Δευτέρα, Νοεμβρίου 08, 2010

Ο ιμιτασιόν Χριστόδουλος και η Εφαρμοσμένη Θεολογία


Του Μανώλη Βασιλάκη [1] – «The Athens Review of Books (12o τεύχος)»

 

«Όσο ζω εγώ, η Εκκλησία
δεν θα σου επιτρέψει να δεις
τη δημαρχία»
(Περικοπή Άνθιμου προς Γ. Μπουτάρη,
28 Οκτωβρίου 2010)

Ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος (Διονύσιος Ρούσσας) προφανώς διακονεί την εφαρμοσμένη Θεολογία, ήγουν εκείνη που τηρεί τον ιερό κανόνα να μοιράζει ψηφοδέλτια στο ποίμνιο ώστε να ψηφίζουν τους εκλεκτούς της Δεξιάς ή, καλύτερα, της Ακροδεξιάς του Κυρίου τους.

Κατά τον φετινό λοιπόν εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου ο ιμιτασιόν Χριστόδουλος επιτέθηκε εναντίον του υποψήφιου δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη. Είναι γνωστοί οι «εθνικοί» αγώνες του Παναγριωτάτου Θεσσαλονίκης και Πάσης Μακεδονίας, μαζί με τους… αλύτρωτους Έλληνες, που συνεχίζουν τον εμπρηστικό ρόλο της Εκκλησίας στον νεο-Μακεδονικό (εκ του ασφαλούς) αγώνα, πανάξιος διάδοχος του Παντελεήμονα των εθνικιστικών συλλαλητηρίων της δεκαετίας του ’90.

Από την παραπάνω περικοπή φαίνεται πως ο άγιος Θεσσαλονίκης ομιλεί εξ ονόματος ολόκληρης της Εκκλησίας. Το ζήτημα εδώ είναι βέβαια τι κάνουν οι προϊστάμενοί του.

Είναι γνωστά διάφορα επεισόδια, όπως εκείνο στα εγκαίνια της ΔΕΘ τον Σεπτέμβριο του 2005, ενώπιον του τότε πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή, γνωστού για τις «πνευματικές» και παντοίες βατοπεδινές σχέσεις της κυβέρνησής του με λογής ρασοφόρους.

Κατά το περιστατικό εκείνο ο Άνθιμος δεν κατέβαινε από το βήμα μιλώντας σχεδόν μια ώρα, κάνοντας υποδείξεις για μια ορθόδοξη εθνική πολιτική, προχωρώντας συνάμα και σε απειλές κατά του φερώνυμου γειτονικού κράτους: «Όπου υπάρχει όνομα Μακεδονία, εκεί είναι και Ελλάς και όπου υπάρχει Ελλάδα εκεί είναι και Μακεδονία. Μπροστά σε τέτοια θέματα εθνικής υπάρξεως και σωτηρίας της πατρίδος ισχύει ο λακωνικός λόγος των Σπαρτιατών για όλους μας: Ή ταν ή επί τας!».

Τότε ο Παναγριώτατος δεν παρέλειψε να καταφερθεί και εναντίον των «μιασμάτων» τα οποία τόλμησαν να αντιδράσουν στην μαζική τότε εθνικιστική παράνοια: «Όμως μη λησμονείτε, και έχουμε δείγματα, ότι υπάρχουν “σταγονίδια” (σ.σ. «στο σπίτι του κρεμασμένου…») που είναι εντός των συνόρων της ελληνικής πατρίδας και όσο και αν είναι λίγα, είναι ενοχλητικά και επικίνδυνα. Σε αυτούς όλους εμείς λέμε εκείνο που έλεγαν οι αρχαίοι Έλληνες και ας πάνε να μάθουν τι σημαίνει: Εκάς οι βέβηλοι!» [2] (Αμφιβάλλουμε αν ο άγιος υποψιάζεται την παγανιστική προέλευση της φράσης).

Τις απειλές κατά του γειτονικού κράτους τις επαναλαμβάνει συχνά: «…για μια Ελλάδα ελεύθερη, αξιοπρεπή και μια Μακεδονία πάντα ελληνική, ει δυνατόν και με τα κομμάτια που της λείπουν – να τα πάρουμε πίσω» (Νοέμβριος 2007, μιλώντας σε εκδήλωση του «Δικτύου 21»).

Ή όπως τις πρωτοβουλίες με τους λοιπούς «Μακεδονομάχους» (Παπαθεμελή, Ζουράρι και άλλες ελληνορθόδοξες εθνικόφρονες δυνάμεις), τον Μάρτιο του 2008, ενώπιον εθνικιστών που παραληρούσαν: «Δώστε μας όπλα να πάρουμε τα Σκόπια!». Τότε ο Άνθιμος κραύγαζε: «Δεν χαρίζουμε σε κανέναν το ένδοξο όνομα της Μακεδονίας. Όπου Μακεδονία ίσον Ελλάδα και όπου Ελλάδα ίσον Μακεδονία (…) Διαδηλώστε αδέλφια! Σε γη και θάλασσα (σ.σ. όπως λέμε «του κατά γην, [αέρα] και θάλασσα φιλοχρίστου ημών στρατού»), σε τηλεοράσεις και ραδιόφωνα! Διαδηλώστε!». Και βέβαια, όπως κάθε ντίβα που θέλει το χειροκρότημά της, να σταματάει παροτρύνοντας: «Τώρα χειροκροτάτε»!

Δεν πάει πολύς καιρός που πάλι ασχημονούσε: «Εγώ προτιμώ να είμαι εθνικιστής (σ.σ.: καλά που μας το διευκρίνισε!) με τα γνωρίσματα τα οποία εξέθεσα, εσείς δε μερικοί στην Αθήνα, εάν δεν πιστεύετε στην αγάπη για την πατρίδα, εάν δεν θέλετε μια Ελλάδα ελεύθερη, δυνατή, ισχυρή και ακέραιη (…), τότε εάν θέλετε μείνετε στον χώρο της προδοσίας…» (Φεβρουάριος 2010). [Στα σύνορα της προδοσίας – Τζαίημς Πάρις].

Όλα αυτά είναι εν πολλοίς γνωστά, αλλά ένα φρεσκάρισμα ποτέ δεν βλάπτει. Άλλωστε repetitio est mater studiorum. Εκείνο που δεν είναι ευρέως γνωστό είναι το φιλοχουντικό παρελθόν του Ανθίμου.

Στον Άνθιμο, όπως και στον Χριστόδουλο, η χουντική Ιερά Σύνοδος ανέθεσε από το 1968 σημαντικές θέσεις (Γραμματέας Τύπου, ευθύνη των εκδόσεων και του Τυπογραφείου της Αποστολικής Διακονίας, διεύθυνση συντάξεως της Φωνής Κυρίου, διεύθυνση του Φοιτητικού Θεολογικού Οικοτροφείου), θέσεις τις οποίες διατήρησε καθ’ όλη τη διάρκεια της δικτατορίας. Το σκληρό καθεστώς Ιωαννίδη τον έκανε μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως δέκα (10) ημέρες πριν από την πτώση της χούντας, την ίδια ημέρα που έκαναν και τον ομογάλακτό του Χριστόδουλο Παρασκευαΐδη μητροπολίτη Δημητριάδος [3].

Παραθέτουμε δυο φωτογραφικά ντοκουμέντα με την ηγεσία της «Εθνοσωτηρίου Επαναστάσεως», όπου σε πρώτο πλάνο εικονίζεται ο τότε υπηρέτης και νυν εκ των ηγετών του κακόφημου Ελληνοχριστιανισμού Άνθιμος (και σε δεύτερο πλάνο ο Χριστόδουλος). Η ιστορία μάλιστα της ανεύρεσης της πρώτης φωτογραφίας είναι συναρπαστική, καθώς κάποιοι προσπάθησαν πολύ, αλλά μάταια, να εξαφανίσουν τα ίχνη του χουντικού παρελθόντος τους. Την περιέγραψα στο κεφάλαιο «Αμετανόητος φιλοχουντικός»[4] του βιβλίου Η Μάστιγα του Θεού, το εξώφυλλο του οποίου κοσμούσε η εν λόγω φωτογραφία. . .

Διακρίνονται από αριστερά, ο δικτάτορας Γεώργιος Παπαδόπουλος, ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, ο Στυλιανός Παττακός και σε πρώτο πλάνο ο Άνθιμος και πίσω δεξιά του ο Χριστόδουλος. (ΑΡΧΕΙΟ Κ. ΜΕΓΑΛΟΚΟΝΟΜΟΥ)

….

1 Αισθάνεται κανείς άβολα να παραπέμπει σε βιβλίο δικό του, αλλά δυστυχώς στην «Ελλάδα Ελλήνων Ορθοδόξων» είναι ένα από τα ελάχιστα βιβλία γι’ αυτή τη Μαύρη Ελλάδα και τη μάστιγα της Ελληνορθοδοξίας.
2 Μανώλης Βασιλάκης, Η Μάστιγα του Θεού, Γνώσεις, Αθήνα 2006, σ. 534.
3 Ό.π., σ. 62.
4 Ό.π., σσ. 63-76.

======

- Αναδημοσίευση κειμένου του Μανώλη Βασιλάκη από το http://roides.wordpress.com/2010/11/05/5nov10b/ συμπληρωμένο με πολλά λινκ στο youtube.

- Η δεύτερη φωτογραφία.

Μια "οικογενειακή φωτογραφία"

Μια "οικογενειακή φωτογραφία"
Σε πρώτο πλάνο, από αριστερά:
Ο δικτάτορας Γ. Παπαδόπουλος, ο χουντικός αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος και επί της υποδοχής ο Άνθιμος, ο νυν Παναγριώτατος Θεσσαλονίκης.
Πίσω τους: ο "μελετηρός" Χριστόδουλος και ο Στυλ. Παττακός.
[Η φωτογραφία από το βιβλίο Μανώλης Βασιλάκης, Η Μάστιγα του Θεού, σελίδα 68].

-  Το εξώφυλλο του βιβλίου “Η Μάστιγα του Θεού” το οποίο αξίζει να διαβάσετε.

“Η Μάστιγα του Θεού”.

11 σχόλια:

  1. Με κατι τέτοιους θρησκευτικούς ηγέτες
    (Ανθιμος- Καντιώτης - Χριστόδουλος)
    και πολιτικούς
    (Καρατζαφερη-Ψωμιαδη- Παπαθεμελη) και δημοσιογράφους
    (Χαρδαβελα, Ριζο,Αναστασιαδη)
    ΠΩΣ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ ΜΑΣ ΝΑ ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΜΑΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ, BRATE?
    NOGU POZDRAV.
    RISTO SOLUNCANI....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Taka je Risto. Za zhal sega i Soloun si ima “Kantiotis”. / Έτσι είναι Ριστο. Δυστυχώς και η Θεσσαλονίκη απέκτησε τον “Καντιώτη” της.

    Έχει πέσει πολύ μαύρο σε αυτή τη πόλη και δεν βλέπω φως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τη διαφορετικότητα του Begajte Grci θες να πεις Χρηστάρα... Η διαφορά σας από τους παπάρες που αναφέρεις δεν είναι στο βαθμό του εθνικισμού αλλά στο ότι δεν είστε από θέση ισχύος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "Solunchanec" λέγεται, ο Θεσσαλονικιός, όχι "Soluncani" που είναι ο πληθυντικός του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μαύρο στην Αγία Τριάδα της υπερεθνικιστικής συντήρησης...!!!
    Ψήφο στον Μπουτάρη , ακόμα και στον Μπόλαρη...

    υ.γ απόδειξη του πόσο επείγουσα είναι η εισαγωγή εκμάθησης της μακεδονικής γλώσσας αποτελεί η διόρθωση του γνωστού Stefanos...
    ερώτηση: θα βοηθήσει ο παραπάνω στην υλοποίηση του παραπάνω αιτήματος ή συνεχίζει να συντάσσεται στην υπερεθνικιστική ακροδεξιά γραμμή του ούτε όνομα ούτε παράγωγο για το μακεδονικό κράτος , την οποία παρότι την έχουν απορρίψει ΠΑΣΟΚ και ΝΔ , την εξέφρασε συνεργάτης του ΤΑΧΑΛΙΑ σε απαράδεκτη για αυτοδιοικητικές εκλογές προεκλογική ερώτηση προς τον υποψήφιο περιφερειάρχη κ. Μπόλαρη..???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. κ. Στεφανε εργολαβικά το έχεις παρει να επισκέπτεσε και εσυ και αλλοι Ελληναραδες τις ιστοσελίδες σαν και αυτην και να αποτυπωνετε την εξυπνάδα σας, τον εθνικισμό σας ακομα και τις απειλές σας.
    Εχετε τοσες δικές σας φωνές (τα χάλια σας, τους ακρίτες, τις χρυσες αυγες, τους νεφελιμ κλπ,κλπ)αφήστε μας να διαβάζουμε και να βλέπουμε αυτα που χαιρετε η duschitsa μας χωρις να μολύνετε τον γυρω χώρο.
    spolaiti nogu BRATE ABECEDAR.
    RISTO.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @Ανώνυμε 7.01 (δηλαδή Μισίρκωφ)
    Το taxalia το διαχειρίζονται 6 άτομα κι επιπλέον έχει δοθεί δικαίωμα ανάρτησης σε άλλους 18 μέχρι στιγμής, που ήταν αναγνώστες ή και διαχειριστές άλλων ιστολογίων. Αυτό σημαίνει πως ο κάθε συγγραφέας είναι υπεύθυνος και υπόλογος γι' αυτά που γράφει και μόνο, ειδικά εμείς οι "εξωτερικοί".
    Ούτε ο Μπόλαρης, ούτε κανείς άλλος πρόκειται να κάνει κάτι για τη γλώσσα σας, αν δεν το κάνετε εσείς. Τα δικαιώματα κατακτούνται, δε χαρίζονται, όλοι το ξέρουν αυτό. Εγώ πιστεύω πως δεν θα το κάνετε γιατί εν έχετε λαϊκό έρεισμα, αποδείξτε μας ότι σφάλλουμε κάνοντας μιά μαζική συγκέντρωση στη Φλώρινα ή την Έδεσσα για παράδειγμα απαιτώντας αναγνώριση της γλώσσας σας κλπ.
    Μα τι λέω, εδώ δεν τολμήσατε να κατεβείτε στις δημοτικές εκλογές, με αμιγή συνδυασμό, σε κάποιο δήμο όπως για παράδειγμα στη Φλώρινα, το Αμύνταιο ή την Έδεσσα. Τι σας εμπόδισε? Τα... έξοδα?
    Όσο για το θέμα της ονομασίας, η προσωπική μου και πολλάκις εκπεφρασμένη άποψη μου ήταν πάντα η λύση της σύνθετης ονομασίας, από την εποχή ακόμα (90s) που σε χαρακτήριζαν προδότη για την άποψη αυτή.
    ΥΓ: Ψωμιάδη ΔΕΝ ψηφίζω επ ουδενί. Μπόλαρης ή αποχή, δεν αποφάσισα ακόμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @Risto,
    Ούτε εξυπνάδα πουλάω, όύτε φυσικά εθνικισμό. Πολύ δε περισσότερο απειλές.
    Άλλωστε έχω χαρακτηριστεί πολλές φορές ως "φιλοσκοπιανός", "ανθέλληνας" μέχρι και "αντίχριστος" από τους "Ελληναράδες".
    Όσο για τα παράπονα σου για την παρουσία μου εδώ, να τα κάνεις στο διαχειριστή του ιστολογίου τον Abecedar, καθώς όπως ξέρεις τα σχόλια υπόκεινται σε προληπτικό έλεγχο πριν αναρτηθούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. κ.Στεφανε για την ταμπακέρα δεν μας είπες τίποτα(για τον μουτζαχετιν εννοώ), απειλές εσύ τουλάχιστον δεν έγραψες...αλλα οι υπόλοιποι του συναφιού δόξασαν και δοξάζουν το αρχαίο και νεο Ελληνικό πνεύμα με βρισιές και απειλές (δες τα σχόλια στη NOVA ZORA και στα video απο τα Μακεδόνικα πανυγήρια στο you tybe).
    Οσο για τις προτάσεις σου πως πρέπει να διεκδικήσουμε τα δικαιώματα μας, ένα θέλω να ξέρης, έλα εσύ έχοντας απέναντι το κράτος το παρακράτος την εκκλησία τον τύπο και την συντριπτική πλειοψηφία των γειτόνων σου να βγεις και να καταθέσης την διαφορετική εθνική σου ταυτότητα!
    Παρά τις απειλές ΑΝΤΕΧΟΥΜΕ και βήμα βήμα το ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ CO GORE GLAVATO.Κάποτε τον Κοπέρνικο θα τον έριχνε στην φωτιά η ΙΕΡΑ ΕΞΕΤΑΣΗ γιατί τόλμησε να πει οτι η γή γυρίζει... και σήμερα υπάρχει η ΙΕΡΗ ΕΞΑΤΑΣΗ όλου του παραπάνω συστήματος για να πολεμήσει τους "ιούς" που τολμούν να δηλώνουν ΕΘΝΙΚΑ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ στην πατρίδα μας "την δημοκρατική ΕΛΛΑΔΑ".
    Αν μπορείς κ. Στέφανε πές μας με ποια απο τα αιτήματα συντάσεσε;
    Να γυρίσουν οι Μακεδόνες πρόσφυγες; Να τραγουδάμε ελεύθερα; Να μαθαίνουμε την γλώσσα μας;
    Συγνώμη για την έκταση του σχολίου. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ BRATTE ABECEDAR.
    RISTO.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. την ανωνυμία των σχολιαστών την αίρουν οι ίδιοι σε μία δημοκρατική κοινωνία...
    όταν επιχειρούν να την άρουν τρίτοι , τότε αυτό δεν είναι δημοκρατία, εκτός από παράνομη πράξη...
    Φίλε Στέφανε , αποτελεί θρασύδειλη πράξη η προσπάθεια σου άρσης της ανωνυμίας , δημοκρατικών πολιτών , τους οποίους το ελληνικό εθνικιστικό κράτος τους θεωρεί σνύπαρκτους και επομένως παράνομους..
    Επειδή το ελληνικό κράτος αγαπητέ Στέφανε είναι κράτος της εθνικιστικής συνομοταξίας σου , μου προξενεί απορία γιατί δεν προχωρείς σε άρση της ανωνυμίας σου , ώστε να σε γνωρίσουμε καλύτερα..???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. 1- γιατί ο Στέφανος που ψέγει τους μακεδόνες για έλλειψη θάρρους δεν δημοσιεύει τα πλήρη στοιχεία του, αφού κατ΄ αυτόν ζούμε σε δημοκρατικό καθεστώς...??
    2- αν οι Μακεδόνες ενεργοποιηθούν θα έχουν την υποστήριξη του Στέφανου ο οποίος αυτοπροσδιορίζεται ως δημοκράτης..??

    ΑπάντησηΔιαγραφή