Γραμμένο σε 01.03.2013
Το κράτος χρεωκόπησε, οι πολίτες του πεινάνε, αισθήματα απόγνωσης κυριαρχούν, ανεργία 30%, πολλά δεδομένα της ζωής στην Ελλάδα άλλαξαν, πολλά έπαψαν να υπάρχουν, αλλά το βασικό συστατικό της ελληνικής κοινωνίας, ο εθνικισμός, το μεσαιωνικό σκότος, ζει και βασιλεύει. Ο ρατσισμός, η μισαλοδοξία, η ξενοφοβία, ο μη σεβασμός της διαφορετικής γνώμης, όλα αυτά προσπαθούν να καλυφθούν από την ελληνική ,,δημοκρατία,,, από το ,,ένδοξο παρελθόν,, από τα ,,εθνικά συμφέροντα,,.
Έτσι λειτουργούσε το νεοελληνικό κράτος από δημιουργίας του, έτσι λειτουργεί και σήμερα παρόλη την κοινωνικο-οικονομική καταστροφή που περνάει. Έτσι διατάσει το σύστημα στη χώρα και αυτό το αποδέχονταν και το έκαναν πράξη όλα τα πολιτικά σχήματα εώς σήμερα, με σκοπό να λάβουν κομμάτι από την πίτα της εξουσίας. Το γεγονός επαληθεύτηκε και πρόσφατα, όταν η αξιωματική αντιπολίτευση, το κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ, προκειμένου να οχυρώσει τις θέσεις του στην ,,πολιτική πραγματικότητα,, της χώρας, είπε και έκανε πράγματα που απολύτως συμβαδίζουν με τις θέσεις όλων των υπολοίπων, με σκοπό να μην χάσει ,,ποσοστά,, και να μην ,,χαρακτηριστεί,,.
Μεταξύ των πράξεων αυτών και η απομάκρυνση του Νάσου Θεοδωρίδη από τη θέση μέλος της ΕΕΔΑ (Εθνική Επιτροπή Δικαιωμάτων του Ανθρώπου), όπου εκπροσωπούσε τον ΣΥΡΙΖΑ.
Ο Νάσος Θεοδωρίδης είναι γνωστός ακτιβιστής για τα ανθρώπινα δικαιώματα, δικηγόρος, μέλος της Αντιεθνικιστικής Κίνησης, του Δικτύου για τα Πολιτικά και Κοινωνικά Δικαιώματα, του Συνδέσμου Αντιρρρησιών Συνείδησης ενάντια στη στρατιωτική θητεία, μέλος της Π.Κ. του Συνασπισμού Αμπελοκήπων, μέλος του Τμήματος Δικαιωμάτων ΣΥΝ, μέλος Επιτροπής Δικαιωμάτων ΣΥΡΙΖΑ. Επί πολλά χρόνια αγωνίζεται ενεργά για τα δικαιώματα όλων των ,,διαφορετικών,, της ελληνικής κοινωνίας.
Σε συνέντευξη που είχε δώσει στη Нова Зора τον Αύγουστο του 2012, τεύχος28, είχε χαρακτηριστικά δηλώσει:
,,Δηλώνω απόλυτα αλληλέγγυος στον αγώνα της μακεδονικής μειονότητας για αναγνώριση των δικαιωμάτων της σε κάθε επίπεδο. Είναι μεγάλη μου τιμή που έχω βρεθεί σε κοινά μετερίζια αγώνα ενάντια στον ελληνικό εθνικισμό, με αγωνιστές της μακεδονικής μειονότητας. Θα συνεχίσω αταλάντευτα σε αυτή την κατεύθυνση, όσο δυσάρεστο κι αν είναι αυτό σε πολλούς έλληνες συμπολίτες μας. Όσο δεν διδάσκεται στα σχολεία της βορειοδυτικής Ελλάδας η μακεδονική γλώσσα, όσο δεν αναγνωρίζονται νομικά οι μακεδονικοί σύλλογοι, όσο δεν τελειώνει ο παραλογισμός της απαίτησης της Ελλάδας να δώσει όνομα της δικής της αρεσκείας στη Δημοκρατία της Μακεδονίας, εγώ δεν θα ησυχάσω και δεν θα πάψω να εγείρω αυτό το σημαντικότατο από άποψης ανθρωπίνων δικαιωμάτων ζήτημα,,.
Πρόσφατα όμως οι επιθέσεις εναντίον του αυξήθηκαν, και η αφορμή ήταν δηλώσεις του σχετικά με θέματα που ,,καίνε,, τον ελληνικό εθνικό μύθο. Έκανε το λάθος να πει αλήθειες εκεί όπου το ψέμα δεσπόζει. Σε συνέντευξή του αποκάλεσε τη μακεδόνικη γλώσσα με το όνομά της και σε σχόλιο που έκανε στο facebook επίσης ανέφερε τη μακεδόνικη γλώσσα ως έχει. Επίσης αποκάλεσε τα Ίμια ως Κάρντακ. Οι επιθέσεις μέσω των ΜΜΕ και των κοινωνικών δικτύων που δέχτηκε ήταν σφοδρές. Ταρακούνησε ένα από τα μεγάλα ταμπού της Ελλάδας. Ανέφερε ότι υπάρχει στην Ελλάδα Μακεδόνικη μειονότητα και μακεδόνικη γλώσσα. Ο ΣΥΡΙΖΑ ,,αναγκάστηκε,, να τον απομακρύνει από τη θέση μέλος της ΕΕΔΑ, σε προσπάθεια να μην ,,αμαυρωθεί,, η εικόνα του κόμματος σχετικά με τα ,,εθνικά θέματα,,.
Οι πιέσεις από πλευράς της Νέας Δημοκρατίας και γενικά του δεξιού και ακροδεξιού χώρου επικεντρώθηκαν κυρίως στο ,,Κάρντακ,, και όχι τόσο στο ,,μακεδονικό,, λόγω του πατατράκ του Σαμαρά σχετικά με το όνομα της Δημοκρατίας της Μακεδονίας και την ανεξίτηλη ρετσινιά στην ελληνική πολιτική σκηνή ότι με τους ακραίους χειρισμούς του το 1992 για το μακεδονικό (συλλαλητήρια, συνθήματα κλπ) εξέθεσε πολιτικά διεθνώς την Ελλάδα με αποτέλεσμα οι περισσότερες χώρες να αναγνωρίσουν τη Δημοκρατία της Μακεδονίας με το συνταγματικό της όνομα. Αυτό το ξέρει ο Σαμαρας και γι αυτό όταν θέλει να ,,εξουδετερώσει,, κάποιον Έλληνα πολιτικά που λέει αλήθειες σχετικά με το μακεδονικό, τον ,,χτυπάει,, με έμμεσο τρόπο (π.χ. στην συγκεκριμένη περίπτωση το άρθρο για αλβανικό έπος, δηλώσεις για Ίμια κ.α. παρόμοια).
Η σειρά των γεγονότων είχε ως εξής:
- Στελέχη της ΝΔ και γενικά ,,υπερασπιστές,, των ,,εθνικών,, συμφερόντων είχαν βάλει στο στόχαστρο τον Θεοδωρίδη από τότε που έδωσε συνέντευξη στη Μάρια Κότεβσκα της Μακεδόνικης Ραδιοτηλεόρασης στις 29.09.2012 (δείτε το βίντεο εδώ:
- Ένα μήνα αργότερα, στις 28.10.2012 το antinews δημοσίευσε ένα άρθρο του Θεοδωρίδη που το είχε γράψει το 2009 στην εφημερίδα ΑΥΓΗ, σχετικά με το παραμύθι ,,Αλβανικό έπος,,. Το antinews παρουσίασε το άρθρο σαν να το είχε γράψει ο Θεοδωρίδης τον Όκτωβριο του 2012!!! Όμως εκείνες τις μέρες ξέσπασε μεγάλος θόρυβος από τη δημοσίευση της λίστας Λαγκάρντ στο HOTDOC του Βαξεβάνη με αποτέλεσμα το “κυνήγι της κεφαλής” του Νάσου να πέσει στην αφάνεια και να μετατεθεί για αργότερα.
- Στο τέλος Ιανουαρίου 2013, ο Θεοδωρίδης έγραψε στο facebook:
«Με αφορμή την επέτειο των “Ιμίων” (κατ εμε “Καρντάκ”, διότι η παραχώρηση Δωδεκανήσων απο Ιταλία προς Ελλάδα περιελάμβανε ΜΟΝΟ τις ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΕΣ προς αυτά βραχονησίδες, ενώ οι συγκεκριμένες είναι ΣΑΦΩΣ πιο κοντά σην Τουρκία παρά στην Κάλυμνο), αξίζει να τονιστεί ότι η πιο ευφυής επινόηση του ελληνικού καπιταλισμού για την απόσπαση της συναίνεσης των καταπιεζόμενων μαζών είναι η επίσημη κρατική προπαγάνδα περί δήθεν ύπαρξης ”εθνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων”, σύμφωνα με την οποία αθροίζονται ως τάχα ευρισκόμενοι στην ίδια όχθη οι εργοδότες και οι εργαζόμενοι της Ελλάδας, κατά σχηματική και αφελή αντιπαράθεση προς τους αντίστοιχους της Τουρκίας….Ομως κατι τετοιο καταντάει γελοίο…».
Το κείμενο διαδόθηκε αμέσως στο ίντερνετ.
Στις 06.02.2013 ακολούθησε έντονη αντίδραση ΝΔ για το στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ που ,,τόλμησε,, να αποκαλέσει τα Ίμια «Καρντάκ».
Την ίδια περίοδο μεταδόθηκε είδηση από τα ΜΜΕ ότι πλέον στην Τουρκία οι πολίτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν στα δικαστήρια και την Κουρδική γλώσσα. Ο Θεοδωρίδης σχολιάζοντας την είδηση στο facebook, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι αναρωτιέται πότε θα γίνει το ίδιο και με τη μακεδόνικη γλώσσα στην Ελλάδα.
Οι αντιδράσεις πλέον στο ζενίθ. Στις 07.02.2013 ακολούθησε Αποπομπή Θεοδωρίδη από την Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου.
Η είδηση για το θέμα αυτό, στα ελληνικά ΜΜΕ, ανέφερε: ,,Την αποπομπή του Νάσου Θεοδωρίδη από την Επιτροπή Δικαιωμάτων του ΣΥΡΙΖΑ αποφάσισε την Τετάρτη ο κ. Αλέξης Τσίπρας, στον απόηχο απόψεών του στα κοινωνκά δίκτυα που χαρακτήριζε τις νησίδες των Ιμίων ως Καρντάκ και τις απέδιδε στην Τουρκία. Νωρίτερα, η Νέα Δημοκρατία είχε ζητήσει την αποπομπή του Θεοδωρίδη. «Οι επανειλημμένες δημόσιες απόψεις του Νάσου Θεοδωρίδη δεν απηχούν τις συλλογικές θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ για τα ζητήματα εξωτερικής πολιτικής» τόνιζαν αργά το βράδυ πηγές της Κουμουνδούρου,,.
Η παυση του Θεοδωριδη από μέλος της ΕΕΔΑ φαινομενικά εγινε διοτι αποκαλεσε Καρντακ τα Ιμια αλλα στην ουσια εγινε για τις φιλομακεδονικες του δηλώσεις κάτι που το κατάλαβαν πολύ καλα όλοι οι νοήμονες.
Λέτε να στενοχωρήθηκε ο πρωθυπουργός και το επιτελείο του επειδή ο Νάσος Θεοδωρίδης αποκάλεσε Κάρτντακ τις κατσικο-βραχονησίδες Ίμια, οι οποίες δεν έχουν καμιά σημασία για την Ελλάδα; Το μακεδονικό είναι αυτό που δημιούργησε το όλο θέμα, αλλά δεν τέθηκε έτσι λόγω των αιτιών που εξηγήθηκαν παραπάνω.
Παρακάτω παρουσιάζουμε σχόλιο του Νάσου Θεοδωρίδη προς λεγόμενα συμβούλου του Σαμαρά, σχετικά με το θέμα της μακεδόνικης γλώσσας. Δεν απαντά με τον συνηθισμένο ,,ελληνικότατο,, τρόπο ουρλιαχτών και απειλών, αλλά παραθέτει μια ολοκληρωμένη εικόνα επί του θέματος, εμπεριστατωμένη με διεθνείς Εκθέσεις και αποφάσεις, τις οποίες η Ελλάδα, αν και υποχρεούται, δεν έχει υπογράψει και όποιες έχει υπογράψει, δεν τις σέβεται.
,,Επειδη γελάνε και τα τσιμέντα με την επίθεση εναντίον μου απο τον σύμβουλο του Σαμαρά, και μουτζαχεντίν του Εθνικισμού και της ντεμοντέ Δεξιοφροσύνης, κύριο Μουρούτη, για το θέμα της υπαρκτότατης μακεδονικής γλώσσας, ειναι χρήσιμο να του θυμίσουμε μερικές βασικές παραμέτρους των διεθνώς παραδεδεγμένων επί Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων…Έχουμε και λέμε….
ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΙΣΑΛΛΟΔΟΞΙΑΣ (ECRI) Τρίτη Έκθεση για την Ελλάδα της 5ης Δεκεμβρίου 2003 Στρασβούργο, 8 Ιουνίου 2004 .. ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΕΣ Μακεδόνες και άλλες μειονοτικές ομάδες Στην δεύτερή της έκθεση η ECRI ενεθάρρυνε τις αρχές να διασφαλίσουν ότι όλες οι ομάδες στην Ελλάδα, περιλαμβανομένων των Μακεδόνων και των Τούρκων, θα εδύναντο να ασκούν τα δικαιώματά τους ως προς την ελευθερία του συνεταιρίζεσθαι και την ελευθερία της έκφρασης σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες δικαίου. 81. Η ECRI σημειώνει ότι οι Ελληνικές αρχές είναι περισσότερο έτοιμες να αναγνωρίσουν την ύπαρξη μειονοτικών ομάδων στην Ελλάδα, όπως οι Πομάκοι και οι Ρομά, περιλαμβανομένου του γεγονότος ότι οι ομάδες αυτές έχουν άλλη μητρική γλώσσα από την Ελληνική. Εντούτοις άλλες ομάδες συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν δυσκολίες, όπως για παράδειγμα οι Μακεδόνες και οι Τούρκοι. Ακόμη και σήμερα, άτομα που επιθυμούν να εκφράσουν την Μακεδονική, την Τουρκική ή άλλη ταυτότητα επισύρουν την εχθρότητα του πληθυσμού. Είναι στόχοι προκαταλήψεων και στερεοτύπων, και ενίοτε αντιμετωπίζουν διακρίσεις, ιδιαίτερα στην αγορά εργασίας. Στην απόφασή του της 10ης Ιουλίου 1998, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων έκρινε στην υπόθεση Σιδηρόπουλου και άλλων κατά της Ελλάδος ότι η άρνηση εγγραφής του σωματείου «Σπίτι Μακεδονικού Πολιτισμού» αποτελούσε παρεμπόδιση της ελευθερίας του συνεταιρίζεσθαι όπως αυτή διασφαλίζεται από το Αρθρο 11 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Η ECRI αποδοκιμάζει το γεγονός ότι μετά παρέλευση πενταετίας από την εν λόγω απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, ο σύνδεσμος ακόμη δεν έχει εγγραφεί παρά τις επανειλημμένες αιτήσεις που έχουν κάνει τα μέλη του. Η ECRI σημειώνει ότι παρόμοιες υποθέσεις ευρίσκονται ενώπιον των Ελληνικών δικαστηρίων ως προς την εγγραφή σωματείων των οποίων ο τίτλος περιλαμβάνει το επίθετο «Τουρκικό». 82. Η ECRI υπογραμμίζει ότι οι αρχές πραγματοποίησαν ένα πρώτο θετικό βήμα προς την κατεύθυνση της συμφιλίωσης με το άνοιγμα των συνόρων για λίγες ημέρες κατά το θέρος του 2003 σε άτομα Μακεδονικής καταγωγής που είχαν αναγκαστεί να εγκαταλείψουν την Ελλάδα κατά τον εμφύλιο πόλεμο όταν οι περισσότεροι εξ αυτών δεν ήταν παρά παιδιά. Ωστόσο η ECRI αποδοκιμάζει το γεγονός ότι δεν δόθηκε άδεια εισόδου στο Ελληνικό έδαφος σε άτομα με διαβατήρια όπου το όνομα της ιδιαίτερης πατρίδας τους στην Ελλάδα ήταν γραμμένο στην Μακεδονική και όχι στην Ελληνική του μορφή. 83. Η ECRI σημειώνει ότι οι εκπρόσωποι της Μακεδονικής κοινότητας έχουν ζητήσει από τις αρχές να αναγνωρίσουν το δικαίωμά τους στον αυτοπροσδιορισμό, καθώς και την ύπαρξη Μακεδονικής εθνικής μειονότητας στην Ελλάδα. Επίσης έχουν ζητήσει την κύρωση της Σύμβασης Πλαίσιο για την Προστασία των Εθνικών Μειονοτήτων και του Ευρωπαϊκού Χάρτη για τις Περιφερειακές ή Μειονοτικές Γλώσσες, θεωρώντας ότι αυτό το βήμα θα βελτίωνε την κατάστασή τους στην Ελλάδα. Συστάσεις: 84. Η ECRI ενθαρρύνει τις Ελληνικές αρχές να λάβουν περαιτέρω μέτρα προς την κατεύθυνση της αναγνώρισης της ελευθερίας του συνεταιρίζεσθαι και της ελευθερίας της έκφρασης των μελών των Μακεδονικών και Τουρκικών κοινοτήτων που ζουν στην Ελλάδα. Χαιρετίζει την χειρονομία συμφιλίωσης στην οποία προέβησαν οι Ελληνικές αρχές προς τους Μακεδονικής εθνικής ταυτότητας πρόσφυγες από τον εμφύλιο πόλεμο, ενώ τις ενθαρρύνει έντονα να πραγματοποιήσουν μεγαλύτερη πρόοδο στην κατεύθυνση αυτή με τρόπο που δεν θα προβαίνει σε διακρίσεις. 85. Η ECRI επίσης συνιστά στις Ελληνικές αρχές να εξετάσουν εκ του σύνεγγυς τις αιτιάσεις περί διακρίσεων και πράξεων μισαλλοδοξίας κατά των Μακεδόνων, Τούρκων και άλλων, και να λάβουν μέτρα για την δέουσα τιμωρία τέτοιων ενεργειών. 86. Η ECRI συνιστά έντονα στις Ελληνικές αρχές να ανοίξουν διάλογο με τους εκπροσώπους των Μακεδόνων, προκειμένου να εξευρεθεί λύση στις εντάσεις που σημειώνονται μεταξύ αυτής της ομάδας και των αρχών, καθώς και μεταξύ της ομάδας και του γενικότερου πληθυσμού, ώστε να μπορέσει να επιτευχθεί η συνύπαρξη με αμοιβαίο σεβασμό προς το συμφέρον όλων.ΗΝΩΜΕΝΑ ΕΘΝΗ ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΜΦΩΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΑΤΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ (CCPR) ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ Ογδοηκοστή Τρίτη σύνοδος Καταληκτικές παρατηρήσεις της Επιτροπής Ανθρώπινων Δικαιωμάτων ΕΛΛΑΔΑ (CCPR/CO/83/GRC, 31 Μαρτίου 2005) ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΕΣ 20. Η Επιτροπή σημειώνει τη δέσμευση του Κράτους μέλους ότι όλοι οι πολίτες στην Ελλάδα πρέπει να απολαμβάνουν ίσα δικαιώματα, ανεξάρτητα από τη θρησκεία ή την εθνοτική καταγωγή. Ωστόσο, η Επιτροπή σημειώνει με ανησυχία την προφανή απροθυμία της κυβέρνησης να επιτρέψει σε οποιεσδήποτε ιδιωτικές ομάδες ή ενώσεις να χρησιμοποιούν τίτλους ενώσεων που περιλαμβάνουν την ονομασία «τουρκικός» ή «μακεδονικός», απροθυμία που έχει τη βάση της στον ισχυρισμό του Κράτους μέλους ότι δεν υπάρχουν άλλες εθνοτικές, θρησκευτικές ή γλωσσικές μειονότητες στην Ελλάδα εκτός από τους Μουσουλμάνους στη Θράκη. Η Επιτροπή σημειώνει ότι τα άτομα που ανήκουν σε τέτοιες μειονότητες έχουν σύμφωνα με το Σύμφωνο το δικαίωμα να απολαμβάνουν το δικό τους πολιτισμό, να ομολογούν και να ασκούν τις δικές τους θρησκευτικές πεποιθήσεις, και να χρησιμοποιούν τη δική τους γλώσσα από κοινού με τα άλλα μέλη της ομάδας τους. (άρθρο 27) Το Κράτος μέλος πρέπει να αναθεωρήσει την πρακτική του στη βάση του Άρθρου 27 του Συμφώνου.
Επιτροπή για τα Οικονομικά, Κοινωνικά και Μορφωτικά Δικαιώματα 33η Συνεδρίαση (26 Απριλίου – 14 Μαΐου 2004) Καταληκτικές Παρατηρήσεις της Επιτροπής για τα Οικονομικά, Κοινωνικά και Μορφωτικά Δικαιώματα ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΕΣ …Δ. ΚΥΡΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΗΣΥΧΙΑΣ 10. Η Επιτροπή ανησυχεί γιατί υπάρχει μόνον μια επίσημα αναγνωρισμένη μειονότητα στην Ελλάδα, ενώ υπάρχουν και άλλες εθνοτικές ομάδες που επιθυμούν το καθεστώς αυτό. 28. Η Επιτροπή ανησυχεί επειδή υψηλό ποσοστό Ρομά και τουρκόφωνων παιδιών δεν εγγράφονται στα σχολεία ή εγκαταλείπουν το σχολείο στα πρώτα στάδια της εκπαίδευσης. Παρότι στη Θράκη παρέχεται δίγλωσση εκπαίδευση, στην ελληνική και στην τουρκική γλώσσα σε δύο δευτεροβάθμια σχολεία της μουσουλμανικής μειονότητας, η Επιτροπή σημειώνει με ανησυχία ότι δεν υπάρχει παρόμοια δυνατότητα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ή εκτός της Θράκης και ότι τα μέλη άλλων γλωσσικών ομάδων δεν έχουν τη δυνατότητα εκμάθησης της μητρικής τους γλώσσας στο σχολείο. 29. Η Επιτροπή εκφράζει τη λύπη της επειδή του συμβαλλόμενο κράτος δεν της παρείχε πληροφορίες για τα μέτρα που εφάρμοσε για τη διατήρηση, την προστασία και την προαγωγή μειονοτικών γλωσσών και πολιτισμών. Ε. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ 31. Η Επιτροπή καλεί το συμβαλλόμενο κράτος να επανεξετάσει τη θέση του όσον αφορά την αναγνώριση άλλων εθνοτικών, θρησκευτικών ή γλωσσικών μειονοτήτων που ενδέχεται να υπάρχουν στο έδαφός του, σύμφωνα με τα διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα και το καλεί να κυρώσει τη Σύμβαση Πλαίσιο του Συμβουλίου της Ευρώπης για την Προστασία των Εθνικών Μειονοτήτων (1995). 50. Η Επιτροπή καλεί επιτακτικά το συμβαλλόμενο κράτος να υιοθετήσει αποτελεσματικά μέτρα για την αύξηση της παρακολούθησης των τουρκόφωνων παιδιών και των παιδιών Ρομά στα σχολεία, συμπεριλαμβανομένης της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, να διασφαλίσει στο ευρύτερο δυνατό μέτρο τη δυνατότητα των παιδιών που ανήκουν σε γλωσσικές μειονοτικές ομάδες να διδάσκονται τη μητρική τους γλώσσα, συμπεριλαμβανομένων των περιφερειακών διαλέκτων, στο σχολείο, και να εξασφαλίσει την κατάλληλη στελέχωση των σχολείων με δασκάλους εξειδικευμένους στην πολυπολιτισμική εκπαίδευση. 51. Το συμβαλλόμενο κράτος καλείται να περιλάβει στην επόμενη έκθεσή του πληροφορίες για τα μέτρα που υιοθέτησε για τη διατήρηση, προστασία και προαγωγή των μειονοτικών γλωσσών και πολιτισμών, που δεν πρέπει να περιορίζονται στη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης,,.
Ανασημοσιευση από http://novazora.gr/arhivi/7338
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου