Τρίτη, Μαρτίου 23, 2010

Οι Υπερόπτες των Βαλκανίων

Οι Υπερόπτες των Βαλκανίων

Του ΤΑΚΗ ΜΙΧΑ

Μια τολμηρή έκδοση, που παρουσιάζει τις ελληνικές υπερβολές, ότι οι γειτονικοί μας λαοί δεν έχουν εθνική ή γλωσσική ταυτότητα

Οι Βόσνιοι, μπορεί να απεικονίζονται σε γκραβούρες, αλλά... ούτε που υπάρχουν.

Μπορεί η Ελλάδα να μην αναγνωρίζει σήμερα «μακεδονική εθνότητα» (θεωρώντας την «τεχνητό κατασκεύασμα» του Τίτο), ούτε μακεδονική «γλώσσα» (χαρακτηρίζοντάς την «διάλεκτο»), όμως την ίδια αντίληψη είχε η Αθήνα, από τα τέλη του 19ου αιώνα, για όλους τους λαούς των Βαλκανίων.
Οι τολμηρές αυτές απόψεις καταγράφονται στην ογκωδέστατη μελέτη με τίτλο «Τα Βαλκάνια των Ελλήνων», που μόλις κυκλοφόρησε (εκδ. «Επίκεντρο»). Συγγραφέας, ο Βασίλης Γούναρης, διευθυντής του ερευνητικού κέντρου του Ιδρύματος Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα και καθηγητής ιστορίας στο ΑΠΘ, ο οποίος σημειώνει σχετικά με την ελληνική αντίληψη για τα υπόλοιπα βαλκανικά κράτη:

Οι Ελληνες είναι τρομεροί μαχητές που σώζονται από τους άλλους Βαλκάνιους.

«Ακόμη και αν διέθεταν τα απαραίτητα γλωσσικά, εθνολογικά και ιστορικά επιχειρήματα για να διεκδικήσουν τα εθνικά τους δικαιώματα, την ανεξαρτησία και την ολοκλήρωσή τους, δεν μπορούσαν να συγκριθούν με το κατ' εξοχήν έθνος των Ελλήνων.
»Η γλώσσα τους ήταν "ιδίωμα", το έθνος τους ήταν μεσαιωνικό "μίγμα", η ελευθερία τους ήταν δοτή».

Νόθα, έκφυλα έθνη.
Παράλληλη με την επίσημη «γραμμή» ήταν και η λαϊκή αντίληψη που επικρατούσε στην Ελλάδα, όπως
χαρακτηριστικά τη συνόψιζε η εφημερίδα «Ακρόπολις» τον Φεβρουάριο 1906: Η Ρουμανία, η Αλβανία, η Βουλγαρία, η Σερβία ήσαν «έθνη φυσικώς,

γεωγραφικώς, ανθρωπολογικώς, νόθα, έκφυλα, γεννήματα οργιωδών τρικυμιών των εθνών».
* Αρχίζοντας με τη Ρουμανία, κατά την κυρίαρχη θέση των Ελλήνων, δεν ήταν «πάγιο» κράτος, γιατί δεν ήταν «πάγιο» έθνος. «Ηταν σαν ένα φανάρι χωρίς ηλεκτρική στήλη». Το μόνο που «έσωζε» κάπως τη χώρα αυτήν, ήταν η ύπαρξη του βασιλιά, καθώς, «χωρίς αυτόν και πριν από αυτόν, ο λαός της δεν είχε πολιτικό φρόνημα, ήταν ο πιο δειλός της γης, χωρίς καν τιμή οικογενειακή». Οσο δε για τη γλώσσα τους, αυτή χαρακτηριζόταν στο φιλολογικό περιοδικό «Αιών» το 1887 «διεφθαρμένη λατινική», «σύμμικτος και ανώμαλος».
* Ούτε η Βουλγαρία είχε την ευλογία μιας ολοκληρωμένης γλώσσας. Σύμφωνα με τους έλληνες ειδήμονες της εποχής, η βουλγαρική διάλεκτος αποτελούσε «μίγμα παλαιών και νέων ελληνικών, σλαβονικής και κάποιων άλλων γλωσσών», ενώ για ορισμένους η βουλγαρική ήταν «σερβική παραφθαρμένη». Ενας, μάλιστα, από τους κορυφαίους γλωσσολόγους της εποχής αποφάνθηκε ότι το βουλγαρικό... κρανίο (!) δύσκολα θα δημιουργούσε ένα αξιοπρεπές γλωσσικό όργανο...

Οσο για τη φουστανέλα, είναι καλή όταν τη φοράμε εμείς, αλλά κακή όταν τη φορούν οι Βούλγαροι.

Οσο για τη φουστανέλα, είναι καλή όταν τη φοράμε εμείς, αλλά κακή όταν τη φορούν οι Βούλγαροι.

Αμαθείς χαρακτήρες
* Οσον αφορά την Αλβανία, οι τάσεις για εθνική χειραφέτηση αντιμετωπίζονταν με εξαιρετική δυσπιστία από την Αθήνα.

Σύμφωνα με την κρατούσα άποψη, οι Αλβανοί δεν μπορούσαν να συγκροτηθούν εύκολα και από μόνοι τους σε ένα «εθνικό σώμα», για διάφορους λόγους.
Κατ' αρχάς, όντας «χαρακτήρες αμαθείς, είχαν υπερβολικά ανεπτυγμένο το αίσθημα της ιδιοτέλειας».

Η διάκρισή τους σε αλληλοϋποβλεπόμενες φυλές ήταν το δεύτερο μεγάλο εμπόδιο: Μιρδίτες, Κολωνιάτες, Τόσκηδες Λιάπηδες και Γκέκηδες χαρακτηρίζονταν από ανομοιότητα «χαρακτήρων, αισθημάτων και πόθων», γεγονός που σημαίνει, όπως ανέφερε η εφημερίδα «Λαός» τον Σεπτέμβριο του 1887, ότι δεν είχαν συνείδηση «ίδιου εθνισμού». Οσον αφορά την αλβανική γλώσσα, αυτή... δεν υπήρχε. «Τις η γλώσσα δι' ου οι δικαστές θα δικάζωσι, οι διδάσκαλοι θα διδάσκωσι και οι ιερείς θα ομιλώσι στο ποίμνιό των;» διερωτάτο χαρακτηριστικά εφημερίδα της εποχής.
* Και συνέχιζε: «Πρώτον και κράτιστον παντός έθνους είναι η γλώσσα... Τοιαύτη ελλείπει παρά τοις Αλβανοίς, η γλώσσα των δεν είναι γλώσσα. Αυτή είναι απεναντίας γλωσσικόν ιδίωμα και ουχί ιδία γλώσσα, διότι η αλβανική λεγόμενη γλώσσα, ουδέν των συστατικών των απαρτιζομένων την γλώσσαν έχει...»

Τα λαχανόφυλλα

Η μόνη σωτηρία των Αλβανών -στο βαθμό που δεν είχαν γλώσσα- ήταν η υιοθέτηση της ελληνικής.
Την άποψη αυτή έβρισκε κανείς σε ένα παραμύθι που ήταν ευρύτατα διαδεδομένο στην Ελλάδα στα τέλη του 18ου αιώνα:
Οταν ο Θεός μοίραζε τα γράμματα πάνω σε λαχανόφυλλα, ο Αλβανός είχε χάσει τα δικά του. Αφησε το φύλλο του για να πιει νερό και του το έφαγε, μια αγελάδα. Ο Αλβανός αρνήθηκε να πάρει τα μόνα αζήτητα γράμματα, τα γύφτικα, και προτίμησε να δανειστεί τα ελληνικά. Από τότε οι Αρβανίτες ζουν με τα δικά μας γράμματα, κατέληγε το παραμύθι.

Το εξώφυλλο του βιβλίου.

Το εξώφυλλο του βιβλίου.* Φυσικά υπήρχαν ακόμα και τότε θεωρίες για τα σλαβομακεδονικά. Η πρώτη ερμηνεία, που συνεχίζεται μέχρι σήμερα, ήταν ότι επρόκειτο για βουλγαρικά τα οποία οι σλαβόφωνοι Μακεδόνες αναγκάστηκαν να μάθουν από τους βούλγαρους κατακτητές.
* Ομως υπήρχε και μια δεύτερη θεωρία, σύμφωνα με την οποία η γλώσσα των «Ελληνοσλάβων» ήταν μεικτού λεξιλογίου, με σλαβικές καταλήξεις αλλά με ελληνικές ρίζες, όπως υποστήριξε ο Δ. Α. Κονδύλης το 1912 σε διάλεξή του με τίτλο «Περί καταγωγής της μακεδονικής γλώσσης».

ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ - 11/05/2008

http://archive.enet.gr/online/online_text/c=110,id=62440792

18 σχόλια:

  1. Το πρώτο που διαπίστωσα διαβάζοντας το εύστοχο άρθρο του Τ. Μίχα είναι: δεν έχει αλλάξει τίποτα στην Ελλάδα από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα από πλευράς αντίληψης της σύγχρονης πραγματικότητας σχετικά με τον τρόπο και τις διεργασίες δημιουργίας των σημερινών εθνών και γλωσσών.
    Το δεύτερο που διαπίστωσα είναι: τα ίδια επιχειρήματα που χρησιμοποιούσαν οι Υπερόπτες του 19ου αι. (προκειμένου να “αποδείξουν” πως οι άλλοι λαοί δεν αποτελούν έθνη και δεν έχουν γλώσσα) ακριβώς τα ίδια κι απαράλλαχτα επιχειρήματα χρησιμοποιούν και οι σημερινοί Υπερόπτες προκειμένου να “αποδείξουν” πως οι Μακεδόνες δεν αποτελούν έθνος και πως η μακεδονική δεν είναι γλώσσα.
    Όμως, ο ρεαλισμός και η πραγματικότητα απέδειξαν ότι (όπως απέτυχαν τότε) απέτυχαν και τώρα: Όλη η ανθρωπότητα, πλήν Ελλάδος, έχει αναγνωρίσει τους Μακεδόνες και τη μακεδονική γλώσσα.
    Οι σημερινοί Έλληνες θα αποδεχθούν την σημερινή πραγματικότητα ή θα παραμείνουν, αθεράπευτα, Υπερόπτες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τί να αποδεχθούν? Δεν είδες τις αντιδράσεις του πολιτικού κόσμου για τα γερμανικά άρθρα σχετικά με την ελληνική διαφθορά? Πρώτος και καλύτερος ο πρόεδρος της Βουλής (έχωντας προφανώς τις ίδιες αντιλήψεις με την παραπάνω ανάρτηση) είπε τους Γερμανούς λίγο-πολύ βαρβαρους ! "Τί έχουν οι Γερμανοί να δείξουν μπροστά στο μεγαλείο του ελληνισμού ? Εμείς έχουμε τόσες και τόσες δοξασμένες προσωπικότητες. Αυτοί τί έχουν?" θεέ και Κύριε!!
    Μέσα σ' αυτές τις αντιλήψεις πού να χωρέσουν οι Μακεδόνες και η μακεδονική γλώσσα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ισως να πρέπει να το ξαναδιαβάσεις.
    Τα πράγματα έχουν αλλάξει και μάλιστα πολύ.
    Τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούσαν οι υπερόπτες του 19ου αιώνα έχουν περιοριστεί πλέον στους κύκλους των εθνικιστών. Και αυτοί οι κύκλοι είναι πλεον πολύ περιορισμένοι.
    Τότε δεν υπήρχε ούτε Μίχας ούτε Γούναρης.
    Δεν υπήρχαν Ελληνες που να υποστηρίζουν την υπόθεση μιας "αντίπαλης" χώρας.
    Δεν υπήρχαν καν Ελληνες, που να αμφισβητούν τους 'υπερόπτες'.
    Και κυρίως, δεν υπήρχαν οι αντίστοιχοι Αλβανοί, Τούρκοι, Βούλγαροι, εθνικά Μακεδόνες κ.ο.κ. "υπερόπτες" που προσπαθούν να αποδείξουν, ότι οι άλλοι λαοί δεν αποτελούν έθνη.
    Οι εποχές έχουν αλλάξει, Αμπεσεντάρ.
    Δεν σας βοηθάει να επιμένετε να ζείτε στα τέλη του 19ου-αρχές20ού αιώνα.
    Εκτός αν πιστεύετε κι εσείς σε κάτι που είχα ακούσει από έναν Ελληνα τηλε-εθνικιστή: Αν θέλουμε να πάμε μπροστά, πρέπει να γυρίσουμε πίσω ...
    Ε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. κάνεις λάθος..
    οι τότε αγνοί έλληνες εθνικιστές επηρεασμένοι από τις ιδέες του ευρωπαϊκού εθνικιστικού διαφωτισμού, μέρος του οποίου αποτελούσε η ρομαντική αρχαιολαγνεία και με τα νοητικά εργαλεία της εποχής παρά την εθνικιστική υπεροψία δεν αγνοούσαν ούτε το μακεδονικό έθνος ούτε την μακεδονική γλώσσα...
    παπαρρηγόπουλος,ζαμπέλιος,κοντογιάννης,τρικούπης και πολλοί άλλοι τόσο στα τέλη του 19 αιώνα όσο και στην αρχή του 20 αιώνα με δεκάδες δημοσιευμένα άρθρα αναγνωρίζουν τον διακριτό από τους βούλγαρους μακεδονικό έθνος και την διακριτή μακεδονική γλώσσα ( αυτό το καλά κρυμμένο απόρρητο αρχειακό υλικό τόσο η ελληνική όσο και κυρίως η διεθνής επιστημονική κοινότητα οφείλει να βγάλει στο φώς της δημοσιότητας)
    δυστυχώς έναν αιώνα μετά τα επιχειρήματα του ελληνικού εθνικισμού και η άρνηση αναγνώρισης του μακεδονικού έθνους και της μακεδονικής γλώσσας έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τον Χίτλερ , ο οποίος ούτε κάν θα διανοείτο να αρνηθεί την αναγνώριση ενός έθνους-μακεδονικού τόσο διαφορετικού από το ελληνικό...
    διότι τα σημερινά τεχνικά και νοητικά μέσα είναι πολύ ποιό πλούσια από ότι τότε...
    η λύση και πάλι θα έλθει από το εξωτερικό , όπως η έκδοση σε λίγους μήνες του αμπετσεντάρ κατόπιν εξωτερικών πιέσεων..
    κάτι ανάλογο οφείλει να συμβεί και τώρα και σε μεγαλύτερο βαθμό..
    υπάρχει στον ελλαδικό χώρο απίστευτης αξίας προφορικό και γραπτό αρχειακό υλικό...
    το οποίο το κρύβουν με σκοπό να ξεχασθεί το μακεδονικό..
    όπως υπάρχει και υλικό που αποδεικνύει την τουρκομογγολική καταγωγή των βουλγάρων με Χάνους αρχηγούς-Κρούμος,Ασπαρούχ..
    ακόμα και ελληνικό με το βιβλίο της Κοτόφσκας-Μαλιγκούδη με τίτλο " Οι Σλάβοι στα Βαλκάνια "
    συγχαρητήρια για την ανάρτηση ...
    αναμένουμε και άλλα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @kaljarsko

    Αν δεν το έχεις καταλάβει οι Γερμανοί δεν κατηγορούν τους εθνικά Ελληνες για την ελληνική διαφθορά. Κατηγορούν συσσωμη την ελληνική διοίκηση και τους Ελληνες πολίτες. Αυτό σημαίνει ότι κατηγορούν κι εσενα και τους Μακεδόνες και τους Τούρκους και τους Αλβανούς και όλους.
    Καλά θα κάνεις να θυμηθείς ότι στην κατοχή σου έχεις την ταυτότητα που αποδικνυει ότι είσαι υπήκοος της Ελληνικής Δημοκρατίας.
    Από τα λεγόμενά σου συμπεραίνω ότι μάλλον δεν είσαι και πολύ περήφανος γι'αυτό και έχεις ταυτιστεί (όχι μόνο εθνικά, που δεν είναι κακό) πλήρως με την ΠΓΔΜ.
    Αν λοιπόν σου αρέσει και θέλεις, μπορείς να αποποιηθείς την ελληνική υποκοότητα.
    Η ιδιότητα του Ελληνα πολίτη δεν είναι καταναγκασμός. Αμα θες την κρατάς, άμα θες κάνεις μια αίτηση και σου αφαιρείται.
    Τόσοι και τόσοι ξένοι συνάνθρωποί μας περιμένουν να γίνουν Ελληνες πολίτες ώστε να έχουν τα ίδια δικαιώματα με τους ντόπιους.
    Αν εσύ ταυτίζεις την ύπαρξή σου με την ύπαρξη ενός άλλου κράτους, ε τότε να μη σε κρατάμε ρε φίλε... Ο δρόμος ανοιχτός και τα σκυλιά δεμένα...
    Εθνικά Μακεδόνες Ελληνες πολίτες σου λέει μετά ...
    Και καλά τα 'εθνίκια' δε έχουν πλέον θέση στο ΟΤ...

    Φίλε, δεν είχα κανένα σκοπό να σε θήξω. Αλλωστε όλοι εμείς πρoερχόμαστε από την ίδια φύτρα, είμαστε Makedonoidi (!!!). Ετσι δε λένε οι 'υπερόπτες' του γειτονικού κράτους??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμε 7:54 AM, март 25, 2010

    Έχεις κάποιο πρόβλημα με τον ειρμό της σκέψης σου, ή απλώς θέλεις να βγάλεις όλα τα απωθημένα σου?

    ΥΓ.Μήν βλέπεις πολύ Λιακόπουλο γιατί είναι πολύ πιθανό να χάσεις την επαφή με τον πραγματικό κόσμο.
    ΥΓ2. Θα σου άρεσε πολύ αν έφευγαν οι Μακεδόνες από τον τόπο τους, ε? Νε ραζμπρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. κανείς μακεδόνας της ελλάδος δεν χαίρεται με την χρεωκοπία της πατρίδος του της ελλάδος...
    απόδειξη ο καλιάρσκο ο οποίος σωστά πιάνεται από τα μαλλιά του σε σχέση με τον αντιγερμανικό παροξυσμό που αναπτύχθηκε με αφορμη κριτικά μέν φιλελληνικά δε και πραγματικά άρθρα στο γερμανικό τύπο...
    επικεφαλής του οποίου δυστυχώς ήταν ο εθνικά μακεδόνας εξελληνισμένος πρόεδρος της βουλής....
    με πράξεις αχαριστίας και αυτοχειρίας εναντίον των γερμανών πιστωτών μας , οι οποίοι διακρατούν μεγάλο μέρος του εξωτερικού μας χρέους...
    κανείς μακεδόνας της ελλάδος δεν θεωρεί την δημοκρατία της μακεδονίας πατρίδα του...
    ούτε απολογείται για αυτή...
    παρα μόνο υπερασπίζεται την αλήθεια είτε αφορά την ελλάδα,είτε την μακεδονία,είτε την τουρκία,είτε την αλβανία...
    κανείς μακεδόνας δεν υποστηρίζει έναν κακο, ψεύτη, κλέφτη επειδή τυχαίνει να είναι Μακεδόνας...
    οι μακεδόνες δεν εκτιμούν τους δικούς τους παρά μόνο αυτούς οι οποίοι αγωνίζονται για αυτούς,είτε είναι μακεδόνες,έλληνες, γάλλοι , πορτογάλλοι..
    αυτονόητο ότι όταν ψηφίζουν ψηφίζουν τον καλύτερο, που αυτό σημαίνει ότι αν έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε ανέντιμο μακεδόνα και έντιμο έλληνα ακόμα και ασιατικής προέλευσης θα επιλέξουν τον δεύτερο...
    οι μακεδόνες είναι νομοταγείς και για αυτό αγωνίζονται για την άμεση προσαρμογή της ελλάδος στο ευρωπαϊκό κεκτημένο...
    συνεπώς αφαίρεση της ελληνικής υπηκοότητας αν πρέπει να επέλθει αυτή θα αφορά τους έλληνες εθνικιστές για την ανθελληνική τους ως προς τα αποτελέσματα δράση..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ kaljarsko

    Εγώ δε μίλησα για τους Μακεδόνες, για σένα μίλησα. Οι Μακεδόνες καθημερινά αποδεικνύουν ότι νοιάζονται για την πατρίδα τους, όπως σωστά σημείωσε και ο παραπανω ανώνυμος.
    Εσύ αντίθετα δεν θεωρείς καν τον εαυτό σου τμήμα του ελληνικού λαού. Σωστά?

    Δεν εννούσα τον Λιακόπουλο διότι δεν τον παρακολουθώ. Εσύ προφανως κάτι περισσότερο θα ξέρεις...

    Ασε τα ευφυολογήματα. Συγκεκριμένα για αυτά που σου προσάπτω τί έχεις να πεις??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Βασικά, θα συμφωνήσω με τον kaljarsko.

    @anti-ka το προ προηγούμενο σχόλιο σου εκτός από υβριστικό (με την έννοια οτι δεν σέβεται τη μακεδονική διαφορετικότητα στην Ελλάδα) είναι και ανισόρροπο.
    Προβληματίστηκα εάν έπρεπε να το δημοσιεύσω ή όχι. Τελικά το δημοσίευσα με το αιτιολογικό ότι ξόδεψες κόπο για να το γράψεις.

    @ανωνυμε 5:25 PM, март 23, 2010
    Τα πράγματα έχουν αλλάξει μόνον επιφανειακά. Αρκεί μια “σπίθα” για να βγει στην επιφάνεια η υπεροψία των Ελλήνων όπως έγινε πρόσφατα με αφορμή τα γερμανικά δημοσιεύματα, τα οποία εμπεριέχουν και μεγάλη δόση αλήθειας, σχετικά με την ελληνική υπεροψία. Και πάλι ακούστηκαν τα κλασσικά υπεροπτικά “όταν εμείς χτίζαμε Παρθενώνας κλπ” και μάλιστα από μεγάλα ΜΜΕ και μεγαλοδημοσιογράφους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το πρώτο σχόλιό μου (3:55 PM, март 23, 2010)είναι σαφές. Έκανα απλώς μια σύνδεση μεταξύ της ανάρτησης και κάποιων παρόμοιων αντιλήψεων, που δυστυχώς υπάρχουν και σήμερα, επίσημα και ανεπίσημα.(Να και ένα πρόσφατο παράδειγμα: http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=118138&cid=4)
    Εσύ στο σχόλιό σου βγάζεις τα εξής αυθαίρετα συμπεράσματα:
    -Οι Γερμανοί κατηγορούν τους πάντες και τα πάντα (λές και έχουν άδικο)για την κατάντια της χώρας μας.
    -Συμπεράνεις ότι δεν είμαι περήφανος που είμαι Έλληνας πολίτης. Δεν ξέρω από πού το συμπέρασμα. Προφανώς για να είναι κάποιος περήφανος Έλληνας πολίτης θα πρέπει να μήν κάνει καμία κριτική στην χώρα του, αλλά να την θαυμάζει άνευ όρων.
    -Υποθέτεις ότι ταυτίζομαι πλήρως με την Δ. Μακεδονίας. ???
    -Προτρέπεις εμένα και όλους όσους έχουν διαφορετική εθνική συνείδηση να αποποιηθούμε την ελληνική υποικοότητα και να φύγουμε από την χώρα και από τον τόπο μας.
    -Συκοφαντείς αναίτια το Βινόζιτο
    -Υπονοείς ότι είμαι φορέας "μυθολογικών" αντιλήψεων για την καταγωγή μου, την καταγωγή των Μακεδόνων, των Ελλήνων κ.τ.λ.

    Όλα όσα μου προσάπτεις είναι αυθαίρετα και κακόβουλα/συκοφαντικά. Λυπάμαι για τις αντιλήψεις σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @ kaljarsko
    Προφανώς απευθυνεσε στον Anti-ka. Ομως επιδή αυτό δεν είναι ξεκάθαρο στο τελαυταιο σου σχόλιο σε παρακαλώ στείλε διευκρινιστικό σχόλιο σε ποιον απο τους προλαλήσαντες απυεθύνεσαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Παράληψη μου. @Ανώνυμος 7:54 AM, март 25, 2010=Anti-ka/7:02 AM, март 26, 2010

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. μαθήματα πατριωτισμού δεν δέχονται οι μακεδόνες της ελλάδος που έχουν δώσει την ζωή τους για την ελλάδα σε όλα τα πολεμικά μετώπα...
    όπως ο παππούς του Νίκολα Γκρουέφσκι , ο ήρωας του αλβανικού μετώπου...
    οι έλληνες εθνικιστές αν είχαν ίχνος φιλοπατρίας θα σιωπούσαν για τα αδιέξοδα και την χρεωκοπία που μας οδήγησε η εθνικιστική με ανθελληνικές συνέπειες ιδεολογία τους...
    αντ΄ αυτού χθές στην παρέλαση κραύγαζαν το ανατριχιαστικό:
    «Τους λένε "Σκοπιανούς", τους λένε Αλβανούς, τα ρούχα μου θα ράψω με δέρματ' απ' αυτούς».
    αφαίρεση εδώ και τώρα των πολιτικών δικαιωμάτων όλων των ανθελλήνων χρυσαυγιτών εθνικιστών..
    ο καλιάρσκο είναι ένας συνάνθρωπος μας, με εθνική και γλωσσική ταυτότητα μακεδονική ( όχι συνείδηση ούτε αισθάνεσθαι που είναι ευμετάβλητα στοιχεία ), με πολιτική ταυτότητα ελληνική και με ιδιαίτερη φιλοπατρία για την ελλάδα ...
    αρνείται την σημερινή ελλάδα η οποία βρίσκεται υπό την κατοχή μιάς ρατσιστικής και πρωτόγονης, αναξιόπιστης και κλεπτοκρατικής χούντας...
    η οποία αποτελεί ύβρη στον αρχαίο πολιτισμό του τόπου...
    και στον αγώνα των αλβανών συμπατριωτών μας του μοριά που ξεκίνησαν την επανάσταση του 1821...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μάρτιος 27, 2010

    «Αν και οι δύο πρωθυπουργοί Νίκολα Γκρουέφσκι και Γιώργος Παπανδρέου, έχουν ήδη σπάσει τον πάγο με πολλές και άμεσες συναντήσεις, εντούτοις οι Έλληνες βουλευτές αρνούνται να συναντηθούν με τους ‘Μακεδόνες’ ομόλογούς τους».

    Αυτά σημειώνει η σκοπιανή 'Νόβα Μακεντόνιγια' τονίζοντας την προσπάθεια που καταβάλλουν οι βουλευτές της πΓΔΜ, να ανταλλάξουν απόψεις και να εμβαθύνουν την συνεργασία μεταξύ των κοινοβουλίων των δύο χωρών.

    Αποτελεί και αυτή, φυσικά, μια μέθοδος των σκοπιανών να αναγνωριστούν και να καθιερωθούν ως ‘μακεδόνες πολιτικοί’ δια της πλαγίας οδού.

    Στο δημοσίευμα επισημαίνεται πως κάθε χρόνο στέλνεται επιστολή για το ίδιο θέμα (σ.σ. έχει γίνει, πια, έξις) για να πάρουν την ίδια πάντοτε απάντηση: «Οι Έλληνες βουλευτές είναι ανοικτοί στη συνεργασία αλλά για οποιαδήποτε συνάντηση πρέπει πρώτα να επιλυθεί το ζήτημα της ονομασίας της χώρας».
    -------------------------------------
    αλιευμένο από εθνικιστικό μπλόγκ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @ Ανωνυμε 9:12 AM, март 27, 2010

    Η μέχρι σήμερα άρνηση Ελλήνων βουλευτών να συναντηθούν με Μακεδόνες ομολόγους τους αποδεικνύει το φόβο που έχουν οι Έλληνες βουλευτές λόγω πολιτικού κόστους σχετικά με το θέμα της ονομασίας εξ αιτίας κυρίως του υποβόσκοντος μεν υπερανεπτυγμένου δε ελληνικού εθνικισμού στη βάση της ελληνικής κοινωνίας που τους “απειλεί” με μη επανεκλογή.

    Μακάρι το παράδειγμα των συχνών συναντήσεων των δύο Πρωθυπουργών να το ακολουθήσουν οι Πρόεδροι Δημοκρατίας, ομόλογοι Υπουργοί και Βουλευτές των δύο χωρών άσχετα εάν βρεθεί ή όχι λύση στο θέμα της ονομασίας.

    Εξάλλου σε προσωπικό επίπεδο απλών πολιτών και σε επίπεδο επιχειρηματιών οι συχνές συναντήσεις είναι, πλέον, καθημερινή πραγματικότητα εδώ και χρόνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. "Μακάρι το παράδειγμα των συχνών συναντήσεων των δύο Πρωθυπουργών να το ακολουθήσουν οι Πρόεδροι Δημοκρατίας..."

    Μην ελπίζεις. Ήδη ο Κ.Παπούλιας αρνήθηκε πρόσκληση του Ιβάνοφ. Σημείωσε δε, ότι επισκεφθεί τη γείτονα χώρα, μόλις λυθεί το θέμα του ονόματος ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ο Αλβανός και πρώην Μουσουλμάνος Πρόεδρος σύντομα θα κάνει κωλοτουμπα όπως ο τουρκοαλβανός συγγενής του του ΛΑΟΣ ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @ Ανώνυμε 6:38 AM, март 28, 2010

    Γνωρίζω την άρνηση του Κ. Παπούλια στην πρόσκληση του Ιβανόφ.
    Πιθανόν ο Κ. Παπούλιας να έχει διαφορετική γνώμη από αυτή του Γ. Παπανδρέου. Σε μια τέτοια περίπτωση ο χρόνος θα δείξει ποιά γνωμη θα επικρατήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή