγκαλειο],θα κρατησω το χριστιανικοτατο ονομα του Ιερισσου κ΄΄αγιου ορους Σωκρατης,οι ανθρωποι δεν εχουν τον θεο τους...........ενας σκοπιανος ονοματι Δημοσθενης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Παραγωγός πορτοκαλιών και άλλων εσπεριδοειδών04 Μαρτίου, 2012 20:34

    "Αυτή είναι η εκκλησία της Αγάπης; "

    Ναι, αυτή είναι. Αμα έχεις πρόβλημα, να πας στην άλλη εκκλησία, του μίσους :-)

    Πάντα έχει κι αλλού πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια :-P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. МОРЕ СОКОЛ, СОЛУН.04 Μαρτίου, 2012 22:43

    Έτσι για να διασκεδάσω τις απορίες του πορτοκαλοπαραγωγού θα ήθελα να του πω πως προσωπικά είμαι και άθεος και άθρησκος. Άρα δεν πρόκειται να πάω σε καμιά εκκλησία.
    Τον ευχαριστώ όμως για το σχόλιο του γιατί απλά δείχνει και τι «φρούτα» φτιάχνει η θρησκεία της αγάπης….
    Λογικό είναι. Τι άλλο θα μπορούσαν να δημιουργήσουν «μορφές» σαν το Χριστόδουλο, τον Καντιώτη και τον Άνθιμο.
    «Ουαί υμίν Γραμματείς , Φαρισαίοι και Υποκριταί….»
    МОРЕ СОКОЛ, СОЛУН.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φίλε πορτοκαλοπαραγωγέ και λοιποί αναγνώστες, είναι θλιβερό εν ονόματι του Χριστού ο οποίος βίωσε (ως άνθρωπος) το ρατσισμό των συμπατριωτών του (πρβλ. "Ἐκ Ναζαρὲτ δύναταί τι ἀγαθὸν εἶναι;") και ο οποίος κήρυξε την αγάπη και την ειρήνη, να αφήνουμε το δηλητήριο του εθνικισμού να μας φαρμακώνει. Ο Χριστός μίλησε στην διπλά κοινωνικά στιγματισμένη Σαμαρείτισσα (στιγματισμένη και λόγω εθνότητος και λόγω μη "εντίμου" βίου: ήταν μια "αστεφάνωτη", μια "σπιτωμένη")και οι απόστολοι για να δεχτούν τους εξ εθνών χριστιανούς έβαλαν τις ελάχιστες απαραίτητες προϋποθέσεις "ἀπέχεσθαι εἰδωλοθύτων καὶ αἵματος καὶ πνικτοῦ καὶ πορνείας· ἐξ ὧν διατηροῦντες ἑαυτοὺς εὖ πράξετε". Δεν υποχρεώθηκαν να γίνουν Ιουδαίοι και να ονομάζονται μόνον "Μωυσής, Ρεβέκκα κλπ". Όσο για αυτούς που "απέσυραν" εικόνες λόγω μη ελληνικών επιγραφών, ας μην ξεχνούν ότι την περασμένη Κυριακή εορτάσαμε την αναστήλωση των εικόνων και την καταδίκη των εικονομάχων. Η Ζ' οικουμενική σύνοδος δεν αναφέρει περί της γλώσσας των επιγραφών των εικόνων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Great Information.
    Thank you for sharing and enlightening us.
    Keep it coming.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εκτός από τη θρησκεία, υπάρχει και η Εκκλησία. Και για να υπάρξει και για να ενώσει, χρειάζεται είτε την Αριστοτελική Φιλία είτε την Χριστιανική Αγάπη.
    Διαλέξτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή