Παρασκευή, Μαρτίου 19, 2010

Ο Μακάρθι του Θερμαϊκού.

Το ΛΑΟΣ ελέγχει την εθνικοφροσύνη των πανεπιστημιακών

Ο Μακάρθι του Θερμαϊκού

Πριν από δυο περίπου χρόνια, στο απόγειο της εκστρατείας του «πατριωτικού χώρου» ενάντια στο «εθνικά ύποπτο» βιβλίο ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού, ένας από τους πρωτεργάτες της όλης καμπάνιας (ο σχολικός σύμβουλος Α. Παυλίδης) ανέλαβε να μας εξηγήσει -ως επιφανής καλεσμένος της «Ζούγκλας» του Τριανταφυλλόπουλου- το ουσιαστικό διακύβευμα της υπόθεσης:
«Ενα αξίωμα της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης είναι ότι το περιεχόμενο πρέπει [sic] να εκφράζει την κυρίαρχη ιδεολογία. Το ερώτημα είναι: αυτό το περιεχόμενο εκφράζει την κυρίαρχη ιδεολογία; Εκφράζει την ιδεολογία μιας ελίτ στα πανεπιστήμια. Λέω, λοιπόν, να ένα πολύ θετικό στοιχείο αυτής της συζήτησης που γίνεται. Γιατί θα βγει στην κοινωνία αυτή η συζήτηση, και θα εκφραστεί η κοινωνία, και θα δούμε τους μέσους όρους που εκφράζει και... Νομίζω ότι θα είναι η αρχή του τέλους της ελίτ των πανεπιστημίων» (ALTER 15.3.2007).
Η τύχη του επίμαχου εγχειριδίου είναι βέβαια γνωστή. Φαίνεται όμως ότι ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για να υλοποιηθεί και το δεύτερο σκέλος της προφητείας: η παρέμβαση «της κοινωνίας» για τη δρομολόγηση της «αρχής του τέλους της ελίτ των πανεπιστημίων» (ακριβέστερα: των πανεπιστημιακών εκείνων που δεν φροντίζουν να προσαρμοστούν στις επιταγές της «κυρίαρχης ιδεολογίας»). Με φορέα αυτής της εθνοσωτήριας παρέμβασης έναν τηλεπωλητή βιβλίων και βουλευτή του ΛΑΟΣ, που εκδίδει «πιστοποιητικά κοινωνικών φρονημάτων» απαραίτητα -καθώς φαίνεται- για την επιστημονική εξέλιξη στα ελληνικά ΑΕΙ.
Η ιστορία μας ξεκινά τον Αύγουστο του 2008, με την προκήρυξη μιας θέσης επίκουρου ή αναπληρωτή καθηγητή στο νεοϊδρυθέν Τμήμα Σλαβικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, στο γνωστικό αντικείμενο «Σλαβική – Παλαιοσλαβική Γλώσσα και Φιλολογία». Για τη θέση ενδιαφέρθηκαν τρεις υποψήφιοι: η Αλεξάνδρα Ιωαννίδου, επίκουρη καθηγήτρια στο Τμήμα Βαλκανικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, ο Μίρκο Τομάσεβιτς κι η Τατιάνα Μπορίσοβα. Υπέβαλαν τα χαρτιά τους και ξεκίνησε η προβλεπόμενη από το νόμο διαδικασία.
Ωσπου, στις 14 Ιανουαρίου, ο βουλευτής του ΛΑΟΣ Κυριάκος Βελόπουλος αποφάσισε να σώσει για μια ακόμη φορά το έθνος. Μιλώντας στη Βουλή για άσχετο ζήτημα (τη συμφωνία σύνδεσης Ε.Ε.–Αλβανίας), κάλεσε τον υφυπουργό Εξωτερικών να βάλει στη θέση του το ...Υπουργείο Παιδείας:
«Κύριε Βαληνάκη, δεν θεωρώ ότι υπάρχουν περισσότερο πατριώτες από εσάς εδώ στο Κοινοβούλιο. Θα ήθελα να μου το αποδείξετε αυτό. Και είναι απλή η απόδειξη. Θα σας προκαλέσω. Εχω μπροστά μου, κύριε Βαληνάκη, βιογραφικά δυο καθηγητών που πάτε να τους κάνετε καθηγητές τώρα στο Πανεπιστήμιο: Αλεξάνδρα Ιωαννίδου και κάποιος κύριος γερμανός, με ένα όνομα λίγο περίεργο, Κρίστιαν Φος. [...] Θέλω αύριο να μου πείτε αν τους κάνετε καθηγητές, αν θα πάτε στο Υπουργείο Παιδείας στον Υπουργό και θα του πείτε να αποτραπεί αυτή η επιλογή. Και τότε να είστε βέβαιος ότι θα πω ότι όχι απλά είστε πατριώτης, αλλά και περισσότερο πατριώτης απ’ όλους εμάς».
Την επομένη, ο Βελόπουλος κατέθεσε και σχετική ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας Αρη Σπηλιωτόπουλο, προειδοποιώντας ότι «αν τυχόν, από άγνοια ή άλλο τι, διορισθούν οι ανωτέρω δύο, θα δημιουργηθεί στο ευαίσθητο αυτό τμήμα ένα σκληρό προγεφύρωμα της σκοπιανής προπαγάνδας στην καρδιά του Ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος» και ζητώντας να πληροφορηθεί «τι μέτρα σκοπεύει να πάρει το Υπουργείο» κατά των υπαλλήλων που «δεν πρόσεξαν» τις αιτήσεις τους!
Ποια είναι όμως τα «στοιχεία» που επικαλείται ο βουλευτής του ΛΑ.Ο.Σ., υποστηρίζοντας μάλιστα ότι «συντριπτικώς ξεγυμνώνουν αυτό το επικίνδυνο τουλάχιστον ‘δίδυμο’»; Για λόγους χώρου, θα σταθούμε μονάχα στην περίπτωση της κ. Ιωαννίδου. Ο Βελόπουλος της καταλογίζει:
* Οτι «έχει ως κύριο επιστημονικό της αντικείμενο την μελέτη και προβολή της ‘μακεδονικής γλωσσικής μειονότητος’ στην Μακεδονία, και την ‘εξάλειψη των εθνικισμών από τα σχολικά βιβλία’». Από το βιογραφικό της που επισυνάπτει στην ερώτηση, διαπιστώνουμε ότι ως «πρόβλημα» θεωρεί τη συμμετοχή της ακόμη και σε ημερίδα του ΕΛΙΑΜΕΠ και του ΥΠΕΞ, σε συνέδριο του Υπ. Παιδείας, πολύ περισσότερο δε την εκ μέρους της διεύθυνση ερευνητικού προγράμματος (για τις σλαβικές διαλέκτους της Μακεδονίας) του ημιεπίσημου -και άκρως εθνικόφρονος- ΙΜΧΑ!
* Οτι «είναι μέλος του ΚΕΜΟ (Κέντρο Ερευνών Μειονοτικών Ομάδων) το οποίο οργάνωσε συνέδριο υπέρ των Τσάμηδων (!) στην Πάντειο σχολή αλλά και συνεδρίων υπέρ μειονοτήτων κάθε είδους». Πρόκειται για τον γνωστό επιστημονικό όμιλο, μέλη του οποίου είναι δεκάδες πανεπιστημιακοί. Η ημερίδα του δε για το ζήτημα των Τσάμηδων, η μόνη του είδους μέχρι σήμερα στη χώρα μας, ήταν μια καθαρά επιστημονική (και κάθε άλλο παρά στρατευμένη υπέρ οποιουδήποτε) εκδήλωση (Βλ. «Ιός» 1.3.08).
* Οτι, τέλος, κατέθεσε ως μάρτυρας υπεράσπισης στη δίκη (2001) του εκπροσώπου του Ευρωπαϊκού Γραφείου για τις Λιγότερο Ομιλούμενες Γλώσσες (EBLUL) στην Ελλάδα, Σωτήρη Μπλέτσα. Αντικείμενο της δίκης -για «διασπορά ψευδών ειδήσεων»- ήταν η απλή αναφορά, σε επίσημο έγγραφο του EBLUL, πέντε γλωσσών που μιλιούνται στην Ελλάδα παράλληλα με τα ελληνικά. Ο Βελόπουλος «ξεχνά», βέβαια, ότι η ελληνική Δικαιοσύνη έχει αθωώσει πανηγυρικά τον κ. Μπλέτσα, με σκεπτικό που συμφωνεί πλήρως με όσα κατέθεσε προς υπεράσπισή του η Αλεξάνδρα Ιωαννίδου. Ο,τι θεωρείται σωστό από τα δικαστήρια, συνιστά για το ΛΑ.Ο.Σ. λόγο αποκλεισμού από τα ελληνικά ΑΕΙ!
Ομως ο Βελόπουλος δεν ήταν μόνος. Στις 23 Ιανουαρίου, η «Απογευματινή» δημοσίευσε -με την υπογραφή όχι κάποιου συντάκτη αλλά της ίδιας της εφημερίδας- το παρακάτω τελεσίγραφο:
«Εχουμε την πληροφορία ότι δύο υποψήφιοι καθηγητές του Τμήματος Σλαβικών Σπουδών, των οποίων η αίτηση κρίνεται τις ημέρες αυτές, διακατέχονται από την αντίληψη της ύπαρξης δήθεν ‘μακεδονικής’ μειονότητας στη Βόρεια Ελλάδα και δήθεν ‘μακεδονικής γλώσσας’, και προβάλλουν την αντίληψή τους αυτή στους σπουδαστές, αλλά και στην κοινωνία, με τις σχέσεις τους με το ‘Ουράνιο Τόξο’ και με την αυτοαποκαλούμενη ‘τουρκική μειονότητα Θράκης’.
Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών έχει χρέος έναντι του έθνους οι καθηγητές του να είναι συνεπείς προς την προσδιοριζόμενη από το Σύνταγμα αποστολή του και να υπηρετούν αυτήν με υψηλό αίσθημα πατριωτισμού, καθώς δεν είναι μόνο φορείς επιστημονικής γνώσης, αλλά και μέντορες συνειδήσεων και καλλιεργητές ψυχών.
Η ευθύνη λανθασμένων επιλογών δεν πρόκειται να συγχωρηθεί από την κοινωνία και την Ιστορία, έναντι των οποίων είναι υπόλογοι όσοι έχουν την αρμοδιότητα της επιλογής του καθηγητικού προσωπικού».
Μέχρι εδώ, τα πράγματα θα μπορούσαν να θεωρηθούν σχεδόν φυσιολογικά: σε δημοκρατική χώρα ζούμε κι ο καθένας μπορεί να λέει τη γνώμη του για το καθετί. Το πρόβλημα αρχίζει με τις αντιδράσεις των επίσημων φορέων, που δείχνουν να στέκονται κλαρίνο στις επιταγές του Βελόπουλου και των συν αυτώ.
Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ όφειλε π.χ. να του θυμίσει το άρθρο 16 του Συντάγματος, το οποίο ορίζει ρητά ότι «η επιστήμη, η έρευνα και η διδασκαλία είναι ελεύθερες». Δεν το έκανε. Στη γραπτή απάντησή του (2.2.09), ο υφυπουργός Σπυρίδων Ταλιαδούρος αποφεύγει αντίθετα να μπει στην ουσία και διαβεβαιώνει καθησυχαστικά το βουλευτή του ΛΑ.Ο.Σ.: «Διαβιβάσαμε την ερώτησή σας στο εν λόγω Πανεπιστήμιο, προκειμένου να ενημερωθούν για τα καταγγελλόμενα από εσάς τα αρμόδια για την εκλογή και τον έλεγχο νομιμότητας όργανα».
Παρά τα ως επί το πλείστον διθυραμβικά σχόλιά της για τη δουλειά της κ. Ιωαννίδου (βιβλία, συνέδρια, δημοσιεύσεις, μεταφράσεις, διδασκαλία) και τη διαπίστωση ότι αυτή «πληροί τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα για να εκλεγεί στο γνωστικό αντικείμενο της υπό πλήρωση θέσης», η εισηγητική έκθεση καταλήγει να ...απορρίψει την εκλογή της, με μοναδικό επιχείρημα την υποτιθέμενη «ισχνή παρουσία της στο συγγραφικό τομέα» ενός μέρους του γνωστικού αντικειμένου (παλαιοσλαβικά). Περίεργο επιχείρημα, αν λάβουμε υπόψη ότι η υποψήφια έχει συντάξει το μοναδικό εγχειρίδιο παλαιοσλαβικής εν Ελλάδι (κάτι που η επιτροπή αναγνωρίζει ρητά, με την απλή παρατήρηση ότι «πρέπει να γίνει καλύτερη και προσεκτικότερη επιμέλεια του κειμένου» και κάποιες καθαρά ιδεολογικές ενστάσεις). Παρόμοια προβλήματα δεν υπήρξαν άλλωστε με την κυρία Μπορίσοβα, η εκλογή της οποίας «προτείνεται ανεπιφύλακτα», παρόλο που το συνολικό έργο της είναι απείρως φτωχότερο καθώς έχει ασχοληθεί σχεδόν αποκλειστικά με τις παλαιοσλαβικές μεταφράσεις του Ακάθιστου Υμνου!
Αν και ουδέποτε πέρασε την πόρτα τους, ο βουλευτής του ΛΑ.Ο.Σ. είναι απ’ ό,τι φαίνεται σε θέση να επιβάλει τα γούστα του στα ελληνικά ΑΕΙ.

----

Αναδημοσίευση από τον Ιο της Ελευθεροτυπίας 20 Ιουνίου 2009.

http://www.iospress.gr/mikro2009/mikro20090620.htm

12 σχόλια:

  1. Αν και ουδέποτε πέρασε την πόρτα των πανεπιστημίων, ο βουλευτής του ΛΑ.Ο.Σ. είναι απ’ ό,τι φαίνεται σε θέση να επιβάλει τα γούστα του στα ελληνικά ΑΕΙ. Όπως διαβάσατε ένα από τα γούστα του, που ικανοποιήθηκε, ήταν η μη επιλογή του παγκοσμίου φήμης επιστήμονα καθηγητή Κρίστιαν Φος.
    Με την τροπή που έχουν πάρει τα πράγματα στην Ελλάδα και την επιρροή του ΛΑ.Ο.Σ στο εκάστοτε κυβερνών κόμμα δεν θα εκπλαγώ εάν στο μέλλον δούμε στα ελληνικά πανεπιστήμια αντί επιστημονικών βιβλίων να διδάσκονται τα... επιστημονικής φαντασίας βιβλία του βουλευτή του ΛΑ.Ο.Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φίλε, σε πληροφορώ, ότι ο Φος δεν είναι καθόλου παγκοσμίου φήμης. Καταλαβαίνω ότι σε κολάκεψαν όσα ανεδαφικά ειπε για τη μακεδονική γλώσσα στην Ελλάδα, αλλά αυτά δεν φτάνουν για να αναγορεύσουν έναν καθηγητή σε 'παγκοσμίου φήμης'.
    Δεν λέω ότι δεν είναι επαρκής και ικανός, αλλά επειδή πέταξε μια μπαρούφα που σας άρεσε, δεν έγινε και Αινστάιν.
    Για την Ιωαννίδου συμφωνώ ότι ο Βελόπουλος ήταν άδικος, πολύ άδικος. Αλλά δεν φταίει αυτός που είναι άσχετος με το θέμα, φταίει ο κομματισμός που τοποθετούνται άσχετοι κι ανίδεοι σε κρίσιμα πόστα. Τόσο άσχετοι που ο κάθε Βελόπουλος τους κάνει ο,τι θέλει.
    Αλήθεια ο Βελόπουλος τί βιβλία έχει γράψει; Αυτός δεν είναι που είχε μια εκπομπή στην Ωμέγα;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. καλύτερα τα επιστημονικής φαντασίας βιβλία του βουλευτή του ΛΑ.Ο.Σ. παρά τα επιστημονικής φαντασίας της γείτονας χώρας...

    Ντόπιος Μακεδών

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @Ανωνυμε 2:07 PM, март 19, 2010,

    Ποιά Ωμέγα ΤV; Μάλλον έχεις μείνει λίγο (τι λίγο;) πίσω στο χρόνο.
    Σε πληροφορώ ότι σήμερα ο εν λόγω βουλευτής απολαμβάνει πανελλήνιας αναγνώρισης και αποδοχής. Παρόλο που για τα διεθνή επιστημονικά δεδομένα το έργο του είναι επιστημονικής φαντασίας εντός Ελλάδας τον πιστεύουν όλοι και λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τις θέσεις και τις προτάσεις του. Απόδειξη ο αποκλεισμός του Γερμανού επιστήμονα Κρίστιαν Φος κατόπιν δικής του υπόδειξης στο ελληνικό κοινοβούλιο.
    Σήμερα, ο εν λόγω βουλευτής είναι κάτι σαν ο Αϊνστάιν της Ελλάδας. Τον προσκαλούν οι κορυφαίοι Έλληνες δημοσιογράφοι (Χατζηνικολάου, Χαρδαβέλας, Τριανταφυλλόπουλος κλπ) σε εκπομπές λόγου και δελτία ειδήσεων στα μεγαλύτερα τηλεοπτικά κανάλια της Ελλάδας (ΝΕΤ, MEGA, ANT1, ALTER κλπ) για να τους πει τη γνώμη του για θέματα παιδείας, υγείας, γεωλογίας, οικονομίας, ιστορίας, γεωγραφίας, πολιτικής κλπ.

    Σχετικά με το συγγραφικό του έργο μπορείς να διαβάσεις εδώ frikipaideia
    Ξέρω ότι είναι αστεία αυτά που γράφει η frikipaideia. Ωστόσο σε πληροφορώ οτι για την πλειοψηφία του ελληνικού λαού δεν είναι αστεία. Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων τα πάιρνει στα σοβαρά και τα πιστεύει σε μεγάλο βαθμό: ζωντανή απόδειξη το σχόλιο του ανώνυμου 3:28 PM, март 19, 2010.

    Επαναλαμβάνω: Με την τροπή που έχουν πάρει τα πράγματα στην Ελλάδα και την επιρροή του ΛΑ.Ο.Σ στο εκάστοτε κυβερνών κόμμα δεν θα εκπλαγώ εάν στο μέλλον δούμε στα ελληνικά πανεπιστήμια αντί επιστημονικών βιβλίων να διδάσκονται τα... επιστημονικής φαντασίας βιβλία του βουλευτή του ΛΑ.Ο.Σ. και όχι μόνο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. εχουν σειρά οι Λιακόπουλος, Πλεύρης, Κωνσταντινίδης , Καργάκος , κλ.π
    όλοι οι αστέρες της παγκόσμιας διανόησης....
    όχι μόνο ο καθηγητής Voss αλλά όλοι οι καθηγητές του κόσμου όπως οι Friedman, Danworth, Borza αλλά και ήδη πολλοί έλληνες καθηγητες αναγνωρίζουν την υπαρκτή μακεδονική γλώσσα....
    προμοίως όλοι οι επίσημοι φορείς και τα διεθνή ΜΜΕ..
    η προαναφερθείσα καθηγήτρια με αστική καταγωγή αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για την ελλάδα....
    οι δε νεοναζιστικές επιθέσεις εναντίον της το μόνο που πετυχαίνουν είναι να ξευτελίζουν την ελλάδα στο εξωτερικό...
    η ελλάδα πτώχευσε και οι υπεύθυνοι χρυσυγίτες αμετανόητα και δίχως να ζητήσουν άδεια ασχολούνται με την μητρική γλώσσα άλλου και ξεχωριστού έθνους, του μακεδονικού...
    αντί να ασχοληθούν με την δική τους μητρική, κυρίως τουρκική..
    δυστυχώς τα ευρωπαϊκά προγράμματα ψυχικής υγείας αποδείχθηκαν αναποτελεσματικά στην ελλάδα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "η ελλάδα πτώχευσε και οι υπεύθυνοι χρυσυγίτες αμετανόητα και δίχως να ζητήσουν άδεια..."

    Εντάξει μεγάλε, ηρέμησε, δεν μπορούμε να κατηγορήσουμε τους χρυσαυγίτες και για την επερχόμενη πτώχευση.
    Με την ευκαιρία, τους βάλανε και βόμβα και έγιναν τα γραφεια τους γιαπί, το ακούσατε? Πάντα τέτοια γιατι έτσι καταλαβαίνουν αυτοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανωνυμε 10:47 AM, март 20, 2010

    Υποθέτω πως η διατύπωση του ανώνυμου 7:48 AM, март 20, 2010 έγινε μεταφορικά. Σίγουρα δεν είναι όλοι οι Ελληνες χρυσαυγήτες. Όμως, οι περισσότεροι συμπεριφέρονται σαν “χρησαυγήτες” (εντός εισαγωγικών) όταν ακούν ή διαβάζουν περι ύπαρξης Μακεδόνων και μακεδονικής γλώσσας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. πράγματι συμπεριφέρονται σχεδόν όλοι οι έλληνες σαν χρυσαυγίτες στην περίπτωση των μακεδόνων...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @ανωνυμε 11:09 AM, март 21, 2010
    σωστός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. εδώ και τώρα απαγόρευση της Χρυσής Αυγής!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δηλ ποιοί είναι οι τρόποι διαφωνίας με τους χρυσαυγίτες??? Ξεχνάτε την εισβολή στην παρουσιαση του λεξικού? Ξεχνατε τα επεισοδια στο συνεδριο της Θεσσαλονικης? Ξεχνατε τα επεισοδια στο Ξινο? Οπου πανε τα κάνουν μπάχαλο και τωρα στενοχωριούνται που τους εβαλαν μια βομβα μετά από 20 χρόνια!
    Και να απαγορευτεί η χρυση αυγή τί θα γινει, εχετε σκεφτει? +20.000 ψηφοι στο ΛΑ.Ο.Σ.!!! Βέβαια αν αρχιζει ο καθενας και βάζει βόμβες όπου θελει θα γινει χάος, αλλά οι βάρβαροι αυτοί τη γλώσσα καταλαβαίνουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Εν μέρη με πρόλαβες στην απάντηση: Να απαγορευτεί απο τη πολιτεία η λειτουργία νεοναζιστικών οργανώσεων. Οι μπομπες ή/και η ανταπόδοση βιαιτήτων δεν είναι λύση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή