Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 16, 2011

Το Eυρωπαϊκό Ίδρυμα CMC- Center Maurits Coppiters διοργανώνει την ετήσια Γενική Συνέλευση του στο Лерин- Φλώρινα, στις 16-17 Σεπτεμβρίου.

 

Το προφίλ του Ιδρύματος:
Κέντρο Maurits Coppieters Το Κέντρο Maurits Coppieters είναι ένα “πολιτικό ίδρυμα σε ευρωπαϊκό επίπεδο” που αναγνωρίστηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο από το 2007.
Το Κέντρο Maurits Coppieters προωθεί την έρευνα της πολιτικής σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, εστιάζοντας  κυρίως στα εθνικά ζητήματα των κρατών, τη διαχείριση της πολιτιστικής και γλωσσικής πολυμορφίας στις πολύπλοκες κοινωνίες, πολυεπίπεδη διακυβέρνηση, την αποκέντρωση, το κράτος και την συνταγματική μεταρρύθμιση. Αυτοδιάθεση των εθνών δίχως κράτος, πολιτική και οικονομική διακυβέρνηση των μη κεντρικών κυβερνήσεων, διευθέτηση των συγκρούσεων, τα ανθρώπινα δικαιώματα και την προώθηση της ειρήνης.
Παρατηρεί τις αρχές πάνω στις οποίες θεμελιώνεται η Ευρωπαϊκή Ένωση, δηλαδή τις αρχές της ελευθερίας, της δημοκρατίας, του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των θεμελιωδών ελευθεριών και του κράτους δικαίου. Αναπτύσσει τις δραστηριότητές της με την οικονομική υποστήριξη του ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ και συνεργατών της. Σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις του, το Κέντρο Maurits Coppieters επιδιώκει μεταξύ άλλων τους ακόλουθους στόχους και αναφορές:

* Παρατήρηση, ανάλυση και συμβολή στη συζήτηση για θέματα ευρωπαϊκής δημόσιας πολιτικής με ιδιαίτερη έμφαση στο ρόλο των εθνικών κινημάτων της Περιφέρειας της Ευρώπης και η διαδικασία της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης.
* Υπεράσπιση του δικαιώματος στην αυτοδιάθεση του λαού-έθνους δίχως κράτος και της δημοκρατικής αρχής του σεβασμού για να αποφασίσει με την πλειοψηφία των πολιτών, που εκφράζονται ελεύθερα μέσα από μια διαβούλευση ή ένα δημοψήφισμα.
* Να χρησιμεύσει ως πλαίσιο για τις εθνικές ή περιφερειακές ομάδες προβληματισμού, πολιτικά ιδρύματα και ακαδημαϊκούς, για να μπορούν να εργασθούν από κοινού σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
* Συγκέντρωση και διαχείριση των πληροφοριών για επιστημονικούς σκοπούς σε όλα τα εθνικά και περιφεριακά κινήματα, τις οργανώσεις, τις δομές.
* Διάθεση πληροφοριών στο κοινό σχετικά με την εφαρμογή της αρχής της επικουρικότητας στο πλαίσιο μιας Ευρώπης των Περιφερειών.
* Η προώθηση της επιστημονικής έρευνας σχετικά με τη λειτουργία και την ιστορία όλων των εθνικών και περιφερειακών κινημάτων στην ΕΕ.
* Ανάπτυξη δράσεων για ανοικτές πηγές πληροφοριών και ιστορικές πηγές πληροφόρησης με ένα δομημένο και ελεγχόμενο τρόπο, με στόχο την οικοδόμηση ενός κοινού δικτύου δεδομένων για τα θέματα του εθνικισμού και της περιφερειακής συνεργασίας στην Ευρώπη.
* Η διατήρηση των επαφών με όλες τις οργανώσεις που δραστηριοποιούνται σε εθνικά κινήματα και τα θεσμικά όργανα της ΕΕ.

Το Κέντρο Maurits Coppieters κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την προώθηση και την επίτευξη των υψηλότερων δηλωμένων στόχων πάντοτε τηρώντας τις αρχές επί των οποίων βασίζεται η Ευρωπαϊκή Ένωση, δηλαδή τις αρχές της ελευθερίας, της δημοκρατίας, του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των θεμελιωδών ελευθεριών και του κράτους δικαίου .
Το γεωγραφικό πεδίο εφαρμογής του Κέντρου Maurits Coppieters είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση μαζί με τις υποψήφιες χώρες της ΕΕ και δυνάμει υποψήφιες χώρες.
Οι επαφές και η λειτουργία του οργανισμού βασίζονται πλέον σε 6 κράτη μέλη της ΕΕ, αλλά είναι ενεργός σε 10 περιοχές, έθνη χωρίς κράτος, συνταγματικές περιφέρειες. Η CMC επιθυμεί να διευρύνει τον αριθμό των εταίρων σε κράτη μέλη και ο αριθμός των εταίρων των περιοχών που ασχολούνται με αυτό το έργο.

Τα μέλη του Ιδρύματος:


Το Κέντρο Maurits Coppieters έχει 9 μέλη, τα οποία συνθέτουν τη Γενική Συνέλευση και η οποία συνεδριάζει σε ετήσια βάση για να συζητήσει τις κύριες στρατηγικές κατευθύνσεις εργασίας του Κέντρου:
Alkaratusna Fundazioa (Χώρα των Βάσκων-Ισπανία), Arriti (Κορσική-Γαλλία), Fundacion Galiza Sempre (Γαλλικία-Ισπανία), Fundació Josep Irla (Καταλωνία-Ισπανία), Fundació Emili Darder (Μαγιόρκα-Ισπανία), Fundación Aragonesista 29 de Junio (Αραγωνία-Ισπανία), Στέγη του Μακεδονικού Πολιτισμού (Περιφέρεια Μακεδονίας-Ελλάδα), Ουαλία- Ίδρυμα (Ουαλία-Μεγάλλη Βρεταννία).
Τα κύρια όργανα του Ιδρύματος είναι το Γραφείο και το Επιστημονικό Συμβούλιο. Μέλος του Γραφείου, είναι και ο εκπρόσωπος της Στέγης Μακεδονικού Πολιτισμού, Πάυλος Φιλίποβ Βοσκόπουλος.

Το σύντομο ιστορικό της Στέγης Μακεδονικού Πολιτισμού:
Το 1990, ομάδα Ελλήνων πολιτών, εθνικά Μακεδόνων, αποφάσισε στο Лерин-Φλώρινα, να δημιουργήσει ένα μη κερδοσκοπικό σύλλογο με την επωνυμία «Στέγη Μακεδονικού Πολιτισμού» με έδρα το Лерин-Φλώρινα. Η ομάδα προχώρησε στην διαδικασία έγγραφής του συλλόγου στο Πρωτοδικείο Φλώρινας. Το καταστατικό του συλλόγου δεν διέφερε καθόλου από το καταστατικό οποιουδήποτε συλλόγου που ζητάει εγγραφή-αναγνώριση του στο Πρωτοδικείο. Το δικαστήριο απέρριψε την αίτηση με τη δικαιολογία ότι ο σκοπός του συλλόγου ήταν η προώθηση της ιδέας ότι «υπάρχει μια Μακεδονική μειονότητα στην Ελλάδα, η οποία έρχεται σε αντίθεση με το εθνικό συμφέρον και σε αντίθεση με το νόμο». Δηλαδή και μόνο από τον τίτλο του συλλόγου και επειδή εξήντα άτομα ζήτησαν την εγραφή του συλλόγου που είναι συνειδητοποιημένοι Μακεδόνες και παράλληλα ακτιβιστές για τα δικαιώματα των Μακεδόνων, το Πρωτοδικείο Φλώρινας “πήρε γραμμή” από το βαθύ ελληνικό κράτος και απέριψε την αίτηση. Ακολούθησε έφεση στο Εφετείο Θεσσαλονίκης και απορρίφθηκε. Το 1994, ο Άρειος Πάγος υποστήριξε την απόφαση του Εφετείου. Οι αιτούντες μετέφεραν την υπόθεση στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Το 1998, το Ε.Δ.Α.Δ (Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων) καταδίκασε την Ελλάδα για παραβίαση του άρθρου 11 ( Το δικαίωμα στην Ελευθερία του Συνεταιρίζεσθαι.) της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, και η υπόθεση έμεινε γνωστή ως «Σιδηρόπουλος και Άλλοι κατά Ελλάδος» ΕCtHR,57/1997/841/8107.
Μετά από την απόφαση του Στρασβούργου οι αιτούντες με την νέα σύνθεση του Προεδρείου της υπό αναγνώρισης συλλόγου προσπάθησαν για ακόμη μια φορά να εγγράψουν το σύλλογο, σύμφωνα με την απόφαση του Ε.Δ.Α.Δ. Στις 12 Δεκεμβρίου 2003, το τοπικό δικαστήριο της Φλώρινας απέρριψε ξανά την έγγραφη του συλλόγου για τους ίδιους λόγους- δεν υπάρχει καμία Μακεδονική μειονότητα, κλπ. Η υπόθεση πήγε στο Περιφερειακό δικαστήριο το οποίο υποστήριξε την απόφαση του δικαστηρίου της Φλώρινας αγνοώντας την απόφαση του Ε.Δ.Α.Δ.
Ο Άρειος Πάγος με την σειρά του συμφώνησε με την απόφαση του Εφετείου Δυτικής Μακεδονίας και δεν έκανε  δεκτή την έφεση των μελών. (Απόφασή 1448/2009). Η υπόθεση της «Στέγης Μακεδονικού Πολιτισμού» ήδη έχει μεταφερθεί για μια ακόμη φορά στο ΕΔΑΔ με την υποστήριξη του Ελληνικού Παρατηρητηρίου των Συμφωνιών του Ελσίνκι.
Δεκατρία χρόνια μετά από την πρώτη απόφαση του Στρασβούργου και πάνω από 20 χρόνια από την αρχική αίτηση, η Στέγη Μακεδονικού Πολιτισμού παραμένει μη αναγνωρισμένη και τους επόμενους μήνες θα υπάρξει  συνέχεια στο Ευρωπαίκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
Παρόλλο που ο σύλλογος δεν έχει αναγνωριστεί μπορεί να λειτουργεί εν μέρει και μεταξύ άλλων συμμετέχει στις δραστηριότητες ενός σοβαρού Ευρωπαικού Ιδρύματος όπως είναι το CMC-Center Maurits Coppieters.
Βρήκε την “αγκαλιά της” στην Ευρώπη όπου μετά το γεγονός της έκδοσης του νέου Μακεδονικού-Ελληνικού Λεξικού πρόσφατα, το οποίο χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (μεταξύ των και η Ελλάδα…) μέσο CMC αποφασίσθηκε στις εργασίες του Γραφείου στις Βρυξέλλες τον περασμένο Δεκέμβρη να διοργανωθεί η Γενική Συνέλευση του Ιδρύματος στην Ελλάδα, στην πόλη Φλώρινα-Лерин, στις 16-17 Σεπετεμβρίου με την συνδρομή της Στέγης Μακεδονικού Πολιτισμού.

TO ΛΕΞΙΚΟ
Τον περασμένο Ιούνιο παρουσιάστηκε το νεο Μακεδονικό-Ελληνικό Λεξικό στις Βρυξέλλες με τίτλο της εκδήλωσης, “Γέφυρες για τον Διάλογο”: Ο διαμεσολαβητικός ρόλος της κοινωνίας των πολιτών των διεθνών διαφορών.

ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ-ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ
Το CMC σε μια κοινή προσπάθεια με την Στέγη Μακεδονικού Πολιτισμού παρουσίασε επιτυχημένα το Μακεδονικό-Ελληνικό Λεξικό που δεν έχει εκδοθεί ποτέ στην Ελλάδα. Παρουσιάστηκε στο προηγούμενο τεύχος της ΗΟΒΑ 3ΟΡΑ με λεπτομέρειες η εκδήλωση μέσα στο Ευρωπαίκό Κοινοβούλιο.
Στα πλαίσια των εργασιών της Γενικής Συνέλευσης διοργανώνεται και η παρουσίαση του λεξικού στην Φλώρινα-Лерин, το Σάββατο το πρωί 17 Σεπτεμβρίου με την συμμετοχή μελών του CMC και άλλων, όπου θα συζητηθεί και ο ρόλος της κοινωνίας των πολιτών και των επαφών μεταξύ των ανθρώπων ως παράγοντες διευκόλυνσης της αμοιβαίας κατανόησης ανάμεσα στα δύο γειτονικά κράτη, την Ελλάδα και την Δημοκρατία της Μακεδονίας. Θετικό κλειδί-ρόλο στις σχέσεις των δύο χωρών μπορεί να αποτελέσει η εθνική Μακεδονική κοινότητα στην βόρεια Ελλάδα.

= = =

Αναδημοσίευση από την μηνιαία μακεδονική εφημερίδα NOVA ZORA, Σεπτέμβριος 2011. http://novazora.gr/arhivi/3684

16 σχόλια:

  1. Να μην ξεχασουν να μας διευκρινισουν το ετυμολογικο και την προελευση της λεξης "Μακεδονια" να τους πεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @ανωνυμε 5:30 AM, септември 17, 2011,

    Αν ήσουν άτομο με σύγχρονες και μοντέρνες ιδέες τότε, λογικά, η παρουσίαση του Σύγχρονου Μακεδονικού – Ελληνικού Λεξικού στη Φλώρινα σήμερα 17 Σεπτεμβρίου 2011 θα έπρεπε να σε χαροποιεί.

    Αντίθετα, το περιεχόμενο της ερώτησής σου υπό τη μορφή “παραγγελίας”, δείχνει ότι είσαι σαν "κωφός". Δείχνεις εξαιρετικά αρχαιόπληκτο άτομο και επιπλέον εχθρεύεσαι εκδόσεις βιβλίων όπως το Σύγχρονο Μακεδονικό – Ελληνικό Λεξικό. Κρίμα που δεν ζεις στη σημερινή πραγματικότητα.

    Στον σημερινό σύγχρονο κόσμο τέτοιες εκδόσεις βιβλίων εκ μέρους των Μακεδόνων στην Ελλάδα, όπως το λεξικό, αποτελούν ρεαλιστική Γέφυρα Φιλίας μεταξύ των δύο λαών και χωρών.

    Μακάρι να υπάρξουν στο μέλλον ανάλογες εκδόσεις και εκ μέρους των Ελλήνων στην Ελλάδα χάριν της Φιλίας μεταξύ των δύο λαών και χωρών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος Χαμουτζής18 Σεπτεμβρίου, 2011 06:41

    Άμα πια με την πιπίλα! Ποιά φιλία ρε Αμπεσεντάρη; Αυτή που θα ανακάλυπτε χρησιμοποιώντας το λεξικό ο μέσος Έλληνας αναγνώστης διαβάζοντας τα σχόλια στον ηλεκτρονικό τύπο της γείτονος; Ή μήπως σε κάτι ομογενειακές εφημερίδες σας της Αυστραλίας - όπου η απόφαση - που σωστά πρόκρινε την ελευθερία του λόγου - ξεκαθαρίζει πως τις ακραίες εκφράσεις κατά των Ελλήνων τις συμμερίζεται ο μέσος ομογενής σας οπότε και δεν τίθεται θέμα πρόκλησης ρατσιστικού αισθήματος!

    Άσε το λήμμα "Μακεδονία" - στο λήμμα Γραικομάνος-πρεντάβνικ τι λέει; :-)

    Είπαμε τα νόμιμα αιτήματα σας να ικανοποιηθούν άμεσα αλλά όχι και να χρειάζεται να φάμε αυτοβούλως κουτόχορτο πως έχουμε να κάνουμε με παρεξηγημένους φίλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Βουλγαροφωνοι Σλαβοι της Μελιτης οι μερες σας ειναι μετρημενες!8 χωρια ειστε ολοι κι ολοι στην ευρυτερη περιοχη της Ανατολικης Φλωρινας.Δεν ειμαι οπαδος της Χρυσης Αυγης και του ΛΑΟΣ, αλλα οπαδος της ελευθερης σκεψης και της επιστημης!Οσο κι αν εψαξα την καταγωγη σας παντου καταληγω οτι ειστε Βουλγαροι.Δεν εχετε καμμια σχεση με τους Αρχαιους Μακεδονες που ως εθνος(και οχι ως βασιλειο) επεκτεινοταν στους νομους Πιεριας, Ημαθιας,Γρεβενων και στην περιοχη Ελασσονας.Ειστε απογονοι των Παιονων και των Πελαγονων που αναμειχθηκαν με Σλαβους αποικους του Πρωιμου Μεσσαιωνα!Ειμαι 27 χρονων επιστημονας με πτυχιο Νομικης Αθηνων,2 μεταπτυχιακα και διδακτορικο και υποσχομαι να σας πολεμησω μεχρι τελους!Προσωπικα ως νεος νομικος θα κανω οτι μπορω για να αναδειξω το θεμα της Ελληνικης μειονοτητας στα Σκοπια.Προκειται για τους 100.000 ντοπιους Βλαχους της Νοτιοσλαβιας του Γκρουεφσκι, τους 3.000 γηγενεις Ελληνες στο Μοναστηρι και το χωριο Πεχτσεβο που χτιστηκε στο κρατιδιο σας απο Ανατολικοθρακιωτες προσφυγες.Θα ιδρυσουμε ΜΚΟ,ελληνοφωνο ραδιοσταθμο στα Σκοπια και θα ζητησουμε απο ολους τους διεθνεις οργανισμους την προστασια των ανθρωπινων δικαιωματων τους!Ο πολεμος ξεκινησε Βουλγαροφωνοι Σλαβοπαιονες και δεν θα σταματησω μεχρι ο κοσμος να μαθει την αληθεια απεναντι στη χαλκευση της ιστοριας.Ζητω η Ελληνικη μειονοτητα στα Σκοπια που ζει για δεκαετιες στο σκοταδι του φασισμου και της μισαλοδοξιας της σλαβικης πλειοψηφιας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @Ανώνυμε Χαμουτζή,

    Διάβασε με προσοχή τα όσα γράφει ανώνυμος αγράμματος δικηγόρος 11:50 PM, септември 17, 2011. Παρόλο που δηλώνει πως είναι νέος 27 χρονών επιστήμονας με πτυχίο Νομικής Αθηνών, 2 μεταπτυχιακά και διδακτορικό δεν έβαλε ούτε ένα τόνο στο κείμενο του σχολίου του!!!

    Αν λάβεις υπόψη και το περιεχόμενο του σχολίου του αγράμματου δικηγόρου τότε πρωτίστως οφείλεις να ανησυχείς και να ασχοληθείς με τις ακραίες εκφράσεις Ελλήνων κατά Μακεδόνων που λαμβάνουν χώρα εντός Ελλάδος τις οποίες δυστυχώς συμμερίζεται, έστω και υποσυνείδητα, ο μέσος Έλληνας όπως ο 27χρονος αγράμματος δικηγόρος και μετά να ασχοληθείς με τα της Αυστραλίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμε Χαμουτζή

    πότε θα μας γράψεις για την εθνοτική ΣΟΥ καταγωγή...

    μήπως είναι αλβανική , τουρκική, αραβική , βλάχικη, τσιγγάνικη..

    γιατί σύγχρονη ελληνική καταγωγή ΔΕΝ υπάρχει...

    πάντως μακεδονική καταγωγή δεν πρέπει να έχεις , αφού το πολιτιστικό σου υπόβαθρο απέχει από αυτή...

    όσο για τους σύγχρονους Μακεδόνες, αυτοί είναι απόγονοι των γηγενών παππούδων τους και των παππούδων αυτών...

    καμία αρχαιομακεδονική καταγωγή δεν διεκδικούν...

    αυτή είναι αποκλειστικό δικαίωμα των ελληνόφωνων πατριαρχικών από την Τουρκία και οι οποίοι σε τίποτε δεν διαφέρουν από τους μουσουλμάνους Τούρκους που παρέμειναν στις κοινές τους πατρίδες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος Χαμουτζής19 Σεπτεμβρίου, 2011 17:36

    Για να καταλάβω δηλαδή ρε Αμπεσεντάρη, επειδή υπάρχουν στην Ελλάδα πολλά άτομα χαμένα σαν τον προλαλήσαντα (τι το καινό;) πήρατε συγχωροχάρτι και ξαφνικά θα πρέπει να αποδεχθώ πως παρά κάθε απόδειξη περί του αντιθέτου τίθεται θέμα φιλίας των δύο λαών. Και όχι, το μίσος σας το εκφράζετε και μέσα στη χώρα, απλώς οι Αυστραλοί κολλητοί σας είναι πιο άνετοι να μιλάνε με ακραία ρατσιστικά σχόλια τα οποία ποτέ εσείς και οι υποστηρικτές σας σαν το Δημητρά και τους λοιπούς της κουστωδίας δε βγήκατε να καταδικάσετε - αντιθέτως το ρίχνετε στον πούστενο παρέα. :-) Οι Φαρισαίοι βλέπεις υπάρχουν και από τις 2 πλευρές.

    Επί του προκειμένου:
    α) Βγήκε το ΟΤ να διαχωρίσει ξεκάθαρα τη θέση του από τους χρηματοδότες και υποστηριχτές του που συμφωνούν πως δεν υπήρχε τίποτα το μεμπτό στην δημοσίευση που ανέφερα; :->
    β) Η τελευταία Νόβα Ζόρα αναφέρθηκε εκτενώς στις παρουσιάσεις του Δημητρά στην Αυστραλία - γιατί δεν είπε κουβέντα για το ότι μίλησε εκτενώς και για την παραβίαση των δικαιωμάτων της βουλγαρικής μειονότητας στη γειτονική χώρα - Πιεδμόνδο σας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ Ανώνυμε 7:27 AM, септември 19, 2011

    Σε παρακαλώ να υιοθετήσεις ένα συγκεκριμένο δικτυακό ψευδώνυμο και με αυτό να υπογράφεις τα σχόλιά σου. Σε διαφορετική περίπτωση δεν θα ξαναδημοσιεύσω δικό σου σχόλιο.

    Μην ξεχνάς ότι τόσο οι ελληνόφωνοι όσο και οι τουρκόφωνοι χριστιανοί πατριαρχικοί που ήρθαν από την Τουρκία κατά την διάρκεια των Εποικισμών στη Μακεδονία (ή την ανταλλαγή πληθυσμών του 1922, όπως επισήμως αποκαλείται) είναι κι αυτοί εξίσου απόγονοι των προσφύγων παππούδων τους και των παππούδων αυτών κι έχουν την δική ανθρώπινα πονεμένη ιστορία.

    Αν δεν προλαβαίνεις να διαβάσεις το κείμενο με τους Εποικισμούς στη Μακεδονία δες τουλάχιστον το βίντεο με τίτλο ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ στο οποίο θα δεις μακεδονόφωνους μουσουλμάνους οι οποίοι υποχρεώθηκαν σε “αναταλλαγή” μόνο και μόνο επειδή ήταν μουσουλμάνοι στο θρήσκευμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ενδιαφέρον:

    Για τον πρώτο ανώνυμο (11:50 PM, септември 17, 2011) που έχει μια εμφανή έλλειψη νευρικών κυττάρων εντός του κρανίου του, αμέσως βγήκες να τον "λούσεις", χαρακτηρίζοντας τον "αγράμματο δικηγόρο". (όχι οτι δεν είναι αγράμματος, αλλά λέμε τώρα...)

    Για τον δεύτερο (7:27 AM, септември 19, 2011) που έχει επίσης μια εμφανή έλλειψη νευρικών κυττάρων εντός του κρανίου του, τίποτα?

    Ο Απορών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Από Πελαγόνιος,
    @ Abecedar.

    Για λόγους αποσαφήνισης ορισμένων πραγμάτων, ή τουλάχιστον για να καταλάβουμε πώς ερμηνεύουμε την κατάσταση εδώ, μακριά από εθνικιστικές προκαταλήψεις.
    Εάν καταλαβαίνω σωστά - και αυτό προσπαθώ να κάνω, αυτό που λες (και το ΟΤ;) είναι ότι...

    1/ ... εντός των εθνικών συνόρων της Μακεδονίας (етничка и историска Македонија) ένα τμήμα της, το 51%, περιλαμβάνεται στην Ελλάδα από το 1913.

    2/ Υπήρξαν σχεδιασμοί από το Ελληνικό κράτος για τον εποικισμό αυτού του τμήματος της Μακεδονίας με κύριο στόχο την αλλοίωση και αραίωση των γηγενών Μακεδόνων.

    3/ Έτσι κατέφθασαν ελληνόφωνοι και τουρκόφωνοι χριστιανοί πατριαρχικοί έποικοι από την Τουρκία κατά την διάρκεια των εποικισμών στη Μακεδονία. Οι Μακεδόνες διώχθηκαν.

    4/ Τώρα αυτός ο Μακεδονικός χώρος στη βόρειο Ελλάδα κατοικείται από γηγενείς εθνικά Μακεδόνες - ή Μακεδόνες - και Τούρκους πατριαρχικούς εποίκους.

    5/ Κατ' εσάς και τον Λιθοξόου, οι Μακεδόνες ομιλούν την Μακεδονική εθνική τους γλώσσα - ή Μακεδονικά - η οποία έχει στηριχθεί στο γλωσσικό υλικό των Μακεδόνων. Οι Τούρκοι πατριαρχικοί ομιλούν σήμερα την επίσημη γλώσσα της Ελλάδας η οποία δημιουργήθηκε σε εθνικά γλωσσικά εργαστήρια.

    6/ Οι Μακεδόνες είναι και ήταν Μακεδόνες. Οι Έλληνες, ως εθνική οντότητα, κατασκευάστηκαν διαχρονικά από το κράτος με αρχή την βασιλεία του Όθωνα.

    7/ Σήμερα, το Ελληνικό κράτος αρνείται στους Μακεδόνες να εκφράσουν την ταυτότητά τους, την εθνότητα τους και τις παραδόσεις τους.

    8/ Η Μακεδονία ανήκει στους Μακεδόνες εφόσον είναι η χώρα τους και πρέπει να επιστραφούν τα σπίτια και η γη των διωγμένων Μακεδόνων μαζί με αποζημίωση.

    Πελαγόνιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμε Χαμουτζή Γειά σου

    «Είπαμε τα νόμιμα αιτήματα σας να ικανοποιηθούν άμεσα αλλά όχι και να χρειάζεται να φάμε αυτοβούλως κουτόχορτο πως έχουμε να κάνουμε με παρεξηγημένους φίλους.»

    Το στιλ σου ίδιο και απαράλλακτο. Ναι στα νόμιμα αιτήματα σας αλλά ξέρετε τι γράφουν στην Αυστραλία, στο Μακnews, στο τάδε ιστολόγιο στη Μακεδονία κλπ,κλπ. Και γιατί νομίζεις ότι διαβάζει κανείς αυτά που εσύ διαβάζεις; Πολύ δε περισσότερο που θες από ένα ιστολόγιο να καταδικάσει κάποιους στην Αυστραλία που ούτε τους ξέρουμε ούτε και ευθυνόμαστε για το τι κάνουν και πως το κάνουν. Το Macedonian Abecedar δεν χρεώνετε και δεν απολογείται για ενέργειες άλλων. Αυτά δε τα πονηρά περί κολλητών και χρηματοδοτών πάλι δεν μας αφορούν. Μην τα ξαναγράφεις γιατί προβοκάρεις τη συζήτηση και δεν θα ήθελα προσωπικά να σε κατατάξω σε αυτή τη κατηγορία σχολιαστών.
    Αυτή σου η φράση δεν είναι προβοκάτσια;

    «Άσε το λήμμα "Μακεδονία" - στο λήμμα Γραικομάνος-πρεντάβνικ τι λέει; :-)»

    Που υπάρχει αυτή η έκφραση και στα δύο λεξικά; Που το είδες εσύ γραμμένο ότι - στο λήμμα Γραικομάνος λέει πρεντάβνικ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Έγινε μια εκδήλωση στη Φλώρινα. Ενημέρωσε το ιστολόγιο τους φίλους του για το θέμα και τους φορείς που συμμετείχαν με την αναδημοσίευση του άρθρου της Nova Zora. Για αυτά θα μας πεις κάτι;

    Για τα δεκάδες υβριστικά σχόλια στο διαδύκτιο από Ελληνικές ιστοσελίδες θα μας πεις κάτι;
    Μια κριτική για τον Εθνικισμό στην πατρίδα μας θα μας πεις; Και αν υπάρχουν κάποιοι λίγοι που πασχίζουν να στήσουν γέφυρες φιλίας και διαλόγου –εκατέρωθεν- τι τύχη μπορεί να έχουν με τους Χρυσαυγήτες, Άνθιμους, Χάληδες, ΣτοκοΑκρίτες από εδώ και τους Μεγαλέκους με τις περικεφαλαίες , τα αγάλματα και τις σάρισες από εκεί;

    Θα χρειαστεί περισσότερη προσπάθεια αλλά στο τέλος θα γίνει κατανοητό από την κοινωνία των πολιτών αυτό που στο τέλος αναφέρει η αρχική ανάρτηση.

    «Θετικό κλειδί-ρόλο στις σχέσεις των δύο χωρών μπορεί να αποτελέσει η εθνική Μακεδονική κοινότητα στην βόρεια Ελλάδα.»

    ΥΓ: Στην ανάρτηση που έκανε το ιστολόγιο με την ταινία του Θεοδοσίου για το Γράμμο
    http://abecedar.blogspot.com/2011/06/blog-post_26.html
    εσύ έψαχνες τις έννοιες Χαμουτζή αλλά εμείς βλέπαμε μια δημιουργία ενός πραγματικού δημοκράτη που με σεβασμό αποτύπωνε την ιστορία των χωριών μας τις τελευταίες δεκαετίες. Διάβασε ξανά τα σχόλια και ένα σχόλιο που έγινε στην ιστοσελίδα του Θεοδοσίου
    http://theodosiou.wordpress.com/2009/03/27/ό-ά-ά/

    για να δεις πως κάποιοι μπορούν με την δουλειά τους και την στάση τους να προσφέρουν γέφυρες φιλίας και διαλόγου. Μπράβο στο Θεοδοσίου για τη δουλειά του και δέκα φορές ΜΠΡΑΒΟ για την παρουσία του στην εκδήλωση της παρουσίασης του Μακεδονικο-Ελληνικού λεξικού.

    МОРЕ СОКОЛ, СОЛУН

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ Abecedar, @ more socol

    Η γνώμη σας για τις 8 αντιλήψεις μου;
    Ευχαριστώ
    Πελαγόνιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @προς Ανώνυμο Χαμουτζή

    Τα σχόλιά σου δεν θα δημοσιευθούν διότι έχεις φάει τέτοιο κόλλημα ώστε επαναλαμβάνεις συνεχώς τα ίδια και τα ίδια σαν να έχεις καταπιεί κασέτα. Είναι βαρετό το αντιφατικό και κουτοπόνηρο ποιηματάκι σου.

    Λοιπόν, το κουβαδάκι το φτυαράκι την κασέτα σου και σε άλλη παραλία να πεις το μονότονο ποίημα σου.

    Άμε στην ευχή του Χριστού και της Παναγίας μπας και γίνει κάνα θαύμα και ξεκολλήσει το κολλημένο σου μυαλό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πελαγόνιε, μας ρωτάς κάποια πράγματα γενικότερα τα οποία δεν έχουν σχέση με την ανάρτηση. Επειδή όμως θεωρώ τα ερωτήματα σου καλόπιστα θα σου απαντήσω έτσι όπως τα αντιλαμβάνομαι.

    Κατ’ αρχάς διευκρινίζω ότι το Macedonian Abecedar δεν εκπροσωπεί το Ουράνιο Τόξο ούτε τον Λιθοξόου παρόλο που υπάρχει αλληλο-υποστήριξη μεταξύ μας.

    1/ ... εντός των εθνικών συνόρων της Μακεδονίας (етничка и историска Македонија) ένα τμήμα της, το 51%, περιλαμβάνεται στην Ελλάδα από το 1913.
    Αυτό αναφέρετε σε πλήθος Ελληνικών πηγών και είναι αποδεκτό από όλους αν και τα ποσοστά παίζουν αφού το όλον δεν ήταν αυστηρά οριοθετημένο.

    2/ Υπήρξαν σχεδιασμοί από το Ελληνικό κράτος για τον εποικισμό αυτού του τμήματος της Μακεδονίας με κύριο στόχο την αλλοίωση και αραίωση των γηγενών Μακεδόνων.
    Προσωπικά έγραψα και στο παρόν ιστολόγιο την ανάρτηση «Εποικισμοί στη Μακεδονία» τεκμηριώνοντας την άποψη αυτή.

    3/ Έτσι κατέφθασαν ελληνόφωνοι και τουρκόφωνοι χριστιανοί πατριαρχικοί έποικοι από την Τουρκία κατά την διάρκεια των εποικισμών στη Μακεδονία. Οι Μακεδόνες διώχθηκαν.
    Όσοι διώχθηκαν. Οι υπόλοιποι μπήκαν σε ένα πρόγραμμα Εξελληνισμού. Την δεκαετία 1945-55 ολοκληρώθηκε το ξεκαθάρισμα λογαριασμών.

    4/ Τώρα αυτός ο Μακεδονικός χώρος στη βόρειο Ελλάδα κατοικείται από γηγενείς εθνικά Μακεδόνες - ή Μακεδόνες - και Τούρκους πατριαρχικούς εποίκους.
    «Τούρκους πατριαρχικούς εποίκους» δεν χρησιμοποιούμε τέτοιους χαρακτηρισμούς στην καθημερινότητα μας. Άλλωστε μετά από 100 χρόνια έσπασαν και τα «στεγανά» των χωριών , των φυλών, των εθνοτήτων. Και αυτό ήταν στο σχέδιο. Τώρα η Βόρειο Ελλάδα όπως τη λες κατοικείται από Νεοέλληνες που προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την οικονομική κατάσταση. Με ζητήματα ταυτότητας και γλώσσας ασχολούνται λίγοι Εθνικά Μακεδόνες.
    Και βέβαια στη Θράκη που εκεί υπάρχει συμπαγής η Τουρκική Μειονότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. 5/ Κατ' εσάς και τον Λιθοξόου, οι Μακεδόνες ομιλούν την Μακεδονική εθνική τους γλώσσα - ή Μακεδονικά - η οποία έχει στηριχθεί στο γλωσσικό υλικό των Μακεδόνων. Οι Τούρκοι πατριαρχικοί ομιλούν σήμερα την επίσημη γλώσσα της Ελλάδας η οποία δημιουργήθηκε σε εθνικά γλωσσικά εργαστήρια.
    Η γλώσσα των παππούδων μας Πελαγόνιε ήταν τα Μακεδόνικα. Αυτά μιλούσαν από τις Σέρρες μέχρι τις Πρέσπες. 14 διάλεκτοι έχουν καταγραφεί στα όρια της Ελληνικής Μακεδονίας. Σχετικά με τη γλώσσα και την ανάγκη να καθιερωθεί μια στην οποία να γράφουν όλοι, καταπληκτικά έγραψε ο Μισίρκωφ το 1903 στις «Μακεδονικές υποθέσεις». Αυτό το «Τούρκοι έποικοι» δεν ισχύει είπαμε και για τα Ελληνικά αρμόδιος είναι ο Μπαμπινιώτης!!!!

    6/ Οι Μακεδόνες είναι και ήταν Μακεδόνες. Οι Έλληνες, ως εθνική οντότητα, κατασκευάστηκαν διαχρονικά από το κράτος με αρχή την βασιλεία του Όθωνα.
    Οι Μακεδόνες είναι και ήταν Μακεδόνες. Αυτονόητο και αυταπόδεικτο.
    Οι Έλληνες και οι Νέο Έλληνες σαφώς και κατασκευάστηκαν αφού έπρεπε το νέο κράτος να ενσωματώσει τους ανθρώπους που ζούσαν τότε στην επικράτεια του και θέλαν να ενταχθούν στην νέα χώρα. Οι Αρβανίτες αποτέλεσαν το κύριο συστατικό της Ελλάδας την εποχή του 1821 και μετά. Βάλε και την ισχυρή δόση Χριστιανισμού και Φαναριωτών και έδεσε! Σημείωσε πάντως πως τα τελευταία 100 χρόνια η συντριπτική πλειοψηφία των Μακεδόνων εξελληνίσθη !

    7/ Σήμερα, το Ελληνικό κράτος αρνείται στους Μακεδόνες να εκφράσουν την ταυτότητά τους, την εθνότητα τους και τις παραδόσεις τους.
    Αυτό ισχύει στο ακέραιο.

    8/ Η Μακεδονία ανήκει στους Μακεδόνες εφόσον είναι η χώρα τους και πρέπει να επιστραφούν τα σπίτια και η γη των διωγμένων Μακεδόνων μαζί με αποζημίωση.
    Εδώ να μου επιτρέψεις να διαφωνήσω με τον τρόπο που τα γράφεις.
    Η Ελληνική Μακεδονία ανήκει στην Ελλάδα και δεν μπαίνει κανένα ζήτημα περί συνόρων και τέτοια χαζά. Άρα η Ελληνική Μακεδονία ανήκει σε όλους όσους ζουν εδώ είτε είναι Εθνικά Μακεδόνες είτε όχι. Για σπίτια και γη και αποζημιώσεις δεν βλέπω να συζητάει κανένας και δεν το θεωρώ αυτό σαν πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι η συνεχιζόμενη ρατσιστική πολιτική της Ελλάδας εναντίον των ελάχιστων –εν ζωή – Μακεδόνων πολιτικών προσφύγων και των –τότε- παιδιών του παιδομαζώματος. Εδώ τους απαγορεύουν να ταφούν στην Ελλάδα και εσύ ρωτάς για αποζημίωση για γη και σπίτια; Άσε που έντεχνα λένε σε κάποιους εντός Ελλάδος πως θα χάσουν τα σπίτια τους και τους ωθούν σε ακραίες αντιδράσεις ενάντια στους Μακεδόνες.
    Το αίτημα είναι αυτό:
    Ελεύθερος χωρίς όρους επαναπατρισμός των πολιτικών προσφύγων.

    Ελπίζω να βοήθησα στην ερμηνεία κάποιων ζητημάτων.

    Να είσαι καλά Πελαγόνιε.


    МОРЕ СОКОЛ, СОЛУН

    ΑπάντησηΔιαγραφή