Η βουβή δύναμη των γλωσσών που δεν μιλιούνται φωναχτά, αλλά διαβάζονται στα χείλη!
Γραμμένο σε 01.02.2013
Πολύ εύστοχο το άρθρο σας με τίτλο «Η βουβή γλώσσα των μειονοτήτων» κ. Αλεξανδρίδη.
Θίγετε πολλά θέματα σε λίγες γραμμές, αυτό σας στερεί την δυνατότητα να ξεδιπλώσετε καλύτερα την άποψη σας και σε εμάς να έχουμε μια πιο αναλυτική προσέγγιση στην οπτική σας.
Χωρίς να παραγνωρίζω την αξία και την βιωματική σχέση της μητρικής γλώσσας για τους οικονομικούς μετανάστες στην πατρίδα μας, επιτρέψτε μου να αναφερθώ στο θέμα μητρική γλώσσα & πολιτικές δίωξης και εξοβελισμού της από τα χείλη Ελλήνων πολιτών με Μακεδόνικη, Βλάχικη ή Αρβανίτικη καταγωγή.
Στο, πολύ καλό, άρθρο σας γράφετε: «Πόση δύναμη έχει αυτή η γλώσσα που δε μιλιέται φωναχτά αλλά που διαβάζεται στα χείλη; Ποια η διπλή ταυτότητα, ποιό το αίσθημα του καταπιεσμένου και η λανθάνουσα οργή σε όσους Έλληνες πολίτες κυριαρχεί η εντύπωση ότι δεν τους επιτρέπεται η δημόσια έκφραση της γλώσσας και του πολιτισμού της καταγωγής τους;». Μόνο όποιος Έλληνας πολίτης μιλάει την, διαφορετική από την ελληνική, μητρική του γλώσσα μπορεί να αντιληφθεί με ακρίβεια τι προσπαθείτε να πείτε πίσω από τις λιτές γραμμές της σκέψης σας.
Δυστυχώς κάτω από την σημερινή οικονομική και κοινωνική συγκυρία, με τον εθνικιστικό και ρατσιστικό λόγο να κυριαρχεί γύρω μας αυτά που σας απασχολούν, εύκολα θα χαρακτηριζόταν από «ύποπτα» έως «προδοτικά». Έτσι αντιμετωπίζονται καθημερινά εκατοντάδες Έλληνες πολίτες Μακεδόνικης καταγωγής όταν δημόσια επικοινωνούν στην μητρική τους γλώσσα. Σε εμάς, τους πολιτιστικά ή και Εθνικά Μακεδόνες, δεν προκαλεί καμία εντύπωση το γεγονός ότι δεν μας επιτρέπετε να μιλάμε δημόσια τη γλώσσα μας. Εμείς καθημερινά βιώνουμε τον σχεδιασμό ορατών και αοράτων δυνάμεων που προσπαθούν να αποτρέψουν τη δημόσια χρήση της Μακεδόνικης γλώσσας.
Αποκλεισμός από κάθε ελληνικό ΜΜΕ των δημόσιων εκδηλώσεων με χρήση της μητρικής γλώσσας. Γίνονται αφιερώματα σε 100% Μακεδονόφωνα χωριά χωρίς ούτε νύξη στη γλώσσα. Παρουσιάζονται χοροί, ήθη και έθιμα στα μουγκά! Οι Πολιτιστικοί Σύλλογοι που τολμούν να παρουσιάσουν εκδηλώσεις ή γλέντια στα Μακεδόνικα μπαίνουν σε μια ιδιότυπη “black list” αποκλεισμού από ΜΜΕ, επιχορηγήσεις κλπ. Αν σύλλογοι δεχθούν να είναι μουγγοί τότε ανοίγουν όλες οι πόρτες. Έτσι, όποιος ατομικά ή συλλογικά διεκδικεί το βασικό ανθρώπινο του δικαίωμα στη χρήση της μητρικής του γλώσσας, αυτόματα του αποδίδονται οι τίτλοι του «Σκοπιανού», του «προδότη» και επωδός σε συζητήσεις το στερεότυπο «άιντε μαζεύτε τα και φευγάτε»!!
Όταν, λοιπόν, έτσι έχει διαμορφωθεί η κοινή γνώμη στη πατρίδα μας, όταν κάθε άλλη ταυτότητα, κάθε κοινωνική ή πολιτιστική ετερότητα έχει φορτισθεί από τον κυρίαρχο λόγο σαν κάτι το μιαρό και το απαγορευμένο, πως είναι δυνατόν να ανταποκριθεί θετικά ο μέσος Έλληνας; Όταν δεκαετίες τώρα η κυρίαρχη άποψη είναι ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχουν εθνικές μειονότητες, πώς περιμένετε να αντιδράσει η πλειοψηφία των Ελλήνων; Δεκάδες χιλιάδες Έλληνες πολίτες στην Θράκη δηλώνουν με τους φορείς και τους αντιπροσώπους τους ότι αισθάνονται Εθνικά Τούρκοι και τα ΜΜΕ, τα κόμματα, η εκκλησία και πίσω από αυτά συντεταγμένα ο λαός τους απαντά «ΟΧΙ! δεν είστε Τούρκοι, είστε Μουσουλμάνοι!!!»
Βέβαια ο ίδιος λαός και τα ίδια κόμματα ποτέ δεν λένε «οι Χριστιανοί της Πόλης» αλλά λένε οι «Έλληνες της Πόλης»! Στην Πόλη –και την Τουρκία- υπάρχει Ελληνική μειονότητα 2000 ψυχών, αλλά στην πατρίδα μας δεκάδες χιλιάδες στην Θράκη που δηλώνουν Τούρκοι δεν γίνονται αποδεκτοί σαν εθνική μειονότητα.
Πώς να γίνουν αποδεκτοί σαν μειονότητα ή μόλις ,,4 – 5 χιλιάδες,, Εθνικά Μακεδόνες Έλληνες πολίτες; Πώς να γίνουν αποδεκτοί οι δεκάδες χιλιάδες Εθνικά Έλληνες με Μακεδόνικη μητρική γλώσσα; Ακόμα και αυτοί οι Μακεδόνες που από χρόνια δηλώνουν την Ελληνική Εθνική τους ταυτότητα καθημερινά καλούνται να απαρνηθούν την μητρική τους Μακεδόνικη γλώσσα!
Ο μέσος Έλληνας μόλις ακούσει τη λέξη μειονότητα, μέσα του αμέσως γίνονται οι συνειρμοί που έντεχνα καλλιεργεί το φοβικό ελληνοκεντρικό σύστημα: Μειονότητα ίσον απόσχιση, προβλήματα, διεθνής διασυρμός, πέμπτη φάλαγγα με μια κουβέντα «πράκτορες»!
Ναι! Όποιος τολμήσει στην Ελλάδα να βάλει θέμα εθνικών μειονοτήτων αυτομάτως τον βαφτίζουν «πράκτορα»! Συνήθως δε, αυτοί που μας κατηγορούν για «πράκτορες», την ίδια στιγμή, εκθειάζουν και υμνούν και στηρίζουν τις Ελληνικές εθνικές μειονότητες στα γειτονικά μας κράτη χωρίς να μας απαντούν αν -με τα δικά τους μέτρα και σταθμά- οι Έλληνες μειονοτικοί στις χώρες που ζουν είναι το ίδιο «ύποπτοι» «πράκτορες» με τους εγχώριους μειονοτικούς.
Μακάρι με τους συμπολίτες μας στην Ελλάδα που συμφωνούν με τον προβληματισμό του κ. Αλεξανδρίδη, να βρούμε ένα κοινό βηματισμό και να μπορέσουμε να βάλουμε τέτοια ζητήματα σεβασμού γλώσσας και ταυτότητας. Ίσως αυτά τα ζητήματα να είναι ακόμα πιο σοβαρά και από την οικονομική κρίση που βιώνουμε. Σίγουρα είναι μέτρο σύγκρισης, προόδου και πραγματικής δημοκρατίας. «…Η θα παραμείνουμε μια κοινωνία αποκλεισμών και διχασμών αφήνοντας τις βουβές γλώσσες να θεριεύουν μέσα στο μυαλό πολλών συμπολιτών μας ή θα επιτρέψουμε την ανοιχτή και διαλεκτική πολυφωνία για να επιχειρήσουμε τη σύνθεση της «ελληνικότητας» της εποχής μας, για όλους…»
Μore Sokol,
Soloun, 11-01-2013.
Ποσο σωστο και επικαιρο για εναν αιωνα τωρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγω μπορω να μαρτυρισω για καθε παραγραφο.
Εζησα τα πιο σκληρα χρονια της απαγορευσης της μητρικης μας γλωσσας.
Βασιλης
Όσο πιο πολλά χείλη βλέπω να προφέρουν,έστω και ψιθυριστά,αυτά τα σύμφωνα,τόσο πιο βαθιά μέσα μου νιώθω να υπάρχω και να αναπνέω τον ίδιο αέρα που ανέπνευσαν αυτοί που με τα ίδια χείλη φώναξαν δυνατά:Ура!
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλοι,υπεύθυνοι της σελίδας.Είναι η δεύτερη φορά που διαβάζω το συγκεκριμένο άρθρο,του οποίου, πραγματικά,το περιεχόμενο με ανατριχιάζει.Ωστόσο,παρατήρησα πως η ανάρτηση ενός σχολίου μου είναι ελλείπεις.Σαφώς,σέβομαι το γεγονός πως η συγκεκριμένη λέξη,η λέξη ,θα αποτελούσε εξαιρετικό για τα φθηνά,φασιστικά και ντροπιαστικά σχόλια ορισμένων.Η λέξη βάρβαρος, ωστόσο,όπως γνωρίζεται σημαίνει ξένος και την χρησιμοποίησα προκειμένου να δηλώσω την διαφορετικότητα μου.Αν είμαι ξένος-βάρβαρος συνεπάγεται πως δεν είμαι Ελληνικής καταγωγής και αυτό ακριβώς είναι το σημείο στο όποιο ήθελα να σταθώ με την συγκεκριμένη λέξη.Είμαι ξένος γιατί είμαι Μακεδόνας.Είμαι 19 χρονών και έχω νιώσει κι εγώ στο μου της απόρριψη γιατί δήλωνα δυνατά Μακεδόνας.Κάποιοι όμως επιθυμούσαν και επιθυμούν να μου κλείνουν το στόμα,όπως και σε όλους όσους τολμούν να δηλώσουν μια διαφορετική ταυτότητα από αυτή που ορίζει ο πολιτικός χάρτης,έτσι,όπως έχει διαμορφωθεί.Σας παρακαλώ,ως μονάδα της μακεδονικής νεολαίας στην Ελλάδα,μην λογοκρίνεται όσους αναρτούν σχόλια.Τόσα χρόνια η έχει κλείσει το στόμα μας,ας μην συμβαίνει αυτό και από ομοϊδεάτες μας.Ελπίζω να μην παρεξηγηθώ και να κατανοείται όλα όσα έγραψα.Σε καμία των περιπτώσεων δε θα ήθελα να σας προσβάλω ή να σας θίξω,επιθυμούσα,μονάχα,να εκφράσω τη γνώμη μου.Θα ήθελα το συγκεκριμένο σχόλιο να μην δημοσιευτεί.Είναι μόνο μια δίοδος προκειμένου να επικοινωνήσω μαζί σας,αν αυτό βέβαια είναι δυνατόν.Ευχαριστώ πολύ.Γιώργος-Γκότσε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιδική διευκρίνιση προς Γιώργος-Γκότσε 19 χρονών:
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα 2 προηγούμενα σχόλια των καλοπροαίρετων ανώνυμων Μακεδόνων που μας ήρθαν στην παρούσα ανάρτηση δημοσιεύθηκαν αυτούσια. Δεν έγινε καμία περικοπή όπως νομίζεις.
Θα θέλαμε πολύ να δημοσιεύσουμε και το δικό σου ανώνυμο σχόλιο αλλά στο τέλος γράφεις ότι ”το συγκεκριμένο σχόλιο να μην δημοσιευτεί” οπότε δεν το δημοσιεύουμε κατόπιν δίκης σου επιθυμίας.
Αν άλλαξες γνώμη και θέλεις να το δημοσιεύσουμε, πες μας. Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρων το δικό σου σχόλιο και αξίζει να δημοσιευθεί.
Αυτό ήταν το σχόλιο μου την πρώτη φορά:Όσο πιο πολλά χείλη βλέπω να προφέρουν,έστω και ψιθυριστά,αυτά τα σύμφωνα,τόσο πιο βαθιά μέσα μου νιώθω να υπάρχω και να αναπνέω τον ίδιο αέρα που ανέπνευσαν αυτοί που με τα ίδια χείλη φώναξαν δυνατά:Ура!(Anonymous 3:35 попладне, февруари 08, 2013.). Η λέξη αφαιρέθηκε από εσάς και σαφώς,όπως σας εξήγησα,κατανοώ τον λόγο για τον οποίο ίσως συνέβη αυτή η παρέμβαση.Ωστόσο,όπως σας είπα ήδη,η λέξη βάρβαρος για εμένα κουβαλάει ένα συγκεκριμένο σημασιολογικό φορτίο και θεώρησα πως αυτό που ήθελα να πω έμεινε μισό.Δεν θέλω να δημιουργηθεί καμία απολύτως παρεξήγηση αλλά θεώρησα σωστό να εκφράσω μέσω ακόμη ενός σχολίου μου προς εσάς αυτό που πραγματικά πίστευα.Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας και για την εξαιρετική δουλειά που κάνετε προσφέροντας μας ακόμη μια δίοδο για να έρθουμε πιο κοντά σε αυτό που πραγματικά είμαστε.
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Γιώργο-Γκότσε 19 χρονών:
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο σχόλιο που αναφέρεσαι έχει δημοσιευθεί αυτούσιο στις 3:35 попладне, февруари 08, 2013.
Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο που διαχειρίζονται ιστολόγια στη πλατφόρμα του www.blogspot.com γνωρίζουν από πρώτο χέρι ότι τεχνικά δεν υπάρχει καμία δυνατότητα να αφαιρεθεί ούτε μια τελεία από τα σχόλια των αναγνωστών. Για του λόγου του αληθές ρώτα όποιον blogger θέλεις.
Το μόνο που μπορεί να κάνει ο κάθε διαχειριστής ιστολογίου (που έχει ενεργοποιήσει τον μετριασμό σχολίων) είναι να κρίνει και να αποφασίσει εάν θα δημοσιεύσει ή όχι το κάθε σχόλιο. Από τι στιγμή, λοιπόν, που ο διαχειριστής δημοσιεύει ένα σχόλιο τότε αυτό δημοσιεύεται αυτούσιο χωρίς καμία αλλαγή.
Το πιθανότερο, τεχνικά μιλώντας πάντα, είναι ότι μάλλον παρέλειψες να γράψεις κάποια λέξη την οποία νόμιζες ότι είχες γράψει.
Αν θέλεις ξαναστείλε το σχόλιο μαζί με την λέξη που λες ότι δεν υπάρχει για να δημοσιευθεί.
Υγ: Επαναλαμβάνουμε ότι θέλουμε πολύ να δημοσιεύσουμε και το σχόλιο όπου στο τέλος γράφεις ”το συγκεκριμένο σχόλιο να μην δημοσιευτεί”. Αν άλλαξες γνώμη και θέλεις να το δημοσιεύσουμε, πες μας. Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρων σχόλιο και αξίζει να δημοσιευθεί.
Δημοσιεύετε το,αν το θεωρείται τόσο ενδιαφέρων,σαφώς,και δεν έχω κάποιο πρόβλημα να δημοσιευτεί. Γιώργος-Γκότσε.
Διαγραφή@ Γιώργος-Γκότσε
ΔιαγραφήΤο εξαιρετικά ενδιαφέρων χθεσινό σχόλιο δημοσιεύθηκε σημερα 9 Φεβρουαρίου και όπως μπορείς να δεις, η ηλεκτρονική πλατφόρμα του www.blogspot.com, το τοποθέτησε αυτόματα στην σωστή χρονολογική σειρά όπως το έστειλες: 9:05 попладне, февруари 08, 2013. Δες πιο πάνω το σχολιο #3.